Clubnieuws

Alle algemene zaken over het reilen & zeilen binnen Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
Axassin
Re: Clubnieuws

Post by Axassin » Fri Apr 26, 2019 8:54 am

Ik hoop dat ze bijvoorbeeld naar profielen als een Mathieu Troonbeeckx (SK Heist) kijken. Gooit als 21-jarige al 2j hoge ogen bij Heist. Een echte sneltrein en dit jaar toch weer 9 doelpunten van op de rechtsbuiten. Maar die zou ook in de belangstelling staan van clubs uit Nederland heb ik vernomen.

Waar ik wel zeker over weet dat ze alvast geïnformeerd hebben is naar Lennard Hens (Rupel Boom). Centrale middenvelder met een gave (trap)techniek uit de jeugd van Anderlecht (Dirk Gyselinckx kent hem dus). Is ook de gast die de vrije trap in de uitmatch tegen ons heerlijk binnenkrulde. 7 doelpunten dit jaar en toch ook een pak assists.

Dat zijn wel profielen die ik alleen maar kan toejuichen.

Is er nog iemand die Boulaouli altijd zo plat vindt? Buiten zijn (7?) doelpunten dit jaar vind ik dat daar steeds zo weinig dreiging van uitgaat. Heeft ook maar een contract tot het einde seizoen dacht ik.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

KRKN

Post by KRKN » Fri Apr 26, 2019 2:40 pm

Axassin wrote:
Fri Apr 26, 2019 8:54 am
Ik hoop dat ze bijvoorbeeld naar profielen als een Mathieu Troonbeeckx (SK Heist) kijken. Gooit als 21-jarige al 2j hoge ogen bij Heist. Een echte sneltrein en dit jaar toch weer 9 doelpunten van op de rechtsbuiten. Maar die zou ook in de belangstelling staan van clubs uit Nederland heb ik vernomen.

Waar ik wel zeker over weet dat ze alvast geïnformeerd hebben is naar Lennard Hens (Rupel Boom). Centrale middenvelder met een gave (trap)techniek uit de jeugd van Anderlecht (Dirk Gyselinckx kent hem dus). Is ook de gast die de vrije trap in de uitmatch tegen ons heerlijk binnenkrulde. 7 doelpunten dit jaar en toch ook een pak assists.

Dat zijn wel profielen die ik alleen maar kan toejuichen.

Is er nog iemand die Boulaouli altijd zo plat vindt? Buiten zijn (7?) doelpunten dit jaar vind ik dat daar steeds zo weinig dreiging van uitgaat. Heeft ook maar een contract tot het einde seizoen dacht ik.
Ze mogen ons in dat geval bij RB al stilaan kortingen beginnen geven :D het zijn voor die positie wel leuke statistieken.

Ivm Boulaouli: niet helemaal mee eens. Heeft ons dit seizoen toch al meerdere malen uit de brand geholpen. Hij moet wel wat consistenter worden.

Eric

Post by Eric » Fri Apr 26, 2019 6:24 pm

Ze zoeken nog een extra shirtsponsor voor de eindronde, zo blijkt.

Carlke

Post by Carlke » Sat Apr 27, 2019 11:27 pm

had ik dat nu goed verstaan net voor mach nieuwe sponsor van hool raar niks van op site of niks

Thomas1906

Post by Thomas1906 » Sun Apr 28, 2019 5:32 am

Ja maar dat is bij alle clubs in de buurt,die hebben volk nodig.
Ze zouden zelfs op de bekerfinale in het fandorp staan.

KRKN

Post by KRKN » Thu May 02, 2019 5:08 pm

De klacht tegen de verkoop van de terreinen in Kessel is verworpen. De verkoop gaat dus gewoon door! :)

Flor

Post by Flor » Thu May 02, 2019 5:18 pm

KRKN wrote:
Thu May 02, 2019 5:08 pm
De klacht tegen de verkoop van de terreinen in Kessel is verworpen. De verkoop gaat dus gewoon door! :)
Artikel uit gva:
LIER / NIJLEN - De verkoop van het jeugdvoetbalcomplex aan de Liersesteenweg in Kessel (Nijlen) aan Infralier NV mag doorgaan. Provinciegouverneur Cathy Berx verwierp zopas de klacht van oppositiepartij Groen-Lier& Ko.
Het voetbalcomplex in Kessel is grotendeels eigendom van OCMW Lier. De OCMW-raad besliste eind februari om het complex voor 500.000 euro te verkopen aan Infralier NV, een bedrijf van clubvoorzitter Luc Van Thillo. Groen-Lier&Ko diende tegen deze beslissing een klacht in bij het Agentschap Binnenlands Bestuur.

