Seraing- K Lierse SK [24-08-2024]

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
Carlke
Re: Seraing- K Lierse SK [24-08-2024]

Post by Carlke » Sun Aug 25, 2024 12:10 am

XDV1906 wrote:
Sat Aug 24, 2024 11:42 pm
Vrij zeker dat Perdichizzi zen hamstring heeft gescheurd.
Heel groot verschil dijblessure of gescheurde hamstring . Als het dat is hebben we dik probleem dan kan je nog verdediger gaan halen en dringend. Mankte na match wel maar kon nog stappen, weet wel niet of je dat nog kan met gescheurde hamstring .

Carlke

Post by Carlke » Sun Aug 25, 2024 12:14 am

Lisp-boy wrote:
Sat Aug 24, 2024 11:55 pm
XDV1906 wrote:
Laat ons hopen van niet, is wat mij betreft onmisbaar achteraan. Moest hij langdurig geblesseerd zijn dan zit je met een groot probleem.
Toch ook even iets over Adinany, heeft een nuttige wedstrijd gespeeld maar hij heeft volgens mij in deze twee wedstrijden niet één keer deftig naar doel getrapt. Als hij de komende wedstrijden het doel weet te vinden dan gaan we daar nog veel plezier aan beleven.
En Daguin, dat is een echte voltreffer, echt een aanwinst op het middenveld.
Dat van adinany is mij ook opgevallen ... maar wel goed met hoofd en snel en balvast. Speler waar men heel graag naast speelt denk !

Justhomuch

Post by Justhomuch » Sun Aug 25, 2024 12:30 am

Carlke wrote:
Sun Aug 25, 2024 12:14 am
Lisp-boy wrote:
XDV1906 wrote:
Laat ons hopen van niet, is wat mij betreft onmisbaar achteraan. Moest hij langdurig geblesseerd zijn dan zit je met een groot probleem.
Toch ook even iets over Adinany, heeft een nuttige wedstrijd gespeeld maar hij heeft volgens mij in deze twee wedstrijden niet één keer deftig naar doel getrapt. Als hij de komende wedstrijden het doel weet te vinden dan gaan we daar nog veel plezier aan beleven.
Dat van adinany is mij ook opgevallen ... maar wel goed met hoofd en snel en balvast. Speler waar men heel graag naast speelt denk !
Toch één keer deftig op doel getrapt vandaag minstens, dan die kopbal die sow daarna in doel kopt in de rebound?
Maar een spits moet goals maken he, ik ben allesinds al wel fan van zijn speelstijl.
Wij komen áltijd terug!

Carlke

Post by Carlke » Sun Aug 25, 2024 9:01 am

Justhomuch wrote:
Sun Aug 25, 2024 12:30 am
Carlke wrote:
Sun Aug 25, 2024 12:14 am
Lisp-boy wrote:

Toch één keer deftig op doel getrapt vandaag minstens, dan die kopbal die sow daarna in doel kopt in de rebound?
Maar een spits moet goals maken he, ik ben allesinds al wel fan van zijn speelstijl.

2... dat is waar maar laten we op hem niet te veel druk leggen die gaat nog wel scoren hoor.. als die voorzetten van de 2 de helft gisteren zo gegeven worden gaat hij nog tegen de netten. Maar andere spelers gaan er meer maken want houd heel verdediging bezig. Sow en kierev gaan daar van profiteren hoor .

Devyd

Post by Devyd » Sun Aug 25, 2024 9:41 am

Het enige waar ik me op een gegeven moment aan stoorde , was terwijl de bal voorraan was met een inworp dacht ik . Staan enkel boone , met een tegenstander en perdicci op onze eigen helft .

Perdicci geeft meermaals aan tegen Boone om op te schuiven , en die blijft tegenspreken en houd gewoon positie waardoor zijn man onside blijft .

Perdicci laat zijn ongenoegen ook blijken tegen de Coach .

Ik snapte hem volledig , geen idee waarom Boone dit niet wilde doen .

esreil

Post by esreil » Sun Aug 25, 2024 10:04 am

Leuke match, slechte arbiter, k*t seraing. Leuke sfeer.

