A-kern

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
Devyd
Re: A-kern

Post by Devyd » Tue Dec 19, 2023 6:03 pm

Ik heb van in het begin gezegd dat die enkel nog kwam om nog een jaar prof te kunnen blijven .
Volgend jaar wordt die leerkracht en gaat hij nog een paar jaar bij LL spelen .
Mark my words .

Mark

Post by Mark » Wed Dec 20, 2023 11:50 am

Justhomuch wrote:
Tue Dec 19, 2023 5:57 pm
KRKN wrote:
Tue Dec 19, 2023 4:47 pm
Claes geopereerd. Enkele maanden out. Zucht.
Hopelijk gaan ze eens doorkrijgen dat ze FITTE spelers moeten halen
dikke vette 2

KRKN

Post by KRKN » Thu Dec 21, 2023 7:52 am

Ik snak naar een goeie RB onder de kerstboom. Krijgen we ineens een Tarfi op zijn goeie positie erbij.

Saki

Post by Saki » Fri Dec 22, 2023 2:52 pm

Devyd wrote:
Tue Dec 19, 2023 6:03 pm
Ik heb van in het begin gezegd dat die enkel nog kwam om nog een jaar prof te kunnen blijven .
Volgend jaar wordt die leerkracht en gaat hij nog een paar jaar bij LL spelen .
Mark my words .
Ik zie daar voor LL niet onmiddellijk meerwaarde in, vooral omdat we niet de budgettaire/sportieve ruimte hebben om nog meer blessurregevoelige spelers aan te trekken.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Tue Jan 02, 2024 11:45 am

Sampers traint terug met de groep mee
Wij komen áltijd terug!

KRKN

Post by KRKN » Wed Jan 10, 2024 6:54 pm

Justhomuch wrote:
Tue Jan 02, 2024 11:45 am
Sampers traint terug met de groep mee
Goeie zaak voor de breedte. Al blijf ik het wel heel raar vinden dat die zo goed ligt bij de supporters. Heeft nog geen enkele keer weten scoren (en wel al rood gepakt etc). Enige wat je hem voorlopig niet kan verwijten is inzet.

Magico

Post by Magico » Thu Jan 11, 2024 5:06 pm

Mij blijft die zijn invalbeurt tegen Anderlecht het meeste bij. Das zijn debuut ook geloof ik..
Ik zag daar toen echt veel potentieel in

Justhomuch

Post by Justhomuch » Thu Jan 11, 2024 5:18 pm

In mijn ogen ook nog niet teveel echt kansen gehad, als een ploeg niet echt draait zijn er maar weinig spitsen die dat dan gaan rechttrekken, behalve de Rocha's van deze wereld dan.
Wij komen áltijd terug!

Justhomuch

Post by Justhomuch » Sat Jan 27, 2024 11:13 am

VOETBAL
CHALLENGER PRO LEAGUE
“Ik bouwde heel wat expertise op onderin het klassement”
Wordt de dertigjarige Mickaël Tirpan, naast de broodnodige defensieve versterking, ook de gedroomde voorvechter om het tij te keren bij Lierse? Die hoop is groot bij de Pallieters aan de vooravond van de levensbelangrijke uitmatch bij Seraing. “Ik ben het gewend om te voetballen in een situatie waarin Lierse nu verzeild is geraakt en zal er alles aan doen om de groep mee op sleeptouw te nemen”, klinkt de ervaren verdediger strijdlustig.

KURT GULDENTOPS

Lierse voerde de voorbije uren een race tegen de klok om Mickaël Tirpan speelgerechtigd te krijgen voor de uitmatch in Seraing en dat is ook gelukt. Een logische demarche, aangezien de Pallieters geen tijd meer te verliezen hebben. Na vier opeenvolgende nederlagen in de Challenger Pro League heeft geel-zwart het water stilaan aan de lippen staan en dringt een snelle ommekeer zich op. Laat net dat de reden zijn waarom het Tirpan vanuit Turkije richting België smokkelde. Op het Lisp zien ze in de doorwinterde en karaktersterke verdediger het ideale profiel om het vuur in de te brave kleedkamer en meer nog op het veld aan te wakkeren. Een rol, die de kersverse nieuwkomer doet likkebaarden.

