A-kern

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
XDV1906
Re: A-kern

Post by XDV1906 » Tue Jul 02, 2024 12:01 pm

Tirpan ook officieel weg nu.

ozzy105

Post by ozzy105 » Tue Jul 02, 2024 12:58 pm

Jammer, weer een meer dan degelijke speler die vertrekt daarom dat ik vurig blijf hopen op een medeinvesteerder of betrouwbare overnemer die gaat bouwen aan een ploeg die de overstap kan maken naar waar Lierse en de achterban thuishoort nl in de hoogste klasse zoniet zal men blijven aanmodderen.

KRKN

Post by KRKN » Tue Jul 02, 2024 2:12 pm

Axassin wrote:
Mon Jul 01, 2024 11:59 am
Ik vergelijk altijd graag in de voorbereiding de kern met de eerste competitiematch vorig seizoen. Toen speelden we op NXT met volgende opstelling:

K: Teunckens
LWB: Schouterden
CV: Poelmans
CV: Marijnissen
CV: Nkaka
RWB: Tarfi
CM: Van Acker
CM: Brebels
LB: Kireev
SP: Oulare
RB: Claes

Bank: De Smet / Libert / Cools / De Bruyn / El Touile / Ocansey / Sampers

Op dit moment, met de beschikbare spelers (Tirpan ligt nog steeds onder contract), zou ik ze nu zo zetten:

K: Teunckens
LWB: Laes
CV: Perdichizzi
CV: Boone
CV: Marijnissen
RWB: Tirpan
CM: Matuta
CM: Daguin
LB: Kireev
SP: Adinany
RB: Sow

Bank: De Smet / Sam VDH / PDS/ Claes / Hartmann / Oulare / El Touile / Sampers

Met volgende nuance:

- Tirpan vertrekt waarschijnlijk, daar wordt sowieso een vervanger voor aangetrokken
- Ze zoeken nog een back-up voor Laes
- Er komt een vervanger voor Van Acker
- Er zou nog een aanvaller bijkomen. Oulare en/of Sampers zouden nog kunnen vertrekken. Daar komt dan vermoedelijk nog iets bij

Qua analyse van de linies:

1) Doelmannen: Status Quo
2) Verdediging: Serieuze upgrade. Veel meer ervaring & kwaliteit. Op de backs ook veel meer (wissel)opties met oa PDS die terugkeert
3) Middenveld: Afwachten. Brebels zijn grootste kwaliteit waren de meters die hij liep. Dat lijken mij Matuta & Daguin vlot te gaan opvangen. De goals van Van Acker gaan we wel missen, die gaan van andere spelers moeten komen. De gaten die hij liet op het middenveld gaan nu wel beter gecovered worden
4) Aanval: In mijn ogen ook een serieuze upgrade. Kireev is een totaal andere speler dan een jaar geleden. Met Adinany is het afwachten maar de Oulare van de eerste matchen was zwak. Adinany is een veel dynamischer type. Sow is een gigantisch verschil in kwaliteit (zag je tegen Lint ook al weer) versus de Claes die daar stond te zwemmen
5) Bank: Afwachten. Maar ik zie wel enkele spelers zoals Sam en Samih die een stuk verder staan in hun ontwikkeling. Verder zullen er nog een paar spelers bijkomen.

Jullie mening?
Ik volg je analyse, al kan ik Daguin en Matuta heel moeilijk inschatten. Tirpan vervangen met een speler van hetzelfde niveau lijkt me wel erg moeilijk.

De goesting begint te komen, maar ik hoop wel nog op een drietal echt goeie versterkingen.

Als Oulare blijft heb je met Adinany toch wel twee stevige kerels vooraan. Daar kan je toch mee pompen als je het moeilijk krijgt. Benieuwd. Het zal nog wel even duren vooraleer we een zicht krijgen op de definitieve kern.

TV2002

Post by TV2002 » Tue Jul 02, 2024 6:29 pm

Amine Benchaib traint ook mee als tester.

XDV1906

Post by XDV1906 » Wed Jul 03, 2024 12:23 pm

Schouterden naar Seraing.

ozzy105

Post by ozzy105 » Wed Jul 03, 2024 6:20 pm

Het middenveld is momenteel zeg momenteel de zwakte.. Ik hoop dat er daar 2-3 goede ervaren spelers nog bijkomen oa een echte nummer 10! Ondertussen zijn er toch alweer een stuk of 10 vertrokken waaronder toch veel basisspelers, spelers met ervaring ook.

Axassin

Post by Axassin » Thu Jul 04, 2024 2:45 pm

TV2002 wrote:
Tue Jul 02, 2024 6:29 pm
Amine Benchaib traint ook mee als tester.
Da's geen verkeerde voetballer hoor. Veel spelinzicht, vlotte dribbel,...

Even opgezocht: In seizoen 22/33 overstap gemaakt van Kortrijk naar Mioveni, die tegen degradatie vochten in eerste klasse Roemenie.

Daar toch wel indruk gemaakt en ook 3 doelpunten en een assist in een half seizoen. Roemenië is echt een 'handelscompetitie': Hij kwam daar terecht in een kern van 46(!) spelers.

Door zijn goede prestaties opgepikt door Farul, de kampioen dat seizoen. Kwam daar wederom weer in een serieuze kern terecht: 49 spelers. :lol Speelde daar in totaal 6 wedstrijden en scoorde 1 doelpunt. Nu, concurrentie was daar niet min met onder andere op zijn positie (middenveld of flanken): Sali (MW: 2 miljoen), Grameni (MW: 2 miljoen), Baluta (MW: 2 miljoen) en nog een 15-tal andere concurrenten op die plaatsen. :lol:

Altijd afwachten maar kan voor ons wel eens een goede transfer zijn!
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

ozzy105

Post by ozzy105 » Thu Jul 04, 2024 4:12 pm

Destijds bij Lokeren gold hij als een groot talent maar bij Charleroi de stap vooruit niet kunnen zetten. Aan wat lag dit moeilijk karakter? Graag de bloemetjes buiten zetten, niet als prof leven? Wie zal het zeggen. Als die het niveau haalt van 6-7 jaar terug heb je meteen een toptransfer simpel!

Axassin

Post by Axassin » Thu Jul 04, 2024 4:31 pm

En jij kent die persoonlijk dan Ozzy? Is nog maar een jaar geleden dat die toch een serieus niveau haalde.

Was vandaag niet (meer) op training btw.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

ozzy105

Post by ozzy105 » Thu Jul 04, 2024 4:48 pm

Axassin wrote:
Thu Jul 04, 2024 4:31 pm
En jij kent die persoonlijk dan Ozzy? Is nog maar een jaar geleden dat die toch een serieus niveau haalde.

Was vandaag niet (meer) op training btw.
Ken hem niet Axassin. Heb hem wel goede matchen zien spelen op tv bij Lokeren en in het begin bij Charleroi vraag was hoe komt het dat hij nadien weggedeemsterd is? Maar nogmaals haalt die zijn oude niveau en kan hé nog maar 26 jaar heb je een toptransfer beet!

Post Reply