Clubnieuws

Alle algemene zaken over het reilen & zeilen binnen Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
Eric
Re: Clubnieuws

Post by Eric » Thu Jan 02, 2020 7:03 am

Het nieuwe jaar kon met het nieuws van Fre niet veel onaangenamer beginnen :?

Foxterriër

Post by Foxterriër » Thu Jan 02, 2020 9:20 am

admin wrote:
Wed Jan 01, 2020 6:14 pm
Laat ons het gesprek naar iets aangenamere contreieren loodsen heren. Ieder zen ding natuurlijk ;)
Waar liggen die contreieren? ;)

Flor

Post by Flor » Sat Feb 01, 2020 9:04 am

uit gva:
Sportief mag Lierse Kempenzonen zich dan wel in erg woelige wateren bevinden, commercieel ondervinden de Pallieters opvallend weinig tegenwind van het gesputter tussen de lijnen. “Lierse is opnieuw een product waar heel wat mensen zich achter kunnen scharen”, weet commercieel verantwoordelijke Roel Peeters.
Het Lisp is zijn uitvalsbasis, Lier en zijn omgeving en in het verlengde de ganse Kempen zijn jachtterrein. Zelf komt hij uit het naburige Berlaar, vanwaaruit hij op een dag zijn eerste trip naar het Herman Vanderpoortenstadion inzette voor een thuismatch tegen Charleroi. Hij zou Lierse niet meer loslaten. Eerst als stagiair verbonden aan de club, nadien ook als jobstudent. Om vervolgens in dienst te treden in het tijdperk van Maged Samy.

Een periode die Roel Peeters naast een hoop kopzorgen ook een flinke portie ervaring bijbracht. “Het was bij momenten gekkenwerk”, vertelt hij. “Lierse was in die tijd een product dat niet langer te verkopen was. Ik herinner me zelfs thuiswedstrijden waarop het diner voor de match simpelweg werd afgelast wegens geen of onvoldoende belangstelling. Soms amper 25 eters en dan nog een tafel van het bestuur meegerekend.”

“Ook bij sponsors hoefde je niet aan te kloppen. Hoe vaak kreeg ik niet te horen dat ze geen zin hadden om ‘een vreemdelingen­legioen’ te sponsoren. Helemaal op het einde haakten potentiële sponsors ook nog af omdat ze gehoord hadden dat het geld rechtstreeks naar Egypte doorsijpelde. Die periode was het absolute dieptepunt.”

Jij bleef de club wel altijd trouw?

“Ja. Na mijn eerste bezoek aan het Lisp tegen Charleroi was ik meteen helemaal verkocht. In 2014 mocht ik dan stage lopen bij de club van mijn hart en nadien bleef ik als jobstudent. Op een bepaald moment kwam er een plaats vrij en trad ik in dienst. Helaas net in de periode dat snel bergaf begon te gaan met de club. Het was een hele lastige periode, maar een vertrek heb ik nooit overwogen. Het zou aangevoeld hebben als je lief in de steek te laten.”

Sinds anderhalf jaar heeft het ­product Lierse een metamorfose ondergaan.

“De krijtlijnen vormen gelijkenissen met het Lierse van weleer. Eigen kweek, regionaal, Vlaams, Belgisch. Liefst nog in die volgorde. Ik merk dat het aanslaat bij de mensen. Het is opnieuw fijn om sponsors te bezoeken. Het Vlaamse verhaal spreekt aan en brengt firma’s gemakkelijker in beweging. En het overstijgt vaak ook het sportieve.”

Gelukkig maar, want de resultaten zijn niet bijster goed.

“Uiteraard zouden sterke sportieve resultaten nog voor een extra boost kunnen zorgen, maar laten we zeggen dat de mindere uitslagen van de voorbije maanden ons commercieel niet afremmen. Tegen Seraing telden we nog 275 eters, we hebben een tweehonderdtal vaste seathouders en openden twee weken geleden een indrukwekkende skybox. Mensen komen vooral terug naar het Lisp omdat het er plezant is. We zorgen regelmatig ook voor een liveband na de match, zetten in op ambiance. Twee jaar geleden was het Lisp een paar uur na de wedstrijd een dode boel. Nu sluiten we toch merkelijk later.”

“Het stadion wordt ook frequent gebruikt buiten de wedstrijd­dagen. Denk maar aan de fitnessruimte of de kantoren van ­Oboelo, waar mensen vanop afstand kunnen werken. Er worden ook veel meer evenementen georganiseerd dan vroeger. Op die manier krijgen we extra centen binnen.”

Wat wellicht ook nodig is om ­leefbaar te blijven in de eerste amateurklasse?

“Je kan er niet omheen dat de sprong naar 1B ons commercieel een behoorlijk duwtje in de rug zou kunnen geven. Je hebt veel meer exposure en je kan ook terugvallen op tv-inkomsten. Voor sommige sponsors is het amateurvoetbal toch nog een drempel, terwijl je in het profvoetbal ook veel makkelijker grote sponsors binnen kan halen. We mochten het zelf ondervinden met ­Circus, onze sponsor het eerste seizoen. Ze waren uiterst tevreden over die sponsoring, maar besloten zich louter nog op het profvoetbal in hogere klassen te richten.”

