A-kern
Re: A-kern
Axassin wrote: ↑Wed Apr 03, 2024 6:37 pmFiero67 wrote: ↑Wed Apr 03, 2024 6:20 pmOzzy, lees nu eens wat er staat, beste man, zonder aan alles je eigen interpretatie te geven.[/b]
Ten eerste zelfs met VDB nu aan boord had men nooit top zes behaald jamais clubs als Lommel-Beerschot-Zulte-Deinze-Eisden-Beveren-Luik hebben een veel betere kern.
Dat weet ik zo nog maar niet. Ze zouden nooit maar ook nooit in die neerwaartse spiraal terecht gekomen zijn. Een ploeg zonder vertrouwen haalt geen punten en zit meestal in de hoek waar de klappen vallen.
Ten tweede dit kleine budget aanhouden is telkens een groot risico nemen dat beseft iedere supporter en kan vroeg of laat verkeerd aflopen, 1B zal jaar na jaar sterker worden en degene met een klein budget en of belofteclubs zullen er uitgefilterd worden.
Dat zeg ik in se toch ook. Met het huidig budget kunnen we niet veel ambiëren. Maar ik begrijp wel dat LVT niet verder wil springen dan zijn stok lang is.
Ten derde hoelang is men al bezig voor een medeinvesteerder die ook iets in de pap te brokken wil hebben? En duld LVT wel een medeinvesteerder? Ik heb een vermoeden dat hij zelf de touwtjes voor 100% in handen wil houden, hopelijk ben ik mis!
Daar kan ik niets zinnigs over zeggen. Ik zit niet in de bestuurskamer noch kan ik in het hoofd van LVT kijken. Dat is allemaal iest dat jij moet menen te concluderen.
Ten vierde ik kan er niet mee dat je Ocansey-VA een onvoldoende kan geven beide hebben geel-zwart op cruciale momenten de overwinning geleverd en ondanks een mindere periode van Thibaut is hij alweer onze topschutter! Dat hij een mindere periode doormaakte zal te maken hebben gehad omwille van de beloftes die niet ingewilligd werden en ook de ploeg zwalpte.
Dus jij vindt echt dat VA dit seizoen outstanding was?? Really? Meer slechte matchen dan goede, beste man. Hij is topschutter omdat hij de penalties mag trappen.
Betreffende Poelmans daar heeft idd ieder zijn mening over maar ik zou een vervanger voor hem zoeken heeft er buiten enkele matchen een zwak seizoen achter de rug ook niet voor niets dat hij altijd bankzitter was sinds zijn terugkeer op het Lisp vergeet dit niet.
Ik zal dit niet vergeten. Ik vind dat Poelmans zijn matchen speelt.
Minstens 1 extra spits zal nodig seizoen want Oulare no way dat hij nog een gans seizoen vrij blijft van blessures.
aha, akkoord, se. Maar in feite zeg ik dat toch ook al.
Op de flanken zit men goed met Kireeev-Sow-Ocansey. Ik hoop vooral dat PDS waar ik fan van ben zijn niveau terughaald wat niet evident zal zijn en VB aan boord blijft, met PDS-VB-Tirpan zit je al goed.
Bedankt Fiero, toch iemand die nog de moed heeft om ozzy van antwoord te dienen. Correcte analyse overigens
Beetje dezelfde analyse als de mijne .
Ik denk dat we hier redelijk coerect zijn . We hebben het allemaal met onze eigen ogen gezien , hoe het gelopen is dit seizoen . De mindere spelers moeten eruit en een totale miscast van trainer .
Ik kijk vol verwachting uit naar volgend seizoen . E als we nog een paar jaar kunnen meespelen tussen plaats 5 en 10 voor we door groeien who cares ??
Mss is het goed dat VA een transfer maakt , dan zijn we ineens van den Ozzy ook van af , mss dat hij nog wa oost europees moet studeren om daar op een forum zijne god te gaan aanbidden !
