Clubnieuws

Alle algemene zaken over het reilen & zeilen binnen Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
Axassin
Re: Clubnieuws

Post by Axassin » Tue May 30, 2023 2:00 pm

Eric wrote:
Tue May 30, 2023 12:37 pm
KRKN wrote:
Tue May 30, 2023 10:28 am
https://www.lierse.com/nieuws/heraanleg-eerste-veld

De werken zijn van start gegaan aan het nieuwe veld.
Mooi zo! Iemand een zicht wanneer de voorbereiding start?
Ik dacht medische testen op 12 juni
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

LTID1906

Post by LTID1906 » Wed May 31, 2023 10:37 pm

Misschien is het al gezegd maar is er in het praatcafé iets vermeld over bayern? Er waren toch veel geruchten over. Iemand meer informatie?
DEZE CLUB GAAT NOOIT KAPOT!

Justhomuch

Post by Justhomuch » Wed May 31, 2023 11:16 pm

LTID1906 wrote:
Wed May 31, 2023 10:37 pm
Misschien is het al gezegd maar is er in het praatcafé iets vermeld over bayern? Er waren toch veel geruchten over. Iemand meer informatie?
Bayer bedoel je?
Wij komen áltijd terug!

LTID1906

Post by LTID1906 » Thu Jun 01, 2023 1:01 pm

Justhomuch wrote:
Wed May 31, 2023 11:16 pm
LTID1906 wrote:
Wed May 31, 2023 10:37 pm
Bayer bedoel je?
Ja excuses.
DEZE CLUB GAAT NOOIT KAPOT!

TV2002

Post by TV2002 » Mon Jun 19, 2023 11:41 am

Interview met LVT in GVA:

Voorzitter Luc Van Thillo blikt vooruit op nieuw seizoen met Lierse: “Nieuw format in Challenger Pro League is hele vooruitgang”

Met uitgebreide medische testen schoot Lierse een week geleden de voorbereiding op gang. Morgen volgt de eerste veldtraining en kan de race richting competitiestart echt beginnen. Voorzitter Luc Van Thillo ziet het graag gebeuren. Zijn club staat voor een enorme uitdaging om zowel sportief als structureel opnieuw een stap voorwaarts te zetten. “Ja, er zijn binnen de club wel wat veranderingen doorgevoerd. We zitten dan ook in een groeiproces.”

Als vroeg begonnen half gewonnen is, zit Lierse de komende maanden op rozen. De structuur werd de voorbije weken wel flink door elkaar geschud. Met Koen Schockaert kreeg de club een nieuwe leider binnen de sportieve cel, met Jo Christiaens en Geert Emmerechts zit er een kersvers trainersduo in de dug-out. Daarnaast kreeg de jeugdwerking versterking met Paul Verschoren als nieuwe jeugdvoorzitter. En last but not least is er de samenwerking met Thomas More, wat voor een professionele omkadering van de spelerskern moet zorgen.

Luc Van Thillo: “Later deze week zullen we dat partnership met Thomas More zelf uitgebreider toelichten, maar het gaat inderdaad over de omkadering van onze spelers. We krijgen nu de kans om alle data op een uiterst professionele manier te benaderen en gebruiken. Al onze spelers zullen een begeleiding op maat krijgen om topfit aan de start van de competitie te staan. Het is een volgend signaal van onze verdere professionalisering.”

Die voeren jullie niet enkel binnen de kern van het eerste elftal door, maar ook in de jeugdwerking.

“Dat klopt. Ik ben blij dat Paul Verschoren de rol van jeugdvoorzitter wil opnemen. Hij werkt al jarenlang keihard in de schaduw, maar heeft een gigantische verdienste in de uitbouw van de organisatie en infrastructuur in Kessel. We zijn daar een enorm professionele jeugdacademie op poten aan het zetten. Vergeet niet dat we vijf jaar geleden begonnen zijn met gewestelijk jeugdvoetbal op een verloederde Kesselse site. Dan mag iedereen nu heel trots zijn op hetgeen we tot op heden al verwezenlijkt hebben. Akkoord, er is absoluut nog een inhaalbeweging nodig, maar we zijn op heel goede weg. Om echt opnieuw met regelmaat jonge talenten af te leveren aan het eerste elftal, moeten we knopen doorhakken en keuzes maken. In die zin hebben we beslist om louter nog elitevoetbal aan te bieden. Dat betekent dat gaandeweg niet ieder spelertje bij Lierse zal kunnen komen of blijven voetballen. Maar we moeten onze middelen op de juiste manier inzetten. Om te kunnen blijven concurreren met de andere profclubs.”

Dat geldt wellicht nog meer voor het eerste elftal?

“Als ik hoor dat Lommel 8 miljoen euro krijgt om de kern uit te breiden… Daar kunnen wij niet tegenop. En ik zou het ook niet willen. We opteren voor een duurzaam beleid. Zo hebben we de jongste jaren telkens ook stapjes gezet. Ik weet dat het niet voor alle supporters snel genoeg gaat, maar ik ben van mening dat het de juiste weg is. Kijk naar Oostende, of hoe de eigenheid van RWDM al na enkele seizoenen opnieuw verdwijnt. Dan ben ik trots dat wij na vijf jaar nog altijd trouw vasthouden aan onze Belgische gedachte en met die visie ook vooruitgang boeken. En het is de bedoeling die stappen voorwaarts te blijven zetten. Komend seizoen is de ambitie om binnen de eerste zes te eindigen. Dan blijven we tot het einde in de running voor promotie. De stap naar 1A zetten is opnieuw geen must, maar het mag zeker.”

