Clubnieuws

Alle algemene zaken over het reilen & zeilen binnen Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
Thomas1906
Re: Clubnieuws

Post by Thomas1906 » Wed Oct 16, 2019 6:13 pm

KRKN wrote:
Wed Oct 16, 2019 4:27 pm
Ik gok dat ze er nu van uitgaan dat ze met DG het seizoen kunnen uitdoen en dan in (veiligere) wateren de situatie naar volgend jaar toe gaan herevalueren. De eerste zorg is nu terug wat kalmte laten terugkeren. Dat kan alleen maar met beterschap in de resultaten.
Het zal inderdaad zoiets zijn. Promotie gaat het in ieder geval niet worden want dan hebben we nog steeds niet het juiste diploma.
Tenzij we voor trainer 7 willen gaan.
In dat geval vind ik dit een serieus teleurstellend seizoen en zijn we fameus bedrogen want er werd toch openlijk aan promotie gedacht.

ozzy105

Post by ozzy105 » Wed Oct 16, 2019 6:18 pm

Thomas1906 wrote:
Wed Oct 16, 2019 6:13 pm
KRKN wrote:
Wed Oct 16, 2019 4:27 pm
Ik gok dat ze er nu van uitgaan dat ze met DG het seizoen kunnen uitdoen en dan in (veiligere) wateren de situatie naar volgend jaar toe gaan herevalueren. De eerste zorg is nu terug wat kalmte laten terugkeren. Dat kan alleen maar met beterschap in de resultaten.
Het zal inderdaad zoiets zijn. Promotie gaat het in ieder geval niet worden want dan hebben we nog steeds niet het juiste diploma.
Tenzij we voor trainer 7 willen gaan.
In dat geval vind ik dit een serieus teleurstellend seizoen en zijn we fameus bedrogen want er werd toch openlijk aan promotie gedacht.
DG heeft die dan geen diploma?

Flor

Post by Flor » Wed Oct 16, 2019 9:39 pm

Interview met de ceo en DG:

https://www.rtv.be/artikels/jeugdcoordi ... ken-a74274

Die eerste klinkt wel erg hol.

3970

Post by 3970 » Thu Oct 17, 2019 9:48 am

Die heeft er inderdaad alle vertrouwen in :D

Ik blijf het toch een warboel vinden. DG is T1 maar blijft wel zijn werk bij de jeugd doen. T1 is echter een voltijdse job bij een profploeg. En al zeker bij een club in zwaar water.
Maar goed, we weten allemaal dat Urbain de ploeg opstelt. Of niet? En dat DG er zit voor zijn diploma.

Benieuwd hoe de voetballers dat vinden. Laat ons wel wezen, een ploeg heeft een sterke figuur nodig. Dagelijks op training, zaterdag op de bank.

Neen, ik vind dat ze zich in een zeer lastig parket hebben gemanoeuvreerd. Dat is begonnen met de aanstelling van Urbain boven Peeters.

Dat die laatste eruit moest dat is dan weer een juiste beslissing.

KRKN

Post by KRKN » Thu Oct 17, 2019 10:42 am

3970 wrote:
Thu Oct 17, 2019 9:48 am
Neen, ik vind dat ze zich in een zeer lastig parket hebben gemanoeuvreerd. Dat is begonnen met de aanstelling van Urbain boven Peeters.

100% mee eens. Dit soort ambiguiteit is allesbehalve ideaal. Natuurlijk komt een Regi Van Acker niet met US in de schaduw.

KRKN

Post by KRKN » Thu Oct 17, 2019 10:44 am

Iemand dat artikel uit gva ter beschikking? Dankuuu.

Berrem

Post by Berrem » Thu Oct 17, 2019 11:55 am

3970 wrote:

Ik blijf het toch een warboel vinden. DG is T1 maar blijft wel zijn werk bij de jeugd doen. T1 is echter een voltijdse job bij een profploeg. En al zeker bij een club in zwaar water.
Maar goed, we weten allemaal dat Urbain de ploeg opstelt. Of niet? En dat DG er zit voor zijn diploma.

