1ste Amateur
Re: 1ste Amateur
Indien Thes niet verder uitloopt dan zijn de drie onderlinge confrontaties beslissend. Maar vergeet vooral Deinze niet.
Ik ben over Deinze nog even wat gaan zoeken en kwam dit bericht van vorig jaar tegen:
Voor alle duidelijkheid; dat was een bericht over vorig seizoen. Dit jaar is de kans op de play-offs vrij groot, lijkt me. 300.000 euro voor zo'n club blijft echter een smak geld.Eerste amateurploeg SK Deinze maakte deze week bekend dat het zijn licentieaanvraag om in 1B te mogen spelen heeft ingetrokken. De club zou z’n stadion een upgrade moeten geven om in die categorie te mogen spelen. Er moeten meer zitplaatsen komen en de stadionverlichting moet beter. Het zou de club zo’n 300 000 euro kosten en bovendien moet die investeringsbeslissing gemaakt worden voordat Deinze zeker is van promotie. Omdat de club slechts een waterkans heeft om via playoffs te promoveren, ziet het voorlopig af van zijn 1B-ambities. Deinze speelt volgend jaar dus gewoon opnieuw in de eerste amateurklasse.
Iedereen heeft dit weekend zo te zien een pittig programma.
Deinze ontvangt Dender. Je zou hopen dat Dender daar iets raapt, maar dan springen ze bij puntenverlies van ons mogelijks over ons. Toch: wij moeten gewoon ons ding doen tegen Virton.
Thes moet gaan winnen op Rupel Boom. Toch ook niet zo evident (maar ik leg me bijna neer bij de consistentie van Thes).
Deinze ontvangt Dender. Je zou hopen dat Dender daar iets raapt, maar dan springen ze bij puntenverlies van ons mogelijks over ons. Toch: wij moeten gewoon ons ding doen tegen Virton.
Thes moet gaan winnen op Rupel Boom. Toch ook niet zo evident (maar ik leg me bijna neer bij de consistentie van Thes).
Ik ga er vanuit dat Deinze dit jaar zoiezo voor een licentie zal gaan. Zij zitten echt op schema voor de top vier.
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.
Ik ben wat gaan snuffelen in artikels van vorig jaar. Daar zag ik dat rond half februari duidelijk werd wie ern aanvraag deed voor 1B. Krijgen, das nog iets anders natuurlijk.
Bon. Sportief nog wel wat werk natuurlijk.
Bon. Sportief nog wel wat werk natuurlijk.
Het is ook best dat RWDM niet in de eindronde geraakt. Ik verwacht namelijk dat zij zoiezo een licentie kunnen verkrijgen. Zij beschikken immers reeds over een stadion.
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.
Het gaan nog spannende tijden worden. Ik ben er meer en meer van overtuigd dat jet toch dit jaar gaat moeten gebeuren. Met die halvering van de punten is nog zoveel mogelijk. En Oris die bv eens zijne voet omslaagt op de training: het kan van de kleine dingen afhangen

Volgens de kenners van 1ste amateur is het zoiezo een vreemde reeks. Na nieuwjaar wordt het vaak een heel andere competitie:
- ploegen die er vol voor gaan. En tijdens de winterstop dan nog investeren.
- ploegen waarvoor het niet meer uitmaakt.
Anderzijds, doordat er zoveel ploegen kunnen zakken blijft de druk onderaan ook heel groot. En blijven er ploegen waarvoor elk puntje belangrijk zal zijn.
- ploegen die er vol voor gaan. En tijdens de winterstop dan nog investeren.
- ploegen waarvoor het niet meer uitmaakt.
Anderzijds, doordat er zoveel ploegen kunnen zakken blijft de druk onderaan ook heel groot. En blijven er ploegen waarvoor elk puntje belangrijk zal zijn.
Na et resultaat van gisteren zakken we weg naar de 6e plaats. Het ligt ongelooflijk dicht op elkaar allemaal.
Klinkt toch wat ontmoedigend, vind ik. Hopen dat Thes een steekje laat vallen.
Enfin, we zullen toch maar de top 4 als doel houden, zeker. Hoger mikken lijkt moeilijk. Op z'n minst heb je dan nog wat extra matchen.