1ste Amateur

Alle voetbalcompetities in België kunnen hier besproken worden.
Axassin
Re: 1ste Amateur

Post by Axassin » Mon Apr 06, 2020 7:14 am

Thomas1906 wrote:
Sun Apr 05, 2020 11:26 pm
Moeten wij al niet weten of wij een licentie voor 1b hebben?
Ik denk dat de beslissing woensdag valt als ik het juist heb.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

KRKN

Post by KRKN » Mon Apr 06, 2020 7:38 am

Axassin wrote:
Mon Apr 06, 2020 7:14 am
Thomas1906 wrote:
Ik heb 8 april ook al meerdere malen zien opduiken. Veel clubs weten dan waar ze aan toe zijn.

Nu, dan is er altijd nog het BAS. Ik denk dat bijvoorbeeld Virton al aangegeven heeft dat ze indien nodig sowieso langs daar passeren.

Eric

Post by Eric » Mon Apr 06, 2020 7:58 am

KRKN wrote:
Mon Apr 06, 2020 7:38 am
Axassin wrote:
Mon Apr 06, 2020 7:14 am
Thomas1906 wrote:
Ik heb 8 april ook al meerdere malen zien opduiken. Veel clubs weten dan waar ze aan toe zijn.

Nu, dan is er altijd nog het BAS. Ik denk dat bijvoorbeeld Virton al aangegeven heeft dat ze indien nodig sowieso langs daar passeren.
8 april zit de licentiecommissie opnieuw samen. Ik weet niet of wij dan aan bod komen maar ik gok het wel.
Lommel en Virton zullen het wel halen. Roeselare en Lokeren daarentegen..

Flor

Post by Flor » Tue Apr 07, 2020 3:37 pm

Eerste amateur: positieve adviezen

Lierse Kempenzonen, Dessel en KSK Heist kregen een positief advies voor opnieuw een licentie in Eerste Amateurs het komende seizoen. Die licenties worden toegekend op 15 april. Lierse Kempenzonen moet nog bijkomende info overmaken voor een licentie voor 1B, moest daar alsnog een plaats vrijkomen. Door de herschikkingen die er zitten aan te komen en de licentieproblemen rond Roeselare, Lokeren en Oostende, zou het kunnen dat Lierse Kempenzonen alsnog promoveert naar 1B.

Vergaaneglorie

Post by Vergaaneglorie » Tue Apr 07, 2020 3:52 pm

Liefst niet, ik wil liever eerlijk kampioen spelen en overgaan😊

Flor

Post by Flor » Wed Apr 08, 2020 8:03 am

Vergaaneglorie wrote:
Tue Apr 07, 2020 3:52 pm
Liefst niet, ik wil liever eerlijk kampioen spelen en overgaan😊
Nobel, en ik kan je daar wel in volgen. Het zou ook meer supporters over de streep trekken. Maar wel dit tegenargument:
Je spaart heel veel geld uit door niet in een profploeg in amateurreeksen te moeten investeren. Je krijgt tv-geld (ok, niet zoveel), maar je kan ook meer en meer uit sponsering halen.

En, bovendien: zoals het er nu naar uit ziet is 1B zwakker dan ooit. Daar waar je een tijd terug met KVM, Antwerp, Beerschot, OHL,.. zat, kom je nu met ploegen als Union, Westerlo, Seraing, Deinze,.. Da's toch wel andere koek.

Minder aantrekkelijk, uiteraard, maar: vraagt ook minder investering. Het argument dat 1B geld kost klopt, maar slechts deels, want:
- Met een profploeg in de amateurreeksen spelen ook, zo mogelijk nog meer
- Je geeft nog steeds zelf uit zoveel je wil. Break-even draaien kan ook daar, maar het betekent sportief afzien. Dat heb ik er voor over.
- Je hoeft maar eens heel veel chance te hebben, een bovengemiddeld seizoen te draaien en plots zit je in een goeie flow van een competitiehervorming. Enfin: het kan.

Nu: ik ga nog steeds van eerste amateur vanuit hoor, voor alle duidelijkheid.

Vergaaneglorie

Post by Vergaaneglorie » Wed Apr 08, 2020 11:38 am

Is ook waar, maar zou Luc het kapitaal er wel voor hebben? Ik heb mijn grote twijfels. En idd de grote kleppers zijn er niet meer bij zoals het er nu naar uitziet.

KRKN

Post by KRKN » Tue Apr 14, 2020 4:45 pm

Vanop voetbalkrant:
Winkel Sport & Tubeke
Ook Winkel Sport en Tubeke gaan namelijk in beroep bij het BAS tegen het niet verkrijgen van hun licentie voor Eerste Amateurklasse. Het brengt het aantal ploegen dat naar het BAS trekt op 12, het aantal dossiers op minstens 14 - Virton en Oostende trekken onder meer het licentiesysteem en/of de licentie van Anderlecht in vraag.

“We kregen de licentie niet omwille van één verkeerde administratieve interpretatie. Winkel Sport zal bij het BAS het nodige doen om dit recht te zetten", klinkt het in Het Nieuwsblad. Terwijl Tubeke zich sterk maakt nieuwe gelden te hebben gevonden.

https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... z6Jb9y4KOW
Snap niet goed dat dat uitmaakt. Zij zakken toch sowieso?

Carlke

Post by Carlke » Tue Apr 14, 2020 5:00 pm

KRKN wrote:
Tue Apr 14, 2020 4:45 pm
Vanop voetbalkrant:
Winkel Sport & Tubeke
Ook Winkel Sport en Tubeke gaan namelijk in beroep bij het BAS tegen het niet verkrijgen van hun licentie voor Eerste Amateurklasse. Het brengt het aantal ploegen dat naar het BAS trekt op 12, het aantal dossiers op minstens 14 - Virton en Oostende trekken onder meer het licentiesysteem en/of de licentie van Anderlecht in vraag.

“We kregen de licentie niet omwille van één verkeerde administratieve interpretatie. Winkel Sport zal bij het BAS het nodige doen om dit recht te zetten", klinkt het in Het Nieuwsblad. Terwijl Tubeke zich sterk maakt nieuwe gelden te hebben gevonden.

https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... z6Jb9y4KOW
Snap niet goed dat dat uitmaakt. Zij zakken toch sowieso?
2

Kempenzoon

Post by Kempenzoon » Wed Apr 15, 2020 9:21 am

Misschien dat ze hopen op hervorming van de competities door profclubs die geen licentie krijgen, waardoor ze wel kans maken om in "de hoogste amateurreeks" te spelen?

Post Reply