Clubnieuws
Re: Clubnieuws
voor de 17de maal dat ge dit typt ...ozzy105 wrote: ↑Mon Jun 19, 2023 6:28 pmZonder mede-investeerder gaat Lierse het op termijn met dit kleine budget nooit redden, gaan ze eens keer prijs hebben wat ook logisch zou zijn! De volgende jaren zullen de zwakke broertjes er uitgefilterd worden. Eerst de kleine broertjes, belofteclubs als Genk en Standard daarna degene met het minste budget in 1B zo simpel zal het zijn! Ik lees doelstelling top zes dit seizoen echt? Realistisch gezien zal het plek 10-16 worden. Met de huidige kern, smalle kern is dit het meeste realistische!
maar ...
BEERSCHOT VA Nieuwkomers
Simion Michez (RSCA Futures), Thibo Baeten (NEC)
Vertrekkers
Frederic Frans (?), Abraham Okyere (?), Ilias Moutha-Sebtaoui (?)
DENDER EH
Nieuwkomers
Keres Masangu (Virton)
Vertrekkers
Jarno Jourquin (KSV Oudenaarde), Remko De Backer (Dikkelvenne), Mike Smet (SK Heist), Wesley Vanbelle (?)
Nieuwkomers
Laurent Lemoine (Lommel SK), Steve De Ridder (STVV), Sven Braken (VVV Venlo),
Vertrekkers
Michiel De Looze (Rupel Boom), Nathan Fuakala (?), Bafodé Dansoko (?), Djihad Bizimana (?), Siebe Blondelle ( gestopt)
LOMMEL SK
Nieuwkomers
Igor Vetokele (KVC Westerlo), Dermane Karim (Feyenoord U21)
Vertrekkers
Laurent Lemoine (SK Deinze), Kristof Van Hout (gestopt)
KV OOSTENDE
Nieuwkomers
-
(en heel veel vertrekkers)
RFC SERAING
Nieuwkomers
-
PATRO EISDEN
Nieuwkomers
Thomas Van Bommel (MVV), Anis Hadj Moussa (Olympic Charleroi), Arno Smeyers (Thes Sport)
FRANCS BORAINS
Nieuwkomers
-
RFC LUIK
Nieuwkomers
Jérémie Lioka (Olympic Charleroi), Alessio Cascio (Visé), Adriano Bertaccini (Thes Sport), Reno Wilmots (Wezet)
Vertrekkers
Yannick Reuten (Lokeren-Temse), Jérémy Perbet (Winkel), Loic Besson (Namen), Matyas Goffin (Raeren -Eynatten), Florian Gendebien (Namen)
LIERSE
Nieuwkomers
Bas Wouters (KVC Westerlo), Emmanuel Da Costa (Virton), Eric Ocansey (KV Kortrijk), Glenn Claes (RWDM), Obbi Oulare (Barnsley), Maksim Kireev (geen club)
DUS STOP MET ZAGEN EN KLAGEN (waarschijnlijk onmogelijk) MAAR NIEMAND HEEFT ZIJN KERN AL VOLLEDIG. En als bv Lommel de transfers van Lierse had gedaan had je ongetwijfeld gezegd dat ze kopen om op te gaan.
Moeilijk te vinden want hij moet naast hel staan en zelfde visie hebben geen simpele opgaveMark wrote: ↑Mon Jun 19, 2023 6:33 pmToch niet, Luc zegt zelf in het interview dat er morgen al een mede-investeerder mag zijn. Dus ik hoop echt dat het de komende maanden gebeurd, zodat we eind 2024-2025 of ten laatste eind 2025-2026 naar 1A kunnen.Justhomuch wrote: ↑Mon Jun 19, 2023 5:53 pmVoor het einde van komend seizoen, is wel heel snel, niet?
Voorts hoop ik opnieuw op een beker treffen met een topper uit 1A (Antwerp, Union, Genk of Brugge of een traditie club als Standard of opnieuw Anderlecht.
