Clubnieuws

Alle algemene zaken over het reilen & zeilen binnen Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
ozzy105
Re: Clubnieuws

Post by ozzy105 » Tue Feb 13, 2024 2:20 pm

esreil wrote:
Tue Feb 13, 2024 2:04 pm
ozzy105 wrote:
Tue Feb 13, 2024 1:22 pm
Berrem wrote:
Tue Feb 13, 2024 10:01 am

Vooral de laatste zin is belangrijk :-)
No problem Mijnheer LVT. Maar dan ook niet al jaren komen verkondigen dat op termijn de hoogste klasse de doelstelling is en telkens komen verkondigen dat je jaar na jaar sportieve stappen wil en zal vooruit zetten!!! Daar hebben de meeste supporters genoeg van, zeg gewoonweg dat 1B het hoogsthaalbare is.
Tering naar de nering zetten. Ik kan me hierin vinden. En ja, dat heeft ook sportieve gevolgen. Hopelijk niet zo groot dat we zakken ...
Op korte termijn zal je daar niet mee promoveren alleszins, op lange termijn zou dit wel sportief kunnen opbrengen.
We zijn nu eenmaal maar een klein clubje op het moment maar wel één die trouw is aan zijn visie en financieel gezond. De lijn is uitgetekend, dus love it or hate it ... Go with the flow or get frustrated ... Beetje positivisme of blijven zagen .... Dat is de keuze die we allen wel zelf kunnen maken. Good luck :-)
Onder LVT zal men nooit promoveren integendeel zelfs, in het beste geval wordt men een liftclub tussen 1B en 1ste Amateurklasse. Ik blijf hopen net als nog andere geel-zwarte supporters over een nieuwe big boss en of medeinvesteerder die ook wat te zeggen heeft in het beleid, het hoeft daarom geen buitenlandse medeinvesteerder te zijn enkel dan mag je als Lierse supporter hopen op een terugkeer naar eerste klasse. Tot dan zal de reus blijven slapen! Laat ons maar bidden dat er geen degradatie volgt want dit zou een ramp zijn met alle gevolgen vandien.

Fiero67

Post by Fiero67 » Tue Feb 13, 2024 2:43 pm

[/quote] Onder LVT zal men nooit promoveren integendeel zelfs, in het beste geval wordt men een liftclub tussen 1B en 1ste Amateurklasse. Ik blijf hopen net als nog andere geel-zwarte supporters over een nieuwe big boss en of medeinvesteerder die ook wat te zeggen heeft in het beleid, het hoeft daarom geen buitenlandse medeinvesteerder te zijn enkel dan mag je als Lierse supporter hopen op een terugkeer naar eerste klasse. Tot dan zal de reus blijven slapen! Laat ons maar bidden dat er geen degradatie volgt want dit zou een ramp zijn met alle gevolgen vandien.
[/quote]

En wanneer zou je al willen stijgen naar 1A, Ozzy? Volgend seizoen en dan ineens maar voor Europees voetbal gaan ook?
Kweek toch wat realiteitszin, beste man.
We zijn nog geen stabiele 1B-club, laat staan dat we promotie zouden moeten ambiëren.
Dit heeft verschillende redenen en ja, het budget is daar één van. We hebben nu eenmaal niet het hoogste budget en zullen dat misschien ook nooit hebben.
Dat er ongelukkige communicatie geweest is, kan ik nog inkomen. Allez, ik meen niet te kunnen herinneren dat er ooit gezegd is dat we promotie nastreven, sportieve verbetering dat wel. en daar heb je gelijk in: we hebben geen sportieve stappen vooruit gezet. 100% gelijk.
Dat er investeerders mogen bijkomen dat is ook waar - maar dan wel investeerders met de juiste filosofie.
Dat LVT een alleenheerser zou zijn kan ik niet beamen noch ontkennen - zo goed ken ik de interne keuken niet.

