Beerschot- Lierse [11/09/2026]

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
Steve84

Re: Beerschot- Lierse [11/09/2026]

Post by Steve84 »

Amai. Afgaan als een gieter vond ik het niet gisteren. Maar jammer dat dit allemaal gebeurd is gisteren. Hopelijk snel duidelijkheid
Vergaaneglorie

Post by Vergaaneglorie »

Devyd wrote: Sat Sep 12, 2026 1:57 pm
Vergaaneglorie wrote: Sat Sep 12, 2026 11:52 am Schotte kunnen we niet maar ambras maken gaat precies zeer goed! Schande weeral voor de naam "Lierse"
Als ge er ni bij waart moet je stilletjes zwijgen, en al zeker geen gazettenpraat geloven.

Ik zal een kort uiteen zetting doen en da snap je mss wat er echt gebeurt is .

Sfeergroep pallieter 30 had aangevraagd om bij opkomst een sfeeractie te doen, die was goedgekeurd door de Lierse politie en veiligheidsdienst. Daar is een hele week werk ingekropen , en was afgesproken dat deze bus eerst in het stadion aanwezig was om alles uit te delen .

Die bus is ook effectief eerst aangekomen , weliswaar niet aan het stadion , maar in een industriepark in Wilrijk.
Daar stond een 100 tal agenten klaar om alle bussen te controleren. Terwijl deze bus meer dan een uur heeft moeten staan wachten terwijl al de andere bussen eerst zijn gecontroleer. Zijn ze pas om kwart voor 8 begonnen aan deze bus .
Waar uiteraard ondertussen de sfeer heel gespannen stond . Bij het afstappen van deze bus hebben ze onmiddelijk een paar man hardhandig aangepakt waardoor de boel daar uit de hand loopt ( er zijn verschillende filmpjes waarop te zien is dat de politie dit zelf in gang zette). Als er daar al een agent gewond raakte zal het zeker niet zijn door iemand van ons , dat is ook allemaal duidelijk op de filmkes te zien. Enkel supporters worden hard aangepakt.

Die bus is dan uiteindelijk pas aangekomen toen de wedstrijd al een half uur bezig was, en de sfeeractie is niet doorgegaan.

Terwijl we ondertussen op het veld afgegaan zijn als een gieter , is ondanks alles iedereen achter de ploeg blijven staan en zijn de supporters nog lang op de tribune gebleven om de spelers toe te zingen.

Terwijl de tribune leeg liep waarbij er helemaal niets aan de hand was en het erop leek dat iedereen rustig ging vertrekken . Achte iemand van de beveiliging ter plekke zijn moment gekomen om iemand dat stond te plassen achteruit te trekken waardoor die ten val kwam .

Daar kwam uiteraard reactie op . Terwijl Politie Lier en de lierse stewards tussenkwamen en dit eigenlijk een klein stormpje in een glas water ging zijn. Stuurde de antwerpse politie zijn doorsnoven corps heel aggresief het vak in gevolgd door de bottinekes die onmiddelijk begonnen met traangas door heel het volk te spuiten.

Daar waren ouderen bij , vrouwen ,kinderen maar evengoed stewards en politie Lier die de volle lading kregen.

En dan laten ze nu een artikeltje schrijven waarin het lijkt alsof wij een bende hooligans zijn die elke week de boel op stelten zetten.

Heb achteraf nog bij de veiligheidsverantwoordelijke en politie Lier gestaan. En die konden zelf niet geloven wat er allemaal gebeurt is.

Voila , dit is zonder omwegen wat er echt gebeurt is.
1 Ik moet niks zwijgen.
2 Er is weeral niks gebeurt zeker? Dit goedpraten met uw uitleg trekt op niets. Ben 40 jaar gaan zien ik heb nooit van de politie traangas., matrak enz mogen voelen.
Tokky89

Post by Tokky89 »

Weet er iemand waarom Braaf niet in selectie zat?
Devyd

Post by Devyd »

Ik moet helemaal niets goed praten!
Wat ik heb neergepend is gewoon wat er gebeurd is .

Maar mijn excuses , als je al 40 jaar voetbal gaat zien .
Dan hoor je wss tot de generatie die social media gebruikt om op alles ongevraagd zijn mening te geven.

En voor de duidelijkheid ik zat niet op die bus, en ik heb ook traangas uit het niks in mijn ogen gekregen. En heb een blauwe plek op mijn ribben omdat de politie vond dat we niet snel genoeg door het draaipoortje naar buiten gingen .terwijl ernaast een grote poort was die de andere jaren gewoon open stond om iedereen te laten vertrekken.

Maar ja ik zal wss ni goe genoeg aangschoven hebben en het uitgelokt zeker!
Devyd

Post by Devyd »

Over de wedstrijd zelf, wil ik niet teveel kwijt.

Maar als je zo aan de wedstrijd start waarin je weet, hier kunnen we ons echt ik de harten van de supporters spelen ongeacht het resultaat.

Dan weet ik niet goed wat er in sommige hun gedachten omgaat.

Was letterlijk als lammetjes naar de slachtbank geleid.

Hopelijk gebruiken ze de break om alles op punt te zetten.
Post Reply