Clubnieuws
Re: Clubnieuws
6 trainers klopt, maar ge moet dat ook wel in perspectief zetten. Als ge ziet dat op 5 jaar tijd (2018-2023) TVI een ambtstermijn van 3 jaar heeft uitgedaan, wat overigens de laatste trainer voor JC was, dan ziet ge wel dat er op dat vlak stabiliteit is. Nu is het gewoon een slecht schot geweest om JC te halen en dat hoort ook bij het voetbal. Niet elk huwelijk is een lang leven beschoren.ozzy105 wrote: ↑Mon Jan 15, 2024 12:11 pmTja, het was een vergiftigd geschenk voor JC. Moeten starten vanaf nul, 7 basisspelers die vertrokken waaronder heel je defensie en 75% van je scorend vermogen! Neen dit kan je moeilijk sportief een goed beleid noemen integendeel mag ook eens gepost worden toch? Sinds de heropstart in 2018 al 6 trainers gepasseerd, bijna 70 basisspelers gekomen en vertrokken... Ik wens de nieuwe trainer alvast succes met de huidige kern!
Alleen Stanley en Vreven lijken me haalbaar van die namen. Ik zou Ferrera nog wel graag zien komen. Lijkt me iemand die in België zich nog wel eens zou willen bewijzen.XDV1906 wrote: ↑Wed Jan 17, 2024 12:43 pm1 woord: geld. Anders graag.RememberLierse wrote: ↑Wed Jan 17, 2024 12:03 pmHet is jammer voor JC. Het is steeds bizar dat een T2 plots wel de oplossing zou hebben.
Heeft GE er niet over gesproken met JC of heeft JC niet geluisterd... Dat zal de komende weken blijken.
Wanneer je de lijst met vrije trainers van Belgische nationaliteit bekijkt staan daar enkele kleppers (op Belgisch niveau) tussen maar is de vraag of we ze kunnen betalen natuurlijk.
Yves Vanderheaghe, Yannick Ferrera, Marc Brys, Stijn Vreven, Glen De Boeck, Jonas De Roeck en Carl Hoefkens.
niet te vergeten: Stanley Menzo, the Legend, is ook vrij. (klopt, geen Belg, maar voor een Legend zal het bestuur toch een uitzondering willen maken zeker).
Wanneer je een man met hart voor Lierse zoekt, kom je bij Carl Hoefkens uit.
Als hij het wil, dan mag je niet twijfelen. Stanley als T2 of TD en Dirk weer alles op de jeugd.
Welkom Carl! Welkom Stanley!
Bob Peeters stopt aan het einde van dit seizoen bij Helmond Sport. Zou hij na dit seizoen overnemen? Ik ben alvast fan moest dit gebeuren
- Justhomuch
Dubbel. Ik heb dezelfde schrik als u. Alleen zou het ook wel heel veel supporters terug warm kunnen krijgen denk ik. Dat gaan we ook erg hard kunnen gebruiken.
Die staat al enkele jaren op mijn verlanglijstje als trainer. Is zeker een optie voor mij. Status als clubicoon is voor mij geen issue om dit niet te doen. Ook al zou hij het als trainer niet doen, zijn verdienste als speler blijft. Zou jammer zijn om een trainer niet te nemen omwille van die reden.
Maar geeft eerst GE maar volop de kans om zich te bewijzen. Die keuze is gemaakt dus moet hij de tijd krijgen om zich te tonen met steun van de supporters.
Maar geeft eerst GE maar volop de kans om zich te bewijzen. Die keuze is gemaakt dus moet hij de tijd krijgen om zich te tonen met steun van de supporters.
Een stuk uit GVA waarbij econoom de financiële situatie bij verschillende clubs analyseert
Eén witte ridder middenin de financiële doping
“Ik vind dat Luc Van Thillo met Lierse een heel mooi voorbeeld levert van hoe het moet. Hij werkt met Belgische jeugd, zet in op lokale verankering, werkt in schijfjes aan een upgrade van de infrastructuur en doet geen zotte uitgaven. Alleen: ze worden er sportief niet voor beloond. Door kapitaalverhogingen werken hun tegenstanders met loonmassa’s van acht à tien miljoen euro, terwijl Lierse het met 2,2 miljoen doet. Dat terwijl betaalde lonen de beste voorspeller is van sportieve resultaten. Dan vecht je met ongelijke wapens. Vergelijk het met een sporter die gezonde vitaminen neemt en rond zich niets dan doping ziet. Dat moet heel frustrerend zijn als je je club op zo’n gezonde en stabiele manier wil leiden. Bovendien vrees ik dat de fans dat niet begrijpen.”
“Ik vind dat Luc Van Thillo met Lierse een heel mooi voorbeeld levert van hoe het moet. Hij werkt met Belgische jeugd, zet in op lokale verankering, werkt in schijfjes aan een upgrade van de infrastructuur en doet geen zotte uitgaven. Alleen: ze worden er sportief niet voor beloond. Door kapitaalverhogingen werken hun tegenstanders met loonmassa’s van acht à tien miljoen euro, terwijl Lierse het met 2,2 miljoen doet. Dat terwijl betaalde lonen de beste voorspeller is van sportieve resultaten. Dan vecht je met ongelijke wapens. Vergelijk het met een sporter die gezonde vitaminen neemt en rond zich niets dan doping ziet. Dat moet heel frustrerend zijn als je je club op zo’n gezonde en stabiele manier wil leiden. Bovendien vrees ik dat de fans dat niet begrijpen.”
Barry wrote: ↑Tue Feb 13, 2024 8:42 amEen stuk uit GVA waarbij econoom de financiële situatie bij verschillende clubs analyseert
Vooral de laatste zin is belangrijk
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.
No problem Mijnheer LVT. Maar dan ook niet al jaren komen verkondigen dat op termijn de hoogste klasse de doelstelling is en telkens komen verkondigen dat je jaar na jaar sportieve stappen wil en zal vooruit zetten!!! Daar hebben de meeste supporters genoeg van, zeg gewoonweg dat 1B het hoogsthaalbare is.Berrem wrote: ↑Tue Feb 13, 2024 10:01 amBarry wrote: ↑Tue Feb 13, 2024 8:42 amEen stuk uit GVA waarbij econoom de financiële situatie bij verschillende clubs analyseert
Tering naar de nering zetten. Ik kan me hierin vinden. En ja, dat heeft ook sportieve gevolgen. Hopelijk niet zo groot dat we zakken ...ozzy105 wrote: ↑Tue Feb 13, 2024 1:22 pmNo problem Mijnheer LVT. Maar dan ook niet al jaren komen verkondigen dat op termijn de hoogste klasse de doelstelling is en telkens komen verkondigen dat je jaar na jaar sportieve stappen wil en zal vooruit zetten!!! Daar hebben de meeste supporters genoeg van, zeg gewoonweg dat 1B het hoogsthaalbare is.Berrem wrote: ↑Tue Feb 13, 2024 10:01 amBarry wrote: ↑Tue Feb 13, 2024 8:42 amEen stuk uit GVA waarbij econoom de financiële situatie bij verschillende clubs analyseert
Op korte termijn zal je daar niet mee promoveren alleszins, op lange termijn zou dit wel sportief kunnen opbrengen.
We zijn nu eenmaal maar een klein clubje op het moment maar wel één die trouw is aan zijn visie en financieel gezond. De lijn is uitgetekend, dus love it or hate it ... Go with the flow or get frustrated ... Beetje positivisme of blijven zagen .... Dat is de keuze die we allen wel zelf kunnen maken. Good luck