Beerschot - Lierse K. [28-08-2022]

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
KLSK190630
Re: Beerschot - Lierse K. [28-08-2022]

Post by KLSK190630 » Mon Aug 29, 2022 9:00 am

Speelden we 4-4-2 met Rocha en Tabekou? Heb helaas niet kunnen kijken.

TV2002

Post by TV2002 » Mon Aug 29, 2022 10:21 am

KLSK190630 wrote:
Mon Aug 29, 2022 9:00 am
Speelden we 4-4-2 met Rocha en Tabekou? Heb helaas niet kunnen kijken.
Tijdens de match de switch gemaakt van een 4-3-3 naar een 4-4-2. GDS speelde duidelijk wat lager en Tabekou speelde rond Rocha. Op het einde ook nog Vekemans in de plaats van Tabekou.

TV2002

Post by TV2002 » Mon Aug 29, 2022 10:24 am

De clubwatcher van Lierse op GVA aan het woord:

COMMENTAAR. “Fons Dresen zou zo inzetbaar zijn in zijn geliefde Lierse”
Met het compleet onverwachte overlijden van het 91-jarige clubicoon Fons Dresen kende het weekend voor Lierse een dramatisch begin in aanloop naar de belangrijke confrontatie met Beerschot. Maar laat nu net de legendarische Lierse doelman vandaag model staan voor de huidige kern van de Pallieters.

Fons Dresen stond geboekstaafd als een familieman, badend in eenvoud en bescheidenheid. Iemand die klaarstond voor anderen, eerder dan eigenbelang als hoogste prioriteit te aanbidden. Maar tegelijk ook een man die mondig was, durf en lef toonde en geen uitdaging uit de weg ging. Op zijn eigengereide Lierse en Kempense wijze. Met noeste arbeid, zonder grote woorden of veel poeha.

Hij zou het wellicht graag gehoord hebben. Dresen zou zo inzetbaar zijn in het zijn zo geliefde Lierse van vandaag. Een ploeg zonder vedetten of artiesten, maar wel een groep vrienden die elkaar het licht in de ogen gunnen en grossieren in bescheidenheid. Voor elkaar door het vuur gaan en in al hun beperkingen net elkaars sterktes naar boven halen. Zo is Lierse in amper twee weken tijd van een mini-crisis na de dramatische opener in Genk intussen naar de kop van het klassement opgeklommen. Zowel tegen Club NXT als ook op het Kiel tegen Beerschot hadden de Pallieters best wel wat rake opdoffers en tegenslagen te overwinnen, maar telkenmale toonden de Lierenaars veerkracht en rust. Neen, net zoals Fons destijds is ook het huidige Lierse niet snel uit het lood te slaan.

Veel meer dan de zes op negen op zich is vooral belangrijk hoe Lierse er toe gekomen is. Met hard labeur, ééndracht, concentratie en een bij vlagen dodelijke efficiëntie. Mogen we vooral voor dat laatste na amper drie weken competitievoetbal de sportieve staf van Lierse een enorme pluim op de hoed steken? Wie met bescheiden middelen kleppers voor 1B als Leonardo Rocha en Serge Tabekou naar het Lisp kan lokken, mag zich gerust een ferme scheut know-how toe-eigenen. En ja, dat is vooral de verdienste van coach Tom Van Imschoot, die zijn team jaar na jaar beetje bij beetje weet uit te bouwen. Als Lierse de komende maanden al die mooie eigenschappen van Fons verder weet uit te rollen op het veld zou het wel eens een heel plezant voetbaljaar kunnen worden voor de Pallieters.