“Het OCMW van Lier liet na om een transparante marktbevraging te organiseren. Andere kandidaat-kopers kregen met andere woorden niet de kans om een bod uit te brengen. We weten daardoor hoegenaamd niet of de 500.000 euro die Infralier neertelt, een marktconforme prijs is. Een lokaal bestuur kan zich niet veroorloven om zo onzorgvuldig om te springen met onze centen”, zei raadslid Geert Marrin (Groen-Lier&Ko) toen in uw krant.

Marktconforme prijs

Volgens provinciegouverneur Cathy Berx maakte het OCMW geen fouten. “Het OCMW hield in deze verkoopprocedure het algemeen belang voor ogen, meer bepaald voetbalterreinen voorzien voor de Lierse voetbaljeugd. De uiteindelijke verkoopprijs van 500.000 euro ligt hoger dan de geschatte waarde van 490.000 euro. Dit betekent dat een marktconforme prijs verzekerd is”, stelt Berx.

Burgemeester Frank Boogaerts (N-VA) is uiteraard blij met de beslissing. “Het is wel jammer dat door deze klacht Infralier twee maanden heeft moeten wachten om de verbouwingen in Kessel te kunnen starten.”

Bij de onderhandelingen die de verkoop voorafgingen, kreeg de stad van Infralier de garantie dat Lyra-Lierse gedurende twee seizoenen het jeugdvoetbalcomplex mag blijven gebruiken.

Flor

Post by Flor » Sat May 11, 2019 11:21 am

Uit gva door dg:

Het Herman Vanderpoortenstadion is één jaar na het faillissement van Lierse SK onherkenbaar veranderd. Een museum, coworking-spaces en zelfs een fitness in de perszaal. Het is er allemaal. Voortaan draait Het Lisp ook midweeks op volle toeren. Commercieel directeur Thomas Broeckaert (35) leidt ons rond door de hertekende thuishaven van Lierse Kempenzonen.
We ontmoeten Broeckaert, tot vorig jaar in dezelfde functie aan de slag bij Antwerp, niet toevallig in de Zimmer Staal Loge. “Luc Cools van Zimmer Staal is de ambassadeur geweest in de zoektocht naar een nieuwe overnemer. Zijn inspanningen hebben mee geleid tot het contact met huidig eigenaar Luc Van Thillo.” Vanuit de hoek van het stadion is goed te zien hoe tal van nieuwe sponsors op de vier gevels prijken. “We hebben ons niet zo populair gemaakt door de oude boarding eraf te halen”, beseft Broeckaert. “Om een idee te geven: er hing een reclamebord dat er al acht jaar hing, waar zero inkomsten tegenover stonden. Daarom zijn we met een uniform commercieel beleid gestart. Afhankelijk van de plaats in het stadion, hebben we visibiliteit aan een bepaalde prijs verkocht.”

Eén jaar na het faillissement van Lierse SK: maak kennis met Lisp 2.0
FOTO: GOYVAERTS/GMAX AGENCY
Co-working spaces

Het clubbestuur van Lierse Kempenzonen zit voortaan gecentraliseerd, wat maakt dat er heel wat bureauruimte vrijkwam. “Met één wedstrijd om de veertien dagen kan een voetbalstadion niet renderen. Er moeten andere activiteiten plaatsvinden, daarom hebben we elf maanden geleden en grondige audit gedaan van élke ruimte”, aldus Broeckaert. Op niet-wedstrijdagen zijn intussen vijf bedrijven aan het stadion gekoppeld. De burelen van het voormalige Lierse-personeel werden omgetoverd tot co-working space Oboelo. “In plaats van een volledig kantoor af te huren, kan je hier een bureau huren, komen vergaderen, of opleidingen volgen over ondernemerschap”, legt bezieler Anneleen Goedemé uit. “Lierse heeft altijd een gezellig sfeertje gehad. Dat sprak me aan. Er is heel veel interactie met de club. De oude kasten met subtiele geel-zwarte tinten roepen herinneringen op aan vroeger.”

