Clubnieuws

Alle algemene zaken over het reilen & zeilen binnen Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
ozzy105
Re: Clubnieuws

Post by ozzy105 » Tue Dec 17, 2024 5:41 pm

Op wiens advies is de ontslagen trainer gekomen? Dit is nu al de 7 trainer die zijn kast mag leegmaken sinds de heropstart in 2018, buiten VI allemaal maar paar maanden aan boord gebleven op het lisp!!! Goed beleid ? Bijna ieder seizoen bijna vanaf nul starten. We gaan nu niet zwanzen he mensen. Tijd voor het bestuur om eens voor de spiegel te gaan staan poepsimpel. Ik hoop dat dit gebeurt of men blijft ploeteren in het moeras met gevolg gefrustreerde supporters.

Carlke

Post by Carlke » Tue Dec 17, 2024 6:18 pm

Devyd wrote:
Tue Dec 17, 2024 3:52 pm
Vanmiddag tijdens een lunch met een klant , die toevallig ook lierse supporter bleek te zijn , er het er nog eens over gehad ,
En die bleek toch ook van mening te zijn dat dit de juiste keuze is , heeft blijkbaar geregeld contact met een medewerker van de ploeg .

En er zouden idd toch wat spelers niet tevreden rond lopen .

De heel verdedigende tactiek en de late wissels waren veel een doorn in het oog .

De veel gekwetsten zouden dan weer liggen aan de veel te intensieve trainingen in de week , waardoor er tijdens de wedstrijden teveel spelers niet uitgerust aan de aftrap kunnen staan .

Maar bon .
Het is nu wat het is .
Ik prefereer eindelijk een coach met ballen , die naast de lijn mee stuurt , die de boel scherp krijgt !
Dat zag ik niet in deze coach ..
Oke als dit waar is is er natuurlijk wel best dat er ingegrepen word he ! Maar ik vind toch dat spelers met tegen een trainer te spelen ook aan hun eigen premie zitten. Over die blessures tja ik vind nu ook niet dat je nu nog veel op fisieke vlak moet doen, in voorbereiding wel maar nu moet dat wedstrijdgericht zijn .

Vergaaneglorie

Post by Vergaaneglorie » Tue Dec 17, 2024 7:31 pm

ozzy105 wrote:
Tue Dec 17, 2024 5:41 pm
Op wiens advies is de ontslagen trainer gekomen? Dit is nu al de 7 trainer die zijn kast mag leegmaken sinds de heropstart in 2018, buiten VI allemaal maar paar maanden aan boord gebleven op het lisp!!! Goed beleid ? Bijna ieder seizoen bijna vanaf nul starten. We gaan nu niet zwanzen he mensen. Tijd voor het bestuur om eens voor de spiegel te gaan staan poepsimpel. Ik hoop dat dit gebeurt of men blijft ploeteren in het moeras met gevolg gefrustreerde supporters.
Maar wat voor trainers zijn het ook altijd he Ozzy, ene die in 2de provinciale kampioen speelt enz...

Netzer

Post by Netzer » Fri Jan 10, 2025 7:00 am

Kan iemand het volledige artikel posten van Jonathan Kindermans in HLN?
Formerly known as Lisp-boy

TV2002

Post by TV2002 » Fri Jan 10, 2025 3:10 pm

Netzer wrote:
Fri Jan 10, 2025 7:00 am
Kan iemand het volledige artikel posten van Jonathan Kindermans in HLN?
Sportief manager Jonathan Kindermans (Lierse) over tweede seizoenshelft: “Zesde plaats is niet het eerste doel”

We spraken met Jonathan Kindermans over de prestaties tot nu toe, de ambities, de wintermercato en de verwachtingen voor de komende maanden.

Hoe evalueer je de eerste seizoenshelft?

“Ik ben tevreden over de metamorfose die we deze zomer hebben ondergaan. De nieuwkomers hebben zich goed aangepast, en dat vertaalde zich in een goede competitiestart. Gaandeweg verwaterde echter onze herkenbare speelstijl – aanvallend voetbal met veel intensiteit. In een later stadium ging dat gepaard met mindere resultaten.”

Drong een trainerswissel zich op?

“We waren onze fierheid deels kwijtgeraakt. Ik herkende onze ploeg niet meer. Meer en meer begonnen we ons aan te passen aan de tegenstander. Die zesde plaats waar velen over spreken, is geen topprioriteit. We hebben een plan uitgewerkt, en ik hecht meer belang aan het creëren van een identiteit. Als een plek in de play-offs zich aandient, laten we die kans niet liggen. Het zou een geweldige ervaring betekenen voor onze jongeren.”

Heel wat namen circuleerden als opvolger van Christophe Grégoire. Het werd uiteindelijk Jamath Shoffner. Een overgangsfiguur?

