Aanvang seizoen 2020-2021
-
Re: Aanvang seizoen 2020-2021
Denk dat het niet toevoegen van een bewijs van garanties logisch is.
Op het moment dat je nog vecht tegen degradatie ga je geen rekening houden met het maken van sommen voor 1B.
Hadden ze kunnen proberen dit wel nog snel snel toe te voegen? Misschien maar 9/10 met hetzelfde resultaat dat ze niet grondig genoeg zijn.
Je moet rekening houden dat het geen berekeningen zijn die je op ne zonnige zondag na de noen maakt in uwe hof met een glaske wijn.
Inkomsten in 1B gaan anders zijn , de kosten, wie garant wil staan voor een 1B ploeg (al onder normale omstandigheden).
Iedereen praat ook over 1b licentie en daar heb je inkomsten uit tv rechten. Dat is een van de redenen waarom ik momenteel voor die 1B licentie zou mikken.
Niemand staat er bij stil dat stel worst case de competitie start achter gesloten deuren in Belgische voetbal? 1B heb je nog tv rechten om op terug te vallen...wat heb je in amateurreeks zonder supportersinkomsten? Dan praat ik niet enkel ticketing maar socio , eten, sponsoring voor specifieke wedstrijden, drank, merchandising... Dat is een dikke vette noppes in Amateurreeks he.
Oke dit is misschien Doom denken, maar vele clubs gaan dan nog des te meer in problemen komen...
Op het moment dat je nog vecht tegen degradatie ga je geen rekening houden met het maken van sommen voor 1B.
Hadden ze kunnen proberen dit wel nog snel snel toe te voegen? Misschien maar 9/10 met hetzelfde resultaat dat ze niet grondig genoeg zijn.
Je moet rekening houden dat het geen berekeningen zijn die je op ne zonnige zondag na de noen maakt in uwe hof met een glaske wijn.
Inkomsten in 1B gaan anders zijn , de kosten, wie garant wil staan voor een 1B ploeg (al onder normale omstandigheden).
Iedereen praat ook over 1b licentie en daar heb je inkomsten uit tv rechten. Dat is een van de redenen waarom ik momenteel voor die 1B licentie zou mikken.
Niemand staat er bij stil dat stel worst case de competitie start achter gesloten deuren in Belgische voetbal? 1B heb je nog tv rechten om op terug te vallen...wat heb je in amateurreeks zonder supportersinkomsten? Dan praat ik niet enkel ticketing maar socio , eten, sponsoring voor specifieke wedstrijden, drank, merchandising... Dat is een dikke vette noppes in Amateurreeks he.
Oke dit is misschien Doom denken, maar vele clubs gaan dan nog des te meer in problemen komen...
Enig idee wat deze A- en B-leden impliceren? Heeft dit te maken met stemrecht?Lipser wrote: ↑Wed Apr 08, 2020 10:16 pmDenk dat bij licentie-aanvraag first things first was. Licentie voor eerste amateur in orde zien te krijgen en een pro-forma aanvraag voor 1B onder het mom "je weet nooit". Nu zou blijken dat er toch wat ploegen problemen gaan hebben met licentie 1B, hebben we een maand de tijd om onze aanvraag volledig te maken. Voor het BAS mag je zoveel als je wilt nieuwe elementen toevoegen. Mochten we die pro-forma aanvraag niet hebben gedaan, was er zelfs geen sprake van eventueel aan te vullen voor het BAS.
Ik denk dat vorig seizoen de aanvraag onmiddellijk was gedaan met het oog op 1B en zodoende direct veel vollediger.
Los van het één of het ander, weet ik niet of het een goede zaak zou zijn om nu naar 1B te gaan. Als al die ploegen geen licentie krijgen, wordt 1B een ongelooflijke krabbenmand . Denk niet dat daar veel eer te rapen valt.
