Transfernieuws

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse kunnen hier besproken worden.
Axassin
Re: Transfernieuws

Post by Axassin » Sat Dec 21, 2019 8:33 am

Thomas1906 wrote:
Fri Dec 20, 2019 11:21 pm
Het is wel weer een gehuurde speler.
Naar volgend seizoen toe moet je dit toch vermijden.
Dat je zelfs met gehuurde spelers niet break even komt, maakt het extra lastig.
Heeft maar één contract tot de zomer bij Thes. Indien hij meevalt, kan je hem vastleggen dus.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Carlke

Post by Carlke » Sat Dec 21, 2019 10:18 am

Axassin wrote:
Sat Dec 21, 2019 8:33 am
Thomas1906 wrote:
Fri Dec 20, 2019 11:21 pm
Het is wel weer een gehuurde speler.
Naar volgend seizoen toe moet je dit toch vermijden.
Dat je zelfs met gehuurde spelers niet break even komt, maakt het extra lastig.
Heeft maar één contract tot de zomer bij Thes. Indien hij meevalt, kan je hem vastleggen dus.
Of hogerop gaan stel dat hij vlotjes de netten vind,oke top voor ons maar einde contract. Kan gaan waar hij wil !

Flor

Post by Flor » Sat Dec 21, 2019 10:58 am

Mja, gezien het toch wat een gok is vind ik huren niet zo erg. We zien dan wel wat het geeft; hebben in de zomer genoeg spelers die we kwijt moeten.

Zovko

Post by Zovko » Sun Dec 22, 2019 3:52 pm

Bailly naar Namen... Had mss een goeie oplossing geweest voor ons keepersprobleem. Ik vrees ervoor dat Rausin dit seizoen niet meer op niveau komt. Eens een doelman zo begint te flateren zit zijn tijd bij een club er dikwijls op jammer genoeg of je moet mentaal ijzersterk staan

Justhomuch

Post by Justhomuch » Sun Dec 22, 2019 5:11 pm

Zovko wrote:
Sun Dec 22, 2019 3:52 pm
Bailly naar Namen... Had mss een goeie oplossing geweest voor ons keepersprobleem. Ik vrees ervoor dat Rausin dit seizoen niet meer op niveau komt. Eens een doelman zo begint te flateren zit zijn tijd bij een club er dikwijls op jammer genoeg of je moet mentaal ijzersterk staan
Afgeserveerd bij de rest, zo’n manne hoeven voor mij niet meer af te komen, past in het rijtje van den borre, ogunjimi etc,...
Wij komen áltijd terug!

Flor

Post by Flor » Mon Dec 23, 2019 12:49 pm

Justhomuch wrote:
Sun Dec 22, 2019 5:11 pm
Zovko wrote:
Afgeserveerd bij de rest, zo’n manne hoeven voor mij niet meer af te komen, past in het rijtje van den borre, ogunjimi etc,...
Hier neig ik me bij aan te moeten sluiten. Ik hoop nog ergens dat Rausin er bovenop komt. Niet dat ik Geens slecht vond de laatste 2 wedstrijden, maar vorig jaar kon hij mij toch niet echt overtuigen.

Nu wie weet doet hij het beter. Ik hoop het, maar blijf toch sceptisch. Hoe lang zitten die beiden nog onder contract?

Zovko

Post by Zovko » Mon Dec 23, 2019 4:01 pm

Flor wrote:
Mon Dec 23, 2019 12:49 pm
Justhomuch wrote:
Zovko wrote:
Hier neig ik me bij aan te moeten sluiten. Ik hoop nog ergens dat Rausin er bovenop komt. Niet dat ik Geens slecht vond de laatste 2 wedstrijden, maar vorig jaar kon hij mij toch niet echt overtuigen.

Nu wie weet doet hij het beter. Ik hoop het, maar blijf toch sceptisch. Hoe lang zitten die beiden nog onder contract?
Kan je het risico nemen met Geens die idd vorig jaar te kort kwam en een keeper die dit jaar al zo vaak heeft geblunderd? Ik hoop toch dat ze ene kunnen kwijt raken en beter halen. Geen idee van de contractduur van beiden.

Wat vinden jullie er trouwens dat er enkel Belgen worden vastgelegd? Voor mij kan een buitenlander met meerwaarde er altijd bij. Das altijd zo geweest bij Lierse. Eigen jeugd omringd door ervaren Belgen en enkele buitenlanders die mee het verschil maakten. Heb dat op zich altijd wel leuk gevonden dat er zo een paar cultfiguren rondliepen als een Spiteri, Thompson...
(De Egyptische jaren buiten beschouwing gelaten)

Axassin

Post by Axassin » Mon Dec 23, 2019 4:30 pm

Zovko wrote:
Mon Dec 23, 2019 4:01 pm
Flor wrote:
Justhomuch wrote:

Kan je het risico nemen met Geens die idd vorig jaar te kort kwam en een keeper die dit jaar al zo vaak heeft geblunderd? Ik hoop toch dat ze ene kunnen kwijt raken en beter halen. Geen idee van de contractduur van beiden.

Wat vinden jullie er trouwens dat er enkel Belgen worden vastgelegd? Voor mij kan een buitenlander met meerwaarde er altijd bij. Das altijd zo geweest bij Lierse. Eigen jeugd omringd door ervaren Belgen en enkele buitenlanders die mee het verschil maakten. Heb dat op zich altijd wel leuk gevonden dat er zo een paar cultfiguren rondliepen als een Spiteri, Thompson...
Ik vind dat dit moet kunnen zolang ze de eigen jeugd niet blokkeren. De buitenlanders die je kan halen met ons budget zijn vaak niet beter dan mannen die je bij ons in de lagere reeksen vindt. Die mag je weglaten dan. In 1A is dat soms een ander verhaal, de écht goede belgen zijn onbetaalbaar.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

KRKN

Post by KRKN » Tue Dec 24, 2019 11:26 am

Axassin wrote:
Mon Dec 23, 2019 4:30 pm
Zovko wrote:
Mon Dec 23, 2019 4:01 pm
Flor wrote:

Ik vind dat dit moet kunnen zolang ze de eigen jeugd niet blokkeren. De buitenlanders die je kan halen met ons budget zijn vaak niet beter dan mannen die je bij ons in de lagere reeksen vindt. Die mag je weglaten dan. In 1A is dat soms een ander verhaal, de écht goede belgen zijn onbetaalbaar.
Als je 75 a 80% Belg kan halen in je ploeg, vind ik dat al een enorme verdienste. Goeie verdedigers (en eigenlijk ook keepers) zou je toch uit de eigen opleiding moeten kunnen halen vind ik. Als er zich een kans voordoet (ik denk nu bv aan Doumbia) moet je daar wel voor gaan, vind ik.

Berrem

Post by Berrem » Thu Jan 02, 2020 2:03 pm

https://www.gva.be/cnt/dmf20200102_0478 ... eric-frans

Ik ken de jongen niet maar op basis van het artikel lijkt het een interessante piste. Gelet op zijn ervaring en leeftijd. En dan kan het de affaire met Frans nog een winstgevende zaak geweest zijn.

Maar ik hoop er ook op dat Doumbia kan blijven.
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.

Post Reply