Lierse - Jong Gent [21-02-2026]
Re: Lierse - Jong Gent [21-02-2026]
Gaat ook gewoon niet gebeuren.
Komende weken er nog gewoon keihard tegenaan. Ik geloof echt niet dat we degraderen.
Wel benieuwd of Shoffner nog coach is komend weekend.
Komende weken er nog gewoon keihard tegenaan. Ik geloof echt niet dat we degraderen.
Wel benieuwd of Shoffner nog coach is komend weekend.
Shoffner gaat gewoon het seizoen uitdoen denk ik. Is einde contract, hopen dat wij niet degraderen en dan met nieuwe trainer beginnen bouwen. Ik moet zeggen heb de samenvatting gezien en ons begin was nu ook wel niet verkeerd
-
De Ideale Wereld
Een fusie zou ideaal zijn, en een einde aan deze dwaze toestand waar niemand op zat te wachten. Ben het volledig eens met B30. Lier is te klein voor 2 voldragen clubs. Ze zitten beiden aan hun limiet, is dit nu wat we willen? En zo verschillend zijn we niet, het is wat je wilt zien.
Lang geleden dat ik hier nog iets gepost heb maar ik kan B30 en stakke alleen maar bijtreden. Er zijn twee redenen waarom ik sinds het faillissement op zaterdag veel meer thuis zit dan ervoor.
1: omdat er zonodig twee clubs moesten gecreeerd worden, en wie zijn schuld dat is doet er nu trouwens niet meer toe. En 2: omdat ik hier vroeger al eens geschreven heb dat het Luc Vanthillo maar om één ding draait. Bakstenen en grond. Die man heeft mij ondanks alle promoartikels in de krant nog geen centimeter meer kunnen overtuigen van zijn andere bedoelingen. Die man en zijn compagnon hebben een Antwerp-hart, geen Lierse-hart. En het doel is om een multifunctioneel voetbalstadion te laten renderen en inkomsten naar zichzelf te laten terugvloeien. Dat is allemaal zijn goed recht. Maar ik ben supporter van de voetbalclub Lierse of wat daaruit voortgevloeid is na 2018. En ik ben geen supporter van een vastgoedbedrijf.
1: omdat er zonodig twee clubs moesten gecreeerd worden, en wie zijn schuld dat is doet er nu trouwens niet meer toe. En 2: omdat ik hier vroeger al eens geschreven heb dat het Luc Vanthillo maar om één ding draait. Bakstenen en grond. Die man heeft mij ondanks alle promoartikels in de krant nog geen centimeter meer kunnen overtuigen van zijn andere bedoelingen. Die man en zijn compagnon hebben een Antwerp-hart, geen Lierse-hart. En het doel is om een multifunctioneel voetbalstadion te laten renderen en inkomsten naar zichzelf te laten terugvloeien. Dat is allemaal zijn goed recht. Maar ik ben supporter van de voetbalclub Lierse of wat daaruit voortgevloeid is na 2018. En ik ben geen supporter van een vastgoedbedrijf.
De commentaren van de voorbije dagen waren voorspelbaar: van bezorgde supporters die (m.i. ten onrechte) vrezen voor degradatie, diegene die hun ontgoocheling moesten ventileren, de 'stokers' en slechte karakters die je alleen hoort als het slecht gaat en nog enkele anderen die zich menen te moeten moeien en over een fusie beginnen.
Nogmaals: een club (geen ploeg) bouwen kost tijd en geld. Dat onze voorzitter hieraan niet zijn laatste euro wil geven en op natuurlijke wijze wil groeien is slim een doordacht (en zijn eigen keuze). Hem een betonbaron noemen is dom...
Het is zeker dat er andere clubs sneller evolueren d.m.v. buitenlands geld maar we hebben zelf meegemaakt tot wat dit kan leiden (en het was niet enkel Maged zijn schuld).
Een investeerder die strooit met geld is leuk maar we weten allemaal dat dit strontvliegen aantrekt: we hebben het zelf mogen ondervinden.
Conclusie: kalm blijven en geduld hebben (waarschijnlijk zeer veel geduld).
Nogmaals: een club (geen ploeg) bouwen kost tijd en geld. Dat onze voorzitter hieraan niet zijn laatste euro wil geven en op natuurlijke wijze wil groeien is slim een doordacht (en zijn eigen keuze). Hem een betonbaron noemen is dom...
Het is zeker dat er andere clubs sneller evolueren d.m.v. buitenlands geld maar we hebben zelf meegemaakt tot wat dit kan leiden (en het was niet enkel Maged zijn schuld).
Een investeerder die strooit met geld is leuk maar we weten allemaal dat dit strontvliegen aantrekt: we hebben het zelf mogen ondervinden.
Over welke periode spreek je dan? Niet vergeten LVT houd het ooit voor bekeken, ik zie die de club geen 10 jaar meer leiden no way en dan? Voor hetzelfde geld zegt die bye bye bij een degradatie en aangezien hij de enige big boss is op het lisp... Blijf het herhalen een club die geleidt wordt door 1 enkel persoon is nooit ideaal nooit! Bouwen en groeien? Dat horen we al 8 jaar en tot vorig seizoen waren we zo goed als schuldenvrij en ondanks men het afgelopen anderhalf goed gecasht heeft met Mpenzu, Boone, De Kerf, LM, Sow, Kireev, Adinany oa staat men nu in het rood 600000-900000 euro hallo? Ik ga alvast ieder weekeind een kaars branden want ik besef heel goed en ben de enige niet dat degradatie weer de doodsteek wordt van Lierse!polydor wrote: ↑Tue Feb 24, 2026 5:51 pmDe commentaren van de voorbije dagen waren voorspelbaar: van bezorgde supporters die (m.i. ten onrechte) vrezen voor degradatie, diegene die hun ontgoocheling moesten ventileren, de 'stokers' en slechte karakters die je alleen hoort als het slecht gaat en nog enkele anderen die zich menen te moeten moeien en over een fusie beginnen.
