Voorbereiding 2019-2020

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
KRKN
Re: Voorbereiding 2019-2020

Post by KRKN » Tue Aug 13, 2019 10:24 am

Hebben we een scout in Nijlen vanavond?

Carlke

Post by Carlke » Tue Aug 13, 2019 12:13 pm

KRKN wrote:
Tue Aug 13, 2019 10:24 am
Hebben we een scout in Nijlen vanavond?
Ik niet vandaag,en zaterdag ook niet verlof dan. Dus pas op lalouviere voor mij.

Berlaar

Post by Berlaar » Tue Aug 13, 2019 12:50 pm

Een oprechte vraag zonder te provoceren: zien jullie het goed komen met LK op lange termijn? Als je weet dat:
1. elk extra seizoen in 1ste amateur een verlieslatend seizoen is met profspelers en zo'n groot stadion?
2. dit seizoen weinig beterschap belooft als je de huidige kern bekijkt en de laatste match op Aalst bekijkt?
3. de aboverkoop minder is tegenover hetzelfde moment vorig jaar, dat tevens door de huidige prestaties negatief wordt beïnvloed?
4. LVT een staalhard zakenman is en blijft. Wanneer hij merkt dat hij na 2-3 seizoenen enkel geld heeft gepompt zonder te recupereren, zijn jullie dan niet bang dat hij binnen 2 jaar de stekker eruit trekt?

Nogmaals, ik ben benieuwd naar jullie antwoorden en ik wil absoluut niet provoceren.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Tue Aug 13, 2019 1:52 pm

Berlaar wrote:
Tue Aug 13, 2019 12:50 pm
Een oprechte vraag zonder te provoceren: zien jullie het goed komen met LK op lange termijn? Als je weet dat:
1. elk extra seizoen in 1ste amateur een verlieslatend seizoen is met profspelers en zo'n groot stadion?
2. dit seizoen weinig beterschap belooft als je de huidige kern bekijkt en de laatste match op Aalst bekijkt?
3. de aboverkoop minder is tegenover hetzelfde moment vorig jaar, dat tevens door de huidige prestaties negatief wordt beïnvloed?
4. LVT een staalhard zakenman is en blijft. Wanneer hij merkt dat hij na 2-3 seizoenen enkel geld heeft gepompt zonder te recupereren, zijn jullie dan niet bang dat hij binnen 2 jaar de stekker eruit trekt?

Nogmaals, ik ben benieuwd naar jullie antwoorden en ik wil absoluut niet provoceren.
Het seizoen is nog niet bezig of iedereen schiet al in paniek, LVT weet ook wel dat Lierse vooral een is en dat zoiets niet op 2-3 jaar rendeert. Staalhard zou ik hem btw niet noemen.
Wij komen áltijd terug!

Axassin

Post by Axassin » Tue Aug 13, 2019 2:02 pm

Berlaar wrote:

1) Klopt inderdaad. Elk seizoen langer in deze reeks is een alsmaar zwaarder wordende kater. Het is een feit dat je zo snel mogelijk uit de reeks moet maar dit zal niet evident zijn als je naar de concurrentie kijkt. Er is aangegeven dat er nog ruimte is om de selectie te versterken indien mogelijk. Ik zou hier niet op wachten en het risico nu nemen. Beter extra investeren in één à twee spelers die het niveau serieus omhoogtrekken dan nog een extra jaar in 1ste amateur.

Wel nog een belangrijke kanttekening; op commercieel vlak wordt er op het Lisp (in tegenstelling tot vroeger) echt straf werk geleverd. Zowel op het vlak van binnenhalen van sponsors als het benutten van elke vierkante meter in het stadion. Ook de tribunes dragen de namen van enkele grote sponsors (ERA & Primus). Ik kom geregeld in de business en ik heb daar de laatste 10 jaar gemiddeld ook nooit zoveel eters gezien als het afgelopen seizoen. een 400-450 tal eters is iets waar menig 1B (en mss zelfs 1A) club héél jaloers op kan zijn. Zo trachten ze toch de verliezen te beperken.

