Clubnieuws

Alle algemene zaken over het reilen & zeilen binnen Lierse kunnen hier besproken worden.
Dakke
Re: Clubnieuws

Post by Dakke » Sat May 02, 2020 11:20 am

Samenwerking met clubs heeft Lierse altijd gedaan in het verleden , onder andere met Boechout (ook vierde provinciale) .

Carlke

Post by Carlke » Sat May 02, 2020 11:50 am

Dakke wrote:
Sat May 02, 2020 11:20 am
Samenwerking met clubs heeft Lierse altijd gedaan in het verleden , onder andere met Boechout (ook vierde provinciale) .
Oke wist ik niet maar wat is de meerwaarde daarvan ?

Flor

Post by Flor » Sat May 02, 2020 11:50 am

Justhomuch wrote:
Sat May 02, 2020 11:19 am
Carlke wrote:
Sat May 02, 2020 11:05 am
Justhomuch wrote:
Sat May 02, 2020 9:03 am
‼ BELANGRIJK NIEUWS ‼ - Na 100 jaar voetbal in Voortkapel verhuist KFC Immer Voort deze zomer naar Oosterwijk. We maken er een doorstart onder de naam VC Immer Oost. Bij een nieuwe club hoort een nieuwe pagina. Blijf ons volgen en like ons via ➡️ VC Immer Oost 👍

Geïnteresseerd in het hele verhaal? 🤔 Lees dan zeker verder. 😉

⚽ 𝗗𝗼𝗼𝗿𝘀𝘁𝗮𝗿𝘁 𝗞𝗙𝗖 𝗜𝗺𝗺𝗲𝗿 𝗩𝗼𝗼𝗿𝘁 𝗮𝗹𝘀 𝗩𝗖 𝗜𝗺𝗺𝗲𝗿 𝗢𝗼𝘀𝘁

Vorig jaar was een feestjaar voor KFC Immer Voort. Ons 100-jarig bestaan werd uitgebreid gevierd. Een beetje later kwam het spijtige nieuws dat KFC Immer Voort niet langer kon blijven voetballen op de terreinen in Voortkapel. In samenspraak met het gemeentebestuur van Westerlo werd al snel duidelijk dat de voormalige terreinen van KFC Oosterzonen een goede oplossing kon zijn. Sinds de doorstart van KFC Oosterzonen als Lierse Kempenzonen spelen ze hun wedstrijden op het Lisp in Lier. De site Oosterzonen wordt voornamelijk gebruikt als training- en jeugdcomplex voor Lierse Kempenzonen.

Na constructief overleg met de oud-bestuursleden van KFC Oosterzonen, Lierse Kempenzonen en de Gemeente Westerlo kwam er een mooie oplossing uit de bus. KFC Immer Voort krijgt een nieuwe thuis in Oosterwijk. Hierdoor werd er al snel gedacht aan de oprichting van een nieuwe club met een nieuw samengesteld bestuur met mensen van Oosterwijk én Voortkapel.

⚽ 𝗩𝗖 𝗜𝗺𝗺𝗲𝗿 𝗢𝗼𝘀𝘁, 𝘃𝗼𝗲𝘁𝗯𝗮𝗹 𝘃𝗼𝗼𝗿 𝗶𝗲𝗱𝗲𝗿𝗲𝗲𝗻

Waarom die naamsverandering? We willen met VC Immer Oost een club zijn die voetbal aanbiedt voor iedereen van Voortkapel en Oosterwijk. Met deze fusienaam willen we aan spelers, ouders en supporters van beide dorpen de boodschap geven dat ze bij ons welkom zijn voor een goede opleiding, mooi voetbal en een leuke beleving.

VC Immer Oost zal het nieuwe seizoen starten in 4de provinciale met een eerste elftal heren. Daarnaast zullen ook 2 damesploegen, reserven en veteranen hun competitie spelen in Oosterwijk.
Immer Oost zal volgend seizoen alle jeugdploegen van KFC Immer Voort in competitie brengen. Voor de jeugdwerking gaan we een samenwerking aan met Lierse Kempenzonen. We zijn ervan overtuigd dat we door elkaar te steunen beide jeugdwerkingen nog verder kunnen uitbouwen.

