Voorbereiding 2019-2020

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
Post Reply
KRKN
Re: Voorbereiding 2019-2020

Post by KRKN » Wed Jul 24, 2019 5:41 pm

Axassin wrote:
Wed Jul 24, 2019 4:24 pm
Mannekes, graag een analyse van de wedstrijd nadien + bevindingen over de nieuwkomers. 8-)

Ikzelf moet nog wat krediet opbouwen na mijn recent vaderschap ;)
Ik pak men notitieboekske mee! Gefeliciteerd trouwens!

@Justhomuch: Das vanuit Leuven me toch ietske te zot op nen dag als vandaag :D

Axassin

Post by Axassin » Wed Jul 24, 2019 10:15 pm

1-4, wedstrijd niet gezien maar da's toch slikken. Ik lees wel dat er goeie combinaties waren, maar dat is toch een gebrek aan efficiëntie en daadkracht. Hopelijk beseft het bestuur nu dat een ervaren speler in het middenveld en op de back een must is. Namen kopen idd geen titels, ervaring wél!
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Carlke

Post by Carlke » Wed Jul 24, 2019 10:54 pm

Uitslag fel overdreven, als Vermeiren afwerkt staat het 2-0. Westerlo komt 3 keer aan doel en prijs.eerste helft was heel goed 2 de minder door vele wissels. Heb het hier al gezegd die maesen goede spits. Gaan we plezier aan beleven.vink ook goed, kindermans en dasilva zullen beide knokken voor wie op die positie speelt.

Axassin

Post by Axassin » Wed Jul 24, 2019 11:01 pm

Carlke wrote:
Wed Jul 24, 2019 10:54 pm
Uitslag fel overdreven, als Vermeiren afwerkt staat het 2-0. Westerlo komt 3 keer aan doel en prijs.eerste helft was heel goed 2 de minder door vele wissels. Heb het hier al gezegd die maesen goede spits. Gaan we plezier aan beleven.vink ook goed, kindermans en dasilva zullen beide knokken voor wie op die positie speelt.
Wat doet die Maesen dan goed? Balvast?

Als of Da Silva of Kindermans onze spelverdeler moet worden, gaan we een triestig seizoen tegemoet.

In welke opstelling speelden ze?

Ik begrijp trouwens echt niet dat (dure & overbodige) bagger à D'onofrio en Geens hier nog rondlopen. Met dat geld kan je één deftige versterking halen.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Zovko

Post by Zovko » Wed Jul 24, 2019 11:10 pm

Enkele dingen die me zijn opgevallen:

-Geens was goed de tweede helft.
-Doumbia voetballend en met het hoofd sterk, maar mist nog ritme.
-Van Aerschot gaat het Nelissen op LB heel moeilijk maken.
-Vinck is een certitude, maar lijkt me wat aan snelheid hebben ingeboet tegenover 2 jaar geleden?
-Kindermans is een jongen die echt wel kan voetballen en hard werkt.
-Berkoe zorgt voor snelheid in de omschakeling, mist als spits wel het nodige body op duels te winnen maar die gaat ons nog plezier doen beleven.
-Maasen vond ik eerder slap in duel en ongelukkig in zijn beslissingen
-Van der Veken komt te kort, technisch en positioneel
-Wils is geen CV!! Te klein, niet kopbalsterk genoeg,..

KRKN

Post by KRKN » Wed Jul 24, 2019 11:38 pm

Hier snel even noteren wat in me opkomt nu ik terug ben:

Al bij al houd ik, ondanks de score, een OK gevoel over aan deze oefenpot. We begonnen erg sterk aan aan de match met vooral een bedrijvige Osei-Berkoe. Vermeiren moet daar altijd scoren.

We worden wel verdedigend gepakt omdat de verdedigers te veel mee naar voren willen, wat met 3 man levensgevaarlijk is. Van Der Veken was toch weer ongelukkig op dat gebied vond ik, ondanks veel goeie wil. Toevoer van verdediging naar middenveld soms moeilijk.

En dan Vinck. Ik vond het echt zalig om hem terug op 't Lisp te zien. Druk coachend ook, toch veel zelfvertrouwen vond ik. Paar goeie acties ook.
Doumbia vond ik niet erg overtuigend maar zoals hij zelf aangaf heeft hij nog ritme nodig. Ik zie dat wel goed komen; ik hoop gewoon dat het publiek (en de trainer) hem wat krediet geeft. Vermeiren gaat echter niet goed op deze match terugkijken.
Kindermans speelde beter dan ik aanvankelijk verwacht had.