ozzy105

Post by ozzy105 » Mon Aug 29, 2022 10:25 am

Carlke wrote:
Mon Aug 29, 2022 5:28 am
Zalige overwinning oké echt verdiend was het niet maar als je in beerschot wil winnen moet je dat hebben,tegen genk verloren we maar hoe,afgekeurde doelpunten,ongelooflijke misser Rocha dat was match die je bijna nooit kunt verliezen.ik moet zeggen ons voetbal was vandaag bij momenten toch goed hoor ! En ja er moet centrale verdediger bij want weer geel pupe en gillekens vandaag niet maar die gaat er ook nog pakken,en wat met blessures. Maar pupe traag weet niet welke match die ene gast ziet maar gisteren is hij er niet afgelopen ! Oké dat hij niet snel is weet iedereen, maar was schuurmans ook en ja die scoort vlot in deinze net als Hakim in virton.maar ja wie zegt het weer.blij onze doelman eens ballen zien pakken toch een drietal goede reddingen. Van haemel eerst zou ik die graag zien komen maar gisteren nee merci. Doelpunt tabekoe twijfelt hij enorm en komt te laat.genieten van de zege dit zijn bonus punten, nu 4 op 6 en je doet reuze zaak.
Pupe ga je toch niet vergelijken met Schuermans zekers? Dien kerel speelt op Amateur niveau. Jullie WILLEN blijkbaar zijn beperkingen niet zien als verdediger! Zo traag als een slak, uitvoetballen een ramp, positiespel ook niet om naar huis te schrijven. Een miskoop van jewelste. PDS mag ook stilaan zijn betere spel vinden want niet te best gestart. Zou Libert een meer ervaren speler, meer duelkracht eens een kans zien krijgen en tja over die andere miskoop en vriend van Tom nl Brebels gaan we maar beter niks meer posten... Ik hoop dat er nog minstens een CV wordt aangeworven want het gaat niet altijd zo goed aflopen bekijk maar eens hoeveel kansen men gisterenavond weer weggaf! Neem daar al de 7 tegengoals bij op amper 3 matchen en je weet voldoende!

Axassin

Post by Axassin » Mon Aug 29, 2022 10:39 am

Die Tabekou mannekes... Danku Stallone om het persé te willen aftrappen!
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

ozzy105

Post by ozzy105 » Mon Aug 29, 2022 10:41 am

Meer body, meer werkkracht ook dan Stallone. Tabekou was destijds bij Union ook een van de beteren. Met Rocha bezit je momenteel de beste voorlijn simpel.

Mark

Post by Mark » Mon Aug 29, 2022 10:42 am

ozzy105 wrote:
Mon Aug 29, 2022 10:25 am
Carlke wrote:
Zalige overwinning oké echt verdiend was het niet maar als je in beerschot wil winnen moet je dat hebben,tegen genk verloren we maar hoe,afgekeurde doelpunten,ongelooflijke misser Rocha dat was match die je bijna nooit kunt verliezen.ik moet zeggen ons voetbal was vandaag bij momenten toch goed hoor ! En ja er moet centrale verdediger bij want weer geel pupe en gillekens vandaag niet maar die gaat er ook nog pakken,en wat met blessures. Maar pupe traag weet niet welke match die ene gast ziet maar gisteren is hij er niet afgelopen ! Oké dat hij niet snel is weet iedereen, maar was schuurmans ook en ja die scoort vlot in deinze net als Hakim in virton.maar ja wie zegt het weer.blij onze doelman eens ballen zien pakken toch een drietal goede reddingen. Van haemel eerst zou ik die graag zien komen maar gisteren nee merci. Doelpunt tabekoe twijfelt hij enorm en komt te laat.genieten van de zege dit zijn bonus punten, nu 4 op 6 en je doet reuze zaak.
Pupe ga je toch niet vergelijken met Schuermans zekers? Dien kerel speelt op Amateur niveau. Jullie WILLEN blijkbaar zijn beperkingen niet zien als verdediger! Zo traag als een slak, uitvoetballen een ramp, positiespel ook niet om naar huis te schrijven. Een miskoop van jewelste. PDS mag ook stilaan zijn betere spel vinden want niet te best gestart. Zou Libert een meer ervaren speler, meer duelkracht eens een kans zien krijgen en tja over die andere miskoop en vriend van Tom nl Brebels gaan we maar beter niks meer posten...
Ozzy, ik ben zelf ook kritisch en sta regelmatig aan jou kant, maar nu vind ik dat je echt wel te negatief bent.
Pupe is zeker geen Scheurmans (doelpunten en positiespel) maar hij is geen ramp! Er mag wel een ervaren CV bijkomen.
PDS was vorige week zwak maar speelde gisteren een behoorlijke wedstrijd en Brebels stelt aanvallend niet veel voor maar heeft verdedigend zeker zijn waarde.
Dus van mij mag TVI met dezelfde 11 aan de aftrap komen tegen Deinze!
Stel dat we de volgende 2 wedstrijden nogeens een 6 op 6 halen (wat vlgs mij mogelijk is) waar staan we dan ???
Denk niet dat we na de heropstart al een 12 op 12 gehaald hebben.
En neen ik droom niet van los kampioen spelen en promoveren, maar het is ook niet onmogelijk, denk dat het nu al duidelijk is dat niemand er echt torenhoog boven uitsteekt.