Blijf je graag op de hoogte? Like ons via VC Immer Oost 💪
Samenwerking met een 4 de provinciale met jeugd ! Kan mij hier iemand mee helpen want snap ik niet goed wat voordeel daar aan is voor ons ! En wat met dat complex is dat van gemeente of van de club oosterzonen nu Lierse kempenzonen ? Krijgen wij hier dan huur voor ? Kweet het rare vragen 😃
Immer Voort had geen plein meer en Lierse Kempenzonen biedt daar een uitweg voor lijkt me, wat die samenwerking inhoudt daar heb ik ook het raden naar, dan zie ik dat liever met clubs zoals Koningshooik of Kessel bv.
Ik gok dat ze ne cent krijgen voor het gebruik van de terreinen?

Netzer

Post by Netzer » Sat May 02, 2020 3:34 pm

Is er al nieuws van het BAS ?
Formerly known as Lisp-boy

KRKN

Post by KRKN » Sat May 02, 2020 3:57 pm

Lisp-boy wrote:
Sat May 02, 2020 3:34 pm
Bij mijn weten niet. Denk dat we dat ook niet dit weekend gaan krijgen.

Fiero67

Post by Fiero67 » Sat May 02, 2020 4:10 pm

KRKN wrote:
Sat May 02, 2020 3:57 pm
Lisp-boy wrote:
Sat May 02, 2020 3:34 pm
Bij mijn weten niet. Denk dat we dat ook niet dit weekend gaan krijgen.
De uitspraak van het BAS is uiterlijk tegen 10 Mei ( het kan vroeger dus).
Het enige wat er nu qua feedback kan gegeven worden, is van de club zelf. Genre van het ging vlot, alles was duidelijk voor het BAS, ze hebben niets meer bijkomend gevraagd.
Een weekje geduld nog waarschijnlijk.

We zullen moeten zien hoe het uitdraait met de nadere licenties + de eventuele verandering in format voor 1b.

Carlke

Post by Carlke » Sat May 02, 2020 4:41 pm

Ik had toch al wat meer willen weten, uitspraak natuurlijk nog niet, maar beetje communicatie mag toch !

Netzer

Post by Netzer » Sat May 02, 2020 4:42 pm

De vraag die bij mij blijft hangen is toch of we daar wel blij zouden om moeten zijn als we in 1B mogen starten.
Ik vind ons daar niet klaar voor, vooral sportief dan. We hebben daar het spelersmateriaal niet voor en we hebben geen budget om deze aan te kopen.
Stel dat je na één seizoen 1B weer afzakt naar eerste amateur, dat doet toch meer kwaad dan goed ?
Formerly known as Lisp-boy

KRKN

Post by KRKN » Sat May 02, 2020 4:48 pm

Lisp-boy wrote:
Sat May 02, 2020 4:42 pm
De vraag die bij mij blijft hangen is toch of we daar wel blij zouden om moeten zijn als we in 1B mogen starten.
Ik vind ons daar niet klaar voor, vooral sportief dan. We hebben daar het spelersmateriaal niet voor en we hebben geen budget om deze aan te kopen.
Stel dat je na één seizoen 1B weer afzakt naar eerste amateur, dat doet toch meer kwaad dan goed ?
Terechte vraag. Maar ik weet niet of je, op het sportieve na, nog kan groeien in deze reeks. Dan lijkt een middenmoot in 1B nastreven - met een budget binnen de perken - me toch beter. Koffiedik kijken natuurlijk. Ik blijf hopen op een competitiehervorming en dan speel je gewoon best in de hoogst mogelijke reeks.

En ivm die communicatie: ik denk dat je als club daar best heel voorzichtig mee zijt tot je quasi zeker bent.

Volgen trouwens alle uitspraken samen? Of kan dit club per club gedaan worden?

ozzy105

Post by ozzy105 » Sat May 02, 2020 5:08 pm

Licentie 1B is al binnen ...

Post Reply