XDV1906

Post by XDV1906 » Sun Aug 25, 2024 10:07 am

esreil wrote:
Sun Aug 25, 2024 10:04 am
Leuke match, slechte arbiter, k*t seraing. Leuke sfeer.
Kijk, een man van weinig woorden die de wedstrijd perfect beschrijft. :lol:

KRKN

Post by KRKN » Sun Aug 25, 2024 10:19 am

Super content met de 6 op 6. Wel nog stevig wat werkpunten, want tegen dit zwak Seraing ging het verre van vanzelf.

Wat Adinany betreft: zeker nuttige spits, maar ik ga toch blij zijn als Obbi terug fit is (traint terug mee). Die schat ik toch nog een niveau hoger in.

Goed voor Sow z'n vertrouwen, die twee goals, al had die er nog wel eentje moeten maken.

Ik maak me wel grote zorgen over Pietro. Die kunnen we echt niet lang missen. Volgens mij valt die 3-2 nooit met hem.

Op naar Deinze. Dit blijft zo'n moeilijk te voorspellen reeks, dus wie weet!

Justhomuch

Post by Justhomuch » Sun Aug 25, 2024 11:08 am

Lierse zwoegt zich naar winst en zes op zes tegen Seraing

Zes op zes voor Lierse. Eén week na de stuntzege bij Zulte Waregem pakten de Pallieters nu ook een fel bevochten driepunter op het eigen Lisp tegen Seraing. Twee vermijdbare tegengoals hielden tot het einde de spanning in de partij en vooral de blessures van Pietro Perdichizzi en Benni Mpanzu waren een domper.

Christophe Grégoire schonk het vertrouwen aan de elf die vorige zondag aan de aftrap verschenen bij Zulte Waregem. Al moest de hoofdcoach al snel uit zijn wisselmateriaal putten, toen Benni Mpanzu al na dik tien minuten geblesseerd naar de kant moest en Brent Laes kwam aflossen. Maxim Kireev, die voor aanvang van de partij nog uitgebreid testte, hield wel stand.

Een veelbelovende openingsfase

De opdracht voor de Pallieters was duidelijk. Bevestiging brengen van de sterke prestatie op de openingsdag en tegelijk naar een zes op zes hengelen. Maar de Lierenaars kregen aanvankelijk een stug Seraing voorgeschoteld. Tien minuten bleef het dan ook wachten op de eerste kansjes. Adinany besloot te zwak op de bezoekende goalie Margueron en het Waalse sluitstuk wist eveneens raad met een schuiver van Daguin. Tegelijk hield de thuisploeg de adem in, toen een schot van Schouterden nipt naast de verste paal zoefde. Op het halfuur maakte angst echter plaats voor opluchting. Lierse claimde eerst nog een strafschop na een trekfout van Tshibuabua op Adinany, maar de Franse spits nam minuten later revanche.

Op voorzet van De Schrijver kopte hij staalhard op de armen van Margueron, Sow legde de rebound ook al met het hoofd binnen. Daarmee leek de ban gebroken, maar nauwelijks zes minuten later was alles plots te herdoen. Seraing kreeg een dubieuze vrijschop, Perdichizzi kopte het leer op de enkels van Adinany en Alione schoot de afvallende bal onhoudbaar hoog in doel. Een ferme dreun was het, die nog voor rust plaats moest ruimen voor verse euforie. Want diep in de blessuretijd verstuurde Kireev een verre bal tot bij Sow, die op snelheid richting Margueron holde en beheerst naast de bezoekende doelman schoof. Dan toch nog met een bonus de rust in. Een wereld van verschil.

Geen penalty

Lierse kwam bovendien snedig uit de kleedkamer. Perdichizzi kopte over, maar moest minuten later ook al geblesseerd naar de kant. Boone haalde vervolgens spectaculair een bal van de doellijn, alvorens de Pallieters de broodnodige ademruimte kregen. Kireev zette zich door op rechts, Tshibuabua tapte de voorzet via de binnenkant van de paal in eigen doel. Maar opnieuw gaf Lierse zijn comfortabele voorsprong snel prijs. Camara nam het leer zichtbaar met de hand mee en schoof in de korte hoek binnen. Een bijzonder wispelturige scheidsrechter De Couvreur werkte zich wat later nog meer op de zenuwen door een tweede strafschopfout op Adinany door de vingers te zien. Het hield alvast de spanning in de partij, want ook Sow en Adinany mikten nog over.Seraing moest uiteindelijk het slotkwartier nog met tien verder, toen Adinany net buiten de grote rechthoek getorpedeerd werd door doelman Margueron. Met z’n tienen was er van een echt slotoffensief niet echt sprake meer. Al bleef de spanning tot het laatste fluitsignaal overeind, omdat ook de Pallieters de kloof niet wisten

ONS OORDEEL.

