Lierse Kempenzonen - RFC Liege [30-11-2019]

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
KRKN
Lierse Kempenzonen - RFC Liege [30-11-2019]

Post by KRKN » Sun Nov 24, 2019 8:47 am

Een cruciale thuismatch tegen een rechtstreekse concurrent.

Luik trekt met een spektakeloverwinning met goeie gevoelens naar 't Lisp. Ze wonnen met 3-4 van Charleroi. We gaan er dus vol tegenaan moeten.

Wie is aanwezig?

Flor
Re: Lierse Kempenzonen - RFC Liege [30-11-2019]

Post by Flor » Sun Nov 24, 2019 9:03 am

Present.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Sun Nov 24, 2019 9:39 am

Ik kom af en deze keer neem ik “onzen ouwe” mee, sinds 2007 al niet meer op het Lisp geweest.
Wij komen áltijd terug!

Flor

Post by Flor » Sun Nov 24, 2019 9:41 am

Justhomuch wrote:
Sun Nov 24, 2019 9:39 am
Ik kom af en deze keer neem ik “onzen ouwe” mee, sinds 2007 al niet meer op het Lisp geweest.
Zoiets lees ik enorm graag. Hopelijk doen de jongens hun best :)

Wij zijn met 3 voorlopig. Ik hoop dat aantal nog te verdubbelen. Al bij al toch een plezante tegenstander.
Geen lieverdjes trouwens.

ozzy105

Post by ozzy105 » Sun Nov 24, 2019 12:45 pm

Hopelijk winst, het is een must verlies is uit den boze want dan ga je nog meer achterstand oplopen op een veilige plek … maar met deze kern éérlijk denk blij zijn met één puntje en hopen dat de rest van de concurrenten ook niet teveel rapen! Het zal behelpen zijn mensen tot aan de winterstop en hopen dat LVT en co hun portemonnee opendoen voor gerichte aankopen tijdens de winterstop want van de langdurig geblesseerde spelers moet je dit seizoen niks meer verwachten jammer genoeg!

Vergaaneglorie

Post by Vergaaneglorie » Sun Nov 24, 2019 1:45 pm

Ik heb het hier al eens ergens gepost in het begin van de competitie, er zit nog veel te veel oosterzonen rommel in de kern dat NIET het niveau aankan en dat nu al 2de jaar op rij en daarom voor mij geen abo!
Als je je Lierse wil voordoen naar de buitenwereld toe doe dan ook de overtollige balast weg. Ik ben mss hard maar voor mij is dit een gedrocht en gaf het een kans met 1 jaar overgang. Maar we gaan achteruit plaats van vooruit ...en eerlijk ik denk dat er gewoon geen kapitaal is voor een stevige ploeg te prezenteren!

ozzy105

Post by ozzy105 » Sun Nov 24, 2019 5:22 pm

Vergaaneglorie wrote:
Sun Nov 24, 2019 1:45 pm
Ik heb het hier al eens ergens gepost in het begin van de competitie, er zit nog veel te veel oosterzonen rommel in de kern dat NIET het niveau aankan en dat nu al 2de jaar op rij en daarom voor mij geen abo!
Als je je Lierse wil voordoen naar de buitenwereld toe doe dan ook de overtollige balast weg. Ik ben mss hard maar voor mij is dit een gedrocht en gaf het een kans met 1 jaar overgang. Maar we gaan achteruit plaats van vooruit ...en eerlijk ik denk dat er gewoon geen kapitaal is voor een stevige ploeg te prezenteren!
Hmmm wanneer je over spelers als Smolders-Osei-Berkoe-Samyn-Kuilaars-Bouhouali kan beschikken aangevuld met de betere spelers uit de huidige kern speel je altijd mee voor top vier zo simpel is het. Samenloop van omstandigheden heeft gebracht waar LK nu is in terechtgekomen te lang vastgeklampt aan dien prutser en de vele langdurige blessures! Tuurlijk heb je een punt spelers die nu uit noodzaak deel uitmaken van de elf of op de bank zitten zijn veel te plat voor deze reeks denk maar aan Maus gisteren dramatisch slecht,Sols-Van der Veken-Van Aerschot-Nelissen ….

