Clubnieuws

Alle algemene zaken over het reilen & zeilen binnen Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
Foxterriër
Re: Clubnieuws

Post by Foxterriër » Wed Dec 11, 2019 10:54 pm

Zever, gezever. Natuurlijk willen we allemaal terug naar Lier.

Lierenaar

Post by Lierenaar » Thu Dec 12, 2019 9:40 am

Bij mijn oude Lyra-vrienden staat dat dossier toch ook hoog op de agenda. Al vele jaren zelfs.

Lauwers

Post by Lauwers » Sat Dec 14, 2019 8:41 am

Wat een gedoe eigenlijk...

Heel kort door de bocht, maar het zou al beter zijn om 1 grote club te maken.
1 deftig stadion in Lier, 1 deftige jeugd opleiding en vooral je zit ook niet vissen in dezelfde vijver van sponsors.
Nu maak je elkaar gewoon dood.

Al denk ik dat er vooral veel ego's in de weg staan om dit te kunnen bereiken

KRKN

Post by KRKN » Sat Dec 14, 2019 10:00 am

Lauwers wrote:
Sat Dec 14, 2019 8:41 am

1 deftig stadion in Lier, 1 deftige jeugd opleiding en vooral je zit ook niet vissen in dezelfde vijver van sponsors.

Gaat binnen dit en 10 jaar niet gebeuren. Ik vind dat ook doodzonde, maar daarvoor is het water te diep en is er teveel tunnelvisie langs beide kanten.
Verder dit artikel:
Er is geen sprake van een verhuis van Lierse Kempenzonen naar een andere locatie, om daar een nieuw stadion te bouwen. Dat zegt eigenaar Luc Van Thillo, in een reactie op de geruchten als zouden Lierse Kempenzonen én Lyra-Lierse samen naar de site Hoge Velden verhuizen. “Dat is uitgesloten. Onze club blijft op het Lisp.” Een nieuw stadion in de thuishaven is alvast wél een optie.
Eerder deze week raakte bekend dat het stadsbestuur geen toestemming kan geven voor een nieuw stadion voor voetbalclub Lyra-Lierse op de site Hoge Velden. Om de eenvoudige reden dat de stad de grond niet aan één club kan ‘schenken’, omdat de onteigende stadsgrond dan zijn gemeenschapsfunctie zou verliezen. Het stadsbestuur vroeg dan ook aan Lyra-Lierse en Lierse Kempenzonen om te onderzoeken of ze misschien beide in hetzelfde stadion kunnen spelen.

Die locatie zal alvast niet de site Hoge Velden worden. “Nee, Lierse Kempenzonen blijft sowieso op het Lisp “, is eigenaar Luc Van Thillo duidelijk. Hij heeft wel plannen om het oude stadion op het Lisp aan te pakken. “Een nieuw stadion is een mogelijkheid. De gesprekken met de stad hierover verlopen constructief en dat willen we zo houden; we gaan dus pas naar buiten komen met plannen indien ze concreet en afgestemd zijn met de stad. “

Eigenaar Lierse Kempenzonen reageert: ‘Verhuis van Lisp uitgesloten, mogelijk wél nieuw stadion’
Foto: GOYVAERTS/GMAX Agency
Als er op het Lisp op termijn dan een nieuw stadion komt, zou daar dan ook Lyra-Lierse in kunnen spelen? “Die vraag is voorbarig. Laat ons eerst de gesprekken afwachten met alle partijen. We zoeken in elk geval een oplossing die zowel voor de stad, alle clubs in Lier als hun supporters ideaal is. Twee stadions in één stad lijkt me in elk geval geen gezonde optie.”

Sportieve malaise

Lyra-Lierse staat voorlopig aan de leiding in de derde amateurklasse en ontvangt komend weekend Bilzen-Waltwilder. Maar met Lierse Kempenzonen gaat het voorlopig sportief heel wat minder. De Pallieters staan voorlaatste in eerste amateurs en zijn met 13 punten op 45 voorlopig zwaar gebuisd.

“We hadden sportief meer verwacht van deze heenronde”, geeft van Thillo toe. “Maar we geven uiteraard niet op. Ik ook niet, nee. Ik heb altijd benadrukt dat dit een project op lange termijn is.”

