A-kern

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse kunnen hier besproken worden.
Flor
Re: A-kern

Post by Flor » Wed Apr 08, 2020 12:10 pm

Uit gva:
VOETBAL1STE AMATEURKLASSE:LIERSE KEMPENZONEN Thomas Wils ruilt profbestaan op het Lisp in voor avontuur bij KFC Turnhout
“Afscheid had ik me anders voorgesteld”

Vorige week maakte KFC Turnhout de transfer van Thomas Wils (29) bekend. Een pluim op de hoed van voorzitter Ignace Kroos. “Ik zocht een club op lager niveau met uitstraling. Waar kon ik dan beter terecht dan bij KFC Turnhout”, glimlacht de inwoner van Vosselaar, die bij Lierse Kempenzonen op een zijspoor zat.
Op de handtekening van Thomas Wils is het nog even wachten. “Door de coronacrisis loopt alles vertraging op”, merkt Wils laconiek op. “Maar we hebben een mondeling akkoord voor een contract voor één seizoen. Het spreekt voor zich dat ik me op termijn zelfs langer aan dit project wil binden. Ik had een goed gesprek met voorzitter Kroos. Met Jo Christiaens, de nieuwe trainer van KFC Turnhout, kom ik iemand tegen met wie ik nog enkele wedstrijden bij de reserven van Westerlo heb gespeeld. We stonden ook als tegenstander op het veld: hij bij Thes Sport en ik bij Lierse Kempenzonen. Over mijn positie is nog niet gesproken. Ik kan als centrale verdediger en als centrale middenvelder uit de voeten. Mijn nieuwe ploegmaat Tom Proost is trouwens een van mijn betere vrienden.”
Volgend seizoen voetbalt Wils dus in derde amateurklasse. “Dit betekent het einde van mijn profcarrière. Mijn contract bij Lierse loopt nog tot juni. Ik ga nu op zoek naar een job buiten het voetbal. Mijn vrouw Katrien is kleuterjuf en we zullen wel zien hoe we alles kunnen regelen. Wie weet word ik zelfs jeugdtrainer bij KFC Turnhout.”
“Het afscheid bij Lierse Kempenzonen had ik me anders voorgesteld. Ik wil er liever niet te veel over kwijt, maar de manier waarop getuigt van weinig respect. Ik wilde de club in moeilijke tijden helpen en van de ene op de andere dag was het gedaan. Dat deed pijn. Ik mocht zelfs niet meer meetrainen. Vanaf dan besefte ik dat het moeilijk zou worden om als prof aan de slag te blijven. Zeker als je weet dat door deze crisis veel voetballers werkloos dreigen te worden en dat door het nakende faillissement van Lokeren en Roeselare wellicht een resem voetballers zonder club zullen zitten.”
In het seizoen 2010-2011 voetbalde Thomas Wils voor KV Turnhout. Op één seizoen na bij het Hongaarse Haladas (2015-2016) droeg Thomas Wils het voorbije decennium voor het overige het shirt van Lierse. “Ik beleefde er veel mooie momenten. In 2010 werden we kampioen in tweede klasse. Ik stond toen zeven keer aan de aftrap. Buiten alle verwachtingen. Verder herinner ik me mijn debuut in eerste klasse, gewonnen derby’s en zeges tegen topclubs als Anderlecht en Club Brugge. Ik kreeg altijd veel waardering van de supporters. Dat zal ik nooit vergeten.” (bdh)
29 nog maar. Dacht eigenlijk dat die al ouder was. Normaal zit je dan eigenlijk aan je top.

Flor

Post by Flor » Wed Apr 08, 2020 12:11 pm

Wel roerend mee eens dat hij een waardig afscheid verdiende. Zouden we als club of fans toch nog iets voor mogen doen, vind ik.

3970

Post by 3970 » Wed Apr 08, 2020 3:25 pm

Flor wrote:
Wed Apr 08, 2020 12:11 pm
Wel roerend mee eens dat hij een waardig afscheid verdiende. Zouden we als club of fans toch nog iets voor mogen doen, vind ik.
Eens.
Er zijn vroeger bij de Sportkring honderden nitwits gepasseerd die niet eens wisten waar Lier juist lag.
Zo'n voetballer als Wils verdient beter.

andyosgarcia

Post by andyosgarcia » Wed Apr 08, 2020 6:28 pm

David wrote:
Wed Apr 08, 2020 11:25 am
Vergaaneglorie wrote:
Wed Apr 08, 2020 11:24 am
David wrote:
Wed Apr 08, 2020 9:42 am