Dan de tweede helft:
Speelden iets solider en gaven minder weg. Er is één ding dat ik meepak en waar ik heel enthousiast over ben; de match van Da Silva. Die gaf weer listige pasjes zoals in zijn hoogdagen bij Union. Als die lijn zich doortrekt hebben we onze beste transfer gedaan.
Maasen: Ik begin het enthousiasme van sommigen hier te delen. Iemand die fel is, het duel niet schuwt en oorlog kan maken voorin. Marvin en Simon hebben er een te duchten concurrent bij, mét groeipotentieel.

Leuk ook dat we 2 beloftes laten spelen. Die spelen een behoorlijke match vind ik; al was het ook wat makkelijker als in de eerste helft.

Dus ja, we slikken domme goals en moeten zéker nadenken over wat we doen als de tegenstander op de omschakeling speelt, want dan zijn we te pakken. Nog bijschaven dus, maar daar zijn dergelijke matchen voor.

Niet erg gestructureerd, waarvoor excuses. Een stream of consciousness; laten we het zo noemen :D

Axassin

Post by Axassin » Thu Jul 25, 2019 12:46 am

Schitterend, lees ik graag. Merci!

Speelden ze heel de wedstrijd met 3 cv's of ook meer een 4-4-2?

Flor

Post by Flor » Thu Jul 25, 2019 7:27 am

Axassin wrote:
Thu Jul 25, 2019 12:46 am
Schitterend, lees ik graag. Merci!

Speelden ze heel de wedstrijd met 3 cv's of ook meer een 4-4-2?
Bij mijn weten quasi heel de match met 3 cv’s. Eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat ik zon dingen niet altijd even goed zie.

Mij viel ook op dat Da Silva er toch wel echt zin in had. Als die op zijn oude niveau speelt zal het allemaal een stuk makkelijker gaan.
Verder wel gevloekt op Vermeiren. Nu, die heeft nog veel krediet, maar als hij zo speelt bij een match met inzet gaat ons dat zuur opbreken. Laten we het op de hitte houden.

Grappig wel hoe vol de zittribune was wegens de schaduw daar :D

Trouwens: de truitjes vallen echt heel goed mee!

Magico

Post by Magico » Thu Jul 25, 2019 1:38 pm

2 van de 3 missers van Vermeiren waren te wijten aan de grasmat die zeer lang stond. Begrijpelijk ook dat ze het niet kort maaien met deze hitte.. 2 keer bleef de bal stroef "hangen" zal ik maar zeggen.. Enkel wie 1ste kans moet altijd zonder excuus binnen.

Ik ben dan weer iets minder enthousiast over sommige spelers die hier als degelijk worden beoordeeld. Maar goed, we zijn ocharm maar net bezig aan de voorbereiding.

Minpunten voor mij:

Kindermans
Van aerschot
Vd veken

Pluspunten voor mij:

Da Silva met verre voorsprong
Vinck
Buyens
Marvin.. Enkel door de looplijnen en het inzicht wat de rest jammer genoeg (nog) niet ziet

De rest was degelijk.

Rustig bouwen.. Komt goed.
Al had ik graag een linksback en een extra 10 gezien en we doen mee voor de hoofdprijs.. Zoniet dan spelen we voor plaats 3 tot 6.

Mijn mening he vrienden.

Carlke

Post by Carlke » Thu Jul 25, 2019 2:23 pm

Magico wrote:
Thu Jul 25, 2019 1:38 pm
2 van de 3 missers van Vermeiren waren te wijten aan de grasmat die zeer lang stond. Begrijpelijk ook dat ze het niet kort maaien met deze hitte.. 2 keer bleef de bal stroef "hangen" zal ik maar zeggen.. Enkel wie 1ste kans moet altijd zonder excuus binnen.

Ik ben dan weer iets minder enthousiast over sommige spelers die hier als degelijk worden beoordeeld. Maar goed, we zijn ocharm maar net bezig aan de voorbereiding.

Minpunten voor mij:

Kindermans
Van aerschot
Vd veken

Pluspunten voor mij:

Da Silva met verre voorsprong
Vinck
Buyens
Marvin.. Enkel door de looplijnen en het inzicht wat de rest jammer genoeg (nog) niet ziet

De rest was degelijk.

Rustig bouwen.. Komt goed.
Al had ik graag een linksback en een extra 10 gezien en we doen mee voor de hoofdprijs.. Zoniet dan spelen we voor plaats 3 tot 6.

Mijn mening he vrienden.
van aerschot vond ik ook matig, maar ja nelissen is wel sneller maar kan geen voorzet geven. kindermans vond ik dan eigenlijk goed mee vallen. maar da silva jawatte ! denk dat die vorig jaar te lang heeft gespeelt met blessure. maar mijn grootste fan maesen sterk ziet het spel en gaat scoren ook trouwens bij dat eigen doelpunt was hij ook betrokken dacht ik he ?

Post Reply