Voorbereiding seizoen 2026-2027
- Justhomuch
Re: Voorbereiding seizoen 2026-2027
Met Zovko naar daar gereden (waarvoor dank Z!).
Zat langs beide zijden veel grinta en passie in het spel, 2 ploegen die er voor gingen en de duels niet uit de weg gingen.
Smeets moeten ze gewoon binnen halen, had wel het idee dat die nog net iets te dik stond.
El Touille en Boncina waren voor mij de minpuntjes, Boncina op een gegeven moment alleen voor de keeper en plaatst die gewoon in de handen van de keeper, zoiets moet altijd goal zijn, daar aan zie je dat dat geen echte targetspits is, die heeft een Stanic nodig.
Wij komen áltijd terug!
Volgens Sittard supporters speelden die met hun beste ploeg de eerste helft. Toen zag je wel dat die meer kwaliteit in hun team hebben , maar we stonden best wel goed ons mannetje. 2 open kansen ook voor ons, maar 2x zwak afgewerkt.Tweede helft waren we de betere ploeg vond ik zonder echt grote doelkansen te krijgen of weg te geven, op een schot van Sy na. Je ziet ook wel de stempel van onze coach al in ons spel. Geen eindeloos getik achteruit maar snel diep spelen en ze speelden veel virieler dan vorig seizoen. Hard in duel ook.
Mboko speelde op de rechterflank eerste helft. Lijkt me wel ene die het duel niet schuwt en zijn meter maakt, snel , heeft een actie..maar had het niet makkelijk deze wedstrijd.
Dassy zag af en had leek me moeite hebben om het tempo van Fortuna te kunnen volgen.
Mitrovic hetzelfde als Dassy eigelijk maar je ziet wel dat die iets kan.
Smeets moet je gewoon vastleggen, Is de leider die we missen, constant aan het bijsturen, enorm goeie voeten en overzicht.
Tweede helft vielen mij vooral Yeboah,
Kouam en Sy en Bachy positief op.
Kouam lijkt me op de 6 een klasse beter dan Daguin en Matuta. Als is dat nog afwachten in competitie.Heel sterkt in de recuperatie en voetballend een meerwaarde.
Yeboah lijkt me ook zijn draai te hebben gevonden. Goei lange ballen ook. Zijn vader was trouwens de hele match aan het filmen om thuis de analyse van zijn wedstrijd te maken

Die Bachy heeft die eigelijk een contract bij ons?
Deed het goed in de spits, wroeten, druk zetten, is snel en een werkpaard. Deed me qua spel wat denken aan Lenaerts maar is sneller en wendbaarder. Als kan je die nog niet als basisspeler gebruiken denk ik.
Weet iemand de opstelling van de 2e helft? En waar stonden Mitrovic en Smeets in de eerste helft, zijn die niet gehaald voor dezelfde positie?
Zovko wrote: ↑Sat Jul 04, 2026 9:06 amVolgens Sittard supporters speelden die met hun beste ploeg de eerste helft. Toen zag je wel dat die meer kwaliteit in hun team hebben , maar we stonden best wel goed ons mannetje. 2 open kansen ook voor ons, maar 2x zwak afgewerkt.Tweede helft waren we de betere ploeg vond ik zonder echt grote doelkansen te krijgen of weg te geven, op een schot van Sy na. Je ziet ook wel de stempel van onze coach al in ons spel. Geen eindeloos getik achteruit maar snel diep spelen en ze speelden veel virieler dan vorig seizoen. Hard in duel ook.
Mboko speelde op de rechterflank eerste helft. Lijkt me wel ene die het duel niet schuwt en zijn meter maakt, snel , heeft een actie..maar had het niet makkelijk deze wedstrijd.
Dassy zag af en had leek me moeite hebben om het tempo van Fortuna te kunnen volgen.
Mitrovic hetzelfde als Dassy eigelijk maar je ziet wel dat die iets kan.
Smeets moet je gewoon vastleggen, Is de leider die we missen, constant aan het bijsturen, enorm goeie voeten en overzicht.
Tweede helft vielen mij vooral Yeboah,
Kouam en Sy en Bachy positief op.
Kouam lijkt me op de 6 een klasse beter dan Daguin en Matuta. Als is dat nog afwachten in competitie.Heel sterkt in de recuperatie en voetballend een meerwaarde.
Yeboah lijkt me ook zijn draai te hebben gevonden. Goei lange ballen ook. Zijn vader was trouwens de hele match aan het filmen om thuis de analyse van zijn wedstrijd te maken
Die Bachy heeft die eigelijk een contract bij ons?
Deed het goed in de spits, wroeten, druk zetten, is snel en een werkpaard. Deed me qua spel wat denken aan Lenaerts maar is sneller en wendbaarder. Als kan je die nog niet als basisspeler gebruiken denk ik.
Mooi verslagje waarvoor dank .... wat ik hier vooral uit onthou zijn toch paar dingen waar ik van verschoot. Dassy die tegenviel .normaal zou dat versterking moeten zijn , maar ja slechte dag en mogelijk sterkere tegenstander kan gebeuren . Boncina had echt gedacht dat die zou doorbreken nu , niet dus ! El toulle nu zou het toch echt moeten gaan gebeuren. Dachy is gehaald voor beloften is ook nog maar 18 jaar. Wat ik lees word het tijd dan een hympe en stanic toch niet te lang in de lappenmand meer blijven . Want vooraan zitten we nu toch heel mager.
Kan Mboko ook op links zoals van Meirvenne? Want die heeft nu rechts gespeeld begreep ik. En op rechts zijn er toch ook al meer opties denk ik.
-
LispFan1906
Ik denk dat er meer opties zijn op de linkerflank, want volgens Transfermarkt hebben we geen rechtsbuitens, maar wel twee linksbuitens (Mboko en El Touile) en enkele andere spelers die ook op beide flanken kunnen spelen.