De eigenaar van Lierse sluit niet uit dat er nog versterkingen op komst zijn. “Ayoub Allach is al aangekondigd. We geloven zeer hard in zijn mogelijkheden. Emile Samyn speelt nu zijn tweede wedstrijd na zijn schouderblessure. Ook Hannes Smolders, Youssef Boulaouali en Nick Kuijlaers keren wellicht terug na de winterstop. Ik reken erop dat ze het de coach zo moeilijk mogelijk zullen maken. Samen met de aanstormende jeugd is dat al wel wat van versterking. De sportieve cel is bovendien de markt aan het bekijken en indien er zich opportuniteiten voordien zullen we erop ingaan. Eén dossier, over een aanvallende versterking, hoop ik nog voor het kerstfeest af te ronden.”

Lierse Kempenzonen ontvangt zaterdag UR La Louvière op het Lisp, voor de winterstop ingaat. Van Thillo hoopt dat de fans achter de ploeg blijven staan. “We kunnen hun steun goed gebruiken, nu meer dan ooit. Hopelijk kunnen we zaterdag in eigen huis nog eens een zege binnenhalen. Dan kunnen we na de winterstop met een propere lei herbeginnen, zowel op sportief als extrasportief vlak. Laat het duidelijk zijn, ik verwacht van iedereen strijd tot de laatste speeldag om het beste resultaat voor de club te behalen. Want de toekomst oogt mooi voor Lierse Kempenzonen, zeker weten.”

Thomas1906

Post by Thomas1906 » Sat Dec 14, 2019 12:15 pm

Als ik het goed begrijp wil Luc dan dat LL op het Lisp komt spelen.
Of het stadion dan nog van Luc of van de stad als gemeenschappelijk stadion dat is niet duidelijk.

In ieder geval moet dan gewoon heel het stadion plat en iets nieuw gezet worden voor max 8 a 10.000 mensen. (Licentievoorwaarden?)
Dat is toch al veel te groot voor LL en ons eigenlijk ook zolang we niet in 1a zitten. Laatste wedstrijden tegen Beerschot haalden we geen 10.000 toeschouwers, zelfs geen 8.000.

Komt er nog een andere factor bij en dat is het belastingsgeld van de stad. Want ofwel kopen zij het Lisp over (dat verhaal hebben we al gehad) of passen ze LL bij in het betalen van de huur. Zulke zaken staan momenteel niet in de meerjarenbegroting gepland. Bovendien weet ik niet of de modale burger staat te springen voor het feit dat er geld gaat naar 1 man specifiek voor "gewoon wat voetbal".

En dan nog het laatste probleem. Hierboven zei ik het al, alles moet plat op het lisp. Geen enkele tribune is nog conform de huidige moderne normen. Heel misschien kan je nog een stuk van achter de goal houden en dan nog. Dit wil zeggen dat er allerlei vergunningen moeten worden aangevraagd. Awel, good luck with that. Binnen 5 of zelfs 10 jaar staat er niks nieuw op het Lisp.

KRKN

Post by KRKN » Sat Dec 14, 2019 12:39 pm

Thomas1906 wrote:
Sat Dec 14, 2019 12:15 pm
Als ik het goed begrijp wil Luc dan dat LL op het Lisp komt spelen.
Of het stadion dan nog van Luc of van de stad als gemeenschappelijk stadion dat is niet duidelijk.

In ieder geval moet dan gewoon heel het stadion plat en iets nieuw gezet worden voor max 8 a 10.000 mensen. (Licentievoorwaarden?)
Dat is toch al veel te groot voor LL en ons eigenlijk ook zolang we niet in 1a zitten. Laatste wedstrijden tegen Beerschot haalden we geen 10.000 toeschouwers, zelfs geen 8.000.

Komt er nog een andere factor bij en dat is het belastingsgeld van de stad. Want ofwel kopen zij het Lisp over (dat verhaal hebben we al gehad) of passen ze LL bij in het betalen van de huur. Zulke zaken staan momenteel niet in de meerjarenbegroting gepland. Bovendien weet ik niet of de modale burger staat te springen voor het feit dat er geld gaat naar 1 man specifiek voor "gewoon wat voetbal".

