A-kern
-
andyosgarcia
Re: A-kern
Nu ja, "als" wij in 1B van start kunnen wil dat tegelijkertijd ook zeggen dat er heel wat sportief sterkere ploegen failliet zijn en of naar 1e/2e amateur zakken. Uit die x aantal kernen zal wel wat te plukken zijn zeker?Flor wrote: ↑Sat Apr 11, 2020 9:17 amIk vraag me serieus af of ze nu al voor spelers gaan met oog op de onzekerheid over de reeks.
Ik acht de kans klein, maar stel dat we op de één of andere manier toch nog in het 1B format sukkelen zoals dat nu bestaat, dan heb je toch wat meer kwaliteit nodig als in 1e amateur. Op een paar sterkhouders na die in beiden meekunnen misschien. Die mogen ze al aankondigen![]()
Ook wat betreft vertrekkers weinig nieuws. Nick, Wils,..
-
Thomas1906
Ik las dit weekend in een interview met een makelaar dat spelers bij zo'n clubs meer kunnen verdienen dan bij pakweg Utrecht. Gaan wij dat kunnen betalen?andyosgarcia wrote: ↑Sun Apr 12, 2020 1:15 amNu ja, "als" wij in 1B van start kunnen wil dat tegelijkertijd ook zeggen dat er heel wat sportief sterkere ploegen failliet zijn en of naar 1e/2e amateur zakken. Uit die x aantal kernen zal wel wat te plukken zijn zeker?Flor wrote: ↑Sat Apr 11, 2020 9:17 amIk vraag me serieus af of ze nu al voor spelers gaan met oog op de onzekerheid over de reeks.
Ik acht de kans klein, maar stel dat we op de één of andere manier toch nog in het 1B format sukkelen zoals dat nu bestaat, dan heb je toch wat meer kwaliteit nodig als in 1e amateur. Op een paar sterkhouders na die in beiden meekunnen misschien. Die mogen ze al aankondigen![]()
Als ik dat zo lees van KRKN moeten wij 15 nieuwe spelers aantrekken om deftig mee te kunnen.
Ik denk echt niet dat je onze lonen met die van OHL moet vergelijken. Ik denk dat die makkelijk 3 a 4 x zoveel betalen als pakweg een Lommel.Thomas1906 wrote: ↑Sun Apr 12, 2020 8:42 amIk las dit weekend in een interview met een makelaar dat spelers bij zo'n clubs meer kunnen verdienen dan bij pakweg Utrecht. Gaan wij dat kunnen betalen?andyosgarcia wrote: ↑Sun Apr 12, 2020 1:15 amNu ja, "als" wij in 1B van start kunnen wil dat tegelijkertijd ook zeggen dat er heel wat sportief sterkere ploegen failliet zijn en of naar 1e/2e amateur zakken. Uit die x aantal kernen zal wel wat te plukken zijn zeker?Flor wrote: ↑Sat Apr 11, 2020 9:17 amIk vraag me serieus af of ze nu al voor spelers gaan met oog op de onzekerheid over de reeks.
Als ik dat zo lees van KRKN moeten wij 15 nieuwe spelers aantrekken om deftig mee te kunnen.
En ik predik dan ook wel echt redelijkheid. Ik denk dat je nu zaakjes kan doen, maar als ze werkelijk moeten op een begroting in evenwicht (waar ik met de crisis een beetje aan twijfel), moet je streng voor jezelf zijn.
-
andyosgarcia
Het probleem is voor 15 mei , en de uitspraken van het bas... Kan geen enkele club een beetje de begroting inschatten in 1b of 1e amateurs.
Stel 1b, dan kan je al wat incalculeren dat je op zen minst wat tv gelden hebt... Stel eerste amateurs... in het ergste geval speel je weken zonder publiek wat maakt dat je enkel kosten maakt aan die competitie bijna.
Stel 1b, dan kan je al wat incalculeren dat je op zen minst wat tv gelden hebt... Stel eerste amateurs... in het ergste geval speel je weken zonder publiek wat maakt dat je enkel kosten maakt aan die competitie bijna.
Klopt. En dat laatste is toch wel echt een probleem denk ik. Misschien moeten ze de livestream in dat geval maar betalend maken?andyosgarcia wrote: ↑Sun Apr 12, 2020 9:24 pmHet probleem is voor 15 mei , en de uitspraken van het bas... Kan geen enkele club een beetje de begroting inschatten in 1b of 1e amateurs.
-
Thomas1906
Hoeveel bedragen die tv gelden?andyosgarcia wrote: ↑Sun Apr 12, 2020 9:24 pmHet probleem is voor 15 mei , en de uitspraken van het bas... Kan geen enkele club een beetje de begroting inschatten in 1b of 1e amateurs.
-
andyosgarcia
Wel neem dat de laatste in 1a ongeveer 2 miljoen euro opstrijkt en dat een gemiddelde 1B ploeg 500-700 duizend krijgt. Daarom ook dat ploegen die van 1A naar 1B gaan het financieel vaak moeilijker hebben. Maar stel dat die corona ons buiten strijd zou houden om de eerste aantal maanden met supporters te spelen dan kan je op een goede 500k € wel wat meer teren dan dat je in eerste amateur speelt voor niets. Dat is zelfs een gat dat gva abonés niet kan opvullen voor de streams.Thomas1906 wrote: ↑Mon Apr 13, 2020 9:53 amHoeveel bedragen die tv gelden?andyosgarcia wrote: ↑Sun Apr 12, 2020 9:24 pmHet probleem is voor 15 mei , en de uitspraken van het bas... Kan geen enkele club een beetje de begroting inschatten in 1b of 1e amateurs.
Wat niet weg neemt, stel dat lierse en gva de handen in elkaar slaan , en er bijvoorbeeld niet alleen abonementen verkocht worden maar ook "dagtickets" dan is er in principe voor Lierse een vangnet gemaakt. We zijn met veel supporters, we willen allemaal graag ons ploegske zien spelen en denk niet dat er daar veel mensen een probleem rond maken.
Last edited by andyosgarcia on Mon Apr 13, 2020 6:31 pm, edited 1 time in total.
Bitter weinig hoor. Maar beter als niks natuurlijk. 't Geeft bovendien ook wat meer argumentatie naar sponsors toe om de portefeuille boven te halen.Thomas1906 wrote: ↑Mon Apr 13, 2020 9:53 amHoeveel bedragen die tv gelden?andyosgarcia wrote: ↑Sun Apr 12, 2020 9:24 pmHet probleem is voor 15 mei , en de uitspraken van het bas... Kan geen enkele club een beetje de begroting inschatten in 1b of 1e amateurs.
50.000€ per seizoen.Thomas1906 wrote: ↑Mon Apr 13, 2020 9:53 amHoeveel bedragen die tv gelden?andyosgarcia wrote: ↑Sun Apr 12, 2020 9:24 pmHet probleem is voor 15 mei , en de uitspraken van het bas... Kan geen enkele club een beetje de begroting inschatten in 1b of 1e amateurs.
-
andyosgarcia
weet niet waar je dat haalt maar cijfers zeggen 500.000 - 750.000.Gerda wrote: ↑Mon Apr 13, 2020 8:56 pm50.000€ per seizoen.Thomas1906 wrote: ↑Mon Apr 13, 2020 9:53 amHoeveel bedragen die tv gelden?andyosgarcia wrote: ↑Sun Apr 12, 2020 9:24 pmHet probleem is voor 15 mei , en de uitspraken van het bas... Kan geen enkele club een beetje de begroting inschatten in 1b of 1e amateurs.