Challenger Pro League
Re: Proximus league
Inderdaad, met 'gewone' ploegen bedoel ik alle andere clubs behalve de U21.Zovko wrote: ↑Thu May 14, 2020 1:36 pmDie teams kunnen niet promoveren naar 1a, enkel zakken in andere landenVergaaneglorie wrote: ↑Thu May 14, 2020 1:35 pmOja geen probleem?? Wat als brugge 2 in 1A terecht komt? Je kan geen 2 ploegen in 1 reeks hebben dus die zorgen er voor dat ze op het laatst geen punten meer halen.... competitieVERVALSING!polydor wrote: ↑Thu May 14, 2020 12:31 pm
Geen probleem, in het buitenland is dit ook zo en daar spelen de best geplaatste 'gewone' ploegen om promotie.
Bovendien zal (de eerste jaren) het niveau van U21 lager liggen dan dat van de 1B ploegen.
Eén nadeel is er wel, niet alle U21 ploegen zullen steeds in hun sterkste opstelling spelen en dat kan leiden tot competitievervalsing.
Die ploegen gaan ze nooit laten promoveren, ben ik 100% zeker van.
Ik vraag me dan vooral af of dat ook een 'overgangsformat' is of niet. Nu, in NL doen ze het anderzijds niet zo slecht. Wie weet is het 't proberen waard.
Ik vraag me dan vooral af of dat ook een 'overgangsformat' is of niet. Nu, in NL doen ze het anderzijds niet zo slecht. Wie weet is het 't proberen waard.
Er zouden paar clubs in1B tegenkanting hebben maar gesust worden met dat de reeks levensvatbaar wordt gemaakt en ook verwerkt meer dan 1 stijger wat het wel interessant maakt!
Idd dus 5 clubs die niet kunnen stijgen, 7 wel, waarvan 2, dus daar gaan veel 1 b ploegen voor te vinden zijn denk !
Hopsa, het spel zit op de wagen. Voorstel van de werkgroep de vuilbak in.
Ze willen tich met 16 in 1A blijven en daarover gaat morgen gestemd worden. Ik neem aan dat ze 1B willen behouden met WB als zakker dan.
Ze willen tich met 16 in 1A blijven en daarover gaat morgen gestemd worden. Ik neem aan dat ze 1B willen behouden met WB als zakker dan.
-
Klopt.
Maar ik denk niet dat dat voorstel het morgen gaat halen.
-
Nee daar volg ik u in. We zullen wel zien, we komen er wel.KRKN wrote: ↑Thu May 14, 2020 11:45 pmKlopt.
Maar ik denk niet dat dat voorstel het morgen gaat halen.
-
Als ik mij niet vergis moet het voorstel 80% van de stemmen halen, in dat systeem van meervoudige stemmen voor G5.
Op W-B, OHL en Beerschot na zie ik eerlijk gezegd weinig tegenstemmen tegen dit voorstel. Het is niet dat er voor andere ploegen zoveel betere alternatieven zijn (die realistisch zijn gezien de stemverhoudingen).
Dat zou betekenen dat men - zoals verwacht - het jammer genoeg nalaat om die profreeksen deftig op te kuisen en in een leefbaar model te gieten.
Hopelijk verrassen ze mij, want ik vind het maar niks.
Op W-B, OHL en Beerschot na zie ik eerlijk gezegd weinig tegenstemmen tegen dit voorstel. Het is niet dat er voor andere ploegen zoveel betere alternatieven zijn (die realistisch zijn gezien de stemverhoudingen).
Dat zou betekenen dat men - zoals verwacht - het jammer genoeg nalaat om die profreeksen deftig op te kuisen en in een leefbaar model te gieten.
Hopelijk verrassen ze mij, want ik vind het maar niks.