Transfernieuws

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
Netzer
Re: Transfernieuws

Post by Netzer » Tue Feb 04, 2025 6:11 pm

Carlke wrote:
Tue Feb 04, 2025 12:59 pm
Die speelde wel degelijjk hoor bij blackborn rovers bij de u21.
Ik vind dit vrij racistisch :mrgreen: :lol: ;)
Formerly known as Lisp-boy

smiths

Post by smiths » Tue Feb 04, 2025 7:12 pm

De bagger die ik lees op de sociale media is echt wel gortig. Supporters die niet komen zien spuien hun ongenoegen terwijl ze echt hun best hebben gedaan.

* Spelers Spor is een goede aanwinst met veel snelheid en balvast
* Speler van Blackburn is iemand die makkelijk scoort en pijlsnel is
* Conte is gok maar een berekende gok en financieel geen kater

Men betaald 30.000 euro voor speler Spor en huursom aan Blackburn
Men ontvangt 300.000 euro + bonussen kan gaan tot 600.000 euro voor Sow
Men ontvangt 100.000 euro voor Mpanzu + bonussen dat kan gaan tot 450.00 euro
Men verkoopt Kiriev aan Willem II voor een serieus bedrag plus mag hij nog blijven.

Men heeft al voor volgende seizoen twee spelers vastgelegd voor de toekomst :

Een rechtsback uit Eerste Amateur en een keeper uit Noorwegen. Men haalt de beste back uit Amateur naar hier transfervrij en men haalt een jonge doelman met groeimarge. Beide spelers komen gratis dat is toch een faire deal niet ? Back is weer iemand die gaat opbrengen.

Kijk zolang men met een beperkt budget zit zal het altijd zo blijven maar men wil voorruit.

* Eerst Kessel verbouwen tot een modern complex
* Men heeft wel degelijk lokale investeerders die willen meewerken maar pas in 1A.

Kijk de club heeft nog veel werk dat weet men maar geen schulden alle andere clubs in 1B gaan over hun budget en hebben allemaal investeerders. Franc Borains overleeft door geld via Bouchez en oud spelers zoals Marouane Fellaini. Lokeren pas de voorzitter ook bij via zijn bedrijf. De schulden van RWDM en Lommel zijn niet tellen. Hoeveel geld Genk, Brugge en Club Brugge investeren in hun beloften is niet mals. Club haalt een speler van 6 mijloen euro voor hun beloften.

Stop met zagen en zeuren en kom onze club helpen er nog veel werk op de club.

TV2002

Post by TV2002 » Tue Feb 04, 2025 7:56 pm

Netzer wrote:
Tue Feb 04, 2025 5:35 pm
Devyd wrote:
Tue Feb 04, 2025 5:03 pm
Kireev vermoedelijk volgend seizoen Willem 2 .
Hopelijk dan voor een correcte prijs.
Voor €800.000 + opnieuw een percentage op de doorverkoop . Dat is dus het dubbele van zijn marktwaarde.

TV2002

Post by TV2002 » Tue Feb 04, 2025 8:06 pm

smiths wrote:
Tue Feb 04, 2025 7:12 pm
De bagger die ik lees op de sociale media is echt wel gortig. Supporters die niet komen zien spuien hun ongenoegen terwijl ze echt hun best hebben gedaan.

* Spelers Spor is een goede aanwinst met veel snelheid en balvast
* Speler van Blackburn is iemand die makkelijk scoort en pijlsnel is
* Conte is gok maar een berekende gok en financieel geen kater

Men betaald 30.000 euro voor speler Spor en huursom aan Blackburn
Men ontvangt 300.000 euro + bonussen kan gaan tot 600.000 euro voor Sow
Men ontvangt 100.000 euro voor Mpanzu + bonussen dat kan gaan tot 450.00 euro
Men verkoopt Kiriev aan Willem II voor een serieus bedrag plus mag hij nog blijven.

Men heeft al voor volgende seizoen twee spelers vastgelegd voor de toekomst :

Een rechtsback uit Eerste Amateur en een keeper uit Noorwegen. Men haalt de beste back uit Amateur naar hier transfervrij en men haalt een jonge doelman met groeimarge. Beide spelers komen gratis dat is toch een faire deal niet ? Back is weer iemand die gaat opbrengen.

Kijk zolang men met een beperkt budget zit zal het altijd zo blijven maar men wil voorruit.

* Eerst Kessel verbouwen tot een modern complex
* Men heeft wel degelijk lokale investeerders die willen meewerken maar pas in 1A.

Kijk de club heeft nog veel werk dat weet men maar geen schulden alle andere clubs in 1B gaan over hun budget en hebben allemaal investeerders. Franc Borains overleeft door geld via Bouchez en oud spelers zoals Marouane Fellaini. Lokeren pas de voorzitter ook bij via zijn bedrijf. De schulden van RWDM en Lommel zijn niet tellen. Hoeveel geld Genk, Brugge en Club Brugge investeren in hun beloften is niet mals. Club haalt een speler van 6 mijloen euro voor hun beloften.

Stop met zagen en zeuren en kom onze club helpen er nog veel werk op de club.
Die rechtsback uit Eerste Amateur is écht goed. Als die inderdaad getekend heeft, is dat een heel leuke transfer. En die doelman moet dan Kieran Baskett zijn.