Over welke periode spreek je dan? Niet vergeten LVT houd het ooit voor bekeken, ik zie die de club geen 10 jaar meer leiden no way en dan? Voor hetzelfde geld zegt die bye bye bij een degradatie en aangezien hij de enige big boss is op het lisp... Blijf het herhalen een club die geleidt wordt door 1 enkel persoon is nooit ideaal nooit! Bouwen en groeien? Dat horen we al 8 jaar en tot vorig seizoen waren we zo goed als schuldenvrij en ondanks men het afgelopen anderhalf goed gecasht heeft met Mpenzu, Boone, De Kerf, LM, Sow, Kireev, Adinany oa staat men nu in het rood 600000-900000 euro hallo? Ik ga alvast ieder weekeind een kaars branden want ik besef heel goed en ben de enige niet dat degradatie weer de doodsteek wordt van Lierse!
[/quote]
Ik dacht oprecht dat het gedaan ging zijn toen je een week geleden aan Justhomuch beloofde van niet steeds hetzelfde te herhalen.
Maar het stopt gewoon niet. Je blijft steeds maar hetzelfde en hetzelfde herhalen.
Ik ben dat zo beu als kou pap. Je draagt niks bij behalve heel veel gezaag.
Dat het momenteel niet goed gaat met de club maakt me misschien extra gevoelig en korzelig.
Maar echt, man, get a life or a job.
Oprechte vraag: vind jij dat nu zelf interessant om steeds hetzelfde te declameren?
Spijtig voor dit forum maar jij pollueert dit helemaal.
Ik kom alvast pas terug op het forum na het seizoen en hopelijk dan nog in 1B.
[/quote]
Ik dacht oprecht dat het gedaan ging zijn toen je een week geleden aan Justhomuch beloofde van niet steeds hetzelfde te herhalen.
Maar het stopt gewoon niet. Je blijft steeds maar hetzelfde en hetzelfde herhalen.
Ik ben dat zo beu als kou pap. Je draagt niks bij behalve heel veel gezaag.
Dat het momenteel niet goed gaat met de club maakt me misschien extra gevoelig en korzelig.
Maar echt, man, get a life or a job.
Oprechte vraag: vind jij dat nu zelf interessant om steeds hetzelfde te declameren?
Spijtig voor dit forum maar jij pollueert dit helemaal.
Ik kom alvast pas terug op het forum na het seizoen en hopelijk dan nog in 1B.
-
LispFan1906
Ik heb deze misconceptie al veel te vaak zien passeren. Het verlies van 600K–900K is van 2024–2025 terwijl de meeste transfers waarnaar wordt verwezen van 2025–2026 zijn.ozzy105 wrote: ↑Tue Feb 24, 2026 6:10 pmOver welke periode spreek je dan? Niet vergeten LVT houd het ooit voor bekeken, ik zie die de club geen 10 jaar meer leiden no way en dan? Voor hetzelfde geld zegt die bye bye bij een degradatie en aangezien hij de enige big boss is op het lisp... Blijf het herhalen een club die geleidt wordt door 1 enkel persoon is nooit ideaal nooit! Bouwen en groeien? Dat horen we al 8 jaar en tot vorig seizoen waren we zo goed als schuldenvrij en ondanks men het afgelopen anderhalf goed gecasht heeft met Mpenzu, Boone, De Kerf, LM, Sow, Kireev, Adinany oa staat men nu in het rood 600000-900000 euro hallo? Ik ga alvast ieder weekeind een kaars branden want ik besef heel goed en ben de enige niet dat degradatie weer de doodsteek wordt van Lierse!polydor wrote: ↑Tue Feb 24, 2026 5:51 pmDe commentaren van de voorbije dagen waren voorspelbaar: van bezorgde supporters die (m.i. ten onrechte) vrezen voor degradatie, diegene die hun ontgoocheling moesten ventileren, de 'stokers' en slechte karakters die je alleen hoort als het slecht gaat en nog enkele anderen die zich menen te moeten moeien en over een fusie beginnen.
Alleen Mpanzu en Sow waren van vorig seizoen. De Kerf, Marijnissen, Kireev, Adinany, Sow (doorverkoop), Asare, Boone en Da Costa zijn van dit seizoen. Trouwens de doorverkoop van Sow bracht meer op dan zijn initiële transfer, dus minder dan 50% van zijn totale opbrengst zijn in de cijfers van vorig seizoen opgenomen.
ok, fijn, een fusie. Op welke manier ga je dat doen?stakke wrote: ↑Mon Feb 23, 2026 10:45 pmEen fusie zou ideaal zijn, en een einde aan deze dwaze toestand waar niemand op zat te wachten. Ben het volledig eens met B30. Lier is te klein voor 2 voldragen clubs. Ze zitten beiden aan hun limiet, is dit nu wat we willen? En zo verschillend zijn we niet, het is wat je wilt zien.
In het model van Lyra Lierse ben je financieel niet slagkrachtig genoeg om in de CPL mee te doen, laat staan in de JPL. Supporters van Lierse niet content.
In het model met een sterke man die alles betaalt en alles bepaalt zijn de supporters van Lyra Lierse niet content.
De visies van de supporters van beide clubs zijn volledig tegengesteld.