Skyboxen

Ook op wedstrijddagen is het contrast met voorheen groot. Dat vertaalt zich in de eerste plaats in een opwaardering van het vipgebeuren, een belangrijke inkomstenbron. “Vorig jaar waren er twee skyboxen bezet. De andere drie stonden gewoon leeg”, aldus Broeckaert. “Nu hebben we ze alle vijf onmiddellijk kunnen verhuren, en hebben we er drie bijgebouwd. We kozen voor jaarcontracten, omdat we niet wisten wat er op ons af zou komen. Nu willen we evolueren naar een formule van twee à drie jaar. De meeste partijen zullen verlengen, al zal ook de sportieve afloop, promoveren naar 1B of niet, bepalend zijn. In de jongste thuismatch tegen Deinze zat onze businessruimte met vierhonderd eters helemaal vol. Dan wordt er behoorlijk wat geconsumeerd. De gemiddelde drankconsumptie zit nu rond de 2.3 drankjes per wedstrijd. Dat cijfer komt van 0.7. Zo’n zaken houden we natuurlijk nauwlettend in de gaten.”

Naar analogie met KV Oostende

Het podium dat de twee verdiepingen verbindt, springt meteen in het oog. “De constructie is een idee dat Luc met zijn technologiebedrijf AVT bedacht. Het is gebaseerd op wat hij ooit in de Versluys Arena van KV Oostende zag. Voor de wedstrijd gaat het podium naar boven, en vindt er, terwijl de mensen eten, een interview plaats met een speler en een legend. Na de match daalt het podium weer naar beneden en zorgt een DJ voor muziek. We lieten ons vertellen dat het stadion de laatste jaren twee uur na de match helemaal leeg was. Wel, vorig weekend hebben we de deuren om half 5 ’s ochtends gesloten. Dan zijn we weer aan het babbelen.”

Experience Center

Via de vipruimte belanden we in het Experience Center. “In plaats van te gaan bowlen of te karten, kan men hier een uur lang het voetbalarena-gevoel ervaren”, aldus Broeckaert. “Je legt als het ware een parcours af met allerhande voetbalactiviteiten, ideaal voor verjaardagsfeestjes of een teambuilding. Cappellen FC komt hier binnenkort trouwens een kijkje nemen.”

Powertraining in de perszaal

Wat zéker de moeite loont, is een bezoekje aan The Gym, de perszaal die omgetoverd werd tot fitnesszaal. “We geven hier powertraining, gebaseerd op de oude technieken”, zegt voormalig powerliftkampioen Engelbert Van Tolhuysen. ‘Den Engel’ is een icoon in de streek. “De mensen kunnen zich omkleden in de kleedkamers waar de spelers dat op matchdagen doen. Ook de ruimte waar de bestuurders tijdens de wedstrijd samenkomen, krijgt nog een facelift. Die wordt helemaal bespiegeld zodat we mensen kunnen leren poseren”, geeft Tolhuysen nog mee. Het verschil met vroeger kan niet groter zijn. “Ik zie Stanley Menzo hier nog niet meteen poseren”, grapt Broeckaert. “Élke ruimte wordt benut. De perszaal die door de week dienst doet als fitness vonden we wel een leuk idee. En kijk, er wordt al volop over gesproken.”

Lierse Museum

We passeren de heropende fanshop en het themacafé, en sluiten af waar we normaal zouden starten: aan het onthaal. Daar kwam in overleg met de supporters een museum. “Heel veel materiaal wordt door de fans aangeleverd. Voorlopig is het museum twee dagen in de week open, op woensdag en op wedstrijddagen. De ruimte wordt ook gebruikt om genodigden te ontvangen, of nieuwe spelers voor te stellen aan de pers. Die krijgen dan ook een rondleiding om een klein beetje de cultuur van het oude Lierse op te pikken”, besluit Broeckaert.

Eric

Post by Eric » Sat May 25, 2019 12:44 pm

Iemand een idee wanneer ze de nieuwe abo-verkoop bekend gaan maken?

Axassin

Post by Axassin » Sat May 25, 2019 6:10 pm

Nog geen idee. Ik hoop vooral op verticaal gestreepte truitjes. Niet de gedrochten van dit jaar!
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Post Reply