A-kern
Re: A-kern
Bernier naar Virton blijkbaar. Jammer, maar goeie zet voor hem.Flor wrote: ↑Sun Jun 23, 2019 5:40 pmMja, dat impliceert dat we oftewel 3 nummer 10’s hebben, of we Da Silva gaan kunnen laten gaan. Ik vermoed dat ze op een wederopstanding gokken.
En ja, hij is al wat ouder, maar zo lang geleden was zijn topperiode bij Union ook niet natuurlijk. Had wel wat betere voetballers rond zich.
Ik hoor trouwens dat Bernier nieuwe oorden zou opzoeken.
Sneu, maar dat viel wel ergens te denken. 1e amateur was toch wat te laag voor hem. Ik vrees dat we niemand in huis hebben op dit moment die zijn flitsen kan evenaren.Eric wrote: ↑Mon Jun 24, 2019 9:05 pmBernier naar Virton blijkbaar. Jammer, maar goeie zet voor hem.Flor wrote: ↑Sun Jun 23, 2019 5:40 pmMja, dat impliceert dat we oftewel 3 nummer 10’s hebben, of we Da Silva gaan kunnen laten gaan. Ik vermoed dat ze op een wederopstanding gokken.
En ja, hij is al wat ouder, maar zo lang geleden was zijn topperiode bij Union ook niet natuurlijk. Had wel wat betere voetballers rond zich.
Ik hoor trouwens dat Bernier nieuwe oorden zou opzoeken.
Niet Virton maar Dudelange dus (zelfde eigenaar).
Ik hoopte er ook niet meer op. Jammer, we gaan zijn 'touch of genius' wel missen.
Verder blijft het wel redelijk stil op vlak van inkomende transfers. Ik vermoed dat ze afwachten tot de kernen in 1A en in 1B volledig gevormd zijn. Het zou mooi zijn de voorbereiding te kunnen starten met een complete kern.
Ik mis nog zéker; een ervaren centrale verdediger, een aanvallende linksback (systeem Rocky in gedachten) en een patron op het middenveld.
Verder blijft het wel redelijk stil op vlak van inkomende transfers. Ik vermoed dat ze afwachten tot de kernen in 1A en in 1B volledig gevormd zijn. Het zou mooi zijn de voorbereiding te kunnen starten met een complete kern.
Ik mis nog zéker; een ervaren centrale verdediger, een aanvallende linksback (systeem Rocky in gedachten) en een patron op het middenveld.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
2 ..Axassin wrote: ↑Tue Jun 25, 2019 11:11 amIk hoopte er ook niet meer op. Jammer, we gaan zijn 'touch of genius' wel missen.
Jep. Al vrees ik dat we ze niet allemaal gaan krijgen. Met het huidige spelersmateriaal zie ik ons trouwens niet het aantrekkelijkste voetbal spelen. Wel een elftal dat een draak van een match toch in ons voordeel kan doen kantelen.Axassin wrote: ↑Tue Jun 25, 2019 11:11 amIk hoopte er ook niet meer op. Jammer, we gaan zijn 'touch of genius' wel missen.
Die aanvallende linksback vind ik het ‘minst’ nodig van dat reeksje van drie. Nelissen is toch behoorlijk gegroeid maar heeft inderdaad wel wat concurrentie nodig.
Als je nog een ervaren CV aantrekt, wat doe je dan met Wils?
Naar wat ik van Rocky al gezien heb, gaat hij vasthouden aan zijn 5-3-2. Dan speel je met 3 centrale verdedigers, waarvan je er momenteel maar 3 hebt; Wils, Smolders en Van der Veken. Dan heb je er eigenlijk nog 2 nodig maar ik denk dat ze Delorge daar ook wel zien depanneren. Nog eentje halen dus, en dat is ook wat ze in de gazetten verteld hebben blijkbaar.Eric wrote: ↑Tue Jun 25, 2019 2:03 pmJep. Al vrees ik dat we ze niet allemaal gaan krijgen. Met het huidige spelersmateriaal zie ik ons trouwens niet het aantrekkelijkste voetbal spelen. Wel een elftal dat een draak van een match toch in ons voordeel kan doen kantelen.Axassin wrote: ↑Tue Jun 25, 2019 11:11 amIk hoopte er ook niet meer op. Jammer, we gaan zijn 'touch of genius' wel missen.
