Geschiedenis K Lierse SK

Alle algemene zaken over het reilen & zeilen binnen Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
Post Reply
Eric
Re: Geschiedenis K Lierse SK

Post by Eric » Fri Jan 17, 2020 7:10 am

En tis wel echt goed voor zij die eens noodgedwongen thuis moeten blijven.

Binnen 2 jaar ist toch gewoon op Prowimus he vrienden 8-)

Vergaaneglorie

Post by Vergaaneglorie » Mon Feb 17, 2020 10:06 pm

Barry Hulshoff (ex-Lierse, Westerlo, Beerschot en KV Mechelen) op 73-jarige leeftijd overleden.

R.I.P. Barry

Kempenzoon

Post by Kempenzoon » Tue Apr 07, 2020 3:40 pm

https://www.hln.be/sport/voetbal/belgis ... ~a84c22db/

iemand het volledige artikel beschikbaar?

KRKN

Post by KRKN » Tue Apr 07, 2020 7:26 pm

Kempenzoon wrote:
Tue Apr 07, 2020 3:40 pm
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgis ... ~a84c22db/

iemand het volledige artikel beschikbaar?
Ook geïnteresseerd.

Thomas1906

Post by Thomas1906 » Tue Apr 07, 2020 9:35 pm

Ook benieuwd, alhoewel ik er misschien kwaad van zal worden :D

Justhomuch

Post by Justhomuch » Tue Apr 07, 2020 9:56 pm

Thomas1906 wrote:
Tue Apr 07, 2020 9:35 pm
Die lockdown doet u toch geen deugd he Thomas, nog kritischer dan anders :mrgreen:
Wij komen áltijd terug!

Thomas1906

Post by Thomas1906 » Tue Apr 07, 2020 9:58 pm

Justhomuch wrote:
Tue Apr 07, 2020 9:56 pm
Thomas1906 wrote:
Tue Apr 07, 2020 9:35 pm
Die lockdown doet u toch geen deugd he Thomas, nog kritischer dan anders :mrgreen:
Hmmm eerder Maged zijn schuld als ik die naam zie..

