Urbain Spaenhoven Technisch Coördinator

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
Post Reply
KRKN
Urbain Spaenhoven Technisch Coördinator

Post by KRKN » Tue Sep 17, 2019 9:15 am

Ik ga hier een apart topic aanmaken om de nieuwe ontwikkelingen te bespreken.
Lierse kondigt vandaag het volgende aan:
Het bestuur van Lierse heeft een beslissing genomen in het trainersdossier.

De club is ervan overtuigd dat niet één persoon verantwoordelijk is voor een sportieve situatie. Ook wij als bestuur hebben beslissingen genomen over spelers, transfers, staffleden, enz. Als club gaan wij dan ook niet één persoon slachtofferen omwille van de recente tegenvallende resultaten.

De eerste drie competitiewedstrijden was het niet allemaal kommer en kwel. Onze ploeg bracht geregeld goed voetbal op de mat, elke competitiewedstrijd werden er voldoende doelkansen bij mekaar gespeeld. Het geluk stond echter niet aan onze zijde, we hebben daardoor misschien niet altijd gekregen wat we verdienden.
Het is nu uiteraard kwestie van dat geluk af te dwingen. We ervaren als bestuur dat de technische staff daarin enige ondersteuning kan gebruiken.

Bij onze jeugdwerking is er tussen de trainers en het hoofdbestuur een technisch coördinator aanwezig, Dirk Gyselinckx, die alles sportief en technisch stuurt.
Dit gaan we ook toepassen voor ons eerste elftal. Door Urbain Spaenhoven aan te trekken, die deze rol op zich zal nemen, willen we de werking van de club verder professionaliseren. We hebben voor Spaenhoven gekozen na rijp beraad. Urbain heeft door externe omstandigheden afscheid moeten nemen van onze club, maar had tot dan een zeer mooi parcours gereden.

De huidige sportieve staff zal volledig aan boord blijven. Spaenhoven neemt hierin de dagdagelijkse leiding, over de werking van de A-kern tot de doorstroming van de beloften (in overleg met Dirk Gyselinckx). Als technisch coördinator zal Urbain dus de eindverantwoordelijke zijn voor het sportieve beleid.

We zijn ervan overtuigd dat dit de juiste weg is die we moeten volgen. Vanaf deze ochtend vliegen onze technische staff en onze coördinator er alvast voor de volle 100% in!

KRKN
Re: Urbain Spaenhoven Technisch Coördinator

Post by KRKN » Tue Sep 17, 2019 9:16 am

Dit snap ik niet goed. Ook voor RP zelf niet. Wat ga je nu doen als hij dit weekend verliest bv?

Verder: de relatie tussen US en RP zal toch niet al te best zijn. US heeft RP vrij openlijk aangevallen in de GVA afgelopen weekend.

Bizar dit.

Elio

Post by Elio » Tue Sep 17, 2019 9:37 am

Ik neem aan dat Spaenhoven gewoon overneemt...

KRKN

Post by KRKN » Tue Sep 17, 2019 9:40 am

Elio wrote:
Tue Sep 17, 2019 9:37 am
Wat nog absurder zou zijn, gezien de farce vorig jaar.
Dit vind ik echt onthutsend, maar misschien is het de emotie die overneemt.

'Een visie uitdragen'? Wil ik ook wel voor appliceren.

3970

Post by 3970 » Tue Sep 17, 2019 9:51 am

KRKN wrote:
Tue Sep 17, 2019 9:40 am
Elio wrote:
Tue Sep 17, 2019 9:37 am
Wat nog absurder zou zijn, gezien de farce vorig jaar.
Dit vind ik echt onthutsend, maar misschien is het de emotie die overneemt.

'Een visie uitdragen'? Wil ik ook wel voor appliceren.
En dan had men beter vorig jaar Urbain op deze post geplaatst en zijn visie laten uitdragen.
Ik had graag vlieg geweest in de bestuurskamer de afgelopen dagen.

Fiero67

Post by Fiero67 » Tue Sep 17, 2019 9:54 am

Dit is een oplossing dat geen oplossing is. Dit is vis noch vlees.
Snap de redenen niet om tot dergelijke constructie over te gaan.

KRKN

Post by KRKN » Tue Sep 17, 2019 10:08 am

Fiero67 wrote:
Tue Sep 17, 2019 9:54 am
Dit is een oplossing dat geen oplossing is. Dit is vis noch vlees.
Snap de redenen niet om tot dergelijke constructie over te gaan.
Dit vind ik in het huidige parcours van het bestuur de minst verdedigbare keuze tot dusver.
Van de anderen kon ik de ratio meestal wel inzien. Dit echter, neen.

Zelfs als US opnieuw in een soort stroman-rol komt: hoe gaat Rocky daar mee om?

Enige upside die ik hieraan zou kunnen zien is dat RP zelf ontslag neemt. Dan is het een meesterzet :twisted:

Flor

Post by Flor » Tue Sep 17, 2019 10:24 am

Allez mannen. Dit is toch niet serieus.
Technisch coördinator? Tenzij die op termijn HVH zou vervangen, zoiets zie ik nog gebeuren.

Dit is een halfzachte en dure oplossing. Kan me niet inbeelden dat dit de sfeer in de kleedkamer gaat verbeteren.

Netzer

Post by Netzer » Tue Sep 17, 2019 10:32 am

Ik begrijp het allemaal niet meer. Dit is een vrij rare en gevaarlijke constructie.
Ik twijfel geen seconde aan de capaciteiten van US maar wat is het verschil met vorig jaar toen hij moest opkrassen of de club kreeg geen licentie ?
Ik hoop dat dat piekfijn en watervast is uitgedokterd en niet is beslist in de geest van "als dat bij Anderlecht met Kompany mag dan mag dat bij ons ook".
Zo lang de bond niet ingrijpt bij Anderlecht zal men zich geen zorgen moeten maken, maar wat als Kompany morgen een fout maakt waardoor de bond niet anders kan dan ingrijpen ? Hoe lang denk je dat het dan nog zal duren vooraleer de bond zich op Lierse zal richten ?
Dit is ofwel piekfijn uitgedokterd ofwel ondoordacht, ik hoop op het eerste.
Last edited by Netzer on Tue Sep 17, 2019 11:09 am, edited 2 times in total.
Formerly known as Lisp-boy

Fiero67

Post by Fiero67 » Tue Sep 17, 2019 10:58 am

Het enige wat ik kan bedenken, is dat dit een Dehaene-oplossing is.
In de zin van: we lossen het probleem wel op als het zich stelt.

Ik denk dat ze eerst willen zien waar het schip strandt. En als er dan bepaalde maatregelen nodig zijn die dan ook weer nemen.

Post Reply