A-kern
Re: A-kern
Blijkbaar hardwerkende, all-round spits die makkelijk scoort. Niet persé heel snel ofzo, maar wel doelgericht. Ik hoop dat ze zo'n gasten definitief kunnen halen. Al denk ik dat het op uitleenbasis zal zijn.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
-
Dat is dan duidelijk, ze willen van Ogunjimi af.
Dat gaat jammer genoeg geld kosten dus ik vermoed dat een spits gehuurd zal worden.
Dat gaat jammer genoeg geld kosten dus ik vermoed dat een spits gehuurd zal worden.
Is Thomas Wils gekwetst of gewoon onvoldoende? Ik zie hem nergens passeren in jullie opstellingen?
Wordt steevast centraal achterin uitgespeeld, waar hij vorig seizoen écht niet goed was. Daar hebben wij nu ook voor 1ste amateur twee goeie verdedigers met Smolders en Doumbia. Op de 6 positie zijn er heel wat opties (Buyens, Wils, Maus, Sols) maar daar verkies ik toch nog steeds Buyens. Heeft vorig jaar heel wat snertmatchen gespeeld maar was toch geregeld nog belangrijk voor de ploeg. Dat merkte je vooral wanneer hij er niet bij was. Daarenboven heeft die eigenlijk best wel straffe statistieken neergezet vorig jaar. Inclusief beker en play-offs komt die aan 12 doeplunten en één assist in 35 wedstrijden. Best wel straf voor een verdedigende middenvelder. Van Wils zal je dit nooit krijgen. Alé, dat is hoe ik het zie tenminste.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
Als supporter probeer je, vanuit het rijke K. Lierse S.K. verleden, onvoorwaardelijk positief te reageren over je club. Maar om een belangrijk promotiedoel hogerop te bereiken moet je ook fatsoenlijk sportieve keuzes en beslissingen in vraag durven stellen, objectief en kritisch je mening durven verkondigen en veeleisend durven waarnemen en onderzoeken.
Als we het transferbeleid en de zwakke voorbereiding van het seizoen in overschouwing nemen dan rijzen er, vanzelfsprekend, bij heel veel gewezen K. Lierse S.K.-supporters (vooral ook buiten sociale media) nog steeds grote twijfels en vraagtekens op bij de start van de nieuwe competitie. Vooral in de wedstrijden tegen V.C. Westerlo en tegen Eendracht Aalst duiken duidelijk nog steeds grote gebreken, tekortkomingen en problemen van vorig seizoen op. De oefenwedstrijden tegen Janneke en Mieke laat ik volledig buiten beschouwing om de kwalitatieve sterkte van de ploeg ten opzichte van 1e amateur concurrenten te beoordelen. Ik ga er wel vanuit dat we voor onze reeks een topdoelman hebben die belangrijke punten kan pakken en die dus buiten kijf staat. Ik ga er ook vanuit dat de ploeg met de beste, meest soliede en dominante verdediging en met de beste, meest efficiënte aanval het dichtst bij het promotieticket zit.
Misschien is het interessant om volgende vragen, opmerkingen en/of knelpunten te formuleren:
-Hebben we dit seizoen wel een ploeg (spelerskern) waarin spelers zijn die echt “het verschil” (in o.a. tempo en snelheid van uitvoering, balrecuperatie, creativiteit, kopbalsterkte, efficiënte afwerking, . . .) kunnen maken? Staan we als ploeg echt wel steviger, combattiever en sterker om de zware concurrentie succesvol te kunnen bekampen?
-Is de verdediging kwalitatief wel degelijk versterkt? Kunnen we een soliede, dominante en meer betrouwbare defensie samenstellen die weinig of niets weggeeft en die de ploeg eindelijk langer overeind kan houden en zodoende de ploeg kan behoeden tegen een vervelende (vroege) achterstand?
-Is het inspiratieloos en traag tempo probleem van het middenveld opgelost zodat er, door onkunde, minder lateraal of minder naar achter wordt gevoetbald? Is er in het middenveld meer snelheid en creativiteit aanwezig om het ‘wekelijks ijzeren gordijn’ te kunnen ontwrichten of ontmantelen?
- En zijn we in de voorlinie (na het verlies van Bernier) versterkt met verrassende snelheid en met een mondige aanvaller die torinstinct heeft en koelbloedig en efficiënter kan afwerken?