Lierenaar

Post by Lierenaar » Sun Nov 24, 2019 11:52 pm

Vergaaneglorie wrote:
Je schrijft het misschien iets harder dan dat ik het zou doen maar ik geef je wel gelijk. En dat is ook de reden waarom ik vorig jaar een abo had en nu niet. Zelfs Vermeiren die hier al werd aangehaald is te zwak om in deze reeks echt het verschil te maken. En dat is hetzelfde voor de rest van de kern. Veel meelopers, geen beslissende spelers. Voor mij zijn de bestuursleden daar verantwoordelijk voor.

Luc Van Thillo mag er dan wel voor gezorgd hebben dat er nog gevoetbald word op het Lisp maar door zijn beleid staan we op dit moment op een plaats om te zakken naar 2e amateurs. Om het even duidelijk te maken, dat is de vierde reeks. Vroeger bevordering genaamd. Ondenkbaar met het oude Lierse. En dat zegt voor mij meer dan de vele gazettenbeloften.

Dan maar hopen op een goed resultaat tegen luik zeker? Geen 3 punten en ik zie ons niet meer weg geraken uit deze situatie zonder echte versterking.

KRKN

Post by KRKN » Mon Nov 25, 2019 8:21 am

Lierenaar wrote:
Sun Nov 24, 2019 11:52 pm
Vergaaneglorie wrote:
Je schrijft het misschien iets harder dan dat ik het zou doen maar ik geef je wel gelijk. En dat is ook de reden waarom ik vorig jaar een abo had en nu niet. Zelfs Vermeiren die hier al werd aangehaald is te zwak om in deze reeks echt het verschil te maken. En dat is hetzelfde voor de rest van de kern. Veel meelopers, geen beslissende spelers. Voor mij zijn de bestuursleden daar verantwoordelijk voor.

Luc Van Thillo mag er dan wel voor gezorgd hebben dat er nog gevoetbald word op het Lisp maar door zijn beleid staan we op dit moment op een plaats om te zakken naar 2e amateurs. Om het even duidelijk te maken, dat is de vierde reeks. Vroeger bevordering genaamd. Ondenkbaar met het oude Lierse. En dat zegt voor mij meer dan de vele gazettenbeloften.

Dan maar hopen op een goed resultaat tegen luik zeker? Geen 3 punten en ik zie ons niet meer weg geraken uit deze situatie zonder echte versterking.
Deels mee eens. Je hinkt als LK-fan een beetje standaard op twee gedachten vind ik. Enerzijds wil je sportief snel hogerop, maar anderzijds wil je toch ook niet terug de Samy-perikelen, waarbij de de geldbeugel ongelimiteerd openlaat? Dat laatste impliceert dat je sportief het echter minder goed gaat doen. Ik heb al mensen horen zeggen dat ze dat niet erg zouden vinden, zolang dat eerlijk gecommuniceerd zou worden. Ik ben daar echter vrij cynisch in: verkondig als dit bestuur dat je de veilige middenmotor ambieert en je achterban staat op zijn achterste poten, je volk blijft weg en je gaat nog minder middelen hebben. En ja, ik weet dat deze situatie niet veel beter is.

Plus: om de ‘matigere’ spelers weg te werken heb je tijd nodig. Het verlengen van bepaalde contracten vorig jaar heeft daar echter niet bij geholpen.

Nu: ik verwacht wel dat dit jaar slachtoffers gaat maken in de bestuurskamer. Als US zijn rol iets breder mag interpreteren heb je geen Van Lommel meer nidig, cru gezegd. Anderzijds: die pompt dan wel weer geld in de ploeg. Luc mag lastige gesprekken gaan voeren.

Flor

Post by Flor » Tue Nov 26, 2019 8:47 am

Hamvraag voor deze match: welke backs?

Post Reply