Clubnieuws
Re: Clubnieuws
Het is inderdaad een gedoe.Lauwers wrote: ↑Sat Dec 14, 2019 8:41 amWat een gedoe eigenlijk...
Heel kort door de bocht, maar het zou al beter zijn om 1 grote club te maken.
1 deftig stadion in Lier, 1 deftige jeugd opleiding en vooral je zit ook niet vissen in dezelfde vijver van sponsors.
Nu maak je elkaar gewoon dood.
Al denk ik dat er vooral veel ego's in de weg staan om dit te kunnen bereiken
Al moet ik ook wel toegeven dat ik al een paar keer gedacht heb dat Lyra Lierse eigenlijk de enige manier is of was om 1 club in Lier te hebben. Lyra is er altijd geweest en ook zelfs al had een deel van het oude Lierse niet voor Lyra gekozen zaten we nog steeds met 2 ploegen in Lier op het moment dat Oosterzonen naar het Lips kwam. En moest Lyra Lierse dan uiteindelijk op het Lisp gespeeld hebben hadden er veel onder ons ook gewoon naar die ploeg gaan zien denk ik.
- Justhomuch
2 ploegen in een stad als Lier is nu opeens een probleem terwijl er al jaren 2 ploegen waren...Lierenaar wrote: ↑Mon Dec 16, 2019 12:01 pmHet is inderdaad een gedoe.Lauwers wrote: ↑Sat Dec 14, 2019 8:41 amWat een gedoe eigenlijk...
1 deftig stadion in Lier, 1 deftige jeugd opleiding en vooral je zit ook niet vissen in dezelfde vijver van sponsors.
Al moet ik ook wel toegeven dat ik al een paar keer gedacht heb dat Lyra Lierse eigenlijk de enige manier is of was om 1 club in Lier te hebben. Lyra is er altijd geweest en ook zelfs al had een deel van het oude Lierse niet voor Lyra gekozen zaten we nog steeds met 2 ploegen in Lier op het moment dat Oosterzonen naar het Lips kwam. En moest Lyra Lierse dan uiteindelijk op het Lisp gespeeld hebben hadden er veel onder ons ook gewoon naar die ploeg gaan zien denk ik.
Wij komen áltijd terug!
Om politieke beslissingen in Lier te maken is dat altijd al een probleem geweest. Dat is niet nieuw sinds mei 2018.Justhomuch wrote: ↑Mon Dec 16, 2019 12:06 pm2 ploegen in een stad als Lier is nu opeens een probleem terwijl er al jaren 2 ploegen waren...Lierenaar wrote: ↑Mon Dec 16, 2019 12:01 pmHet is inderdaad een gedoe.Lauwers wrote: ↑Sat Dec 14, 2019 8:41 amWat een gedoe eigenlijk...
Stel u voor. Brigata Trenta tesamen met PCL en YBA in één sfeervak. Lawaai genoeg dan.
Ik heb een duidelijke keuze voor LL gemaakt, maar ik kan niet ontkennen dat er ergens in mijn hoofd nog het idee van één verenigde club leeft. Al zie ik niet in hoe dat ooit nog zal gebeuren.
Ik heb een duidelijke keuze voor LL gemaakt, maar ik kan niet ontkennen dat er ergens in mijn hoofd nog het idee van één verenigde club leeft. Al zie ik niet in hoe dat ooit nog zal gebeuren.
‘T is inderdaad zonde. Ook al heb ik ook een duidelijke keuze gemaakt, weliswaar voor LK dan. Ik zie wel geen rationele argumenten waarom het nooit zou kunnen lukken...Tjiftjaf wrote: ↑Mon Dec 16, 2019 9:05 pmStel u voor. Brigata Trenta tesamen met PCL en YBA in één sfeervak. Lawaai genoeg dan.
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.
Tzou inderdaad vonken geven. Bij de betere supportersgroepen van België dan.Tjiftjaf wrote: ↑Mon Dec 16, 2019 9:05 pmStel u voor. Brigata Trenta tesamen met PCL en YBA in één sfeervak. Lawaai genoeg dan.
Ik zie het niet gebeuren, en dat ligt - en dat bedoel ik niet slecht - net dankzij de opzet van LL. Omdat het fan-owned is ga je dat er nooit doorkrijgen. Twee rationele zakenmannen daarentegen zouden zoiets wel kunnen beslissen. Of dat goed is of niet doet er zelfs niet toe. We moeten verder.
Mijn hart gaat meer uit naar de Kempenzonen, maar in alle eerlijkheid ik zou beide clubs toch ook heel graag zien samengaan. Niet alleen omdat de verdeling van de supporters doodjammer is, en ze gewoon samen horen. Maar ook gewoon objectief gezien. Beide zetten ze in op jeugdwerking en lokale verankering, zo diep kan dat water toch niet zijn. LL heeft op het eerste zicht wat meer voetbalknowhow, LK heeft het leeuwendeel van de supporters en het lisp. En waarom zou een nieuwe club geen supportersinspraak kunnen hebben? Plots zou het voor sponsors veel gemakkelijker zijn, en veel opgehouden supportersclubs die geen keuze wilden maken, zouden de draad met plezier weer oppikken. Het zou voor een positieve wervelwind zorgen die het belgisch voetbal nog niet vaak gezien heeft.
Ik blijf hopen, en in afwachting rustig naar het Lisp afzakken.
Ik blijf hopen, en in afwachting rustig naar het Lisp afzakken.
LVT zal nooit Lyra mee aan boord nemen omdat veel fans het dan voor bekeken zullen houden. Anderzijds zal LL Lyra nooit in de kou zetten door hun lot aan LK te verbinden. Daar moet men realistisch in zijn.
Ik denk dat 'netto' het meer fans zou opleveren, maar langs beide kanten zou je supporters hebben die diep teleurgesteld achterblijven. En inderdaad; Lyra zou dan toch een mes in de rug krijgen.
Zo zwart wit hoeft dat niet te zijn. Daar dienen compromissen voor. Maar goed alles begint bij willen natuurlijk. De toekomst zal het uitwijzen hoe zinvol de huidige situatie is.