Die aanvallende linksback vind ik het ‘minst’ nodig van dat reeksje van drie. Nelissen is toch behoorlijk gegroeid maar heeft inderdaad wel wat concurrentie nodig.
Nelissen heeft vooruitgang geboekt, dat klopt. Maar in mijn ogen is hij van 'dramatisch' naar 'zwak' gegaan.
Op het middenveld hebben we nog altijd zo weinig voetballend vermogen. Daar moet echt een 'spielmacher' bij.
Komen deze niet, dan moeten we ons geen illusies maken als je naar de versterking kijkt die de tegenstand haalt.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
-
Vergaaneglorie
Heuuu Eric met deze kern juist niks, wat is er dan eigenlijk al degelijk bijgehaald? Voor een match tekantelen in ons voordeel? Nee zeker nog 3 deftige versterkingen vooral achtetaan en spelverdeler!Eric wrote: ↑Tue Jun 25, 2019 2:03 pmJep. Al vrees ik dat we ze niet allemaal gaan krijgen. Met het huidige spelersmateriaal zie ik ons trouwens niet het aantrekkelijkste voetbal spelen. Wel een elftal dat een draak van een match toch in ons voordeel kan doen kantelen.Axassin wrote: ↑Tue Jun 25, 2019 11:11 amIk hoopte er ook niet meer op. Jammer, we gaan zijn 'touch of genius' wel missen.
We hebben vorig jaar draken van matchen gespeeld en veel (onterechte) punten gepakt, vooral de periode onder Spaenhoven.Vergaaneglorie wrote: ↑Wed Jun 26, 2019 5:43 amHeuuu Eric met deze kern juist niks, wat is er dan eigenlijk al degelijk bijgehaald? Voor een match tekantelen in ons voordeel? Nee zeker nog 3 deftige versterkingen vooral achtetaan en spelverdeler!Eric wrote: ↑Tue Jun 25, 2019 2:03 pmJep. Al vrees ik dat we ze niet allemaal gaan krijgen. Met het huidige spelersmateriaal zie ik ons trouwens niet het aantrekkelijkste voetbal spelen. Wel een elftal dat een draak van een match toch in ons voordeel kan doen kantelen.Axassin wrote: ↑Tue Jun 25, 2019 11:11 amIk hoopte er ook niet meer op. Jammer, we gaan zijn 'touch of genius' wel missen.
Klopt trouwens, Axassin. Denk je dat Rocky zijn systeem gaat behouden? Ik vraag me ook af hoeveel inspraak hij krijgt in de transfers.
‘t Blijft inderdaad iets te stil nu. Wel nog wat tijd natuurlijk.
Rocky is, in mijn ogen, als voetbaltrainer te beperkt om zijn systeem aan te passen aan zijn spelersgroep. Zo'n systeem kan trouwens enkel werken als je hééél goede backs, een creatief middenveld en wendbare spitsen hebt. We zitten op links nog met een probleem in dat geval, op het middenveld hebben we geen 10 en onze spitsen zijn, ondanks hun kwaliteiten, te statisch en niet snel genoeg.Eric wrote: ↑Wed Jun 26, 2019 8:54 amWe hebben vorig jaar draken van matchen gespeeld en veel (onterechte) punten gepakt, vooral de periode onder Spaenhoven.Vergaaneglorie wrote: ↑Wed Jun 26, 2019 5:43 amHeuuu Eric met deze kern juist niks, wat is er dan eigenlijk al degelijk bijgehaald? Voor een match tekantelen in ons voordeel? Nee zeker nog 3 deftige versterkingen vooral achtetaan en spelverdeler!Eric wrote: ↑Tue Jun 25, 2019 2:03 pm
Jep. Al vrees ik dat we ze niet allemaal gaan krijgen. Met het huidige spelersmateriaal zie ik ons trouwens niet het aantrekkelijkste voetbal spelen. Wel een elftal dat een draak van een match toch in ons voordeel kan doen kantelen.
Klopt trouwens, Axassin. Denk je dat Rocky zijn systeem gaat behouden? Ik vraag me ook af hoeveel inspraak hij krijgt in de transfers.
‘t Blijft inderdaad iets te stil nu. Wel nog wat tijd natuurlijk.
Ik ben benieuwd wat er nog zal bijkomen. Aan de ene kant is het goed dat ze wachten op opportuniteiten aan de andere kant kan een mooie transfer de abo-verkoop wel een boost geven.