Lierse Kempenzonen - FCV Dender [08-02-2020]

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
wekke
Re: Lierse Kempenzonen - FCV Dender [08-02-2020]

Post by wekke » Mon Feb 10, 2020 5:08 pm

KRKN wrote:
Mon Feb 10, 2020 11:01 am
wekke wrote:
Sun Feb 09, 2020 5:23 pm

Kleine nuance. Wij willen in eerste instantie op lange termijn een topploeg in de hoogste amateurreeks worden met spelers uit de eigen streek/jeugd. Als de kans profvoetbal zich voordoet dan zal dit bestudeerd worden. Als je echter realistisch bent dan is het huidige proflandschap niet meer weggelegd voor clubs zonder multimiljonair aan het roer. En laat zo'n voorzitter nu net haaks staan tegen onze visie.

Nu, puur uit curieusiteit, want in de realiteit zal het er nooit van komen. Maar ik lees vaak op FB, en nu ook hier, die "wens" tot 1 gezamenlijke club. Hoe zouden jullie dat zien? Hoe match je beide projecten en visies aan elkaar? Buiten onze historie met de Sportkring zie ik eigenlijk geen enkel raakvlak tussen ons en LK. Bovendien laat men bij ons nooit Lyra, rood/wit en de fanparticipatie vallen. Plus zoals ik al zei, is profvoetbal geen uitgesproken ambitie en t Lisp met zijn onkosten geen noodzakelijke thuishaven. Shoot :D
Je beperken tot amateurvoetbal is geen visie maar een noodzaak. Ik herinner jullie daarbij toch graag even aan de aanvankelijk uitgesproken ambitie(s), ook mbt het Lisp.
Inzetten op jeugd is dat wel. Iets wat beide clubs delen. Budgetcontrole is dat ook, maar daar falen wij op dit moment in, en LL niet. Moeten we eerlijk in zijn.

Het enige echte breekpunt is de fanparticipatie. Ik ben daar in beperkte mate voorstander van, maar dat is voor mij zeker geen absolute must.
Nee, ik denk dat er binnen de 10 jaar een fusie komt en dat het water alleen maar dieper gaat worden. Er wachten nog onaangename confrontaties over naam, stamnummer,..

En Cold, dat treft. Op jullie forum lees ik dingen die vele malen erger zijn dan dat wat Martine zegt.
In Nederland kan tot de top van het amateurvoetbal behoren wel een visie zijn, waarom in België dan niet? Wat is er mis met een realistische plaats binnen het vaderlandsevoetballandschap?

Dat er eerdere onderzoeken zijn geweest mbt t Lisp en professioneel voetbal lijkt me niet meer dan logisch. Dat zijn nu eenmaal zaken die je grondig moet doorlichten. Het gezond verstand zegeviert als je die twee zaken dan ook van je af kan zetten wegens niet haalbaar/te duur.

Wat mag ik trouwens verstaan uit "in beperkte mate voorstander van fanparticipatie"? Een rol zoals Act As One bij Antwerp?

Justhomuch

Post by Justhomuch » Mon Feb 10, 2020 5:10 pm

Foxterriër wrote:
Mon Feb 10, 2020 4:38 pm
Justhomuch wrote:
Mon Feb 10, 2020 12:07 pm
Cold wrote:
Mon Feb 10, 2020 11:28 am
Was dan ook sarcastische post van mij.

Gewoon tristig om zien dat enkelingen zo'n mening hebben over elkaar. Aan beide zijden.
Ik heb dan ook geen zin om tussen figuren als een Duvel te staan, de wateren zijn te diep geworden, ik voel me thuis bij de Kempenzonen en dat gevoel had ik niet op de Doelvelden.
Ben je op de Wezenberg gaan staan? Daar vind je een pak aimabele mensen.
Heb ik niet gestaan nee, maar ik voelde gewoon niet wat jullie wel blijken te voelen, voor mij is het dus LK of niets. Wat niet wilt zeggen dat ik geen sympathie heb voor jullie club.
Wij komen áltijd terug!

Cold

Post by Cold » Mon Feb 10, 2020 5:38 pm

Martine wrote:
Mon Feb 10, 2020 4:52 pm
@ Cold/ik ben (en diegenen die mij kennen kunnen dit beamen) een vriendelijk persoon die zeker geen ruzie zoekt. Ik heb alleen geen zin om verplicht samen te zijn met personen die ons constant uitmaken voor kempenslet, hoerenzonen ... zelfs zware bedreigingen naar mensen in mijn omgeving toe. Daar pas ik dus voor en dat is je goed recht om dit triestig te vinden maar ook mijn recht om zo te redeneren.
Begrijp ik. Maar dit zijn enkelingen aan beide zijden.
Je moet daar doorkijken.

tafkak

Post by tafkak » Mon Feb 10, 2020 7:45 pm

Overigens vind ik LVT in al zijn uitlatingen blijk geven van redelijkheid en goede wil, msch op een enkele overmoedige playoff quote na. Het zou me niet verbazen als er met die mens ten allen tijde te praten valt, zelfs over fanparticipatie moest dit ooit hét probleem zijn.