Ik ben razend benieuwd naar de pittige start van de nieuwe competitie, naar het niveau van de ploeg en . . . hoop aangenaam verrast te worden.
Als we het transferbeleid en de zwakke voorbereiding van het seizoen in overschouwing nemen dan rijzen er, vanzelfsprekend, bij heel veel gewezen K. Lierse S.K.-supporters (vooral ook buiten sociale media) nog steeds grote twijfels en vraagtekens op bij de start van de nieuwe competitie. Vooral in de wedstrijden tegen V.C. Westerlo en tegen Eendracht Aalst duiken duidelijk nog steeds grote gebreken, tekortkomingen en problemen van vorig seizoen op. De oefenwedstrijden tegen Janneke en Mieke laat ik volledig buiten beschouwing om de kwalitatieve sterkte van de ploeg ten opzichte van 1e amateur concurrenten te beoordelen. Ik ga er wel vanuit dat we voor onze reeks een topdoelman hebben die belangrijke punten kan pakken en die dus buiten kijf staat. Ik ga er ook vanuit dat de ploeg met de beste, meest soliede en dominante verdediging en met de beste, meest efficiënte aanval het dichtst bij het promotieticket zit.
Misschien is het interessant om volgende vragen, opmerkingen en/of knelpunten te formuleren:
-Hebben we dit seizoen wel een ploeg (spelerskern) waarin spelers zijn die echt “het verschil” (in o.a. tempo en snelheid van uitvoering, balrecuperatie, creativiteit, kopbalsterkte, efficiënte afwerking, . . .) kunnen maken? Staan we als ploeg echt wel steviger, combattiever en sterker om de zware concurrentie succesvol te kunnen bekampen?
-Is de verdediging kwalitatief wel degelijk versterkt? Kunnen we een soliede, dominante en meer betrouwbare defensie samenstellen die weinig of niets weggeeft en die de ploeg eindelijk langer overeind kan houden en zodoende de ploeg kan behoeden tegen een vervelende (vroege) achterstand?
-Is het inspiratieloos en traag tempo probleem van het middenveld opgelost zodat er, door onkunde, minder lateraal of minder naar achter wordt gevoetbald? Is er in het middenveld meer snelheid en creativiteit aanwezig om het ‘wekelijks ijzeren gordijn’ te kunnen ontwrichten of ontmantelen?
- En zijn we in de voorlinie (na het verlies van Bernier) versterkt met verrassende snelheid en met een mondige aanvaller die torinstinct heeft en koelbloedig en efficiënter kan afwerken?
Ik ben razend benieuwd naar de pittige start van de nieuwe competitie, naar het niveau van de ploeg en . . . hoop aangenaam verrast te worden.
U bent nu al een aanwinst, welkom in ieder geval!Ressel wrote: ↑Tue Aug 27, 2019 4:15 pmAls supporter probeer je, vanuit het rijke K. Lierse S.K. verleden, onvoorwaardelijk positief te reageren over je club. Maar om een belangrijk promotiedoel hogerop te bereiken moet je ook fatsoenlijk sportieve keuzes en beslissingen in vraag durven stellen, objectief en kritisch je mening durven verkondigen en veeleisend durven waarnemen en onderzoeken.
Ik persoonlijk, moet op bijna al uw vragen negatief antwoorden. Enkel onze verdediging vind ik globaal genomen versterkt. Maar zelfs hier zitten we nog met een groot probleem, nl. de linksback positie. Nelissen was vaak één van onze problemen achterin en hiervoor werd geen versterking gehaald. Nog erger, zijn back-up Boujouh is vertrokken en er is niemand in de plaats gekomen.
Ik geloof wel in Osei-Berkoe maar Bernier was een stuk sneller. Ook daar vind ik, zeker na het wegvallen van Ogunjimi, écht wel verzwakt.
Eén van de grote pijnpunten kaart je ook perfect aan. Het gebrek aan creativiteit en diepgang op het middenveld. Kindermans gaat dit niet oplossen vrees ik, is echt een beetje salonvoetballer.
Waarop moeten we nu hopen? Dat Rocky zijn eerste drie matchen verliest en we een deftige trainer krijgen? Of dat hij het goed doet maar dat we ermee opgescheept blijven zitten? Serieuze dillema's mensen!