Ik dacht dat ze dat bij de buren uit Berlaar wel kunnen, voor mij is het geen idee fixe zolang het geen 2e Beveren wordt met de Ivoriaantjes.
3de ama Is nog wel iets anders als 1ste ama. Kwa belgisch opstellen.
Volledig akkoord, ik pikte in op de vetgedrukte zin van Andyosgarcia. Verder beschouw ik alles onder 1 B als veredeld cafévoetbal.
Je hebt één voorbeeld dat uit eigen regio haalt als Beerschot en mechelen plots ook in de kempen liggen.
Die momenteel vooral spelers kunnen aanhalen omdat er Lierse in hun naam staat en grotendeel van die spelers ook weten dat ze een hoger niveau niet aankunnen. De Club zelf heeft overigens ook naar de buitenwereld gebracht dat ze niet hoger mikken dan de amateurreeks.
Snap wat je wil, je snapt enkel mijn punt niet. Onder de kerktoren kunde op een goed niveau , geen 11 spelers halen.
Maak van die "regio" België en dan hebt ge een beeld dat realistischer is, aangevuld met goeie spelers uit het buitenland die je na verloop van tijd kan doorverkopen eventueel.

David

Post by David » Wed Apr 08, 2020 6:37 pm

andyosgarcia wrote:
Wed Apr 08, 2020 6:28 pm
David wrote:
Wed Apr 08, 2020 11:25 am
Vergaaneglorie wrote:
Wed Apr 08, 2020 11:24 am

3de ama Is nog wel iets anders als 1ste ama. Kwa belgisch opstellen.
Volledig akkoord, ik pikte in op de vetgedrukte zin van Andyosgarcia. Verder beschouw ik alles onder 1 B als veredeld cafévoetbal.
Je hebt één voorbeeld dat uit eigen regio haalt als Beerschot en mechelen plots ook in de kempen liggen.
Die momenteel vooral spelers kunnen aanhalen omdat er Lierse in hun naam staat en grotendeel van die spelers ook weten dat ze een hoger niveau niet aankunnen. De Club zelf heeft overigens ook naar de buitenwereld gebracht dat ze niet hoger mikken dan de amateurreeks.
Snap wat je wil, je snapt enkel mijn punt niet. Onder de kerktoren kunde op een goed niveau , geen 11 spelers halen.
Maak van die "regio" België en dan hebt ge een beeld dat realistischer is, aangevuld met goeie spelers uit het buitenland die je na verloop van tijd kan doorverkopen eventueel.
Je sprak zelf over lagere reeksen ik lees enkel wat er staat. LL is mij de discussie niet waard.

Flor

Post by Flor » Sat Apr 11, 2020 9:17 am

Ik vraag me serieus af of ze nu al voor spelers gaan met oog op de onzekerheid over de reeks.
Ik acht de kans klein, maar stel dat we op de één of andere manier toch nog in het 1B format sukkelen zoals dat nu bestaat, dan heb je toch wat meer kwaliteit nodig als in 1e amateur. Op een paar sterkhouders na die in beiden meekunnen misschien. Die mogen ze al aankondigen :D

Ook wat betreft vertrekkers weinig nieuws. Nick, Wils,..

Vergaaneglorie

Post by Vergaaneglorie » Sat Apr 11, 2020 11:24 am

Flor wrote:
Sat Apr 11, 2020 9:17 am
Ik vraag me serieus af of ze nu al voor spelers gaan met oog op de onzekerheid over de reeks.
Ik acht de kans klein, maar stel dat we op de één of andere manier toch nog in het 1B format sukkelen zoals dat nu bestaat, dan heb je toch wat meer kwaliteit nodig als in 1e amateur. Op een paar sterkhouders na die in beiden meekunnen misschien. Die mogen ze al aankondigen :D

En wie zou in 1B meekunnen nu op het moment denk jij? Mss 1 of 2 ...

KRKN

Post by KRKN » Sat Apr 11, 2020 3:05 pm

Vergaaneglorie wrote:
Sat Apr 11, 2020 11:24 am
Flor wrote:

Santermans, Vinck met momenten en Smolders met momenten. Samyn indien ze die kunnen houden.

Daarmee stopt het zowat denk ik.

Berrem

Post by Berrem » Sat Apr 11, 2020 3:38 pm

KRKN wrote:
Sat Apr 11, 2020 3:05 pm
Vergaaneglorie wrote:
Flor wrote:

Santermans, Vinck met momenten en Smolders met momenten. Samyn indien ze die kunnen houden.

Allach ook vind ik.
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.

Vergaaneglorie

Post by Vergaaneglorie » Sat Apr 11, 2020 4:05 pm

KRKN wrote:
Sat Apr 11, 2020 3:05 pm
Vergaaneglorie wrote:
Flor wrote:

Roeselare moest Samyn niet hebben dus zal niet zo vet zijn in 1B en Roeselare was al geen hoogvlieger als ploeg.

Post Reply