En dan nog het laatste probleem. Hierboven zei ik het al, alles moet plat op het lisp. Geen enkele tribune is nog conform de huidige moderne normen. Heel misschien kan je nog een stuk van achter de goal houden en dan nog. Dit wil zeggen dat er allerlei vergunningen moeten worden aangevraagd. Awel, good luck with that. Binnen 5 of zelfs 10 jaar staat er niks nieuw op het Lisp.
Ik zie LVT geen afstand doen van het Lisp; eerlijkgezegd. Ik zie ze ook niet alles platzwieren; zoiets zal stelselmatig gebeuren. Ik gok dan dat ze eerder gaan kijken naar de tribunes achter de goal (bewust meervoud). LVT heeft al laten vallen dat hij graag terug een 'rond' stadion zou willen. Ik zou eerlijkheidshalve ook graag terug de uitsupporters kunnen zien. Op den berg vind ik irritant en zo'n fratsen als tegen Beerschot wil ik niet meer zien.

Zoals eerder al geopperd werd: capaciteit van stadion verkleinen door meer ruimte te maken voor kantoren & loges achter doel nu. Uitsupporters terug huizen aan de andere kant. Ik zie dat wel zitten. Nu, den Berg gaat dan wel kaler ogen maar ik hoop dat zoiets bij een eventuele promotie wel beter zal zijn. Een stadion met pakweg 9.000 man capaciteit is prima voor ons.

Thomas1906

Post by Thomas1906 » Sat Dec 14, 2019 3:17 pm

Als je dat doet verplaatst je de capaciteit alleen maar. Dus dan blijft het rond die 14.000.
Bovendien als je een serieuze tribune wilt ga je die huizen moeten onteigenen en een deel van die grond is van de kerkfabriek dacht ik.
Kortom allemaal kosten die je maakt voor dan een tribune voor bezoekers? We hebben gezien hoeveel bezoekers we hebben en idem dito in eerste klasse vroeger. Ik heb mijn twijfels of zulke moeite wel nodig is. Ik kan mij vergissen he.

Eigenlijk hebben wij tribunes nodig qua grootte zoals de hoofdtribune waarvan één met uitgebreide business-functie.

3970

Post by 3970 » Sat Dec 14, 2019 4:09 pm

Lauwers wrote:

Het heeft weinig te maken met ego's denk ik.
Het zijn gewoon 2 clubs met een compleet andere finaliteit.

LL wenst ver te blijven van zwaar investeren en prof voetbal. LK wil dat wel.

Verder is de bestaansreden van LL het mee besturen èn controleren van de club door de supporters.
Iets wat bij LK onmogelijk lijkt.

Voor elk wat Wils.

Thomas1906

Post by Thomas1906 » Sat Dec 14, 2019 7:35 pm

3970 wrote:
Sat Dec 14, 2019 4:09 pm
Lauwers wrote:

Het heeft weinig te maken met ego's denk ik.
Het zijn gewoon 2 clubs met een compleet andere finaliteit.

LL wenst ver te blijven van zwaar investeren en prof voetbal. LK wil dat wel.

Verder is de bestaansreden van LL het mee besturen èn controleren van de club door de supporters.
Iets wat bij LK onmogelijk lijkt.

Voor elk wat Wils.
En de Wils bij hun heeft toch beter uitgedraaid dan bij ons vorig seizoen. 😀

Eric

Post by Eric » Mon Dec 16, 2019 10:35 am

Thomas1906 wrote:
Sat Dec 14, 2019 3:17 pm
Als je dat doet verplaatst je de capaciteit alleen maar. Dus dan blijft het rond die 14.000.
Bovendien als je een serieuze tribune wilt ga je die huizen moeten onteigenen en een deel van die grond is van de kerkfabriek dacht ik.
Kortom allemaal kosten die je maakt voor dan een tribune voor bezoekers? We hebben gezien hoeveel bezoekers we hebben en idem dito in eerste klasse vroeger. Ik heb mijn twijfels of zulke moeite wel nodig is. Ik kan mij vergissen he.

Eigenlijk hebben wij tribunes nodig qua grootte zoals de hoofdtribune waarvan één met uitgebreide business-functie.
Ik vind dit een erg interessante discussie. Iemand een idee van de capaciteit per tribune op dit moment?

Post Reply