Cold

Post by Cold » Mon Feb 10, 2020 10:51 pm

Lvt lijkt me inderdaad een redelijk man. Maar een aantal figuren uit de entourage zouden toch beter de eer aan zichzelf houden.

LeNNeMaN

Post by LeNNeMaN » Tue Feb 11, 2020 2:03 am

Na het verloren gaan van onze Sportkring heb ik net als velen onder ons een ‘keuze’ gemaakt deels op gevoel, deels met het verstand. Na dagen en weken wikken en wegen koos ik voor LK. Alles in mij is van kinds been af geel en zwart... ooit heel fanatiek maar met de jaren steeds met een ruimere kijk op de voetbalwereld. Ik koos bewust voor het LK project maar heb meer dan gewoon sympathie voor LL en dat van dag 1. Of het nu LK of LL is waar we nu in’t weekend naar gaan of voor staan... beiden nakomelingen van de Lierse zijn een jammerlijk voortvloeisel van het clubke uit 1906 met goud en zwart als fiere kleuren. Triest hoe sommigen nog steeds met modder gooien... soms willekeurig maar vaak ook persoonlijk naar mensen waar ze jaar en dag mee op 1 van de tribunes van het Lisp stonden... Hoe diep kan het project nog zakken dat aan de voetbalstraat werd opgestart 2 seizoenen geleden? Nog zo’n jonge coub en wat een soap die eerste 2 seizoenen. Amateurisme op alle niveaus. Nu nog 3000 toeschouwers maar wat als...? Nog elke dag vind ik het jammer dat er 2 clubs zijn gekomen. Waar in de voetbalwereld maakten ze van 1 kleine failliete club nog 2 kleinere varianten? De toekomst zal ons wijzer maken hoe dat gaat evolueren... maat buiten domme reacties op social media in de 2 richtingen zie ik op lange termijn mogelijkheid tot samenwerking op bepaalde vlakken... en dat kan wie weet ooit in een verre toekomst samenvloeien tot 1 voetbalproject in Lier en het naburige Kempenland. Want dat was ooit de kweekvijver van de Sportkring, zowel qua spelers als supporters.... een focus enkel op de stad Lier leggen is het gevoel dat bij mij ook wat overheerst in het LL verhaal, ze lijken mij de titel ploeg van (‘t stad) Lier te willen ambiëren . Soit, dit wordt ongetwijfeld vervolgd!
Want geel en zwart ligt nauw aan't hart

Ressel

Post by Ressel » Thu Feb 13, 2020 9:59 am

RTV 'Match van de Maandag': Lierse Kempenzonen duwt 'zichzelf' nog dieper in de put!

Dit zijn de brave woorden, de goedgelovige uitspraken van een goedlachse, sympathieke, minzame (nog tevreden???) voorzitter LVT in de reportage Match van de Maandag:
"Ik heb helemaal niets gezegd deze week, ik ben er ook helemaal niet geweest deze week, ik heb ze laten doen terwijl ze "'allemaal" goed bezig zijn.

Na de wedstrijd in de 'dug-out'. Het 'stil sprekend beeld' van een zwaar teleurgestelde en aangeslagen 'professionele technische staf': T1, T2, T3 en T4-baas US. Compleet machteloos, ontredderd, voetbaltechnisch volledig uitgeput, . . . die het ook niet meer weten en wellicht beseffen wat de zware gevolgen kunnen zijn van deze belangrijke verloren confrontatie. 'Als de volledige doodse stilte op de bank de taal wordt, is alles gezegd'.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Thu Feb 13, 2020 1:47 pm

Ressel wrote:
Thu Feb 13, 2020 9:59 am
RTV 'Match van de Maandag': Lierse Kempenzonen duwt 'zichzelf' nog dieper in de put!

Dit zijn de brave woorden, de goedgelovige uitspraken van een goedlachse, sympathieke, minzame (nog tevreden???) voorzitter LVT in de reportage Match van de Maandag:
"Ik heb helemaal niets gezegd deze week, ik ben er ook helemaal niet geweest deze week, ik heb ze laten doen terwijl ze "'allemaal" goed bezig zijn.

Na de wedstrijd in de 'dug-out'. Het 'stil sprekend beeld' van een zwaar teleurgestelde en aangeslagen 'professionele technische staf': T1, T2, T3 en T4-baas US. Compleet machteloos, ontredderd, voetbaltechnisch volledig uitgeput, . . . die het ook niet meer weten en wellicht beseffen wat de zware gevolgen kunnen zijn van deze belangrijke verloren confrontatie. 'Als de volledige doodse stilte op de bank de taal wordt, is alles gezegd'.
2e stukje is redelijk zwartgallig te noemen, alles ligt nog altijd dicht bij elkaar.
Wij komen áltijd terug!

Post Reply