RFC Liege - Lierse Kempenzonen [16-02-2020]
Re: RFC Liege - Lierse Kempenzonen [16-02-2020]
Hij heeft het bericht op Facebook geliked zie ik net.
- Justhomuch
Wat een circus. Zo’n storm net voor een cruciale match.
En dat bericht is toch ook om van te huilen.
Sportief zullen we vooral Buyens missen denk ik. De rest valt wel mee.
En dat bericht is toch ook om van te huilen.
Sportief zullen we vooral Buyens missen denk ik. De rest valt wel mee.
De tabula rasa die Urbain Spaenhoven vorige zaterdag aankondigde meteen na de match tegen Dender heeft een gezicht gekregen. Lierse K laat morgen voor de uitwedstrijd in Luik zijn drie routiniers Yoni Buyens, Thomas Wils en Simon Vermeiren buiten de selectie.
De zesde thuisnederlaag vorig weekend tegen Dender heeft er stevig ingehakt bij Lierse. Voor het eerst dit seizoen viel het woord degradatie uit de monden van spelers, bestuur of sportieve staf. Vooral die laatste groep kondigde gretig veranderingen aan met het oog op de cruciale uitmatch komende zondag in Luik. Mathematisch is die partij nog lang niet alles beslissend, maar in het hoofd is ze dat wel. Een vijfde nederlaag op rij zou de Pallieters immers in een ongeziene impasse brengen.
Technisch coördinator Urbain Spaenhoven lichtte gisteren al een tipje van de sluier. De routiniers Thomas Wils, Yoni Buyens en Simon Vermeiren moeten tot bezinning komen buiten de selectie. Maar in dezelfde adem kondigde Urbain Spaenhoven nog meer wijzigingen aan.
“Ik begrijp dat deze ingrepen naar de buitenwereld toe heel ingrijpend zullen ogen”, reageerde de geplaagde technisch coördinator. “Maar ze zijn zeker niet zomaar genomen. Die drie jongens krijgen vooral mentale rust. Het vlot niet en ze voelen zich heel erg verantwoordelijk voor de gang van zaken. Dan is het de vraag of ze ons in dergelijke omstandigheden veel kunnen bijbrengen in Luik.”
Maar toch. Zeker vorig weekend miste de spelersgroep van Lierse de ballen om het tij tegen Dender nog te keren. En dus lijkt het niet eens zo onlogisch dat Spaenhoven een schokgolf doorheen zijn selectie wil gooien.
“Dat klopt wel een beetje. We missen het gif in de ploeg en dat willen we er in Luik in krijgen. Met een schokeffect. We gaan naar de oorlog en dat zal met andere jongens gebeuren dan diegenen die zich niet de beste strijders aan het front hebben getoond. Ik had ook het gevoel dat er echt wel iets moest gebeuren. Doe je niks, dan lijk je te berusten in de situatie. En dat wou ik toch wel absoluut vermijden.”
Urbain Spaenhoven beseft als geen anders dat er straks in Luik andere normen van toepassing zijn dan talent of zelfs adelbrieven uit 1A of 1B.
“Nu gaat het vooral om karakter tonen. Laten zien dat je wilt sterven voor je club. We moeten naar de loopgraven en hebben mannen met baarden nodig. Kunnen die drie verbannen jongens dat niet opbrengen? Jawel, maar volgens mij niet in de huidige mentale toestand. Iedereen binnen de groep kijkt steeds weer naar hen. Nu zal iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid vanaf de eerste minuut moeten opnemen. Het is een gok, maar ik had de indruk dat we met niks doen zeker zouden verliezen. En de degradatie onafwendbaar zou zijn.”
Spaenhoven doet ultiem nog een oproep naar de achterban om zich straks in de Vurige Stede achter de ploeg te scharen.
“Deze groep is mentaal wankel. De inbreng van de fans kan echt wel het verschil maken. Ik hoop dat ze zich negentig minuten lang achter de groep scharen daar in Luik. Momenteel is enkel het behoud van Lierse van tel. En dat wordt een werk van bestuur, spelers, supporters en sportieve staf. Kunnen we dit alsnog over de streep trekken, dan zal het aanvoelen als een titel. En daar moeten we vol voor gaan.”
