1ste Amateur

Alle voetbalcompetities in België kunnen hier besproken worden.
Carlke
Re: 1ste Amateur

Post by Carlke » Tue Mar 31, 2020 6:19 pm

Ik las daarstraks in Gazet in extreem geval speelt Lierse in 1b. Maar ik zal eens iets anders zeggen, stel 18 ploegen 1a. Jaar erop 20. En 1 b stopt ! Dan word eerste amateur 2 de klasse, en spelen we tegen biina al die ploegen terug. Dus ik zeg stel we worden kampioen maar stijgen dan niet. Het word gewoon 2 de klasse. Deinze vreesde daar ook voor dat dat ging gebeuren volgend jaar ! Nu dus jaartje later en kunnen wij het zijn als we kampioen worden. Maar zover is het natuurlijk niet weet ik ook wel 😀

mmarinus

Post by mmarinus » Thu Apr 02, 2020 7:39 am

Carlke wrote:
Tue Mar 31, 2020 6:19 pm
Ik las daarstraks in Gazet in extreem geval speelt Lierse in 1b. Maar ik zal eens iets anders zeggen, stel 18 ploegen 1a. Jaar erop 20. En 1 b stopt ! Dan word eerste amateur 2 de klasse, en spelen we tegen biina al die ploegen terug. Dus ik zeg stel we worden kampioen maar stijgen dan niet. Het word gewoon 2 de klasse. Deinze vreesde daar ook voor dat dat ging gebeuren volgend jaar ! Nu dus jaartje later en kunnen wij het zijn als we kampioen worden. Maar zover is het natuurlijk niet weet ik ook wel 😀
Ik heb dat artikel ook gelezen, absurd gewoon eigenlijk. En zelfs zonder de coronamalaise zou het nog een heel soepje kunnen geweest zijn. Als er met 18 in 1A gespeeld wordt en zowel Oostende, Lokeren en Roeselare zouden naast de licentie grijpen, dan zijn er voor 1B zelfs maar 7 kandidaten meer. De rest heeft geen licentie aanvraag ingediend. (Voor zo ver ik het artikel begrepen heb.

Maar zo ver zal het wel niet komen. Van mij mag in de amateurreeksen het huidige seizoen gewoon "gereset" worden, maar daar gaan wel wat ploegen tegen protesteren die ook moeilijk genegeerd kunnen worden. (onze buren uit Berlaar, Racing Mechelen)
K ben in elk geval curieus naar de beslissing!

KRKN

Post by KRKN » Thu Apr 02, 2020 7:46 am

mmarinus wrote:
Thu Apr 02, 2020 7:39 am
Carlke wrote:
Ik heb dat artikel ook gelezen, absurd gewoon eigenlijk. En zelfs zonder de coronamalaise zou het nog een heel soepje kunnen geweest zijn. Als er met 18 in 1A gespeeld wordt en zowel Oostende, Lokeren en Roeselare zouden naast de licentie grijpen, dan zijn er voor 1B zelfs maar 7 kandidaten meer. De rest heeft geen licentie aanvraag ingediend. (Voor zo ver ik het artikel begrepen heb.

Maar zo ver zal het wel niet komen. Van mij mag in de amateurreeksen het huidige seizoen gewoon "gereset" worden, maar daar gaan wel wat ploegen tegen protesteren die ook moeilijk genegeerd kunnen worden. (onze buren uit Berlaar, Racing Mechelen)
Voor de amateurreeksen is het al besloten he :) d huidige stand telt. Alleen de promotieplekken voor 1B zijn nog een onbekende.
Het zou te absurd zijn voor woorden. Het feit dat deze discussie er uberhaupt is toont toch wel aan dat er serieus wat mis is met ons voetbal. Het begint ook een jaarlijkse gewoonte te worden.

mmarinus

Post by mmarinus » Thu Apr 02, 2020 8:23 am

KRKN wrote:
Thu Apr 02, 2020 7:46 am
mmarinus wrote:
Thu Apr 02, 2020 7:39 am
Carlke wrote:

Voor de amateurreeksen is het al besloten he :) d huidige stand telt. Alleen de promotieplekken voor 1B zijn nog een onbekende.
Het zou te absurd zijn voor woorden. Het feit dat deze discussie er uberhaupt is toont toch wel aan dat er serieus wat mis is met ons voetbal. Het begint ook een jaarlijkse gewoonte te worden.
Juist! Dat eerste was is al vergeten :oops:
Vooral het gegeven dat een bijna-degradant in 1ama zou moeten opgaan wegens gebrek aan profploegen moet de alarmbel toch doen luiden... Ocharme 25 ploegen in heel het land die zouden kunnen volgen met de huidige normen, over sportieve resultaten spreek ik dan nog niet.

Lipser

Post by Lipser » Thu Apr 02, 2020 9:40 am

in GvA vandaag: Dender heeft licentie-aanvraag terug ingetrokken en zal dus volgend seizoen zeker niet in 1Am spelen

Zovko

Post by Zovko » Thu Apr 02, 2020 9:49 am

Oei, en die hadden licentie gekregen? Ik dacht dat ze die voor 1b hadden ingetrokken. Wat is de reden?

Axassin

Post by Axassin » Thu Apr 02, 2020 10:09 am

Lipser wrote:
Thu Apr 02, 2020 9:40 am
in GvA vandaag: Dender heeft licentie-aanvraag terug ingetrokken en zal dus volgend seizoen zeker niet in 1Am spelen
Echt? Dat gaat daar dan een leegloop worden vermoed ik?

Hens en Arenate zijn welkom! :D
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Kempenzoon

Post by Kempenzoon » Thu Apr 02, 2020 11:34 am

Lipser wrote:
nee, ze hebben hun aanvraag voor licentie 2de en 3de AM ingetrokken.
Voetbal Vlaanderen, de Nederlandstalige amateurvleugel van de KBVB, maakte de namen van de twee clubs bekend die geen licentie krijgen voor tweede en derde amateur. ASV Geel (2e amateur B) vroeg het kleinood aan voor tweede en derde amateur, maar voldeed niet aan de voorwaarden. Dender (1e amateur) trok de licentieaanvraag in.
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgis ... ~ad719aad/

mmarinus

Post by mmarinus » Thu Apr 02, 2020 12:35 pm

Ze zouden inderdaad gewoon in 1ama blijven uitkomen las ik ook.

Flor

Post by Flor » Thu Apr 02, 2020 1:29 pm

Kempenzoon wrote:
Thu Apr 02, 2020 11:34 am
Lipser wrote:
nee, ze hebben hun aanvraag voor licentie 2de en 3de AM ingetrokken.
Voetbal Vlaanderen, de Nederlandstalige amateurvleugel van de KBVB, maakte de namen van de twee clubs bekend die geen licentie krijgen voor tweede en derde amateur. ASV Geel (2e amateur B) vroeg het kleinood aan voor tweede en derde amateur, maar voldeed niet aan de voorwaarden. Dender (1e amateur) trok de licentieaanvraag in.
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgis ... ~ad719aad/
Ik lees dat als geen licentie aanvragen hoor?

Post Reply