Benieuwd hoe de voetballers dat vinden. Laat ons wel wezen, een ploeg heeft een sterke figuur nodig. Dagelijks op training, zaterdag op de bank.

Mijn aanvoelen is niet dat DG er maar voor de schone schijn zal zitten als T1. Met zijn ervaring en persoonlijkheid lijkt me dat onwaarschijnlijk. En hoe beter connectie tussen jeugd en 1ste ploeg hoe beter. Dus ik vind de nieuwe constructie wel, op zijn minst, het proberen waard.
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.

Flor

Post by Flor » Thu Oct 17, 2019 1:45 pm

Berrem wrote:
Thu Oct 17, 2019 11:55 am
3970 wrote:

Mijn aanvoelen is niet dat DG er maar voor de schone schijn zal zitten als T1. Met zijn ervaring en persoonlijkheid lijkt me dat onwaarschijnlijk. En hoe beter connectie tussen jeugd en 1ste ploeg hoe beter. Dus ik vind de nieuwe constructie wel, op zijn minst, het proberen waard.
Binnen het stuntelige kader is dit inderdaad de minst slechte optie.

Foxterriër

Post by Foxterriër » Thu Oct 17, 2019 2:40 pm

Uit GVA van vandaag:

LIERSE KEMPENZONEN Dirk Gyselinckx hoopt na jeugd nu ook het eerste elftal op de rails te krijgen
“Ik wil de zon weer laten schijnen op het Lisp”