Dat is waar, maar toch hoop ik dat het lukt.Carlke wrote: ↑Mon Jun 19, 2023 6:49 pmMoeilijk te vinden want hij moet naast hel staan en zelfde visie hebben geen simpele opgaveMark wrote: ↑Mon Jun 19, 2023 6:33 pmToch niet, Luc zegt zelf in het interview dat er morgen al een mede-investeerder mag zijn. Dus ik hoop echt dat het de komende maanden gebeurd, zodat we eind 2024-2025 of ten laatste eind 2025-2026 naar 1A kunnen.Justhomuch wrote: ↑Mon Jun 19, 2023 5:53 pm
Voor het einde van komend seizoen, is wel heel snel, niet?
Voorts hoop ik opnieuw op een beker treffen met een topper uit 1A (Antwerp, Union, Genk of Brugge of een traditie club als Standard of opnieuw Anderlecht.
-
Het belangrijkste is nu dat Luc zelf inziet dat een 2e of meerdere investeerders nodig zijn om nog stappen hogerop te zetten.
Het zou bijzonder jammerlijk zijn moest hij persé alleen het financiele schip willen besturen.
Genoeg dus om het nodige geduld en respect voor LVT te behouden, wij hadden veel slechter af kunnen zijn, zie maar naar de hallucinante buitenlandse spookclubs zoals Oostende,RWDM, Beerschot, Seraing, Deinze en Lommel etc.....
Het zou bijzonder jammerlijk zijn moest hij persé alleen het financiele schip willen besturen.
Genoeg dus om het nodige geduld en respect voor LVT te behouden, wij hadden veel slechter af kunnen zijn, zie maar naar de hallucinante buitenlandse spookclubs zoals Oostende,RWDM, Beerschot, Seraing, Deinze en Lommel etc.....
- Justhomuch
Ik hoop ook morgen de Lotto te winnen.Mark wrote: ↑Mon Jun 19, 2023 6:33 pmToch niet, Luc zegt zelf in het interview dat er morgen al een mede-investeerder mag zijn. Dus ik hoop echt dat het de komende maanden gebeurd, zodat we eind 2024-2025 of ten laatste eind 2025-2026 naar 1A kunnen.Justhomuch wrote: ↑Mon Jun 19, 2023 5:53 pmVoor het einde van komend seizoen, is wel heel snel, niet?
Nee serieus, zouden er echt investeerders op dit Lierse zitten te wachten, valt er eigenlijk wel zelfs geld te verdienen aan een voetbalclub tout court? Ik heb daar sterk mijn twijfels bij.
Wij komen áltijd terug!
Lierse heeft toch een rijk verleden, een grote achterban wanneer men terug op het hoogste niveau zou spelen.. Bovendien zo goed als schuldenvrij... Wat hebben de meeste clubs in de hoogste klasse en 1B dan meer te bieden buiten schulden en een verleden zonder prijzen enz?Justhomuch wrote: ↑Tue Jun 20, 2023 12:19 amIk hoop ook morgen de Lotto te winnen.Mark wrote: ↑Mon Jun 19, 2023 6:33 pmToch niet, Luc zegt zelf in het interview dat er morgen al een mede-investeerder mag zijn. Dus ik hoop echt dat het de komende maanden gebeurd, zodat we eind 2024-2025 of ten laatste eind 2025-2026 naar 1A kunnen.Justhomuch wrote: ↑Mon Jun 19, 2023 5:53 pm
Voor het einde van komend seizoen, is wel heel snel, niet?
Nee serieus, zouden er echt investeerders op dit Lierse zitten te wachten, valt er eigenlijk wel zelfs geld te verdienen aan een voetbalclub tout court? Ik heb daar sterk mijn twijfels bij.
