Clubnieuws
Re: Clubnieuws
Dat was ook mijn gedacht. Laat ons eerlijk zijn, momenteel heeft LK in 1B eigenlijk niets te zoeken. Qua aanhang, ja misschien, al is daar sinds het faillissement ook serieus van afgekalft. Maar vooral op vlak van structuur en sportief beleid zijn er nog grote stappen te zetten. Ik denk dan even terug aan de uithaal van Spaenhoven.Lisp-boy wrote: ↑Sat May 02, 2020 4:42 pmDe vraag die bij mij blijft hangen is toch of we daar wel blij zouden om moeten zijn als we in 1B mogen starten.
Ik vind ons daar niet klaar voor, vooral sportief dan. We hebben daar het spelersmateriaal niet voor en we hebben geen budget om deze aan te kopen.
Stel dat je na één seizoen 1B weer afzakt naar eerste amateur, dat doet toch meer kwaad dan goed ?
Maar ik denk niet dat het probleem zich zal stellen want waarschijnlijk halen er voldoende clubs hun licentie bij het bas. De euforie komt wat te vroeg want ik acht de kans groter dat we opnieuw in eerste amateur zullen spelen.
-
Pas op volgens mijnen overbuur (ene die in pensioen is en heel zijn leven in de financiele wereld zat) Zou het voor Moeskroen dit jaar effectief wel is prijs kunnen zijn. Blijkbaar zijn er bij die mannen zwart op witte bewijzen op tafel gekomen van "constructies". Het probleem is echter dat die constructies al een aantal seizoenen terug actief waren, dat geloof ik destijds Mechelen er zelfs een klacht tegen had ingediend...Lierenaar wrote: ↑Sun May 03, 2020 1:08 amDat was ook mijn gedacht. Laat ons eerlijk zijn, momenteel heeft LK in 1B eigenlijk niets te zoeken. Qua aanhang, ja misschien, al is daar sinds het faillissement ook serieus van afgekalft. Maar vooral op vlak van structuur en sportief beleid zijn er nog grote stappen te zetten. Ik denk dan even terug aan de uithaal van Spaenhoven.Lisp-boy wrote: ↑Sat May 02, 2020 4:42 pmDe vraag die bij mij blijft hangen is toch of we daar wel blij zouden om moeten zijn als we in 1B mogen starten.
Ik vind ons daar niet klaar voor, vooral sportief dan. We hebben daar het spelersmateriaal niet voor en we hebben geen budget om deze aan te kopen.
Stel dat je na één seizoen 1B weer afzakt naar eerste amateur, dat doet toch meer kwaad dan goed ?
Maar ik denk niet dat het probleem zich zal stellen want waarschijnlijk halen er voldoende clubs hun licentie bij het bas. De euforie komt wat te vroeg want ik acht de kans groter dat we opnieuw in eerste amateur zullen spelen.
Het Bas als ook de licentie commissie hebben hieraan een mes dat snijdt langs twee kanten...
1. ze geven Moeskroen geen licentie , waarmee ze toegeven dat ze een aantal seizoenen terug beiden in de fout gingen en zodoende al dan niet bewust een oogje toe deden. Wat het hele bestaan van de licentiecommissie kan laten daveren.
2. Ze geven hun een licentie , ook al is er voldoende bewijs dat zij niet volgens de regels van de kunst werken. Resultaat heel wat clubs die het orgaan in vraag gaan trekken. + het geeft een vrijgeleide om in de toekomst dergelijke constructies vrij te spreken.
Hoe dan ook ze leiden gezichtsverlies.
Om op onze licentie terug te komen , mooi.
Doet me wel enorm veel zeer dat er zoals op sporza en dergelijke "schandalige" reacties komen. Ik snap niet iedereen is Lierse supporter. En van enkelingen van KV of LL kunde zo iets verwachten maar als ge ziet .... Genk suppies, mauve , .... Ge krijgt dan wel meeval van een verloren Rat.
3 jaar terug wast nog "Het belgische voetbal verliest met Lierse..." nu wille ze u verdomme in de vergeetput houden, omdat ge u licentie haalt.
Wat niet eens iets wil zeggen kwa sportief niveau. 't is triestig gesteld in België.
COMMENTAAR. Lierse verdient een ‘welkom terug’ in het profvoetbal
Gisteren om 21:08
door
Kurt Guldentops
Het Lisp kon zich zaterdag opwarmen aan een heuglijk telefoontje van het BAS, nadat het zijn proflicentie voor 1B met onderscheiding had binnengehaald. Wat de exacte waarde van dat velletje papier dan wel mag worden, zal de komende dagen en weken blijken als Lommel, Virton, Roeselare en andere voorlopig ‘gebuisden’ aan de beurt komen. Maar één ding mag nu al klaar zijn: Lierse heeft een duidelijk statement gemaakt. Bijna exact twee jaar na het faillissement is de club weer springlevend.
