Lierse - RFC Liège [19-10-2025]

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
Justhomuch
Re: Lierse - RFC Liège [19-10-2025]

Post by Justhomuch » Mon Oct 20, 2025 11:28 am

Janus wrote:
Mon Oct 20, 2025 10:00 am
Kan iemand Adinany eens wijsmaken dat, hoe goed bedoeld ook, een spits geen sprint van 80 meter achter een tegenstander moet doen om dan later overal frisheid te kort te komen.
Ik zeg dat al weken, zet die gast gewoon op de bank en geef Leenaerts maar eens een kans, ik vind die veel doelgerichter en gevaarlijker voor de goal, bij Adinany moet de bal al juist op zen kop vallen of voor zen voeten komen, moeilijkere balaannames zijn een ramp, overal en altijd te laat...
Wij komen áltijd terug!

Fritsdespits

Post by Fritsdespits » Mon Oct 20, 2025 12:22 pm

Ik vond gisteren Van Meirvenne zeker één van de beteren met een paar snedige rushes die voor gevaar zorgden. Was die gekwetst, anders waren er wal anderen die in aanmerking kwamen om binnen te blijven.

Steve84

Post by Steve84 » Mon Oct 20, 2025 3:36 pm

Is dat geen opdracht die Adinany krijgt van de trainer om zo terug te zakken en te liggen wroeten? Zoniet was hem toch al wel duidelijk gemaakt door diezelfde trainer dat dat niet loont denk ik dan...

Netzer

Post by Netzer » Mon Oct 20, 2025 4:15 pm

Justhomuch wrote:
Mon Oct 20, 2025 11:28 am
Janus wrote:
Mon Oct 20, 2025 10:00 am
Kan iemand Adinany eens wijsmaken dat, hoe goed bedoeld ook, een spits geen sprint van 80 meter achter een tegenstander moet doen om dan later overal frisheid te kort te komen.
Ik zeg dat al weken, zet die gast gewoon op de bank en geef Leenaerts maar eens een kans, ik vind die veel doelgerichter en gevaarlijker voor de goal, bij Adinany moet de bal al juist op zen kop vallen of voor zen voeten komen, moeilijkere balaannames zijn een ramp, overal en altijd te laat...
Ik heb het al zeker 4 keer gezegt en ik ga het nog eens een 5de keer zeggen : Adinany dat is geen spits. Hij maakt geen acties, hij dribbelt zijn man niet voorbij en schiet amper naar doel. Veel goede wil en veel geloop en inzet, maar wij spelen zonder echte spits.

Uit GVA:

Na tien matchen amper zeven goals en acht punten: “Als Lierse nog offensieve versterking haalt, moet het deze keer wel meteen raak zijn”

LIERDe tweede thuisnederlaag van het seizoen - 1-2 tegen Luik - was voor Lierse al het zesde verlies in nauwelijks tien competitiewedstrijden. Dat de Pallieters daarbij vier keer met amper één doelpunt verschil in het zand beten, is veelzeggend en richtinggevend. Geen enkele ploeg tot dusver kon de Lierenaars overklassen in dominantie... maar wel in efficiëntie.

Frustratie, ergernis en diepe ontgoocheling vielen zondag van de spelersgezichten af te lezen. Het was lang niet de eerste keer dit seizoen dat het geel-zwarte werkvolk dergelijke taal sprak, zo vlak na een wedstrijd. Met amper 8 op 30 is Lierse zowaar half oktober willens nillens al gedwongen tot een figurantenrol in de Challenger Pro League, en moet het vooral proberen erger te voorkomen.

28 potentiële doelkansen tegen Luik
De diagnose stellen op het Lisp is allesbehalve moeilijk. Met nauwelijks zeven goals in tien wedstrijden hoef je geen rekenkundig wonder te zijn om het mankement bij geel-zwart bloot te leggen. Zo is een schrijnend gebrek aan offensieve efficiëntie de boosdoener voor een hele hoop miserie.
Liefst 28 potentiële doelkansen verzamelde geel-zwart zondag tegen FC Luik, maar de Lierenaars hadden een banaanschot vanop afstand van aanvoerder Pietro Perdichizzi nodig om tot scoren te komen. Net als voor de interlandbreak tegen Patro Eisden gooide Lierse zo opnieuw kostbare punten te grabbel.

Boemerang
In de reeks beter voorkomen dan genezen kan Lierse zich na quasi exact een derde van de competitie maar beter ernstig zorgen beginnen te maken. Iets wat het nog beter circa een half jaar geleden al had gedaan, toen het met Ousmane Sow, Maxim Kireev en de richting uitgang gejaagde Glenn Claes toch best wel wat scorend vermogen had laten afvloeien. In de wetenschap dat het met Bryan Adinany een onvervalst werkpaard voorin heeft lopen, maar geen echte killer.
Die rijke afvloeiing dreigt Lierse nu als een boemerang in het gezicht terug te krijgen. Vooral omdat de vervangers lang niet dezelfde kwaliteit brengen. Zo werd veel verwacht van de Fransman Mansour Sy, maar zorgt de ervaren flankspeler vooralsnog hoofdzakelijk voor ergernis in de tribunes. Jongens als Cedric Van Meirvenne of Dylan Demuynck laten bij vlagen mooie nummertjes noteren, maar zijn evenmin doelpuntenkanonnen.

Spits uit de Franse Ligue 1?
En zo lijkt de enige uitweg voor Lierse offensieve versterking. Een aartsmoeilijke opdracht half oktober is het om zo een witte merel binnen te halen, maar tegelijk een absolute noodzaak om niet dieper in het degradatiemoeras weg te zakken. Dat de club zich daar terdege van bewust is, mag blijken uit het feit dat vorige week een Franse tester met adelbrieven in de Franse Ligue 1 een hele periode meetrainde in Lier. Het is afwachten of deze aanvaller voldoende hersteld is van een zware blessure en meteen inzetbaar is. Want als Lierse tot actie overgaat, moet het deze keer meteen raak zijn.
Formerly known as Lisp-boy

Post Reply