Is de kern al voldoende gestoffeerd om dat doel te bereiken?

“We deden met Glenn Claes, Obbi Oulare en Eric Ocansey toch al mooie transfers. Blessuregevoelige spelers, lees ik. Klopt wellicht, maar ze zijn vandaag alle drie fit en kunnen de voorbereiding opstarten. Bovendien zie ik Jens Teunckens en Jens Cools ook als twee nieuwe transfers. Ervaren jongens die een meerwaarde voor de groep bieden en vorig seizoen door blessures amper speelden. Maar we zijn nog niet klaar met ons huiswerk. De hoogste prioriteit is het aantrekken van een geroutineerde centrale verdediger.”

Met Joedrick Pupe is lang onderhandeld over een contractverlenging?

“Juist. En we zijn ook tot een financieel akkoord gekomen. Maar Joedrick gokt er op in 1A aan de slag te kunnen. Dat is uiteraard zijn volste recht. We deden hem een mooi voorstel. Het is aan hem om er wel of niet op in te gaan.”

De Challenger Pro League start ook met een nieuw competitieformat. Een dat meer mogelijkheden biedt om de begeerde stap naar 1A te zetten?

“Ik vind het een hele vooruitgang. Het spanningselement van onze competitie wordt gevoelig verhoogd met drie potentiële stijgers naar 1A. Veel meer teams zullen in de running blijven voor promotie. Dat maakt het enkel maar leuker. De Challenger Pro League verdient die upgrade ook. Kijk maar eens naar de belofteteams dit seizoen. Hoeveel spelers bij grote clubs als Anderlecht of Club Brugge zijn niet dankzij hun rijpingsproces in onze reeks naar de A-kern doorgestoten? Dat was nooit gebeurd indien we ze niet hadden opgenomen. Ze zijn een meerwaarde. We moeten naar mijn gevoel enkel nog een systeem creëren waarbij hun impact op promotie of degradatie voor de andere ploegen miniem is. Vorig seizoen was er te veel willekeur en de verschillen rond welk elftal ze in lijn brachten vaak te groot. Verder blijft het element van die twee dalers jammer. Dat zal ieder jaar voor stress zorgen bij een aantal clubs. Kijk naar de Nederlandse tweede klasse, waar degraderen niet mogelijk is. Dat houdt de reeks financieel veel zuiverder”.

We zijn pas half juni, maar het mag duidelijk alweer beginnen voor u?

“Absoluut. We hebben nog zoveel plannen met deze club. En willen groeien. De snelheid hangt af van hoe de toekomst evolueert. Wat mij betreft mag er morgen al een potentiële mede-investeerder naast mij komen om samen met dezelfde visie de club te runnen. Dan is Lierse helemaal vertrokken.”

KRKN

Post by KRKN » Mon Jun 19, 2023 4:33 pm

Geruststellend interview, vooral wat die mede-investeerder betreft. We willen geen tweede Deinze worden.

Mark

Post by Mark » Mon Jun 19, 2023 5:28 pm

Als we ons doel, top 6, bereiken en dus na de reguliere competitie nog minimum 2 wedstrijden spelen voor de promotie zal ik tevreden zijn.
Ik hoop ook echt dat er voor het einde van het komende seizoen een mede-investeerder is.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Mon Jun 19, 2023 5:53 pm

Mark wrote:
Mon Jun 19, 2023 5:28 pm
Als we ons doel, top 6, bereiken en dus na de reguliere competitie nog minimum 2 wedstrijden spelen voor de promotie zal ik tevreden zijn.
Ik hoop ook echt dat er voor het einde van het komende seizoen een mede-investeerder is.
Voor het einde van komend seizoen, is wel heel snel, niet?
Wij komen áltijd terug!

ozzy105

Post by ozzy105 » Mon Jun 19, 2023 6:28 pm

Zonder mede-investeerder gaat Lierse het op termijn met dit kleine budget nooit redden, gaan ze eens keer prijs hebben wat ook logisch zou zijn! De volgende jaren zullen de zwakke broertjes er uitgefilterd worden. Eerst de kleine broertjes, belofteclubs als Genk en Standard daarna degene met het minste budget in 1B zo simpel zal het zijn! Ik lees doelstelling top zes dit seizoen echt? Realistisch gezien zal het plek 10-16 worden. Met de huidige kern, smalle kern is dit het meeste realistische!

Mark

Post by Mark » Mon Jun 19, 2023 6:33 pm

Justhomuch wrote:
Mon Jun 19, 2023 5:53 pm
Mark wrote:
Mon Jun 19, 2023 5:28 pm
Voor het einde van komend seizoen, is wel heel snel, niet?
Toch niet, Luc zegt zelf in het interview dat er morgen al een mede-investeerder mag zijn. Dus ik hoop echt dat het de komende maanden gebeurd, zodat we eind 2024-2025 of ten laatste eind 2025-2026 naar 1A kunnen.
Voorts hoop ik opnieuw op een beker treffen met een topper uit 1A (Antwerp, Union, Genk of Brugge of een traditie club als Standard of opnieuw Anderlecht.

Post Reply