Ousmane Sow is met dubbelklapper absolute uitblinker op het Lisp uit te breiden. Maar vooral opent geel-zwart de competitie met een onverhoopte zes op zes.

Lierse wist vanavond na een spektakelrijke partije met 3-2 te winnen tegen Seraing. Lees hier onze spelersbeoordelingen

Jarno De Smet 6

Was kansloos bij de tegentreffer van Alione en kreeg verder bitter weinig werk op te knappen in de eerste helft. Ook na de pauze kon de tegengoal van Camara hem niet aangewreven worden.

Luc Marijnissen 6

Loopt met heel veel vertrouwen te voetballen. De Nederlander voelt zich kiplekker in een formatie met drie achterin.

Viktor Boone 7

Hield met een prachtige reflex Seraing na rust van de 2-2 en was heel betrouwbaar en sterk centraal in de defensie.

Pietro Perdichizzi (53’) 6

Kende een baaldag. Knikte het leer ongelukkig weg bij de eerste treffer van Seraing en moest na de pauze al snel naar de kant met een dijblessure.

Pieter De Schrijver 6

Was de inleider van de openingsgoal. Verrichte heel veel werk op zijn rechterflank.

Benni Mpanzu (12’) 6

Moest al heel vroeg geblesseerd naar de kant met een spierblessure. Pech voor de jonge middenvelder, die zich wou bewijzen na zijn vroege vervanging een week eerder.

Victor Daguin 6

De metronoom op het middenveld. Houdt de zaken simpel, maar is van zo’n groot nut voor dit Lierse.

Dirk Asare 6

Heel werklustig op het middenveld en zeker na de pauze opvallend met enkele goede acties.

Maxim Kireev (88’) 7

Legde nog een fitheidstest af voor aanvang van de partij en had bij vlagen wel wat slordigheden in zijn spel steken. Leverde bij de tweede goal een prachtige assist af en dwong na rust ook de derde treffer nog af.

Ousmane Sow (88’) 8

Zijn dubbelklapper maakte de mindere prestatie van de openingsdag bij Zulte Waregem helemaal goed. Was efficiënt en negentig minuten lang een gesel voor de bezoekers.

Bryan Adinany 6

Werkte zich de ziel uit het lijf voor de ploeg. Verdient ook een eerste goaltje en was er bij de openingstreffer ook heel dicht bij.

INVALLERS

Brent Laes (12’) 7

Kende een vroege invalbeurt en solliciteerde nadrukkelijk naar een basisplaats. Zijn terugkeer naar het Lisp is een zegen op de linkerflank.

Sam Vanderhallen (53’) 6

Moest grote schoenen vullen als vervanger van Perdichizzi. Was uiterst sober en viel op geen foutje te betrappen.

Glenn Claes en Niklo Dailly (88’) /

Vielen te laat in voor een beoordeling

REACTIES. Viktor Boone realistisch maar blij met de zege, coach Grégoire opent met thuiszege waarin “de details het verschil hebben gemaakt”

Viktor Boone blij met zege, maar niet blind voor werkpunten

“Drie punten doen deugd, maar niet onze beste match”

Viktor Boone was achterin opnieuw van goudwaarde voor Lierse. De centrale verdediger hield Seraing na rust met een kattenpoot op de doellijn“Dat was inderdaad een cruciale fase”, haalde Boone opgelucht adem. “Ik maakte een reflex en tot mijn verbazing hield ik het leer uit doel. Een beetje geluk en dat hadden we op dat moment ook nodig. Want toegegeven, we speelden zeker niet onze beste match. Vooral in de eerste helft acteerden we slordig en hielden de ruimtes heel groot. Zo gaven we Seraing als het ware een voet in de wedstrijd.” van de 2-2 en een minuut later stond het 3-1 voor de Pallieters.

