Challenger Pro League

Alle voetbalcompetities in België kunnen hier besproken worden.
Eric
Re: Proximus league

Post by Eric » Sun Apr 12, 2020 6:50 pm

3970 wrote:
Sun Apr 12, 2020 2:48 pm
Interessante discussie wel.

Over LL. Vergis je niet in hun budget. Dat sluipt naar 1 miljoen toe. Hoewel Corona nu de zaken verandert. Een van de voordelen van participatie is dat de supporters over het budget waken als een hen over haar kuikens.
1 amateur is budgetmatig absoluut mogelijk voor hen. Ook daar kan men immers nog rekenen op groei qua sponsoring( wordt uitzonderlijk goed aan gewerkt) en toeschouwers.
Kunnen ze terug naar Lier komen dan is 1 amateur absoluut een zekerheid. Profvoetbal is een stap te ver.

Over LK. Saneren is de boodschap. Er was een tekort van een zeshonderduizend euro. Das veel op een budget van 1.6.
Maar misschien is deze crisis en dit sportieve rampjaar een aanzet tot verstandig handelen. Ga de weg op van Thes en Deinze qua kern. Jonge Vlamingen halen die in 1b en 1a uit de boot vallen. Werk daar geduldig mee gedurende een jaar of drie. Introduceer eigen jeugd. En maak op die manier gebruik van je meerwaarde aan toeschouwers. Of dat nu in 1 amateur is of een nieuwe 'tweede' klasse.
Maar nogmaals, geduld.

Ik voorzie op die manier in Lier twee ploegen die mekaar kunnen aanvullen. En gezond zijn.
Erg interessant, inderdaad. 1 miljoen? Daar verschiet ik toch van. Ik dacht dat dat rond de 600.000 zat?
En ik vermoed dat dat toch wel een beetje zal afnemen of misschien stabiel zal blijven, niet?

Carlke

Post by Carlke » Sun Apr 12, 2020 9:15 pm

Amai de moeite voor 3 de amateur

smiths

Post by smiths » Sun Apr 12, 2020 11:05 pm

Hun budget is 700.000 euro nu 2 jaar op rij. 2 de en 3 de amateur is geen verschil, en sponsoring neemt overal af. Als wij al met 2900 abo's niet toekomen dan ga je met 350 zeker niet stijgen.

wekke

Post by wekke » Mon Apr 13, 2020 7:57 am

KRKN wrote:
Sun Apr 12, 2020 12:12 pm
wekke wrote:
Sun Apr 12, 2020 10:31 am
Lierse blijft op dat vlak wel een merk, maar zo simpel zijn de zaken natuurlijk niet. Het geld dat je genereert uit enkel die supportersaantallen is te laag om een zelfbedruipende profclub te maken. Ook uit transfergelden ga je de eerste jaren in alle waarschijnlijkheid geen meerwaardes kunnen genereren omdat de opleiding nog in de startblokken staat én de concurrentie voor 'witte raven' enorm groot is. Dat maakt de afhankelijkheid van sponsors en investeerders erg groot is. De vraag is dan of het realistisch is om in het huidige proflandschap te kunnen vertoeven. Ik heb daar ergens mijn twijfels over.
Klopt, maar ik zie bv sponsors wel in lijn met de supportersaantallen.

Vorig jaar konden we 1.6 miljoen aan inkomsten genereren. Ik vind dat erg veel geld voor een ploeg in 1e amateur. Dat zal dit jaar wel wat minder zijn vrees ik, gezien de crisis, maar toch. Als je met dat budget break even kan draaien heb je nog één van de betere budgetten van de reeks.
In 1e amateur zal dat ongetwijfeld één van de betere budgetten zijn, maar 1B lijkt me zo op het blote oog nog een ander paar mouwen. Lommel en Roeselare kunnen het hoofd niet boven water houden met budgetten van respectievelijk 2,5 miljoen en 3,5 miljoen. Westerlo zit al direct op een budget van 6,5 miljoen euro. We moeten dringend af van die verlieslatende tussenreeks want ik zie echt niet in hoe clubs in die reeks in de groene cijfers gaan geraken. In het huidige voetballandschap weet ik niet of het voor LK wel zo'n goede stap zou zijn.

Volgens mij zijn er twee mogelijkheden. Optie 1 is Trudo Dejonghe zijn advies van de laatste 20 jaar volgen en beseffen dat er momenteel geen plek is voor 24 of zelfs 18 profclubs. Dan ga je naar een gesloten profcompetitie waarin sportieve promotie niet mogelijk zal zijn. Optie 2 is de concurrentie verhogen zoals men laatst aanhaalde ivm de Eerste Divisie. Een grote tweede klasse/tussenreeks met minimum 3 stijgers. Maar dan moeten de licentiecommissie en de clubs uit 1A wel wat water bij de wijn doen door meer tv-gelden naar 1B te laten vloeien, meer opleidingsvergoedingen betalen voor weggeplukte jeugd, geen licentievoorwaarden meer die betrekking hebben tot het stadion (dat stuk over stadioncapaciteit wurgen gewoon enkele kleine clubs), ... In optie 2 zie ik mogelijkheden voor LK om door te groeien naar een gezonde stabiele club op profniveau. In optie 1 of het huidige voetballandschap zie ik die mogelijkheden niet direct.

