Transfernieuws

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse kunnen hier besproken worden.
Zovko
Re: Transfernieuws

Post by Zovko » Thu Dec 19, 2019 9:32 pm

KRKN wrote:
Thu Dec 19, 2019 9:24 pm
We hebben onze nieuwe spits:
Alessio Allegria tekende zonet op huurbasis een contract bij onze club tot het einde van dit seizoen. Allegria is een 24-jarige aanvaller en komt over van Thes Sport.
Ik ken hem niet, maar vermoed dat die voor diepgang en snelheid moet zorgen? Kent iemand die?

KRKN

Post by KRKN » Thu Dec 19, 2019 10:39 pm

Zovko wrote:
Thu Dec 19, 2019 9:26 pm
Axassin wrote:
Thu Dec 19, 2019 1:39 pm
Eric wrote:
Thu Dec 19, 2019 9:21 am

Streng wel, maar niet onterecht.
Ik zou in ieder geval Jef al wegsturen. Idem voor Sols, maar dat gaat niet gebeuren.

Da Sila is sowieso einde contract dit jaar. Ik gok dat hij stopt met profvoetbal na dit jaar dus die gaat nu niet weggaan.
Grotendeels akkoord Zovko, maar dan inderdaad in de zomer. Meeste contracten lopen ook af. Leuk om schoon schip te maken en alle ballast overboord te gooien.

Maus zou ik eventueel nog wel houden als back-up. Is jong, Belgisch en soms doet die dingen waarvan ik denk; 'die kan misschien op (lange) termijn toch basisspeler worden'.

Ook Janssen geef ik voordeel van de twijfel. Ik ben allergisch voor zijn vaak arrogante stijl maar die is toch al wel belangrijk geweest afgelopen seizoenen.

Buyens daarentegen mag van mij beschikken. Ik denk dat die niet weinig verdient en zijn meerwaarde vind ik in 75% van de matchen te beperkt voor een speler met zijn palmares. Een tractor draait rapper.

Indien Kuijlaars geen/nauwelijks nog matchen afwerkt dit jaar, mag die ook beschikken. Zit wel iets in, maar trekt al 2 jaar pré en is continu gekwets.
Wel gelijk dat je dat mss beter in de zomer kan doen, maar ik vind Lierse zijnde dat je hoger moet mikken wanneer het ook kan. Ik vind bovenstaande spelers echt wel te weinig voor ons? Zo een Janssen, akkoord dat die soms wel ons er doortrekt maar ik vind die voetballend echt zo zwak. Trouwens half de kern is technisch en voetballend veel te weinig.
Het grote probleem is dat ze vooral zwaar hebben geïnvesteerd in dienende spelers (Frans, Wils, Buyens, Smolders, Doumbia..), maar dat ze niks investeren in mannen die het verschil kunnen maken. Je kan van een Buyens niet verwachten dat die plots het spel moet verdelen, dat heeft die nooit gekund. Maar omring die beter met creatievelingen en zal ook zelf beteren...
Ik neig je gelijk te geven, al vind ik Doumbia en Smolders niet echt in dat lijstje passen. Wils en Buyens wel. Nu: met een paar creatief sterke spelers rond zich worden die ook veel beter, maar nu kan je dat budget nuttiger besteden, vind ik.

Vergaaneglorie

Post by Vergaaneglorie » Thu Dec 19, 2019 10:44 pm

Zovko wrote:
Thu Dec 19, 2019 9:32 pm
KRKN wrote:
Alessio Allegria tekende zonet op huurbasis een contract bij onze club tot het einde van dit seizoen. Allegria is een 24-jarige aanvaller en komt over van Thes Sport.
Ik ken hem niet, maar vermoed dat die voor diepgang en snelheid moet zorgen? Kent iemand die?
Zat daar op de bank niet? wat ben je daar dan mee? :shock:

Justhomuch

Post by Justhomuch » Thu Dec 19, 2019 11:14 pm

Vergaaneglorie wrote:
Thu Dec 19, 2019 10:44 pm
Zovko wrote:
KRKN wrote:

Wie doet die transfers eigenlijk? Torreele?
Wij komen áltijd terug!

Lierenaar

Post by Lierenaar » Thu Dec 19, 2019 11:26 pm

Vergaaneglorie wrote:
Zovko wrote:
KRKN wrote:

Ik ken hem niet maar op basis van zijn palmares schat ik hem toch minder in dan bijvoorbeeld Kargbo. Als we ons echt willen versterken denk ik toch dat we spelers op overschot uit 1A en 1B moeten halen.