Lipser

Post by Lipser » Tue Apr 07, 2020 9:59 pm

Gewezen voorzitter Maged Samy twee jaar na faillissement Lierse SK: “Ik heb toen veel tranen gelaten, maar ik kon er echt niet nóg eens geld in stoppen”
Kristof De Cnodder 07 april 2020 12u00
DEEL VIA FACEBOOK 14 TWEET 1 REACTIE
Maged Samy.
BELGA Maged Samy.
VOETBAL Voor het eerst sinds Lierse op 11 mei 2018 failliet ging, heeft voormalig eigenaar Maged Samy openlijk zijn zeg gedaan over de zaak. “Toen een kandidaat-overnemer in ‘mijn’ kleedkamer zijn project ging uiteen zetten was het voor mij over”, zegt Samy in een exclusief interview. “Maar wanneer de overnamesom betaald moest worden, hoorde ik plots niets meer uit die hoek… Dat was meteen het einde.”
Na bijna twee jaar kon HLN Maged Samy overtuigen om het stilzwijgen omtrent Lierses bankroet te doorbreken. In het begin van de videochat – zo gaat dat in coronatijden – toont Samy twee kaders aan zijn muur: eentje met een Lierseshirt uit 2010 en eentje met een foto van de kampioenenviering in tweede klasse. Op 25 april zal het exact tien jaar geleden zijn dat Lierse onder Samy’s bewind de poort naar de hoogste afdeling open beukte. De Egyptenaar werd die avond uitgebreid gefêteerd in de cafés op het Zimmerplein. Lang vervlogen tijden…
Maged Samy heeft nog steeds een ingekaderd voetbalshirt van Lierse SK in zijn woning hangen.
Kristof De Cnodder Maged Samy heeft nog steeds een ingekaderd voetbalshirt van Lierse SK in zijn woning hangen.
“Ik denk nog regelmatig terug aan die dag”, opent Maged Samy het gesprek. “Wat ik me herinner van het kampioenenjaar? Dat we het niet cadeau hebben gekregen. We begonnen met Herman Helleputte als trainer. Toen de punten niet in verhouding bleken tot de ambities, zette Herman zelf een stap opzij. Herman koos toen voor het clubbelang en daar won hij mijn eeuwige respect mee. Met Herman, toenmalig CEO Neel De Ceulaer en teammanager Roel Rymen heb ik nu nog regelmatig contact. Na Helleputte kwam Aimé Anthuenis en uiteindelijk pakten we op de voorlaatste speeldag de titel en promotie: een geweldige ontlading.”
Op dat moment leek de ‘sky’ de ‘limit’ voor Lierse, maar dat draaide dus anders uit. Lierse kende voortdurend woelige tijden in eerste klasse, zakte in 2015 en ging nog eens drie jaar later failliet. Terwijl Samy geruisloos terugkeerde naar Egypte, zorgde de Antwerpse ondernemer Luc Van Thillo voor een doorstart onder de naam Lierse Kempenzonen.
Supporters van Lierse SK troepen in 2018 samen op het Lisp, na de bekendmaking van het faillissement van hun club.
BELGA Supporters van Lierse SK troepen in 2018 samen op het Lisp, na de bekendmaking van het faillissement van hun club.
“Ik heb veel respect en sympathie voor Luc Van Thillo” gaat Maged Samy verder. “Luc was de enige aan wie ik het stadion wou verkopen, omdat ik voelde dat hij het beste voor heeft met Lierse. Net als ik vroeger. Nu nog steeds zit de club in mijn hart. Gaandeweg is Lierse een deel van mijn leven geworden. In Egypte heb ik in de voorbije maanden veel matchen gezien via Lierses livestream. Ik was heel opgelucht toen bleek dat de ploeg zich na een moeilijke seizoen wist te redden in Eerste Amateur.”
Reddende engel
Samy benadrukt wat graag dat zijn hart geel-zwart is, maar voor heel wat mensen is en blijft hij wel de man die met een ondoordacht beleid de club naar de afgrond leidde. Zijn goede bedoelingen en vele (slecht) geïnvesteerde miljoenen ten spijt is het ‘oude’ Lierse niet meer. “Kijk, ik wou van Lierse een opleidings- en doorverkoopclub maken, iets wat tegenwoordig trouwens prima werkt bij mijn Egyptische team Wadi Degla”, vertelt Samy. “Waarom het bij Lierse dan mis liep? Ik ga geen namen noemen, maar laat ons zeggen dat ik als nieuwkomer in het voetbal op sommige momenten te veel luisterde naar enkele mensen die achteraf bekeken niet te vertrouwen waren. Dat leidde tot halve beslissingen, in plaats van hele, wat natuurlijk nooit goed is. Ik heb er uit geleerd, maar het was een dure les. ”
De manier waarop een potentiële overnemer heeft gehandeld, gaf Lierse de ultieme duw richting bankroet
Maged Samy
Hoewel Samy dus toegeeft dat hij foute inschattingen heeft gemaakt, weigert hij de volledige verantwoordelijkheid voor het faillissement op zich te nemen. “De manier waarop een potentiële overnemer heeft gehandeld, gaf Lierse de ultieme duw richting bankroet”, stelt Samy. Samy noemt hem niet bij naam, maar het is duidelijk dat hij verwijst naar een investeringsgroep rond ex-Waregemspeler David Nakhid. Eind april 2018 werd Nakhid door Lierse voorgesteld als de ‘reddende engel’, maar in laatste instantie ging dat feestje niet door.
David Nakhid (Centraal) werd door Lierse in 2018 voorgesteld als de 'reddende engel'.
BELGA David Nakhid (Centraal) werd door Lierse in 2018 voorgesteld als de 'reddende engel'.
“Op een gegeven moment waren er al afspraken op papier gezet. De kandidaat-overnemer deed zelfs zijn plannen uit de doeken in ‘mijn’ kleedkamer. Toen hield het voor mij op en trok ik mijn handen er vanaf”, aldus Samy. “Vanaf dat ogenblik lag Lierses lot in de handen van iemand anders. Maar op de dag dat de betaling moest gebeuren, hoorde ik plots niets meer. Kon de overnemer de afgesproken som niet neerleggen of speelde er iets anders? Feit is dat er geen centen kwamen en dat werd de definitieve doodsteek. Net als veel supporters heb ik toen tranen gelaten, maar ik kon er echt niet nóg eens geld in stoppen.” Nakhid hield het er destijds op dat er gaandeweg enkele lijken uit de kast vielen en dat de deal daarom werd afgeblazen. Ieder zijn waarheid.
Als Lierse Kempenzonen op een dag speelt voor de promotie naar 1A wil ik er bij zijn
Maged Samy
Op het Lisp is Samy intussen niet meer geweest. “Ooit komt het er opnieuw van”, mijmert de Egyptische zakenman. “Maar de timing moet juist zitten. Als Lierse Kempenzonen op een dag speelt voor de promotie naar 1A wil ik er bij zijn. Vroeg of laat gaat dat gewoon gebeuren. Ik durf hopen en denken dat de supporters me dan niet scheef zullen bekijken. De meeste mensen beseffen goed genoeg dat het zonder mij al veel eerder gedaan zou zijn geweest met Lierse SK. Ik redde Lierse in 2007, deed altijd mijn best voor de club en gaf de doorstart in 2018 alle kansen door het stadion aan een schappelijke prijs te verkopen: ik kan iedereen dus recht in de ogen kijken.”

David

Post by David » Tue Apr 07, 2020 10:04 pm

Samy heeft nog steeds contact met Roel, ik blijf er bij dat hij bedot is door enkele prominente figuren op het Lisp.

Thomas1906

Post by Thomas1906 » Tue Apr 07, 2020 10:08 pm

David wrote:
Tue Apr 07, 2020 10:04 pm
Samy heeft nog steeds contact met Roel, ik blijf er bij dat hij bedot is door enkele prominente figuren op het Lisp.
Bedot door zowel Roel als Neel, genoeg verhalen over gehoord. En toch heeft die oelewapper contact met die mensen.
Meer woorden ga ik er niet vuil aan maken buiten het volgende: Maged op het Lisp terug toelaten en ik zet geen voet meer binnen.

Post Reply