“Dat was inderdaad een cruciale fase”, haalde Boone opgelucht adem. “Ik maakte een reflex en tot mijn verbazing hield ik het leer uit doel. Een beetje geluk en dat hadden we op dat moment ook nodig. Want toegegeven, we speelden zeker niet onze beste match. Vooral in de eerste helft acteerden we slordig en hielden de ruimtes heel groot. Zo gaven we Seraing als het ware een voet in de wedstrijd.”Lierse wist telkens wel op voorsprong te klimmen, maar gaf Seraing ook iedere keer opnieuw een levenslijn.

“Al kan ik de 3-2 toch echt niet vatten. Daar ging toch overduidelijk handspel van Camara aan vooraf. De scheidsrechter beaamt dat dan ook nog, maar stelt dat het doelpunt om een andere fase gaat. Handspel lijkt me nochtans toch gewoon handspel. Maar kom, we zijn nadien niet echt meer in de problemen gekomen en blinken met een mooie zes op zes. Dit is de start waar we van droomden en die is nu realiteit. Komend weekend wacht ons een clash met Deinze. Met opnieuw onze achterban achter ons is alles mogelijk.”

Brent Laes blikte met een dubbel gevoel terug op de fel bevochten zege tegen Seraing.

“Enerzijds ben ik uiteraard heel blij met de drie punten en de zes op zes. Maar anderzijds hadden we ons het leven toch ook wel veel makkelijker kunnen maken. Zeker na die 2-1 net voor rust moet je dat vasthouden en niet meer in de problemen komen. Niettemin is dit voor Lierse na een heel lastig seizoen de perfecte start. Er komen nu een reeks zware matchen aan, maar het is aan ons om verder op dit elan door te gaan.”

Christophe Grégoire begint nu ook op het Lisp met een zege: “Details hebben het verschil gemaakt”

Eén week na de stuntzege bij Zulte Waregem hapte Christophe Grégoire nu ook bij zijn debuut op het eigen Lisp de volle pot. En dat deed de coach zichtbaar deugd.

“Ja, want dit zijn belangrijke punten”, opende hij. “Na de winst van vorige week zochten we bevestiging. Die is er qua resultaat ook gekomen. Details hebben het verschil gemaakt en die draaiden in ons voordeel uit. Misschien dwingen we die ook af.”

De sportieve baas van de Pallieters besefte tegelijkertijd dat zijn team een erg lastige avond had gekend tegen Seraing.

“Er staken flink wat manco’s in ons spel. We hielden niet voldoende ritme en ook de pressing kon bij vlagen veel beter. Maar we hebben deze zege wel opnieuw als een ploeg over de streep getrokken.”

Op de vraag of Ousmane Sow de sleutel tot het succes was tegen Seraing antwoordde de T1 ontwijkend. “De sleutel is de ploeg. Ja Ousmane was belangrijk, maar was tegen Zulte Waregem misschien net één van de minderen. We moeten het als ploeg doen. De ene moet een mindere dag van de andere compenseren. In die optiek heeft Sow zaterdag zeker zijn bijdrage geleverd.”

Christophe Grégoire zag zowel Pietro Perdichizzi als Benni Mpanzu vroegtijdig uitvallen. Perdichizzi liep een dijblessure op en ondergaat maandag een echografie. Mpanzu moest met een spierletsel naar de kant.
Wij komen áltijd terug!

Mark

Post by Mark » Sun Aug 25, 2024 11:30 am

Ondanks, dat het verre van gemakkelijk was tegen toch een degradatie kandidaat en 2 tegen doelpunten, vind ik wel dat we veel beter spelen dan vorig seizoen.
Zo is het opnieuw genieten van het voetbal, al stond er gisteren wel een erg slechte scheidsrechter op het veld !
Daguin is een veel betere voetballer dan Van Acker, waarmee ik niet wil zeggen dat Van Acker slecht is of was.
Hopelijk valt de blessure van Pietro mee want dat is een echte leider en krijger die we echt niet lang kunnen missen.
Ook vooraan zit het goed, Adinany scoort dan nog niet maar door al zijn harde werk krijgen Sow en Kireev veel meer ruimte.
Op naar Deinze, moeilijk maar niet onmogelijk.

Post Reply