3970

Post by 3970 » Mon Apr 13, 2020 8:50 am

smiths wrote:
Sun Apr 12, 2020 11:05 pm
Hun budget is 700.000 euro nu 2 jaar op rij. 2 de en 3 de amateur is geen verschil, en sponsoring neemt overal af. Als wij al met 2900 abo's niet toekomen dan ga je met 350 zeker niet stijgen.
Cijfers moeten correct zijn. Gelijk heb je.

LL werkte met een budget van 850.000 euro en houdt aan het eind vh seizoen nog wat over. Ze stranden dicht bij de 900.000.
Dat is geen miljoen, maar ook geen 700.000.
Je kan dit checken op een info avond. Ik heb je daar echter nog nooit gezien.

Abonnementen. Je telt bij LK de gratis abonnementen bij. Jeugd etc. Bij LL niet.
Correcter is dus 2900 ( wat ik eerlijk gezegd nog altijd een straf cijfer vind) en 700.

Je maakt er een sport van om in Lier fake news te verspreiden. Stop daarmee. Leven en laten leven. Er zitten bij beide clubs apsjaars maar ook fantastische mensen.

Eric

Post by Eric » Mon Apr 13, 2020 6:42 pm

3970 wrote:
Mon Apr 13, 2020 8:50 am
smiths wrote:

LL werkte met een budget van 850.000 euro en houdt aan het eind vh seizoen nog wat over. Ze stranden dicht bij de 900.000.

Abonnementen. Je telt bij LK de gratis abonnementen bij. Jeugd etc. Bij LL niet.
Correcter is dus 2900 ( wat ik eerlijk gezegd nog altijd een straf cijfer vind) en 700.

Je maakt er een sport van om in Lier fake news te verspreiden. Stop daarmee. Leven en laten leven. Er zitten bij beide clubs apsjaars maar ook fantastische mensen.
Dat zijn erg indrukwekkende financiële cijfers vind ik. Doet toch denken dat er wel degelijk een serieuze markt is voor voetbal in Lier (en een bereidwilligheid om er in te investeren). Straf voor zo'n kleine stad.
En dan komt het aloude weer naar boven: waarom die 2 clubs :) Maar ik verzien me er mee. Beide clubs tonen inderdaad potentieel.

Met dat budget moet je in 2e amateur toch ook wel echt meedoen voor de prijzen denk ik.

3970

Post by 3970 » Mon Apr 13, 2020 7:30 pm

Eric wrote:
Mon Apr 13, 2020 6:42 pm
3970 wrote:
smiths wrote:

Dat zijn erg indrukwekkende financiële cijfers vind ik. Doet toch denken dat er wel degelijk een serieuze markt is voor voetbal in Lier (en een bereidwilligheid om er in te investeren). Straf voor zo'n kleine stad.
En dan komt het aloude weer naar boven: waarom die 2 clubs :) Maar ik verzien me er mee. Beide clubs tonen inderdaad potentieel.

Met dat budget moet je in 2e amateur toch ook wel echt meedoen voor de prijzen denk ik.
Het probleem is dat er bij LL slecht 1 derde naar de A kern gaat.
Er zijn ploegen die een kleiner budget hebben maar dat grotendeels besteden aan hun eerste elftal. En hun jeugd verwaarlozen.

En dan heb je de clubs van de meccenassen.

Ik ben vooral blij dat beide Lierse clubs zwaar inzetten op hun jeugd. Zo eren we de Sportkring nog het meest denk ik.

Carlke

Post by Carlke » Mon Apr 13, 2020 8:01 pm

3970 wrote:
Mon Apr 13, 2020 7:30 pm
Eric wrote:
Mon Apr 13, 2020 6:42 pm
3970 wrote:

Het probleem is dat er bij LL slecht 1 derde naar de A kern gaat.
Er zijn ploegen die een kleiner budget hebben maar dat grotendeels besteden aan hun eerste elftal. En hun jeugd verwaarlozen.

En dan heb je de clubs van de meccenassen.

Ik ben vooral blij dat beide Lierse clubs zwaar inzetten op hun jeugd. Zo eren we de Sportkring nog het meest denk ik.
Helemaal mee eens leve de jeugd is het niet in Lierse kempenzonen. Dan maar in lyra Lierse. Beter dit dan dat ze buiten Lier moeten gaan voetballen !

KRKN

Post by KRKN » Tue Apr 14, 2020 11:34 am

Voor Lokeren tikt de klok genadeloos verder. Minder als een week.

Vergaaneglorie

Post by Vergaaneglorie » Tue Apr 14, 2020 12:12 pm

KRKN wrote:
Tue Apr 14, 2020 11:34 am
Voor Lokeren tikt de klok genadeloos verder. Minder als een week.
Wij kennen dat en de afloop ook!

Post Reply