Net als jij hoop ik mooi en attractief voetbal op het Lisp te zien. En een ploeg waar we ten volle achter kunnen staan.
Daar zitten we op onze honger - maar om daar nu elke week, dag in dag uit, moord en brand over te schreeuwen en steeds maar op dezelfde spijkers te slaan - daar doe ik niet aan mee.

Zakken zou inderdaad een kleine ramp zijn. Maar als het zo is - dan beginnen we weer opnieuw.
Het is tenslotte nog altijd maar voetbal, he.

Lipser

Post by Lipser » Tue Feb 13, 2024 3:52 pm

Fiero67 wrote:
Tue Feb 13, 2024 2:43 pm
Onder LVT zal men nooit promoveren integendeel zelfs, in het beste geval wordt men een liftclub tussen 1B en 1ste Amateurklasse. Ik blijf hopen net als nog andere geel-zwarte supporters over een nieuwe big boss en of medeinvesteerder die ook wat te zeggen heeft in het beleid, het hoeft daarom geen buitenlandse medeinvesteerder te zijn enkel dan mag je als Lierse supporter hopen op een terugkeer naar eerste klasse. Tot dan zal de reus blijven slapen! Laat ons maar bidden dat er geen degradatie volgt want dit zou een ramp zijn met alle gevolgen vandien.
[/quote]

En wanneer zou je al willen stijgen naar 1A, Ozzy? Volgend seizoen en dan ineens maar voor Europees voetbal gaan ook?
Kweek toch wat realiteitszin, beste man.
We zijn nog geen stabiele 1B-club, laat staan dat we promotie zouden moeten ambiëren.
Dit heeft verschillende redenen en ja, het budget is daar één van. We hebben nu eenmaal niet het hoogste budget en zullen dat misschien ook nooit hebben.
Dat er ongelukkige communicatie geweest is, kan ik nog inkomen. Allez, ik meen niet te kunnen herinneren dat er ooit gezegd is dat we promotie nastreven, sportieve verbetering dat wel. en daar heb je gelijk in: we hebben geen sportieve stappen vooruit gezet. 100% gelijk.
Dat er investeerders mogen bijkomen dat is ook waar - maar dan wel investeerders met de juiste filosofie.
Dat LVT een alleenheerser zou zijn kan ik niet beamen noch ontkennen - zo goed ken ik de interne keuken niet.

Net als jij hoop ik mooi en attractief voetbal op het Lisp te zien. En een ploeg waar we ten volle achter kunnen staan.
Daar zitten we op onze honger - maar om daar nu elke week, dag in dag uit, moord en brand over te schreeuwen en steeds maar op dezelfde spijkers te slaan - daar doe ik niet aan mee.

Zakken zou inderdaad een kleine ramp zijn. Maar als het zo is - dan beginnen we weer opnieuw.
Het is tenslotte nog altijd maar voetbal, he.
[/quote]

Groot gelijk Fiero.
Eén bemerking: wij willen uiteraard graag mooi en attractief voetbal (en winnend!) op het Lisp gaan zien. Ozzy is al jaren niet meer in het stadion geweest.

We moeten inderdaad vechten tegen ploegen die aan de financiële doping hangen en spelerslonen betalen die een 3 to 4x - voud zijn van wat wij kunnen en willen betalen. Maar die ook een gigantische financiële put aan het graven zijn, waarvan ze hopen dat eén of andere sympathieke péé de put wil vullen. Voor eikens toch. Denk dat we daar alles van kennen.

Alleen te hopen dat we ook niet afgestraft worden voor ons gezond beleid. De scheidsrechters waren de voorbije matchen nog duidelijk niet op de hoogte.

esreil

Post by esreil » Tue Feb 13, 2024 3:53 pm

Grootste probleem van zakken is in mijn ogen niet de eerste ploeg maar de jeugdwerking.... Dag elite en herbeginnen...