- Justhomuch
Zoals je al aanhaald, verleden tijd, dat sentiment is alleen voor de echte Lierse supporters weggelegd, wij hebben niet de draagkracht als een Antwerp of Brugge, al denk ik wel dat er op termijn 17k in het stadion zou zitten moesten ze op hoog niveau in 1e spelen, maar weten buitenstaanders dat? Ik denk dat er van buitenaf vrij weinig geloof is in Lierse,.ozzy105 wrote: ↑Tue Jun 20, 2023 2:05 amLierse heeft toch een rijk verleden, een grote achterban wanneer men terug op het hoogste niveau zou spelen.. Bovendien zo goed als schuldenvrij... Wat hebben de meeste clubs in de hoogste klasse en 1B dan meer te bieden buiten schulden en een verleden zonder prijzen enz?Justhomuch wrote: ↑Tue Jun 20, 2023 12:19 amIk hoop ook morgen de Lotto te winnen.Mark wrote: ↑Mon Jun 19, 2023 6:33 pm
Toch niet, Luc zegt zelf in het interview dat er morgen al een mede-investeerder mag zijn. Dus ik hoop echt dat het de komende maanden gebeurd, zodat we eind 2024-2025 of ten laatste eind 2025-2026 naar 1A kunnen.
Wij komen áltijd terug!
LVT heeft zelf aangegeven dat de huidige eigenaars van Union eerst interesse hadden in Lierse, maar dat hij dit pas nadien vernomen heeft. Wij hadden dus een paar weken geleden voor de titel in 1A kunnen spelen als dit waar is.Justhomuch wrote: ↑Tue Jun 20, 2023 7:23 amZoals je al aanhaald, verleden tijd, dat sentiment is alleen voor de echte Lierse supporters weggelegd, wij hebben niet de draagkracht als een Antwerp of Brugge, al denk ik wel dat er op termijn 17k in het stadion zou zitten moesten ze op hoog niveau in 1e spelen, maar weten buitenstaanders dat? Ik denk dat er van buitenaf vrij weinig geloof is in Lierse,.ozzy105 wrote: ↑Tue Jun 20, 2023 2:05 amLierse heeft toch een rijk verleden, een grote achterban wanneer men terug op het hoogste niveau zou spelen.. Bovendien zo goed als schuldenvrij... Wat hebben de meeste clubs in de hoogste klasse en 1B dan meer te bieden buiten schulden en een verleden zonder prijzen enz?Justhomuch wrote: ↑Tue Jun 20, 2023 12:19 am
Ik hoop ook morgen de Lotto te winnen.
Feit is wel dat zo'n kansen zich niet dikwijls zullen voordoen en dat je bij iedere overname achterdochtig moet zijn.
Makkelijk wordt het zeker niet maar onmogelijk is het ook niet.
Wij kunnen alleen maar hopen dat het toch een keer gebeurd, en we zo mooie tijden mogen beleven net zoals de supporters van Antwerp en Union nu.
- Justhomuch
Dat had idd mooi geweest, maar die kans is verkeken.Mark wrote: ↑Tue Jun 20, 2023 8:09 amLVT heeft zelf aangegeven dat de huidige eigenaars van Union eerst interesse hadden in Lierse, maar dat hij dit pas nadien vernomen heeft. Wij hadden dus een paar weken geleden voor de titel in 1A kunnen spelen als dit waar is.Justhomuch wrote: ↑Tue Jun 20, 2023 7:23 amZoals je al aanhaald, verleden tijd, dat sentiment is alleen voor de echte Lierse supporters weggelegd, wij hebben niet de draagkracht als een Antwerp of Brugge, al denk ik wel dat er op termijn 17k in het stadion zou zitten moesten ze op hoog niveau in 1e spelen, maar weten buitenstaanders dat? Ik denk dat er van buitenaf vrij weinig geloof is in Lierse,.ozzy105 wrote: ↑Tue Jun 20, 2023 2:05 am
Lierse heeft toch een rijk verleden, een grote achterban wanneer men terug op het hoogste niveau zou spelen.. Bovendien zo goed als schuldenvrij... Wat hebben de meeste clubs in de hoogste klasse en 1B dan meer te bieden buiten schulden en een verleden zonder prijzen enz?