Ik vraag me vooral af wie van de huidige basis je echt nog wilt houden.
Oulare lijkt me erg logisch. Kireev komt ook piepen. Sam VDH ga je nu niet stelselmatig brengen om hem in de zomer overboord te kieperen, dus daar zal de coach ook wel mee verder willen. Tirpan heeft ook al zijn waarde bewezen. Verder zijn er wat mij betreft geen echte heilige huisjes.
Ik vind trouwens niet dat we enkel die spelers moeten houden, voor alle duidelijkheid. Het zijn enkel de enigen die ik vrij onverklaarbaar zou vinden als ze plots zouden verdwijnen. Van Acker, Schouterden, Poelmans, Cools, Brebels,.. ze hebben allemaal hun rol gespeeld, zeker en vast, maar zijn toch allemaal wel wat mee kopje onder gegaan. Van Acker is nog een geval apart met zijn statistieken en leidersrol (en publiekslieveling). Lijkt me echter ook 1 van de grootverdieners (een relatief begrip bij ons), die er ook niet jonger op wordt. Ik verwacht die eigenlijk volgend seizoen nog wel een jaartje bij ons. Misschien daarna een rol bij de staf? Wie weet.
Oulare lijkt me erg logisch. Kireev komt ook piepen. Sam VDH ga je nu niet stelselmatig brengen om hem in de zomer overboord te kieperen, dus daar zal de coach ook wel mee verder willen. Tirpan heeft ook al zijn waarde bewezen. Verder zijn er wat mij betreft geen echte heilige huisjes.
Ik vind trouwens niet dat we enkel die spelers moeten houden, voor alle duidelijkheid. Het zijn enkel de enigen die ik vrij onverklaarbaar zou vinden als ze plots zouden verdwijnen. Van Acker, Schouterden, Poelmans, Cools, Brebels,.. ze hebben allemaal hun rol gespeeld, zeker en vast, maar zijn toch allemaal wel wat mee kopje onder gegaan. Van Acker is nog een geval apart met zijn statistieken en leidersrol (en publiekslieveling). Lijkt me echter ook 1 van de grootverdieners (een relatief begrip bij ons), die er ook niet jonger op wordt. Ik verwacht die eigenlijk volgend seizoen nog wel een jaartje bij ons. Misschien daarna een rol bij de staf? Wie weet.
Als er plots een riante mede investeerder of overnemer zou komen kan je inderdaad alleen met deze spelers voort en de kern grotendeels vernieuwen en kwalitatief versterken. Maar als ons budget min of meer het zelfde blijft zal je grotendeels met de huidige kern verder moeten met enkele (2 tot 4) versterkingen.
- Justhomuch
Beerschot heeft dit seizoen niks gekocht, wat jeugd de kans gegeven, waarom zou dat bij ons niet kunnen vraag ik mezelf af?
Wij komen áltijd terug!
Ik heb echt geen zich op onze beloften en weet dus niet of er daar nog bij zijn die goed genoeg zijn voor 1B, maar indien van wel mogen ze die zeker kansen geven!Justhomuch wrote: ↑Thu Apr 04, 2024 4:42 pmBeerschot heeft dit seizoen niks gekocht, wat jeugd de kans gegeven, waarom zou dat bij ons niet kunnen vraag ik mezelf af?
Zoals kireev, El touile en Sam VDH zit er volgens mij nog eentje op korte termijn aan te komen; bjekovicMark wrote: ↑Thu Apr 04, 2024 5:48 pmIk heb echt geen zich op onze beloften en weet dus niet of er daar nog bij zijn die goed genoeg zijn voor 1B, maar indien van wel mogen ze die zeker kansen geven!Justhomuch wrote: ↑Thu Apr 04, 2024 4:42 pmBeerschot heeft dit seizoen niks gekocht, wat jeugd de kans gegeven, waarom zou dat bij ons niet kunnen vraag ik mezelf af?