Berrem

Post by Berrem » Tue Feb 13, 2024 5:14 pm

esreil wrote:
Tue Feb 13, 2024 3:53 pm
Grootste probleem van zakken is in mijn ogen niet de eerste ploeg maar de jeugdwerking.... Dag elite en herbeginnen...
Dat zou idd het ergste voor onze club zijn. Want dat is de basis voor de toekomst. Zeker met het huidige beleid.
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Tue Feb 13, 2024 5:43 pm

Dien ozzy is alle realiteitszin verloren, denken dat er 20k in ons stadion zou zitten mits promotie, tijden zijn veranderd en we leven niet in Duitsland, al jaaaren komen er minder en minder supporters naar het stadion in Belgie, maar ja vanuit uwe zetel is dat moeilijk te zien, kan iemand hier de cijfers posten van supportersaantallen laatste 10 jaar? Schijnt dat cijfers nooit liegen.

Poepsimpel!
Wij komen áltijd terug!

G.C.

Post by G.C. » Wed Feb 14, 2024 6:24 pm

iemand de reeks in GVA en Het Nieuwsblad aan het volgen ?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202402 ... 5ksPBKFkB0

tja, de titel zegt genoeg : Lierse is de enige club die het in een omgeving vol financiële doping anders probeert te doen

loonmassa 2.225.000 euro, als je dat vergelijkt met andere ploegen zoals bv Deinze 5.782.000 euro (komt geen kat naar sjotters zien), Beerschot 6.392.000 euro of Beveren 9.295.000 euro.

Zolang financial fair play zich niet doorzet, ga je ploegen blijven hebben die zich compleet dood doen. Die proberen naar 1A te gaan, maar voor wie of wat ? Want dan moeten ze nog dubbel zoveel uitgeven
En dan zijn cijfers Patro Eisden, ZW en Oostende nog niet gekend.

Mark

Post by Mark » Wed Feb 14, 2024 7:31 pm

Dat is het grote probleem in het voetbal en zelfs wereld wijd.
Antwerp: PG heeft net weer 50 mj bijgepast !!! Waar eindigt dat ???
KVM vorig seizoen verlies van 15mj om onderaan in 1A te voetballen!! Waar eindigt dat ???
Champions League: Real Madrid, FC Barcelona, Manchester City al jaren miljoenen schulden !!! Waar eindigt dat ???
Met echte Fairplay wint Bayern Munchen elk jaar de Champions League en speelt Lierse volgend seizoen in 1A !
Ik zal maar blijven dromen !

ozzy105

Post by ozzy105 » Wed Feb 14, 2024 10:08 pm

Allemaal goed en wel schuldenvrij of zo goed als, terug een degelijke jeugdopleiding op poten zetten enz maar wat ben je daarmee als je volgend jaar een reeks lager zou spelen? Op dit moment niet ondenkbeeldig hoor. Laten we alvast een kaars branden dat het zover niet komt! Iedereen beseft ondertussen dat het budget wil je overleven in deze reeks minstens verdubbeld moet worden! Dit blijf je niet redden no way.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Thu Feb 15, 2024 8:07 am

ozzy105 wrote:
Wed Feb 14, 2024 10:08 pm
Allemaal goed en wel schuldenvrij of zo goed als, terug een degelijke jeugdopleiding op poten zetten enz maar wat ben je daarmee als je volgend jaar een reeks lager zou spelen? Op dit moment niet ondenkbeeldig hoor. Laten we alvast een kaars branden dat het zover niet komt! Iedereen beseft ondertussen dat het budget wil je overleven in deze reeks minstens verdubbeld moet worden! Dit blijf je niet redden no way.
En wat ben je met een club die niet meer bestaat door faissement? Dan toch liever nog eens een jaartje amateur denk ik dan.

Die schuldenbergen zijn een bubbel he, is de schijn ophouden, vroeg of laat is het geld op, een voetbalclub is nooit winstgevend.

En Belgie is geen voetballand zoals Engeland, Nederland, Duitsland etc, ik zie het nut echt niet van die clubs die er maar geld blijven inpompen hier, bij Barca kan ik dat nog een beetje verstaan, daar komt er ook nog iets binnen he mannekes.
Wij komen áltijd terug!

Post Reply