2) De match op Aalst was inderdaad een grote teleurstelling. Toch blijft het een beetje koffiedik kijken. Als je de kern bekijkt van vorig seizoen, is het vertrek van Bernier alleen een groot verlies. Al is die ook maar een match of 3 écht ontploft. Daarnaast ben je in de breedte en vooral achteraan veel sterker met Doumbia, Vinck en de definitieve transfer van Smolders. Geef Osei-Berkoe tijd en dat wordt ook echt een topper voor deze reeks. Je mag ook niet vergeten dat de ploeg pas echt is beginnen draaien vorige winter na het aantrekken van Smolders (bracht heel wat defensieve stabiliteit), Ogunjimi (hoe je het ook draait of keert, je ziet aan die gast dat hij een paar stappen sneller denkt dan de rest) en Rausin (ondanks zijn minder uitvoetballen en echte puntenpakker). Ik geloof dus echt dat de kern globaal gezien een stuk sterker en breder is dan vorig seizoen. We zitten enkel met een hopeloze trainer die je naar imago toe niet kan buitenzwieren. Zet daar een Regi Van Acker en ik geloof er een pak meer in.

Ook Virton is uit de reeks. Die smeten er serieus wat geld tegenaan, waar geen enkele ploeg tegenop zou kunnen, moesten die nog een jaar in 1ste amateur vertoeven. Daarnaast zit de zakker, Tubize, in serieus vieze papieren waardoor zij maar een speler of 7 overhouden. De rest vullen ze aan met jeugd. Daar moet je dus ook geen schrik van hebben. Voor hetzelfde geld zakt pakweg OHL waartegen er niets te beginnen is. Het globale niveau in de reeks is wel gestegen heb ik de indruk. Ik verwacht ook wel wat van RWDM en Deinze.

3) Is dat echt zo? Ik denk dat er vorig jaar werd afgeklokt op 2.700 (inclusief jeugd-abo's e.d.). De 1.700 waar ze enige tijd geleden over berichtten, is exclusief deze gratis abo's. Ik denk dus dat ze niet ver af zullen zitten. Ik hoor nochtans van vrij veel mensen dat er in hun omgeving meer mensen abo's nemen dan het jaar voordien. Ook zijn er serieus wat spelers bijgekomen die al eens zullen komen kijken en hun familie meenemen. De competitie start ook pas binnen 2.5 week, de eerste thuismatch is pas binnen een dikke maand. Geen paniek denk ik dan.

4) Weet je nooit zeker natuurlijk. LVT is inderdaad een harde zakenman (anders had hij het vermoedelijk nooit zo ver geschopt). Maar ik denk dat veel mensen (en vooral die in het Luc de Rijk stadion ;) ) hem nogal gemakkelijk in een slecht daglicht stellen, mede omdat hij Antwerp-supporter is/was. Ik heb hem zelf al een paar keer gesproken en hoor van veel mensen die dagelijks met hem samenwerken dat hij steeds vriendelijk, aimabel en met respect iedereen behandelt. Hij is, ondanks zijn centen, ook geen opschepper of de man van grote woorden. Babelt na de match ook altijd sereen maar open met zo veel mogelijk mensen in de business. Ook het verhaal dat hij een stroman is van Gheysens & Antwerp is, is dikke quatsch. LVT heeft, toen Antwerp moeite had hun licentie te halen enkele jaren geleden, zelfs een grote som geleend om de club te redden. Dat geld heeft hij blijkbaar nooit terug gezien. Waarna hij samen met enkele anderen door Gheysens naar de uitgang is geduwd.

Hij wilt ook zwaar investeren in de jeugd (aankoop Kessel, nieuw kunstgrasveld aldaar, restaureren van de jeugdaccommodatie, aantrekken Dirk Gyselinckx). Dat doe je volgens mij niet als je binnen twee jaar zoekt weg te gaan. Hij kocht recent ook de parking rondom het Lisp heb ik gehoord van iemand binnen het stadsbestuur.

Natuurlijk zal hij op termijn zijn investering wel willen recupereren. Maar wie wil dit niet in het hedendaagse profvoetbal (buiten de zandprinsen van deze wereld)? Hij doet er alles aan om dit te doen slagen. Wat de toekomst zal brengen, weet niemand en is afhankelijk van verschillende factoren.

Ik begrijp dat ze in Berlaar op een volledige andere manier werken en bewonder hun nobele doelen. Gevolg is wel dat 1ste amateur echt wel het absolute plafond is met zo'n format. Persoonlijk vind ik het belangrijk dat er toch wat perspectief is op meer, vandaar dat ik nooit voor LL zal kunnen staan roepen langs de lijn. Er wordt op het Lisp harder gewerkt als ooit tevoren, buiten het sportieve kunnen heel wat clubs uit hogere afdelingen daar nog een puntje aan zuigen. Het zou fijn zijn als dat elders ook eens kan erkend worden, zonder alles uit te vergroten en te bekritiseren. En dat ook zonder te provoceren. Ik koester gewoon nog ergens de ijdele hoop dat beide supportersclans zich ooit kunnen verzoenen en zonder problemen naar elkaar kunnen komen kijken, ieders op zijn niveau. ;)
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