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
Bjekovic moet volgens mij zeker niet onderdoen voor een Brebels of Debruyn. Dus hopelijk krijgt die ook zijn kansen volgend jaar
Gisteren beweerde iemand dat het contract van Maxim Kireev opengebroken was en hij voor langer zou getekend hebben
Kan iemand dit bevestigen ???
Kan iemand dit bevestigen ???
- Justhomuch
Ik heb dit ook al gelezen, is blijkbaar verteld geweest op training tegen supporters.
Wij komen áltijd terug!
Amai, zou geweldig nieuws zijn.Justhomuch wrote: ↑Sun Apr 07, 2024 10:17 amIk heb dit ook al gelezen, is blijkbaar verteld geweest op training tegen supporters.
Hier nog een stukje uit GVA:
“Lierse moet nu vooral de zon zien schijnen en vooruitkijken”
Het kon haast niet meer symbolisch hoe de eerste échte lentezon zich afgelopen zaterdag nagenoeg een ganse namiddag meester maakte van het Lisp. De deugddoende zonneschijn ging immers gepaard met de zo beoogde rekenkundige zekerheid omtrent het behoud voor Lierse. Daarmee kunnen de Pallieters een streep trekken onder een heel klein stukje geschiedenis dat vooral onrust, angst, twijfel en ergernis heeft opgeleverd.
Lierse mag deze nare beleving weldra achter zich laten, maar moet tegelijk beseffen dat het huidige seizoen kon tellen als wake-up call. Een signaal dat echter zowel binnen het bestuur als de sportieve cel is aangekomen voor alle duidelijkheid. Al sinds de jaarwisseling verkeert de interne keuken van het geel-zwarte huishouden immers in opperste staat van paraatheid. Zo was er het logische vertrek van Koen Schockaert als sportief verantwoordelijke en de aanstelling van Dirk Gyselinckx en Jonathan Kindermans in het sportieve compartiment. Know-how en dynamiek die de club in het sportieve beleid een jaar had gemist. Denk maar aan de komst van de volstrekt onbekende Ousmane Sow en de ervaren Mickaël Tirpan. Twee heuse voltreffers, die de weg naar het behoud fel hebben vergemakkelijkt. Of de aanstelling van Sven Vandenbroeck, die niet tussen de vele sollicitatiebrieven lag op het Lisp in de zoektocht naar een nieuwe coach, maar via het out of the box denken van het duo Gyselinckx-Kindermans de weg vond naar Lier. En by the way, ook de pas negentienjarige Maxim Kireev is nog zo’n kind van de voelsprieten van Dirk Gyselinckx.
Het belabberde seizoen was maandenlang een gretige voedingsbodem voor heel veel negativisme in Lier, maar de Pallieters moeten nu vooral de zon zien schijnen en vooruitkijken. Want neen, lang niet alles is kommer en kwel. Neem de manier waarop CEO Yorik Torreele de club vorige week nog met sprekend gemak naar een vaderlandse én Europese licentie leidde of hoe voorzitter Luc Van Thillo verder werk maakt van de modernisering van de infrastructuur op het Lisp zonder daarbij financiële bressen te slaan in de begroting van de club.
Kortom, het new-look Lierse dat zes jaar geleden vanaf nul te herbeginnen had zit nog steeds in een positieve groeifase, waarbij de sportieve poot de jongste maanden echter te fel is blijven hangen. Dat is de beleidstop op het Lisp niet ontgaan. Integendeel, het kietelt om straks een competitief elftal in lijn te brengen. Nu in quasi alle departementen de juiste mensen op de juiste plaats zitten, mag dat de geel-zwarte achterban verse hoop geven. De recente 12 op 15 smaakte zoet en deed deugd en stond in rechte lijn tegenover de vele maanden die voorafgingen. Maanden, die ze in de Netestad liepen niet te snel zien terugkeren.