Feit is wel dat zo'n kansen zich niet dikwijls zullen voordoen en dat je bij iedere overname achterdochtig moet zijn.
Wij kunnen alleen maar hopen dat het toch een keer gebeurd, en we zo mooie tijden mogen beleven net zoals de supporters van Antwerp en Union nu.
Een stad als Brussel en Antwerp, lijkt mij ook een groter draagvlak te hebben dan Lier (met alle respect). Zelfs godbeterd Beveren heeft meer inwoners he mannekes...
Lierse had veel sympathie, klopt. Maar waren dat échte supporters? Dat betwijfel ik ten zeerste.
Als er ooit terug successen op het hoogste niveau komen dan is het ook een beetje hopen op mindere jaren bij de clubs die het nu wel goed doen uit de buurt.
Voor mij is het belangerijker voor medeinvesteerders aan te trekken om geen alleenheerschappij te hebben in het bestuur, want als Polleke Plastiek straks bij den Antwerp weg is kunnen ze hun clubje opdoeken.
Wij komen áltijd terug!
Ik denk dat je het draagvlak van een stad niet moet overschatten. Antwerp heeft, daar ben ik zeker van meer supporters die buiten Antwerpen wonen (Schilde, Schoten, Wijnegem, Wommelgem enz) dan vanuit de stad Antwerpen met districten.Justhomuch wrote: ↑Tue Jun 20, 2023 9:03 amDat had idd mooi geweest, maar die kans is verkeken.Mark wrote: ↑Tue Jun 20, 2023 8:09 amLVT heeft zelf aangegeven dat de huidige eigenaars van Union eerst interesse hadden in Lierse, maar dat hij dit pas nadien vernomen heeft. Wij hadden dus een paar weken geleden voor de titel in 1A kunnen spelen als dit waar is.Justhomuch wrote: ↑Tue Jun 20, 2023 7:23 am
Zoals je al aanhaald, verleden tijd, dat sentiment is alleen voor de echte Lierse supporters weggelegd, wij hebben niet de draagkracht als een Antwerp of Brugge, al denk ik wel dat er op termijn 17k in het stadion zou zitten moesten ze op hoog niveau in 1e spelen, maar weten buitenstaanders dat? Ik denk dat er van buitenaf vrij weinig geloof is in Lierse,.
Een stad als Brussel en Antwerp, lijkt mij ook een groter draagvlak te hebben dan Lier (met alle respect). Zelfs godbeterd Beveren heeft meer inwoners he mannekes...
Lierse had veel sympathie, klopt. Maar waren dat échte supporters? Dat betwijfel ik ten zeerste.
Als er ooit terug successen op het hoogste niveau komen dan is het ook een beetje hopen op mindere jaren bij de clubs die het nu wel goed doen uit de buurt.
Voor mij is het belangerijker voor medeinvesteerders aan te trekken om geen alleenheerschappij te hebben in het bestuur, want als Polleke Plastiek straks bij den Antwerp weg is kunnen ze hun clubje opdoeken.
En ja Beveren heeft meer inwoners dan Lier maar het supporters potentieel van Lierse is veel groter. dat hebben we tegen Anderlecht gezien.
Je hebt een vaste kern, echte supporters (3000 a 5000 bij Lierse) en je hebt de succes supporters (10k tot zelfs 20k voor Lierse) dat is zo voor elke ploeg. Kijk naar Antwerp, nu kunnen ze een stadion van 25000 vullen, 10 jaar geleden in 2de 3000 man.
Op je laatste punt geef ik je 100% gelijk en ook dat telt voor elke club.