De Sportvriend (Podcast)

Alle algemene zaken over het reilen & zeilen binnen Lierse kunnen hier besproken worden.
Justhomuch
Re: De Sportvriend (Podcast)

Post by Justhomuch » Wed Jun 18, 2025 7:32 pm

KRKN wrote:
Wed Jun 18, 2025 5:33 pm
Morgen opname met Kindermans. Ben gezien de omstanhe erg benieuwd.
Gisteren die met jari de busser geluisterd, toffe aflevering.
Wij komen áltijd terug!

TV2002

Post by TV2002 » Wed Jun 18, 2025 7:46 pm

Justhomuch wrote:
Wed Jun 18, 2025 7:32 pm
KRKN wrote:
Inderdaad, lijkt mij een plezante kerel. Ook tof dat hij nog geregeld naar onze matchen komt kijken.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Thu Jun 19, 2025 1:48 pm

TV2002 wrote:
Wed Jun 18, 2025 7:46 pm
Justhomuch wrote:
Wed Jun 18, 2025 7:32 pm
KRKN wrote:
Inderdaad, lijkt mij een plezante kerel. Ook tof dat hij nog geregeld naar onze matchen komt kijken.
Gewoon nen Pallieter gebleven! En niet vies van pinten zo blijkt 😂
Wij komen áltijd terug!

XDV1906

Post by XDV1906 » Thu Jun 19, 2025 5:47 pm

Ik vind het een hele goeie podcast met Kindermans. Dieje mens praat goed, gaat niets uit de weg en geeft ook een goeie uitleg aan vraagtekens rond de club.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Thu Jun 19, 2025 8:35 pm

XDV1906 wrote:
Thu Jun 19, 2025 5:47 pm
Ik vind het een hele goeie podcast met Kindermans. Dieje mens praat goed, gaat niets uit de weg en geeft ook een goeie uitleg aan vraagtekens rond de club.
Aan't luisteren, hij countert ook wel veel kritiek imo.
Wij komen áltijd terug!

ozzy105

Post by ozzy105 » Wed Jun 25, 2025 3:45 pm

We zullen zien op het einde van het seizoen wie zijn gelijk krijgt degenen die de kritiek counteren of degenen die terecht kritiek hebben op het gevoerde beleid...

Netzer

Post by Netzer » Wed Jun 25, 2025 8:26 pm

Kindermans kan het inderdaad heel goed uitleggen, lijkt me een verstandige kerel.
Als je goed luistert dan weet je dat er ooit de ambitie zal zijn om te promoveren, maar zeker nog niet de eerste jaren.
Verder het al bijna 8 jaar durende "er is geen budget" verhaal, dat weten we ondertussen al wel.

Ik vraag me dan ook af hoe het ondertussen zit met het transfergeld van Lukaku dat de KBVB in eigen zak gestoken heeft en waar Lierse een zaak over had geopend.
Is daar eigenlijk al een uitspraak over geweest want daar blijft het muisstil over.
Formerly known as Lisp-boy

KRKN

Post by KRKN » Wed Jun 25, 2025 8:53 pm

Ja, eens dat Kindermans het goed kan uitleggen. Bepaalde keuzes (Boone, Claes, PDS,..) worden helder toegelicht, en dat is een zeer goede zaak. Evenals de strategie om op de doorverkoop te mikken.

Wel een aantal bedenkingen: die vergelijkingen met PSG zijn absurd (ervaring niet belangrijk? Mwaaa). Ook die kritiek met de beloftenploegen vind ik niet geloofwaardig weerlegd.

Ook die ambiguïteit over de ambitie naar komend seizoen toe zint me niet (en hetzelfde vorig seizoen trouwens). Was of is top 6 nu wel of niet een doel?

tompax

Post by tompax » Thu Jun 26, 2025 12:34 am

De genoemde ambities zijn:
- beter dan de 3 ploegen met even veel geld als ons (Seraing Liège borains)
- beter dan de beloftenploegen, de 3 zwakste dan toch, want Nxt wordt al direct een uitzondering voor gemaakt
- 1 stap verder geraken in de beker

De eerste 2 kan je dus samenvatten als: beter doen dan de bottom 6. Het laatste puntje voelt voor mij eerder als een schijndoelstelling, daar wordt je niet'op afgerekend op t einde van het seizoen als het niet behaald wordt.

In mijn ogen dus een best lage ambitie, duidelijk lager dan vorig jaar. Kindermans verantwoordt dit nog wel door de vergelijking met de budgetten te maken, maar die passage maakte mij toch niet echt vrolijk. Je wilt toch elk jaar minstens even hoog mikken als het jaar ervoor?

Nochtans kon hij mij voor de rest van podcast wel grotendeels overtuigen.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Thu Jun 26, 2025 8:04 am

tompax wrote:
Thu Jun 26, 2025 12:34 am
De genoemde ambities zijn:
- beter dan de 3 ploegen met even veel geld als ons (Seraing Liège borains)
- beter dan de beloftenploegen, de 3 zwakste dan toch, want Nxt wordt al direct een uitzondering voor gemaakt
- 1 stap verder geraken in de beker

De eerste 2 kan je dus samenvatten als: beter doen dan de bottom 6. Het laatste puntje voelt voor mij eerder als een schijndoelstelling, daar wordt je niet'op afgerekend op t einde van het seizoen als het niet behaald wordt.

In mijn ogen dus een best lage ambitie, duidelijk lager dan vorig jaar. Kindermans verantwoordt dit nog wel door de vergelijking met de budgetten te maken, maar die passage maakte mij toch niet echt vrolijk. Je wilt toch elk jaar minstens even hoog mikken als het jaar ervoor?

Nochtans kon hij mij voor de rest van podcast wel grotendeels overtuigen.
Voor de volle 100% mee eens, als ze écht stappen willen nemen elk jaar, dan hadden we nu minstens top 6 genoemd, en als ze echt ambitie willen tonen top 3.
Wij komen áltijd terug!

Post Reply