“Zeker niet. We willen op lange termijn met hem werken. Na het vertrek van Sven Vandenbroeck was Jamath onze eerste keuze. Ook Herman Losada stond op de shortlist. Zijn passie en visie op voetbal spraken ons aan. No hard feelings naar Losada, maar het geleverde werk van Jamath bij Oostende was toch indrukwekkend. Hij bracht Oostende tot in de halve finale van de Beker van België met goed voetbal. Om familiale redenen ging de zomerdeal uiteindelijk niet door. Nu vallen alle puzzelstukjes in elkaar en was het moment daar.”

Komen er nog nieuwe spelers bij, en welke jongens vertrekken? Ik denk bijvoorbeeld aan Oulare en Teunckens.

“Met Bo De Kerf hebben we een 21-jarige centrale middenvelder van Ninove binnengehaald. Het contract van Emmanuel Da Costa werd dan weer opengebroken. Het is iemand die bewust bezig is met zijn lichaam. Hij is altijd een van de eersten of laatsten op de club. Zulke beloften willen we belonen. Voor Obbie Oulare en Jens Teunckens zoeken we een oplossing. Ik hoop dat ze een club vinden en hun voetbalplezier terugvinden. Het zou ook de loonlast verlichten.”

“Op dit moment zijn we niet slecht gewapend, maar als er nog iemand vertrekt, herbekijken we de situatie. Spelers als Kireev, Sow, Daguin of Marrijnissen kunnen op bijval rekenen. Er wordt altijd geïnformeerd. Misschien komt er wel een bod. Maar doorgaans is de wintermercato geen overvloed aan activiteiten.”

Krijg een melding bij belangrijke berichten over HLN Sport.

TV2002

Post by TV2002 » Fri Jan 31, 2025 7:02 pm

Iemand hier die naar The State of the Union-event geweest is van de club en iets heeft opgevangen van de mogelijke plannen van kustgras op het hoofdveld? Of weet iemand überhaupt wat de plannen daar nu eigenlijk mee zijn?
Een paar jaar geleden was het toch de bedoeling om in de toekomst een kunstgrasveld op het Lisp te leggen, dacht ik.

Netzer

Post by Netzer » Fri Jan 31, 2025 8:27 pm

Ik zou zeggen, laat maar komen.
Alles is echt beter dan de huidige toestand van het veld.
Formerly known as Lisp-boy

KRKN

Post by KRKN » Sat Feb 01, 2025 1:18 pm

TV2002 wrote:
Fri Jan 31, 2025 7:02 pm
Iemand hier die naar The State of the Union-event geweest is van de club en iets heeft opgevangen van de mogelijke plannen van kustgras op het hoofdveld? Of weet iemand überhaupt wat de plannen daar nu eigenlijk mee zijn?
Een paar jaar geleden was het toch de bedoeling om in de toekomst een kunstgrasveld op het Lisp te leggen, dacht ik.
Dat was geloof ik vooral met het idee dat er daaronder een parking moest komen. Gezien de algemene stadionplanning toch op een laag pitje staan, denk ik niet dat dat echt nog de bedoeling is.

Mark

Post by Mark » Sat Feb 01, 2025 2:20 pm

KRKN wrote:
Sat Feb 01, 2025 1:18 pm
TV2002 wrote:
Fri Jan 31, 2025 7:02 pm
Dat was geloof ik vooral met het idee dat er daaronder een parking moest komen. Gezien de algemene stadionplanning toch op een laag pitje staan, denk ik niet dat dat echt nog de bedoeling is.
Vorig jaar was er sprake van, om in beide grote backlijnen, hybride gras aan te leggen, maar ook daar heb ik niets meer over vernomen.

Devyd

Post by Devyd » Sun Feb 02, 2025 11:51 am

Mijn vermoeden is dat Luc op de moment probeert om
Er een levendige club van probeert te maken . Wat eigenlijk ook lukt , we kunnen alle weken profesioneel voetbal zien . De club leeft , veel standvastige supporters .

Links en rechts wat probeert te investeren waar nodig .
Tot de moment er een overnemer komt die , en de financiele middelen heeft om door te groeien . En ook het familiale aan onze club wil behouden , en pas dan zal er een echte groei op het veld te zien zijn !
Ik denk dat Luc ook niet zomaar een overnemer wilt , maar dat hij zelf ook aan boord wil blijven , en daar zal het schoentje wringen bij reeds gepasseerde investeerders .

En het gezaag en geklaag op de tribune´s en social media moeten we er maar bij nemen , dat doen we al jaren 😁 zelfs als we een topmatch spelen zitten er op de tribune hun gal te spuwen .

Eerlijk is eerlijk , we kunnen plezier maken in Lier , maar een stukske klagen kunnen we ook zenne 😂

Post Reply