Welkom op het forum! Een constructieve bijdrage aan de de discussie die ik erg graag lees. Hopelijk meer van dat in de toekomst!Ressel wrote: ↑Tue Aug 27, 2019 4:15 pmAls supporter probeer je, vanuit het rijke K. Lierse S.K. verleden, onvoorwaardelijk positief te reageren over je club. Maar om een belangrijk promotiedoel hogerop te bereiken moet je ook fatsoenlijk sportieve keuzes en beslissingen in vraag durven stellen, objectief en kritisch je mening durven verkondigen en veeleisend durven waarnemen en onderzoeken.
Ik ga zo goed mogelijk proberen inpikken op een paar van de punten die je terecht aanhaalt:
- Ik was hier gematigd positief over Westerlo, ondanks de zware uitslag. Ik zag daar oprecht wel wat goeie punten en vond de score overdreven. Aalst daarentegen, een match met inzet, was dramatisch. Ik vind dat er dus erg gemengde signalen komen uit de voorbereiding (ik heb oa. de sterke prestatie tegen Wijgmaal gezien). Nu: het is vooral de neerwaartse tendens die me zorgen baart. Normaal kan je een uitschuiver verwachten bij match 1 of 2 na je voorbereiding maar zie je het spelpeil groeien, en dat is nu niet het geval. Nu vind ik wel de reacties van sommigen met 1 échte match met inzet overdreven.
Belangrijker: de kern. Ik vind onze verdediging er serieus op vooruit gegaan, rekening houdend met een Smolders die we deze keer ook voor januari kunnen inschakelen (als ze zijn neus niet breken ). Ook Doumbia gaat ons nog veel goeie momenten opleveren en was een transfer die we, vond ik, ook echt nodig hadden. Dan is er bovendien Vinck, die er toch wel echt bovenuit steekt maar misschien gehaald is op een positie waar het minder nodig was omdat we daar Kino hebben. Zoals Axassin ook aangaf zitten we aan de andere flank met meer problemen.
Nu: al bij al ben ik dus best tevreden over onze verdediging. Het aantal kemels in de eerste seizoenshelft van onze verdediging vorig jaar viel niet meer op 2 handen te tellen. Dat gaat dit jaar beter zijn en punten opleveren.
Wat betreft ons middenveld: daar zit je inderdaad met weinig snelheid / balvastheid. Ik weet dat een Toon Janssens best populair is, maar ik zie dat toch nog niet altijd. Goeie mentaliteit, dat wel. Buyens is beslissend voor ons, maar is vaak wat log. Ik vind dat we daar vrij status quo zijn gebleven, wat niet echt een goeie zaak is.
Ivm aanval: verzwakt. Ik denk dat we daar duidelijk in kunnen zijn. We verliezen Bernier en nu ook Marvin. Er blijft gewoon niet veel meer over. Pas op: onze nieuwe reus in de spits gaat ook nog z'n goaltjes meepikken maar heeft toch nog wat tijd nodig denk ik.
Ik ben wél positief over Osei Berkoe, ook omdat we deze in bezit hebben en niet huren zoals Bernier. Hij lijkt me ook iets meer in functie van het team te denken ivm Bernier. Ook hij gaat z'n stempel nog wel drukken denk ik.
Dus globaal gezien: verdediging versterkt, middenveld status quo en aanval verzwakt. Het gaan leerrijke weken worden. Laten we hopen dat de Rocky al z'n critici lik op stuk geeft.
ik vind eerlijk we zijn wel versterkt voor spelers met blessures te vervangen. dus in de breedte versterkt. maar geen een speler gehaald waarvan de tegenstrever moet zeggen oppassen die gaat ons kapot doen. ik denk rwdm en deinze echt sterk gaan zijn en schat de reeks sterker in dan vorig jaar. ook seraing gaat goed zijn denk.
- Justhomuch
En niets van creativiteit in geen enkele linie, dus ergens vrees ik voor nog meer statisch voetbal. Uiteindelijk is’t gewoon afwachten...Carlke wrote: ↑Wed Aug 28, 2019 5:45 amik vind eerlijk we zijn wel versterkt voor spelers met blessures te vervangen. dus in de breedte versterkt. maar geen een speler gehaald waarvan de tegenstrever moet zeggen oppassen die gaat ons kapot doen. ik denk rwdm en deinze echt sterk gaan zijn en schat de reeks sterker in dan vorig jaar. ook seraing gaat goed zijn denk.
Wij komen áltijd terug!