KRKN

Post by KRKN » Tue Feb 04, 2025 8:11 pm

Ik ben voorzichtig positief over deze mercato.
Sow is de grootste aderlating, ook wegens directe impact voor onze top 6 ambities. Die nieuwe jongen gaat zich héél snel moeten kunnen aanpassen als die op het kransje matchen dat ons nog rest een verschil wil maken.

Mpanzu is gewoon een goede deal. Gratis gehaald, en nu nog iets voor gevangen terwijl hij in de zomer gratis zou wegwandelen. Ja, die gaan we uiteraard ook missen, maar voor een club als de onze moet dan het gezond verstand nu eenmaal primeren.

Oulare ook weg. Dat scheelt een hele hoop. Alleen: 'contract in onderling overleg ontbonden' lees ik als "we betalen hem nog een deel uit". Toch te relativeren dus.

En dan de hoofdvogel: Kireev. Qua talent met voorsprong de beste sinds de heropstart. Het stond in de sterren geschreven dat die deze zomer ging vertrekken, die is nu eenmaal te goed voor Lierse op dit moment. Echter nu al de zekerheid hebben van dergelijke som én hem nog kunnen gebruiken in de resterende matchen én voldoende tijd hebben om voor vervanging uit te kijken: dat is sterk werk.

Mijn grootste frustratie bij het bedrag van Sow is dat de som wat mij betreft geen fundamenteel verschil zou maken voor een club als Lierse. 800K voor Kireev maakt dat wel. Daarmee kunnen we echt terug investeren en hopelijk nog veel meer van dat soort transfers realiseren. Zo groei je, op lange termijn.

Prima dus. Als we nu nog de top 6 halen mogen we terugkijken op een dik seizoen. Het gaat nog erg moeilijk worden, maar onmogelijk moet het zeker niet zijn.

stakke

Post by stakke » Tue Feb 04, 2025 8:48 pm

Bedankt smiths. Heel verhelderend. Ook eens een antwoord op de vraag wat er nu precies structureel nog moet gebeuren om terug 1A waardig te zijn. Kessel moderniseren, die bezoekerstribune afwerken, en wellicht is er nog wel iets? Vallen daar ook bedragen en termijnen op te plakken, het zou me zeer benieuwen!

Als die transfers nu wat meevallen, is het allemaal niet zo verkeerd he. Sinds 1,5 jaar doen we goede transfers dus het voordeel van de twijfel verdienen ze. Maar het zou goed zijn om het iets langere termijn plan eens wat beter in kaart te brengen. Dan kunnen we meevolgen waar we staan en het zou ook wat onbegrip wegnemen.

Nog dit, young reds aub zsm weg van onze heilige grond en grasmat.

Netzer

Post by Netzer » Tue Feb 04, 2025 8:54 pm

TV2002 wrote:
Tue Feb 04, 2025 7:56 pm
Netzer wrote:
Devyd wrote:
Tue Feb 04, 2025 5:03 pm
Kireev vermoedelijk volgend seizoen Willem 2 .
Voor €800.000 + opnieuw een percentage op de doorverkoop . Dat is dus het dubbele van zijn marktwaarde.
Dat is inderdaad niet slecht.
Al zal het wel niet zo simpel zijn om voor hem een deftige vervanger te vinden.

Wat er echt ook nog moet gebeuren om ooit 1A-waardig te zijn is de grasmat. Daar mag wel eens werk van gemaakt worden.

Wat ik me afvraag is wat ze gaan doen indien we inderdaad die top 6 behalen.
Stel je voor dat we het daar sportief goed doen en de kans krijgen om te promoveren, gaan ze er dan voor gaan of gaan ze dit te vroeg vinden?
Formerly known as Lisp-boy

Carlke

Post by Carlke » Tue Feb 04, 2025 9:14 pm

Netzer wrote:
Tue Feb 04, 2025 8:54 pm
TV2002 wrote:
Netzer wrote:

Wat er echt ook nog moet gebeuren om ooit 1A-waardig te zijn is de grasmat. Daar mag wel eens werk van gemaakt worden.

Stel je voor dat we het daar sportief goed doen en de kans krijgen om te promoveren, gaan ze er dan voor gaan of gaan ze dit te vroeg vinden?
Een promotie moet je altijd voor gaan weet je wat verschil dat is financieel . Zelfs is het maar een jaar denk ik dan .

Carlke

Post by Carlke » Tue Feb 04, 2025 9:15 pm

Heb ik iets gemist rechtsback en keeper ?

ozzy105

Post by ozzy105 » Tue Feb 04, 2025 9:34 pm

Carlke wrote:
Tue Feb 04, 2025 9:14 pm
Netzer wrote:
Tue Feb 04, 2025 8:54 pm
TV2002 wrote:

Een promotie moet je altijd voor gaan weet je wat verschil dat is financieel . Zelfs is het maar een jaar denk ik dan .
Niet denken er zeker van zijn... Kijk maar naar de bvb wedstrijden tegen oa Anderlecht waar men voor ruim 10000 man speelde en dan nog op een midweekdag... Eerste klasse brengt zoveel meer geld in het laadje je haalt wss een gemiddelde van 7000 man, je gaat dikwijls voor een uitverkocht stadion spelen zekers tegen Antwerp, Anderlecht, Club Brugge oa... Kassa kassa! Tv gelden, sponsors die zouden bijkomen, waarde van spelers die stijgen... 1B daar mag je geen 10 jaar of langer blijven hangen zoals Antwerp of je sterft langzaam maar zekers.

Post Reply