-
Thomas1906
Hmmm ik denk dat we centraal vanachter vooral een probleem gaan hebben.
We hadden eigenlijk iemand als Ferrera trainer moeten hebben. Die gaat tenminste beginnen met een goed centraal duo achteraan om daarop verder te bouwen.
Nu gaat het onzekerheid troef zijn achteraan.
Ik lees dat er nog gaan zijn dus weer een heel andere opstelling? Awel ik verwijs dan graag weer terug naar het afkraakinterview van US geadresseerd aand Rocky. Een van zijn punten was om voor stabiliteit in de opstelling te zorgen. Hij maakt het nog erger.
- Justhomuch
Dikke 2! Wordt tijd dat US eens serieus op zijn plek wordt gezet.Thomas1906 wrote: ↑Sat Feb 15, 2020 8:49 amHmmm ik denk dat we centraal vanachter vooral een probleem gaan hebben.
We hadden eigenlijk iemand als Ferrera trainer moeten hebben. Die gaat tenminste beginnen met een goed centraal duo achteraan om daarop verder te bouwen.
Ik lees dat er nog gaan zijn dus weer een heel andere opstelling? Awel ik verwijs dan graag weer terug naar het afkraakinterview van US geadresseerd aand Rocky. Een van zijn punten was om voor stabiliteit in de opstelling te zorgen. Hij maakt het nog erger.
Wij komen áltijd terug!
Een Ferrera had je bij de START van het seizoen moeten hebben … ook hij had weinig of niks kunnen veranderen na het ontslag van Peeters toen het seizoen al bijna 1/3 voorbij was en je daar allerlaatste stond op 4-5 punten van een veilige plek en 2 op 27!!! Daarbovenop komt dan nog ééns dat heel je voorlijn wegvalt voor maanden Osei-Samyn gekwetst en Ogunjimi die was moeten ophoepelen dankzij Rocky daarna nog ééns het plotse vertrek van Kargbo en nadien achteraan het duo Frans-Doumbia … neen geloof het of niet ieder zijn gedacht maar ook een Ferrera had dit nooit rechtgetrokken! Een mentaal zwaar aangetaste groep al bij de voorbereiding feitelijk, een resem geblesseerden en vertrokken spelers ik had hem veel succes gewenst! Een goede voorbereiding, een goede seizoensstart is zo belangrijk ..Thomas1906 wrote: ↑Sat Feb 15, 2020 8:49 amHmmm ik denk dat we centraal vanachter vooral een probleem gaan hebben.
-
Thomas1906
Laat me raden het is weer de schuld van Rocky Peeters?
Voor een deel wel … kijk de miserie begon al tijdens de voorbereiding en werd doorgetrokken bij de start van het seizoen strubbelingen tussen spelers en trainer denk maar aan het moeten vertrekken van Ogunjimi … de resultaten waren barslecht 2 op 27 onder zijn leiding. De groep die hij achterliet was mentaal gebroken. Ik pleit dit duo en vooral Spaenhoven niet vrij hoor maar de omstandigheden waar hij en Dirk verder moesten waren niet ideaal eerlijk is eerlijk. Een mentaal gebroken spelersgroep buiten mss enkelingen, daarna kwam nog bij dat de helft van de basiself uitviel sommigen voor maanden denk maar aan Osei-Samyn-Da Silva al brak de laatste weinig potten Smolders en het vertrek van het duo Kargbo-Frans neen de omstandigheden waren verre van ideaal! Maar het bestuur treft ook grote schuld om niet in te grijpen wanneer er barsten ontstonden tussen spelers en trainer en ook omwille de resultaten uitbleven! Men had nooit mogen starten met Peeters men wist wat men in huis haalde een onervaren trainer, ééntje die deze reeks niet kent etc … dat moeten we dit bestuur aanwrijven en denk ook wel dat ze beseffen dat ze hiermee een kemel van formaat hebben geschoten!