A-kern

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse kunnen hier besproken worden.
De Ideale Wereld
Re: A-kern

Post by De Ideale Wereld » Thu May 28, 2026 8:26 am

Kan er iemand wat info geven over Lander Verbist?

Axassin

Post by Axassin » Thu May 28, 2026 8:36 am

De Ideale Wereld wrote:
Thu May 28, 2026 8:26 am
Kan er iemand wat info geven over Lander Verbist?
Heeft enkel in oefenwedstrijden wat meegedaan. Valt vooral op door zijn gestalte (1.95m) maar voetballend is dat toch wel wat minder.

Zag die in een rondo op training en had daar echt wel moeite om te volgen. Voor 1B toch wat te weinig maar misschien kan die op een niveau lager wel openbloeien.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Devyd

Post by Devyd » Thu May 28, 2026 4:48 pm

Eerste nieuwe transfer word vandaag bekend gemaakt .

Axassin

Post by Axassin » Thu May 28, 2026 4:59 pm

Devyd wrote:
Thu May 28, 2026 4:48 pm
Eerste nieuwe transfer word vandaag bekend gemaakt .
Wel een huurspeler. Maar zal de concurrentie voorin vergroten.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

ozzy105

Post by ozzy105 » Thu May 28, 2026 5:14 pm

Wat ben je nu met een huurling die na 1 seizoen al terug weg is? Waarom wordt er nu eens een paar seizoenen niet gebouwd aan iets moois waar we eens mee kunnen dingen naar bv een top zes plaats?Of meer? Was toch de bedoeling sinds de heropstart in 2018 als ik mij goed herinner. Seizoen na seizoen is het weer vanaf nul herbeginnen buiten 1 keer gerekend juist niet liegen he Ozzy nl het seizoen dat we top zes speelden met spelers als Rocha, GDS, VA enz..

LispFan1906

Post by LispFan1906 » Thu May 28, 2026 5:52 pm

Ik heb er geen probleem mee om een jonge speler te huren zelfs als hij nog niet bewezen heeft dat hij het niveau van 1B aankan. Ik heb er wel een probleem mee als je nog niet eens de kans hebt om die speler nadien permanent binnen te halen. In dat geval vind ik het beter om een (jonge) speler te huren die zijn kwaliteiten al bewezen heeft in 1B.

LispFan1906

Post by LispFan1906 » Thu May 28, 2026 5:53 pm

tompax wrote:
Wed May 27, 2026 9:38 am
Axassin wrote:
Tue May 26, 2026 9:48 pm
tompax wrote:
Tue May 26, 2026 8:14 pm
Zonder Asare, De Kerf, Daguin, Adinany en geblesseerde Mertens en Vroman, versleten Pietro vind ik het toch eerder optimistisch om te zeggen dat we een beter vertrekpunt dan vorig jaar hebben? Ik had ook begrepen dat we Vermeulen kwijt zijn...
Vergeet niet dat er ondertussen bepaalde spelers staan die echt wel sterkhouders van de ploeg (kunnen) zijn. Ik denk daarbij aan De Vos, willems en Van Meirvenne bijvoorbeeld.

Asare was in zijn eerste seizoen geen 100% titularis, werd dat pas in de voorbereiding van vorig seizoen. Daguin speelde een zeer matige heenronde in mijn ogen en moest zelfs vertrekken in augustus. De Kerf werd een rij achteruit geschoven en op adinany heb ik er toch veel horen zagen. Ik wil maar zeggen; op dit moment vorig jaar dachten er weinig mensen (buiten over de kerf) dat de opgenoemd spelers sterkhouders zouden zijn.

Naar wat ik hoor, wordt er goed gewerkt aan de transferdossiers. Serneels weet heel goed wat deze kern nodig heeft.
Ik geloof zeker dat er spelers verder zullen groeien en volledig doorbreken. Ook van Rayan verwacht ik al wel wat bv. Maar op dit moment zijn we voor mij de ploeg die na nieuwjaar moest pompen om er in te blijven, en dan nog minus Daguin. Een blessure of terugval en het wordt snel krap (we hadden bv. gehoopt dat VDH of Samih ondertussen al onbetwiste basisspelers zouden zijn). Op dit moment vorig jaar hadden we blijkbaar zelfs Boone ook nog.

Pas op, ik kijk met Serneels wel optimistischer naar volgend seizoen dan mijn bericht doet uitschijnen, maar voor mij moeten die 4 transfers er dan wel echt op zijn. Er mag dan geen Sy, Demuynck of De Ridder transfer bij zijn. Daarnaast zou ik ik in de breedte mss nog wel een extra spits en flankspeler voorzien.

Over Vermeulen had ik opgevangen er sprake was van de beloften van Antwerp, en het feit dat alle jeugdspelers hun contract in orde is buiten het zijne lijkt dit te ondersteunen.
Is nu ook bevestigd dat Vermeulen naar Antwerp vertrekt: https://www.facebook.com/share/p/1CsfyPKyUT/

LispFan1906

Post by LispFan1906 » Thu May 28, 2026 5:56 pm

LispFan1906 wrote:
Thu May 28, 2026 5:52 pm
Ik heb er geen probleem mee om een jonge speler te huren zelfs als hij nog niet bewezen heeft dat hij het niveau van 1B aankan. Ik heb er wel een probleem mee als je nog niet eens de kans hebt om die speler nadien permanent binnen te halen. In dat geval vind ik het beter om een (jonge) speler te huren die zijn kwaliteiten al bewezen heeft in 1B.
Trouwens betekent de komst van een 3de spits niet ook dat één van Boncina of Stanic gaat vertrekken?

KRKN

Post by KRKN » Thu May 28, 2026 5:58 pm

LispFan1906 wrote:
Thu May 28, 2026 5:56 pm
LispFan1906 wrote:
Thu May 28, 2026 5:52 pm
Trouwens betekent de komst van een 3de spits niet ook dat één van Boncina of Stanic gaat vertrekken?
Maak me ook ergens die bedenking.

Officieel nu:
https://www.lierse.com/nieuws/kyan-himp ... rkt-lierse

Geen verkeerde statistieken. Als het is om als bankzitter aan het seizoen te starten lijkt me dat toch een stevige versterking. Niet de positie die ik verwacht dat ze zouden aankondigen.

ozzy105

Post by ozzy105 » Thu May 28, 2026 6:01 pm

We zijn gewoonweg een Belofteclub geworden. Ook bij die clubs lopen er maar een paar rond met ervaring... Harde en pijnlijke vaststelling die we onder ogen moeten durven zien mensen, het belooft weer wat vanaf augustus 2026! Ik denk dat 90% van de supporters er toch wat meer hadden van verwacht sinds 2018!!!

Post Reply