In april had Lierse amper ingezet op zijn licentiedossier voor 1B. De vergelijking van een student die een blanco examen afgeeft, zeg maar. Vol overtuiging dat zo’n proflicentie na een belabberd sportief seizoen van generlei waarde zou zijn. Maar toen door de vele negatieve adviezen van de Licentiecommissie de sterren plots veel gunstiger kwamen te staan, maakte Lierse in geen tijd werk van een vlekkeloos dossier. Zonder hiaten bleek zaterdag, want het BAS had niet eens een langdurige deliberatie nodig om het licht op groen te krijgen.
Een bijzonder stevig statement van een club die een seizoen lang in eerste amateurs sportief moest knokken om te overleven, maar nu duidelijk laat zien dat het structureel alles prima op orde heeft. En dat op een moment dat liefst de helft van 1B in allerijl alle cash uit vest- en broekzakken bij elkaar moet scharrelen om zich vast te kunnen klampen aan de laatste strohalm. Om pakweg over enkele maanden dan ongetwijfeld opnieuw in dezelfde financiële malaise te verdwalen. De Twitter-rel met analist Geert De Vlieger ten spijt (hij beschuldigde Lierse van grootheidswaanzin met de licentieaanvraag ) is de club financieel en organisatorisch wel degelijk klaar om indien nodig die zo gewilde stap hogerop te zetten. Zonder enige twijfel.
Maar toch moet vandaag ook het sportieve plaatje zorgen baren, stel dat er straks inderdaad op 1B-niveau kan gevoetbald worden. Want voor alle duidelijkheid: Lierse verbleef niet toevallig een heel seizoen lang in de donkere kelders van de eerste amateurklasse. Te weinig evenwicht in de kern, te weinig leidersfiguren, te veel derderangsvoetballers. Jongens die moeite hadden met de noden van het profbestaan, om de eenvoudige reden dat ze er niet in thuishoorden. Vooral in dat compartiment van zijn voetbalfabriek heeft Lierse zijn tijd de komende weken nuttig te besteden. Toegegeven, de eerste tekenen oogden de voorbije weken hoopgevend, maar tegelijk valt er nog veel puin te ruimen en moeten verse bouwstenen worden aangevoerd.
Laat het vandaag echter geen beletsel zijn om de Pallieters hardop te laten dromen van een terugkeer in het échte profvoetbal. Gefocust op een doorgedreven en professionele jeugdopleiding, hoofdzakelijk Belgisch en met gezond Kempens boerenverstand. Een aanpak die het nodige krediet verdient in een sector als de Belgische voetbalsport, die deze dagen meer dan ooit zichzelf in vraag moet durven stellen.
Want dan staat Lierse allesbehalve voor grootheidswaanzin, maar wel voor nuchterheid en noeste arbeid. Zo iemand verdient een welkom terug in het profvoetbal. Is het nu niet, dan hopelijk in de hele nabije toekomst.
Gisteren om 21:08
door
Kurt Guldentops
Het Lisp kon zich zaterdag opwarmen aan een heuglijk telefoontje van het BAS, nadat het zijn proflicentie voor 1B met onderscheiding had binnengehaald. Wat de exacte waarde van dat velletje papier dan wel mag worden, zal de komende dagen en weken blijken als Lommel, Virton, Roeselare en andere voorlopig ‘gebuisden’ aan de beurt komen. Maar één ding mag nu al klaar zijn: Lierse heeft een duidelijk statement gemaakt. Bijna exact twee jaar na het faillissement is de club weer springlevend.
In april had Lierse amper ingezet op zijn licentiedossier voor 1B. De vergelijking van een student die een blanco examen afgeeft, zeg maar. Vol overtuiging dat zo’n proflicentie na een belabberd sportief seizoen van generlei waarde zou zijn. Maar toen door de vele negatieve adviezen van de Licentiecommissie de sterren plots veel gunstiger kwamen te staan, maakte Lierse in geen tijd werk van een vlekkeloos dossier. Zonder hiaten bleek zaterdag, want het BAS had niet eens een langdurige deliberatie nodig om het licht op groen te krijgen.
Een bijzonder stevig statement van een club die een seizoen lang in eerste amateurs sportief moest knokken om te overleven, maar nu duidelijk laat zien dat het structureel alles prima op orde heeft. En dat op een moment dat liefst de helft van 1B in allerijl alle cash uit vest- en broekzakken bij elkaar moet scharrelen om zich vast te kunnen klampen aan de laatste strohalm. Om pakweg over enkele maanden dan ongetwijfeld opnieuw in dezelfde financiële malaise te verdwalen. De Twitter-rel met analist Geert De Vlieger ten spijt (hij beschuldigde Lierse van grootheidswaanzin met de licentieaanvraag ) is de club financieel en organisatorisch wel degelijk klaar om indien nodig die zo gewilde stap hogerop te zetten. Zonder enige twijfel.