KLSK190630

Post by KLSK190630 » Mon Aug 29, 2022 10:55 am

Kampioen gaan wij écht niet spelen. Ik zie ons wel vrij vlot top 6 halen. Momenteel kunnen we in 1A ook niks gaan zoeken. Daar is echt wel een medeinvesteerder voor nodig lijkt me, maar bon, we moeten ons echt geen zorgen maken dit jaar. Die Rocha mannekes, hoe slecht hij in Genk was, zo goed is die de voorbije 2 matchen. :mrgreen:

ozzy105

Post by ozzy105 » Mon Aug 29, 2022 10:57 am

Mark wrote:
Mon Aug 29, 2022 10:42 am
ozzy105 wrote:
Mon Aug 29, 2022 10:25 am
Carlke wrote:
Pupe ga je toch niet vergelijken met Schuermans zekers? Dien kerel speelt op Amateur niveau. Jullie WILLEN blijkbaar zijn beperkingen niet zien als verdediger! Zo traag als een slak, uitvoetballen een ramp, positiespel ook niet om naar huis te schrijven. Een miskoop van jewelste. PDS mag ook stilaan zijn betere spel vinden want niet te best gestart. Zou Libert een meer ervaren speler, meer duelkracht eens een kans zien krijgen en tja over die andere miskoop en vriend van Tom nl Brebels gaan we maar beter niks meer posten...
Ozzy, ik ben zelf ook kritisch en sta regelmatig aan jou kant, maar nu vind ik dat je echt wel te negatief bent.
Pupe is zeker geen Scheurmans (doelpunten en positiespel) maar hij is geen ramp! Er mag wel een ervaren CV bijkomen.
PDS was vorige week zwak maar speelde gisteren een behoorlijke wedstrijd en Brebels stelt aanvallend niet veel voor maar heeft verdedigend zeker zijn waarde.
Dus van mij mag TVI met dezelfde 11 aan de aftrap komen tegen Deinze!
Stel dat we de volgende 2 wedstrijden nogeens een 6 op 6 halen (wat vlgs mij mogelijk is) waar staan we dan ???
Denk niet dat we na de heropstart al een 12 op 12 gehaald hebben.
En neen ik droom niet van los kampioen spelen en promoveren, maar het is ook niet onmogelijk, denk dat het nu al duidelijk is dat niemand er echt torenhoog boven uitsteekt.
We mogen van mening verschillen he Mark. Ik vind Pupe door de mand vallen idem Brebels. PDS, ik heb het er voor maar vorig seizoen vond ik hem beter presteren dan bij het begin van dit seizoen. Maar dat mag he is amper 21 jaar en heeft nog progressiemarge. Gisterenavond was het iets beter laat ons hopen dat hij terug het niveau haalt van vorig seizoen, meer constante. Anders zou ik Libert een kans geven was vorig seizoen een van de betere bij RWDM. Maar denk dat we met zijn allen over eens zijn dat er nog minstens 1 verdediger, een ervaren en leider moet bijkomen! Met deze verdediging ga je anders nog veel doelpunten slikken met puntenverlies tot gevolg.

ozzy105

Post by ozzy105 » Mon Aug 29, 2022 11:00 am

KLSK190630 wrote:
Mon Aug 29, 2022 10:55 am
Kampioen gaan wij écht niet spelen. Ik zie ons wel vrij vlot top 6 halen. Momenteel kunnen we in 1A ook niks gaan zoeken. Daar is echt wel een medeinvesteerder voor nodig lijkt me, maar bon, we moeten ons echt geen zorgen maken dit jaar. Die Rocha mannekes, hoe slecht hij in Genk was, zo goed is die de voorbije 2 matchen. :mrgreen:
Hopelijk al niet kwijt tijdens de winterstop. Rocha is veel te goed voor deze reeks maar dat wisten we. Hoelang is het niet geleden dat we zulke doeltreffende spits hadden op het lisp??? Ongelofelijk dat die bij Eupen moest vertrekken thx aan de voorzitter van hen....

Post Reply