KRKN

Post by KRKN » Tue Aug 13, 2019 2:05 pm

Berlaar wrote:

1) Tsjah, beetje moeilijk om hierop te antwoorden. Ik schat onze kansen op promotie bijhoorlijk hoog in dit seizoen. Dat gezegd zijnde: in 1B zijn de kosten gewoon hoger. Ik weet niet of 1B financieel gezonder is als 1e amateur. Het zou me dan ook niet verbazen dat er mogelijks een extra investeerder gezocht wordt eens ze in 1B zitten (wat ik eerlijkgezegd niet erg zou vinden). De marktwaarde stijgt natuurlijk wel een pak in 1B, wat de club alleen maar ten goede komt.
2. Boude stelling na 1 match in augustus. Vorig seizoen werden we derde, in een seizoen waarin de helft van de sterkhouders in de winter gehaald werden. Nu heb je nagenoeg dezelfde kern met nog versterkingen in de breedte (die van het begin van het seizoen meedraaien). Met Virton verlies je bovendien een grote concurrent. De subtoppers in de reeks hebben zich wel goed versterkt. Hoe dan ook zie ik ons wel echt in de eindronde graken en daarna kan je natuurlijk moeilijk voorspellingen doen. Rocky zie ik wel als een risico. Die wil ik echter pas evalueren tegen oktober.
3. Dit lijkt me gewoonweg niet waar. Ik ben even teruggegaan op de site van Lierse en daar werd het 1906e abo uitgereikt op 28 augustus. Vorige week kregen we de update dat er 1700 abo’s verkocht werden. De bekeruitschakeling zal sowieso een impact hebben, maar om te zeggen dat de verkoop minder goed gaat lijkt me niet juist. Het lijkt me zelfs verrassend stabiel (tot op dit punt althans, het zou me niet verbazen als we in september wat verzwakken als de resultaten uitblijven, maar die discussie is nog niet aan de orde).
4. Kan altijd en is inderdaad een schrik. Diezelfde vraag kan je echter stellen aan 80% van de Belgische profclubs. Ik vind dat een vreemd argument om je club niet te ondersteunen. Je kan daar natuurlijk een veel bredere discussie over voeren. Het Belgisch voetballandschap is vrij ziek, maar persoonlijk heb ik niet het idee dat LK meer koorts heeft als andere clubs ;) ik vind dat er vrij veel logische en doordachte keuzes gemaakt worden, ook commercieel. Ook in ons transferbeleid trouwens.

KRKN

Post by KRKN » Tue Aug 13, 2019 2:06 pm

Pff, steekt den Axassin mij weer de loef af in snelheid :D

Axassin

Post by Axassin » Tue Aug 13, 2019 2:26 pm

KRKN wrote:
Tue Aug 13, 2019 2:06 pm
Pff, steekt den Axassin mij weer de loef af in snelheid :D
Sneller en uitgebreider. Meer spek eten vriend. :lol:
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Berlaar

Post by Berlaar » Tue Aug 13, 2019 5:04 pm

Merci heren voor de (uitgebreide) uiteenzetting!

Betreffende de aboverkoop, ik hoor het ook maar enkel via via. Des te beter dat het gelijk loopt tegenover vorig seizoen!

@KRKN Ik denk persoonlijk dat er toch een groot verschil is tussen 1B en 1ste ama. Het tv-geld alleen al is een enorm bedrag dat kan geïncasseerd worden en weegt niet op tegenover de extra kosten die zouden moeten gebeuren. Qua loonlast zouden ze alleszins niet veel extra moeten rekenen tegenover de huidige begroting. Ach ja, wie zijn wij hè :D

Berrem

Post by Berrem » Tue Aug 13, 2019 5:50 pm

Berlaar wrote:
Tue Aug 13, 2019 5:04 pm
Merci heren voor de (uitgebreide) uiteenzetting!

Betreffende de aboverkoop, ik hoor het ook maar enkel via via. Des te beter dat het gelijk loopt tegenover vorig seizoen!

@KRKN Ik denk persoonlijk dat er toch een groot verschil is tussen 1B en 1ste ama. Het tv-geld alleen al is een enorm bedrag dat kan geïncasseerd worden en weegt niet op tegenover de extra kosten die zouden moeten gebeuren. Qua loonlast zouden ze alleszins niet veel extra moeten rekenen tegenover de huidige begroting. Ach ja, wie zijn wij hè :D
Met de abo-verkoop gaat het alleszins beter dan vorig jaar op hetzelfde tijdstip. Daar moeten we ons niet direct zorgen over te maken.
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.

Post Reply