Maar toch moet vandaag ook het sportieve plaatje zorgen baren, stel dat er straks inderdaad op 1B-niveau kan gevoetbald worden. Want voor alle duidelijkheid: Lierse verbleef niet toevallig een heel seizoen lang in de donkere kelders van de eerste amateurklasse. Te weinig evenwicht in de kern, te weinig leidersfiguren, te veel derderangsvoetballers. Jongens die moeite hadden met de noden van het profbestaan, om de eenvoudige reden dat ze er niet in thuishoorden. Vooral in dat compartiment van zijn voetbalfabriek heeft Lierse zijn tijd de komende weken nuttig te besteden. Toegegeven, de eerste tekenen oogden de voorbije weken hoopgevend, maar tegelijk valt er nog veel puin te ruimen en moeten verse bouwstenen worden aangevoerd.
Laat het vandaag echter geen beletsel zijn om de Pallieters hardop te laten dromen van een terugkeer in het échte profvoetbal. Gefocust op een doorgedreven en professionele jeugdopleiding, hoofdzakelijk Belgisch en met gezond Kempens boerenverstand. Een aanpak die het nodige krediet verdient in een sector als de Belgische voetbalsport, die deze dagen meer dan ooit zichzelf in vraag moet durven stellen.
Want dan staat Lierse allesbehalve voor grootheidswaanzin, maar wel voor nuchterheid en noeste arbeid. Zo iemand verdient een welkom terug in het profvoetbal. Is het nu niet, dan hopelijk in de hele nabije toekomst.
Ik denk dat die bom wel kan komen, maar dan uit de hoek van Virton. Die vallen de hele licentieprocedure aan.andyosgarcia wrote: ↑Sun May 03, 2020 1:32 amPas op volgens mijnen overbuur (ene die in pensioen is en heel zijn leven in de financiele wereld zat) Zou het voor Moeskroen dit jaar effectief wel is prijs kunnen zijn. Blijkbaar zijn er bij die mannen zwart op witte bewijzen op tafel gekomen van "constructies". Het probleem is echter dat die constructies al een aantal seizoenen terug actief waren, dat geloof ik destijds Mechelen er zelfs een klacht tegen had ingediend...Lierenaar wrote: ↑Sun May 03, 2020 1:08 amDat was ook mijn gedacht. Laat ons eerlijk zijn, momenteel heeft LK in 1B eigenlijk niets te zoeken. Qua aanhang, ja misschien, al is daar sinds het faillissement ook serieus van afgekalft. Maar vooral op vlak van structuur en sportief beleid zijn er nog grote stappen te zetten. Ik denk dan even terug aan de uithaal van Spaenhoven.Lisp-boy wrote: ↑Sat May 02, 2020 4:42 pmDe vraag die bij mij blijft hangen is toch of we daar wel blij zouden om moeten zijn als we in 1B mogen starten.
Het Bas als ook de licentie commissie hebben hieraan een mes dat snijdt langs twee kanten...
1. ze geven Moeskroen geen licentie , waarmee ze toegeven dat ze een aantal seizoenen terug beiden in de fout gingen en zodoende al dan niet bewust een oogje toe deden. Wat het hele bestaan van de licentiecommissie kan laten daveren.
2. Ze geven hun een licentie , ook al is er voldoende bewijs dat zij niet volgens de regels van de kunst werken. Resultaat heel wat clubs die het orgaan in vraag gaan trekken. + het geeft een vrijgeleide om in de toekomst dergelijke constructies vrij te spreken.
Hoe dan ook ze leiden gezichtsverlies.
Om op onze licentie terug te komen , mooi.
Doet me wel enorm veel zeer dat er zoals op sporza en dergelijke "schandalige" reacties komen. Ik snap niet iedereen is Lierse supporter. En van enkelingen van KV of LL kunde zo iets verwachten maar als ge ziet .... Genk suppies, mauve , .... Ge krijgt dan wel meeval van een verloren Rat.
3 jaar terug wast nog "Het belgische voetbal verliest met Lierse..." nu wille ze u verdomme in de vergeetput houden, omdat ge u licentie haalt.
Wat niet eens iets wil zeggen kwa sportief niveau. 't is triestig gesteld in België.
