Stadion
Re: Stadion
Ik dacht dat het het idee was om geen kunstrgas te hebben, maar geen idee hoe dat dan zit met parking. Ik vermoed dat we tegen het einde van het jaar wel wat meer nieuws hebben, maar liefst pas communiceren als er 't een en 't ander echt vast staat. Ondertussen in stilte verder werken
Het idee van alleen maar zitplaatsen vind ik jammer, maar wel erg begrijpelijk. Verder: ik denk niet dat de spionkop zal zitten Achter de goal vind ik ergens een 'logischere' plaats. Erg benieuwd.
Vind 10k te weinig. Stel dat we vandaag in 1A zouden staan, dan kan je tegen volgende clubs over de 10k gaan: Brugge, Anderlecht, Standard, Antwerp, Mechelen, Beerschot, Genk en misschien Gent. Dat is de helft van al je thuiswedstrijden!
Als Lierse, op termijn, terug een vaste waarde wordt in 1A dan vind ik dat je een stadion van +/-15000 toeschouwers moet hebben. Een nieuw stadion bouw je niet voor 5 of 10 jaar, dat is voor 20 of 30 jaar.
Ook de parking onder het veld gaat voor problemen met de grasmat zorgen denk ik.
En een hoofdtribune die alleen maar uit loges en skyboxen bestaat, maw een glazenwand vind ik maar weinig uistraling hebben en zal voor weinig sfeer zorgen.
Als Lierse, op termijn, terug een vaste waarde wordt in 1A dan vind ik dat je een stadion van +/-15000 toeschouwers moet hebben. Een nieuw stadion bouw je niet voor 5 of 10 jaar, dat is voor 20 of 30 jaar.
Ook de parking onder het veld gaat voor problemen met de grasmat zorgen denk ik.
En een hoofdtribune die alleen maar uit loges en skyboxen bestaat, maw een glazenwand vind ik maar weinig uistraling hebben en zal voor weinig sfeer zorgen.
Ik vind 10k perfect. Toen we nog in eerste zaten, zonder versplinterde aanhang, trokken we dat ook al niet meer. 15k zie ik al helemaal niet nodig.Mark wrote: ↑Mon Oct 04, 2021 12:12 pmVind 10k te weinig. Stel dat we vandaag in 1A zouden staan, dan kan je tegen volgende clubs over de 10k gaan: Brugge, Anderlecht, Standard, Antwerp, Mechelen, Beerschot, Genk en misschien Gent. Dat is de helft van al je thuiswedstrijden!
Pakt dat we naar een stabiele 6.000 mensen zouden gaan in eerste (ambitieus, maar niet onmogelijk), en dat je echt goede tegenstanders ook nog wat volk meenemen, dan zit je goed. Dan verkoop je met de matchen waar het er echt toe doet uit. Dat zal een zeldzaamheid zijn, en je sfeer is goed omdat procentueel gezien je stadion voller zit.
Ons stadion is nu ongeveer voor een derde gevuld. Het is een illusie dat we dat opeens gaan verdrievoudigen in 1A (waar we eerst nog moeten graken ). 10.000 lijkt me perfect.
zijn er voorontwerpen digitaal die openbaar staan en de supps al mogen consulteren?KRKN wrote: ↑Mon Oct 04, 2021 3:04 pmIk vind 10k perfect. Toen we nog in eerste zaten, zonder versplinterde aanhang, trokken we dat ook al niet meer. 15k zie ik al helemaal niet nodig.Mark wrote: ↑Mon Oct 04, 2021 12:12 pmVind 10k te weinig. Stel dat we vandaag in 1A zouden staan, dan kan je tegen volgende clubs over de 10k gaan: Brugge, Anderlecht, Standard, Antwerp, Mechelen, Beerschot, Genk en misschien Gent. Dat is de helft van al je thuiswedstrijden!
Pakt dat we naar een stabiele 6.000 mensen zouden gaan in eerste (ambitieus, maar niet onmogelijk), en dat je echt goede tegenstanders ook nog wat volk meenemen, dan zit je goed. Dan verkoop je met de matchen waar het er echt toe doet uit. Dat zal een zeldzaamheid zijn, en je sfeer is goed omdat procentueel gezien je stadion voller zit.
Want geel en zwart ligt nauw aan't hart
- Justhomuch
Mee eens, door de versplinstering is er ook nog een deel slapende supporters die zelfs geen moeite gaan doen om af te zakken denk ik, ik kan pessimistisch klinken maar ik zou het aantal successo's toch ook niet overschatten.KRKN wrote: ↑Mon Oct 04, 2021 3:04 pmIk vind 10k perfect. Toen we nog in eerste zaten, zonder versplinterde aanhang, trokken we dat ook al niet meer. 15k zie ik al helemaal niet nodig.Mark wrote: ↑Mon Oct 04, 2021 12:12 pmVind 10k te weinig. Stel dat we vandaag in 1A zouden staan, dan kan je tegen volgende clubs over de 10k gaan: Brugge, Anderlecht, Standard, Antwerp, Mechelen, Beerschot, Genk en misschien Gent. Dat is de helft van al je thuiswedstrijden!
Wij komen áltijd terug!
Ik kan mij in de laatste 20 jaar maar 1 match herinneren die uitverkocht was: kampioenenmatch tegen Waasland.
Verder sommige periodes waar we rond de 10K zaten: Cavens-Radzinski-Wahed in tweede klasse en Watt-Diagne onder Menzo rond eindejaar vermoed ik.
Ik vind trouwens een uitverkocht stadion, wat met 10K iets realistischer is, wel iets hebben.
Maar aangezien elke profclub in België wel bouwplannen heeft en er quasi niemand al iets gerealiseerd heeft, zal ik het pas geloven als de eerste steen gelegd is.
Verder sommige periodes waar we rond de 10K zaten: Cavens-Radzinski-Wahed in tweede klasse en Watt-Diagne onder Menzo rond eindejaar vermoed ik.
Ik vind trouwens een uitverkocht stadion, wat met 10K iets realistischer is, wel iets hebben.
Maar aangezien elke profclub in België wel bouwplannen heeft en er quasi niemand al iets gerealiseerd heeft, zal ik het pas geloven als de eerste steen gelegd is.
Ik heb daarstraks in GVA vluchtig de toeschouwersaantallen gezien bij de 1A clubs , bij de meeste wedstrijden zijn er geen 5000 toeschouwers. Het voetbal op tv zorgt ervoor dat vele "fans " niet meer uit hun zetel komen om naar het stadion te gaan. Ik vind dat het bij Lierse op dat gebied nog meevalt ,en dat we kunnen terugvallen op een trouwe achterban.
Wijze woorden.Nirvana wrote: ↑Mon Oct 04, 2021 6:21 pmIk kan mij in de laatste 20 jaar maar 1 match herinneren die uitverkocht was: kampioenenmatch tegen Waasland.
-
Die redenering volg ik ook. Zeker met de waterproblemen daar in de buurt.Nirvana wrote: ↑Mon Oct 04, 2021 6:21 pmIk kan mij in de laatste 20 jaar maar 1 match herinneren die uitverkocht was: kampioenenmatch tegen Waasland.