1B lijkt vandaag wel een eindje weg, niet?

“Het blijft wel de ambitie. Het bestuur is bereid om geduld uit te oefenen, maar uiteraard moeten we op een dag mee de sprong naar het echte profvoetbal zien te maken. Dat is en blijft de insteek. We weten ook dat die kans vandaag uiterst klein is. We moeten niet te hoog van de toren blazen, onderin wegraken is ons eerste doel. Maar deze club heeft hoe dan ook het potentieel om op korte termijn terug te keren naar 1B. En dat zal ook gebeuren.”

Na twee derde van de competitie voorlaatste in de stand. Is de ­supporter in Roel Peeters gerust in een goede afloop?

“Ik ga er absoluut van uit dat we het zullen redden. We hebben ­alles in huis om dat doel te realiseren en hebben ons lot ook nog altijd in eigen handen. Of ik nu extra nerveus de wedstrijden volg? In feite niet, neen. Zeker in de thuismatchen ligt mijn volle focus op een vlekkeloos verloop van het wedstrijddiner. Vaak pik ik pas na rust nog een deel van de match mee.”

Nog speciale plannen op commercieel vlak de komende weken en maanden?

“We hebben de intentie om de scholen in en rond Lier te bezoeken en de jongeren uit te nodigen voor een rondleiding op het Lisp en hen nadien ook nog de gelegenheid te geven om een wedstrijd bij te wonen. Daarnaast willen we heel graag gesprekken aanknopen met bedrijven en zelfstandigen die lange tijd niet meer in ons stadion zijn geweest. Om hen te tonen dat de goeie oude tijden wel degelijk herleven. We willen ook opnieuw werk maken van de bedrijvencup en supporterscup in ons stadion. Ach, ik verveel me geen dag en het doet deugd om eindelijk opnieuw aan een positief verhaal mee te kunnen werken.”

Carlke

Post by Carlke » Sat Feb 01, 2020 10:16 pm

Ik hoop dat er plan b is degradatie !

KRKN

Post by KRKN » Tue Feb 04, 2020 12:54 pm

Iemand dat artikel in HLN?

Lierenaar

Post by Lierenaar » Thu Feb 06, 2020 6:30 pm

Naar tschijnt hebben we vorig seizoen meer dan een half miljoen euro verlies gemaakt? iemand die daar meer over weet?

Justhomuch

Post by Justhomuch » Thu Feb 06, 2020 7:12 pm

Lierenaar wrote:
Thu Feb 06, 2020 6:30 pm
Naar tschijnt hebben we vorig seizoen meer dan een half miljoen euro verlies gemaakt? iemand die daar meer over weet?
Zou goed kunnen, logisch ook he, vanaf 0 beginnen, stadion (loges enz) aangepakt, kessel gekocht en aangepakt.

Als je als bedrijf winst wil maken moet je ooit investeren.
Wij komen áltijd terug!

Eric

Post by Eric » Fri Feb 07, 2020 4:00 pm

Justhomuch wrote:
Thu Feb 06, 2020 7:12 pm
Lierenaar wrote:
Zou goed kunnen, logisch ook he, vanaf 0 beginnen, stadion (loges enz) aangepakt, kessel gekocht en aangepakt.

Als je die dingen meerekent kan dat idd wel. Ik vraag me vooral af hoe de operationele kosten zijn.

Axassin, gij daar niks over opgevangen?

Lierenaar

Post by Lierenaar » Fri Feb 07, 2020 4:44 pm

Eric wrote:
Fri Feb 07, 2020 4:00 pm
Justhomuch wrote:
Lierenaar wrote:

Als je die dingen meerekent kan dat idd wel. Ik vraag me vooral af hoe de operationele kosten zijn.

Inderdaad wel een belangrijke factor om in het achterhoofd te houden. De vraag is natuurlijk ook of de aankoop van het stadion enzovoort daar mee in opgenomen zijn. maar ik moet wel toegeven dat ik sinds het fiasco in 2018 als de dood ben voor een nieuw scenario waarin we elk jaar de rode pen moeten boven halen.

Axassin

Post by Axassin » Fri Feb 07, 2020 8:30 pm

Lierenaar wrote:
Fri Feb 07, 2020 4:44 pm
Eric wrote:
Fri Feb 07, 2020 4:00 pm
Justhomuch wrote:

Inderdaad wel een belangrijke factor om in het achterhoofd te houden. De vraag is natuurlijk ook of de aankoop van het stadion enzovoort daar mee in opgenomen zijn. maar ik moet wel toegeven dat ik sinds het fiasco in 2018 als de dood ben voor een nieuw scenario waarin we elk jaar de rode pen moeten boven halen.
Stadion e.d. zitten volgens mij in andere vennootschap. Mij lijkt die 500k nog mee te vallen. Maar dat zijn natuurlijk resultaten van vorig seizoen. Dit seizoen is de loonkost serieus naar omhoog gegaan, jammer genoeg zijn de resultaten niet in verhouding.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Post Reply