Euforie, ik denk dat bestuur goed weet dat het waarschijnlijk eerste amateur word niet ? Ze hebben het vooral in gang gezet omdat er misschien nieuwe competitie format kan komen !Lierenaar wrote: ↑Sun May 03, 2020 1:08 amDat was ook mijn gedacht. Laat ons eerlijk zijn, momenteel heeft LK in 1B eigenlijk niets te zoeken. Qua aanhang, ja misschien, al is daar sinds het faillissement ook serieus van afgekalft. Maar vooral op vlak van structuur en sportief beleid zijn er nog grote stappen te zetten. Ik denk dan even terug aan de uithaal van Spaenhoven.Lisp-boy wrote: ↑Sat May 02, 2020 4:42 pmDe vraag die bij mij blijft hangen is toch of we daar wel blij zouden om moeten zijn als we in 1B mogen starten.
Geen idee, maar ik denk dat ze ook wel weten dat 1ste amateur het waarschijnlijkst is.Carlke wrote: ↑Sun May 03, 2020 2:11 pmEuforie, ik denk dat bestuur goed weet dat het waarschijnlijk eerste amateur word niet ? Ze hebben het vooral in gang gezet omdat er misschien nieuwe competitie format kan komen !Lierenaar wrote: ↑Sun May 03, 2020 1:08 amDat was ook mijn gedacht. Laat ons eerlijk zijn, momenteel heeft LK in 1B eigenlijk niets te zoeken. Qua aanhang, ja misschien, al is daar sinds het faillissement ook serieus van afgekalft. Maar vooral op vlak van structuur en sportief beleid zijn er nog grote stappen te zetten. Ik denk dan even terug aan de uithaal van Spaenhoven.Lisp-boy wrote: ↑Sat May 02, 2020 4:42 pmDe vraag die bij mij blijft hangen is toch of we daar wel blij zouden om moeten zijn als we in 1B mogen starten.
Ik denk ook dat we qua spelers even niets meer / weinig gaan horen tot er meer duidelijkheid is.
Ik sluit me volledig aan bij alles hier... beter in 1ste amateur weer volgend seizoen. Zo bouwen aan iets dat mee kan draaien aan de top om dan sportief gezien de promotie naar een hogere reeks af te dwingen. We gaan het zien en kijk eerlijk al reikhalzend uit naar seizoen 20-21. Wanneer en hoe dat ook gaat starten....KRKN wrote: ↑Sun May 03, 2020 2:32 pmGeen idee, maar ik denk dat ze ook wel weten dat 1ste amateur het waarschijnlijkst is.Carlke wrote: ↑Sun May 03, 2020 2:11 pmEuforie, ik denk dat bestuur goed weet dat het waarschijnlijk eerste amateur word niet ? Ze hebben het vooral in gang gezet omdat er misschien nieuwe competitie format kan komen !Lierenaar wrote: ↑Sun May 03, 2020 1:08 am
Dat was ook mijn gedacht. Laat ons eerlijk zijn, momenteel heeft LK in 1B eigenlijk niets te zoeken. Qua aanhang, ja misschien, al is daar sinds het faillissement ook serieus van afgekalft. Maar vooral op vlak van structuur en sportief beleid zijn er nog grote stappen te zetten. Ik denk dan even terug aan de uithaal van Spaenhoven.
Ik denk ook dat we qua spelers even niets meer / weinig gaan horen tot er meer duidelijkheid is.
Want geel en zwart ligt nauw aan't hart
Ik heb er ook al zin in, en dat mag gerust in eerste amateur zijn. Als ze in deze lijn blijven verder bouwen zit de eindronde er in en dan draai je een leuk seizoen. Alleen hoop ik wel dat het een seizoen is met inzet (dus geen overgangsseizoen waarbij er mogelijk geen promovendus is uit 1e amateur).LeNNeMaN wrote: ↑Mon May 04, 2020 10:36 pmIk sluit me volledig aan bij alles hier... beter in 1ste amateur weer volgend seizoen. Zo bouwen aan iets dat mee kan draaien aan de top om dan sportief gezien de promotie naar een hogere reeks af te dwingen. We gaan het zien en kijk eerlijk al reikhalzend uit naar seizoen 20-21. Wanneer en hoe dat ook gaat starten....
-
Ik neem aan dat wij in eerste amateur aantreden volgend seizoen aangezien enkel (de voorlaatste in de stand , wat een toeval) geen licentie kreeg tubize ?
Of mis ik nog een vervolg in deze soap ?
Of mis ik nog een vervolg in deze soap ?

Idd maar Tubeke zakte zo al naar 2 de amateur ! Dus voor ons veranderde dus niks.andyosgarcia wrote: ↑Sun May 10, 2020 12:37 amIk neem aan dat wij in eerste amateur aantreden volgend seizoen aangezien enkel (de voorlaatste in de stand , wat een toeval) geen licentie kreeg tubize ?
Of mis ik nog een vervolg in deze soap ?![]()