Je kon het dinsdagavond bezwaarlijk een verrassing noemen, het ontslag van Rocky Peeters. Eerder een aangekondigd vertrek, dat intern werd opgevangen door de aanstelling van Dirk Gyselinckx, een man met pakken ervaring. “Te veel jongens spelen alibivoetbal”, opent de nieuwe hoofdcoach.
Getraind werd er dinsdag niet bij Lierse Kempenzonen, wel gooiden de spelers in een drie uur durend gesprek met het ­bestuur al hun grieven op tafel. Actie van de top liet nauwelijks enkele uren op zich wachten. Rocky Peeters, al sinds de voorbereiding de gebeten hond bij de supporters en ook niet altijd even geliefd bij een deel van de spelersgroep, werd na rijp ­beraad bedankt voor bewezen diensten. Met de ervaren Dirk Gyselinckx had Lierse Kempenzonen het prototype van de nieuwe T1 al in huis. Of moeten we toch eerder crisismanager zeggen?
“Zo voel ik het alleszins niet aan”, vertelde Gyselinckx ­gisteren na zijn eerste training. “Lierse is de club van mijn hart. Ik heb even nagedacht over de vraag om hoofdtrainer te ­worden, maar ik mag deze ­uitdaging niet uit de weg gaan. Ik ken Urbain ­Spaenhoven vrij goed en we hebben een goeie band. Met ­Nico Van Kerckhoven werkte ik eveneens al prima ­samen. Ik denk steeds in functie van het team en dan meen ik dat we een mooi trio kunnen ­vormen. Ik begin er aan met ­volle ­goesting.”
GRINTA
Gyselinckx volgde Lierse ­Kempenzonen in zijn rol van verbindingsman tussen jeugd en eerste elftal al vrij uitgebreid. Wat is volgens hem de eerste prioriteit? “Het mentale front. Vergeet niet: de hersenen sturen de spieren aan. Als het niet goed zit in het hoofd heeft dat enorme gevolgen. En deze week is ­gebleken dat het niet bij iedereen goed zit. Daar moeten we echt werk van maken. Nu spelen te veel jongens alibivoetbal. Zonder durf. We moeten een ­klimaat van vertrouwen en openheid nastreven. Er moet veel meer eenheid zijn. In die zin verhuizen we heel snel naar Kessel. Daar kunnen alle spelers dezelfde kleedkamer delen, terwijl dat in Oosterwijk over twee kleedkamers is verspreid. Niet ideaal. Ik hamer op dat groepsgevoel . Zeker ook op het veld. Bezieling, grinta, dát mis ik. En dat is niet hetzelfde als naar goed vermogen proberen te voetballen. Dat extra stapje ­zetten, steken voor elkaar ­willen oprapen, elkaar de zon gunnen. Dat moeten we er snel meer ingepompt krijgen. We ­komen momenteel te weinig als ploeg naar buiten. Te vaak leeft iedereen op zijn eilandje. Ook tussen de lijnen.”
FRANS ALS LEIDER
Ze zijn zo braaf mijnheer. Veel gehoord, de voorbije maanden. Lierse Kempenzonen mist een leider op en naast het veld om zichzelf uit het moeras te wroeten. Toch ziet Dirk Gyselinckx een uitzondering. “Het mochten er meer zijn, maar Frédéric Frans is wel een echte leider hoor. Hij is bereid om de zaken mee op te pikken. En hij kan die rol ook opeisen binnen de groep. Dat merkte je al op ­training. Op het veld mag het zelfs nog iets steviger. We hebben zo’n verlengstuk van de trainersstaf absoluut nodig.”
EIGEN JEUGD EERST
De voorbije uren kreeg het jeugdbestuur van Lierse Kempenzonen nogal wat ongeruste mails en telefoontjes. Betekent zijn rol van nieuwe T1 dat het jeugdproject onder leiding van Dirk Gyselinck nu op de helling komt te staan?
“Nee, absoluut niet”, klinkt het overtuigd. “Meer zelfs: ik knabbel geen seconde aan mijn werk binnen het jeugdproject. De tijd die ik aan het eerste elftal ­spendeer, maak ik vrij door mijn job als lesgever op te zeggen. We hebben binnen de jeugd, met een enthousiaste groep, mooie stappen gezet. Er heerst een goede en positieve sfeer. Dat moeten we allemaal behouden. We hebben intussen een jeugdinternational in onze ­rangen, ons U17-team wint van eliteploegen, heel wat jonge spelers maken vorderingen. De intentie blijft om jonge talenten te laten doorstromen. Die visie werd tijdens onze gesprekken deze week ook nog eens onderstreept door het bestuur. En daar sta ik uiteraard achter. Dus neen, in de jeugdwerking ­wijzigt er niks. Het moet de ­bedoeling zijn om nog dit ­seizoen een aantal gasten bij de A-kern te betrekken.
GELOOF IN EIGEN KUNNEN
Heeft de penibele 3 op 21 ook meegespeeld bij Gyselinckx om zijn schouders mee onder de ­begeleiding van het eerste elftal te zetten? Want op termijn is promotie nodig om de jeugd van elitevoetbal te kunnen laten proeven. “Ja, dat heeft er zeker toe bijgedragen. Maar de hoofdreden is vooral dat ik er rotsvast van overtuigd ben dat we uit dit dal zullen klimmen. Komaan zeg, dit Lierse is toch niet slechter dan Heist, Wezet of La ­Louvière, hé? Daar moet iedereen opnieuw van doordrongen geraken. En dat kan enkel door snel een paar goede resultaten neer te zetten. Samen met ­Urbain en Nico wil ik mijn steentje bijdragen om de groep uit deze moeilijke situatie te ­halen. Dan zal ik een gelukkig man zijn. Voor anderen de zon laten schijnen, daar kan ik zó van genieten.”KURT GULDENTOPS

Berrem

Post by Berrem » Thu Oct 17, 2019 4:27 pm

Mooi artikel. Wel jammer blijkbaar de spelers echt geen vertrouwen hadden in Rocky. Men heeft dus echt te lang gewacht.
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.

Post Reply