We zullen zien wat het geeft, als hij er in zijn eerste twee matchen 3 maakt vinden we het allemaal een toptransfer.

Axassin

Post by Axassin » Thu Dec 19, 2019 11:45 pm

Lierenaar wrote:
Thu Dec 19, 2019 11:26 pm
Vergaaneglorie wrote:
Zovko wrote:

Ik ken hem niet maar op basis van zijn palmares schat ik hem toch minder in dan bijvoorbeeld Kargbo. Als we ons echt willen versterken denk ik toch dat we spelers op overschot uit 1A en 1B moeten halen.

We zullen zien wat het geeft, als hij er in zijn eerste twee matchen 3 maakt vinden we het allemaal een toptransfer.
Is wel een type dat we niet hebben hoor; snelle, doelgerichte spits. Buiten dit halve seizoen bij Thes kan hij overal goede statistieken voorleggen( oa vorig jaar kampioenenmaker bij patro met 20 goals en 7 assists, 4j geleden in 2 de klasse bij Geel als 20jarige een doelpuntje of 10). Wat heeft Kargbo dan al bewezen buiten dat hij uit 1B kwam? 0 doelpunten voor Roeselare en 1tje voor ons.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Carlke

Post by Carlke » Fri Dec 20, 2019 5:25 am

Ik schiet hem niet op voorhand af, in 2 de amateur scoorde hij vlot en strooide met assist. Dus hij moet iets kunnen. Misschien heeft de trainer van thess weinig geloof in hem, en speelt hij zonder vertrouwen maar toch scoorde hij er daar al 3,en dat voor geen vaste waarde. Geef hem vertrouwen en hij word hopelijk onze redder !

Axassin

Post by Axassin » Fri Dec 20, 2019 9:44 am

De komst van Allegria geeft ons wel wat meer opties.

--------------------Geens/Rausin--------------------

------Vinck------Frans------Doumbia------Nelissen------

------------------------Buyens------------------------

---Samyn---------Kindermans---------Allach---

------------------Vermeiren---Allegria------------------

Zo vrienden, dat is toch eindelijk een opstelling met wat meer voetballend vermogen en snelheid, niet?

Ik weet niet goed hoe het verder moet met de situatie Geens-Rausin. Ik ben er redelijk zeker van dat Rausin intrinsiek de betere keeper is, maar die worstelt met een gigantische vertrouwenscrisis.

Posities Allach en Kindermans eventueel inwisselbaar. Eén daarvan meer in het middenveld naast Buyens om van daaruit voetballen vermogen te brengen.

Mijn kerstlijstje, mocht er financieel ruimte voor zijn (in volgorde van belangrijkheid);

- Linksback zodat we eindelijk niet meer op dat koerspaard met oogkleppen moeten zien
- Beest op de plaats van Buyens die duels wint
- Linksbuiten of rechtsbuiten zodat je Samyn eventueel mee in de spits kan zetten. Allach en Kindermans kan je over al die posities in het middenveld zetten.
- Keeper als je Rausin of Geens kan lozen.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Lierenaar

Post by Lierenaar » Fri Dec 20, 2019 12:24 pm

Axassin wrote:
Thu Dec 19, 2019 11:45 pm
Lierenaar wrote:
Thu Dec 19, 2019 11:26 pm
Vergaaneglorie wrote:

Is wel een type dat we niet hebben hoor; snelle, doelgerichte spits. Buiten dit halve seizoen bij Thes kan hij overal goede statistieken voorleggen( oa vorig jaar kampioenenmaker bij patro met 20 goals en 7 assists, 4j geleden in 2 de klasse bij Geel als 20jarige een doelpuntje of 10). Wat heeft Kargbo dan al bewezen buiten dat hij uit 1B kwam? 0 doelpunten voor Roeselare en 1tje voor ons.
Zoals ik dus zei, als hij er vanaf het begin een paar binnen stampt vinden we het allemaal een toptransfer.
Ik verwees enkel naar Kargbo als voorbeeld omdat hij uit de hogere reeksen komt. Zijn passage op het Lisp was verder inderdaad een flop.

Thomas1906

Post by Thomas1906 » Fri Dec 20, 2019 11:21 pm

Het is wel weer een gehuurde speler.
Naar volgend seizoen toe moet je dit toch vermijden.
Dat je zelfs met gehuurde spelers niet break even komt, maakt het extra lastig.

Post Reply