Heb trouwens via abo op Belgisch Staatsblad (waarbij je vennootschappen kan "volgen") statutenwijziging doorgekregen van de VZW Lierse Kempenzonen met een herschikking van de bestuursmandaten. Niets wezenlijk, maar grosso modo komt het erop neer dat de effectieve leden van de VZW voortaan bestaan uit natuurlijke personen (behalve InfraLier) en niet meer uit rechtspersonen, vertegenwoordigd door diezelfde natuurlijke personen. Verder valt het op dat vader en zoon Van Lommel het statuut van B-lid hebben, terwijl LVT, Torreele, Infralier en Katrien Van Rooy A-Leden zijn. Zelfde A-B opsplitsing bij de bestuurders.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
Ik begin meer en meer het gevoel te hebben dat er geen 1B meer gaat zijn komend jaar.
Door de huidige situatie van mogelijke faillissementen en niet-licenties voelt het aan alsof het pro-forma indienen van de licentie-aanvraag voor 1B een gemiste kans om te stijgen naar 1B.
Het lijkt nu alsof het zomaar voor het grijpen lag.
Maar in wezen is het nog altijd een vergiftigd geschenk. Aan de beleidsmakers om op te maken of het sop de kool waard is.
De onduidelijkheid helpt hierin niet. Ik ben benieuwd welk standpunt de club gaat innemen en hoe dit naar buiten gebracht wordt,
Dat de club op de vingers getikt werd voor de Urbain-situatie vind ik niet meer dan normaal. Men was verwittigd en doet nagenoeg hetzelfde. US profileerde zich iets te nadrukkelijk om het tegendeel te claimen.
Nu, als hij werkelijk de reden is waardoor we ons konden handhaven, dan is die 1000€ ook maar een kleine kost.
Maar in wezen is het nog altijd een vergiftigd geschenk. Aan de beleidsmakers om op te maken of het sop de kool waard is.
De onduidelijkheid helpt hierin niet. Ik ben benieuwd welk standpunt de club gaat innemen en hoe dit naar buiten gebracht wordt,
Dat de club op de vingers getikt werd voor de Urbain-situatie vind ik niet meer dan normaal. Men was verwittigd en doet nagenoeg hetzelfde. US profileerde zich iets te nadrukkelijk om het tegendeel te claimen.
Nu, als hij werkelijk de reden is waardoor we ons konden handhaven, dan is die 1000€ ook maar een kleine kost.
Ik neig er naar je gelijk te geven.Fiero67 wrote: ↑Thu Apr 09, 2020 8:58 amDoor de huidige situatie van mogelijke faillissementen en niet-licenties voelt het aan alsof het pro-forma indienen van de licentie-aanvraag voor 1B een gemiste kans om te stijgen naar 1B.
Heel die onduidelijkheid is voor niemand goed denk ik. Hoe bereid je je voor op komend seizoen als je de reeks niet weet? Idem voor start aboverkoop.
1B op de schop en een deftige tweede klasse zie ik wel zitten. Zou een goeie zaak zijn voor LK.
-
Wie zet ge dan in die 2e reeks van 18 clubs? Een union, Westerlo Enzo gaan daar niet willen spelen. Tv rechten zijn er ook niet voor die reeks.
Goh, staan die echt te springen voor 1B? Zij hebben toch ook meer promotiekans op 1A op lange termijn lijkt me.Thomas1906 wrote: ↑Thu Apr 09, 2020 10:12 amWie zet ge dan in die 2e reeks van 18 clubs? Een union, Westerlo Enzo gaan daar niet willen spelen. Tv rechten zijn er ook niet voor die reeks.
Tv contract kan inderdaad een issue worden.
Ik zou dat in iedergeval wel tof vinden.
Uit het artikel op voetbalkrant leid ik af dat we, zoals verwacht, naar het BAS stappen.
1b is toch een kerkhof, is het dan niet beter om 2x tegen dezelfde tegenstanders te spelen ipv 4x. Zoals die reeks er mss zou ietzien heb je geen enkele aantrekkelijke affiche. Mss kunnen ze de tweede klasse dan ook uitzenden en dat brengt dan ook tv rechten opThomas1906 wrote: ↑Thu Apr 09, 2020 10:12 amWie zet ge dan in die 2e reeks van 18 clubs? Een union, Westerlo Enzo gaan daar niet willen spelen. Tv rechten zijn er ook niet voor die reeks.