“Ik kom hier absoluut niet om uit te bollen, maar vooral met een missie”
Mickaël Tirpan Speler Lierse
Mickaël Tirpan: (lacht) “Pas op, maak van mij nu ook geen boefje, hé. Maar ik breng zeker nieuwe energie mee naar het Lisp en zal er alles aan doen om de groep mee te sleuren. Ik ben er niet vies van om voorop te gaan in de strijd. We beschikken over voldoende kwaliteit. Het is vooral zaak om mentaliteit en geloof in de ploeg te pompen. Vooral dat laatste is wat weg. Vaak kan één vonk dan terug de vlam in de pan doen slaan. Naar dat momentum moeten we op zoek. Ik zal er alles aan doen om te helpen.”

Liefst met spoed. Want het degradatiespook lijkt Lierse nu al wekenlang beetje bij beetje bij te benen.
“Dat is de realiteit. Lierse is in een situatie verzeild geraakt, waarin het nooit verwacht had te zullen vertoeven. Als iedereen toegewijd zijn job doet en bereid is om net die scheut extra mentaliteit te tonen, dan komen we er zeker uit. En ik weet waarover ik praat, want zowel in België, Nederland als Turkije bouwde ik heel wat expertise op onderin het klassement. Veelal met een happy end, want quasi altijd trokken we de situatie nog recht. Dat scenario wil ik ook met Lierse schrijven de komende maanden.”

Je wil duidelijk geen snelle passant zijn op het Lisp, want je ondertekende een contract voor 2,5 jaar.
“Hola, ik kom hier absoluut niet om uit te bollen, maar vooral met een missie. Bij ons eerste telefoontje had ik een warm contact met Lierse. Ik was gecharmeerd door de visie en het project van de club. De Belgische aanpak, het realisme. Hoe meer we praatten, hoe feller mijn goesting werd aangewakkerd. Ik informeerde ook bij Nils Schouterden, die nog geruime tijd mijn kamergenoot was in Eupen. Mijn hoofd stond alleen naar een terugkeer naar België en in het bijzonder Lierse.”

Terwijl er ook interesse was vanuit Frankrijk. Valenciennes en Duinkerke maakten je eveneens het hof.
“Er waren zeker interessante opties, ja. Clubs die met leuke voorstellen kwamen. Maar op dat moment had ik mijn woord al aan Lierse gegeven. Ik besef dat dat in het hedendaagse voetbal niet zoveel meer betekent, maar ik kijk daar toch anders naar. Mijn vertrek uit Turkije vroeg tijd en ook Lierse is van zijn kant altijd geduldig blijven wachten. Daar heb ik heel veel respect voor. Dan was het maar logisch dat ook ik mijn woord niet zou breken. Zo zit ik niet in mekaar.”

Waarom wou je eigenlijk weg uit Turkije?
“Heimwee. Mijn vrouw en dochter waren hier in België en ik miste hen enorm. Afgelopen zomer wou ik al terugkeren, maar maakte ik uiteindelijk de overgang van Kasimpasa naar Samsunspor. Daar kreeg ik de garantie dat er in januari over een vertrek terug naar België kon gepraat worden. Al bleek dat de voorbije weken moeilijk. Net om die reden heeft mijn komst naar Lierse langer aangesleept dan verhoopt. Maar ik voel me momenteel zo opgelucht dat ik terug in eigen land ben. Dicht bij mijn familie. Daar had ik hoge nood aan.”

Er werd gefluisterd dat ook de ziekte van je vrouw mee aan de basis lag?
“Dat klopt niet helemaal. Uiteraard was de situatie voor mijn vrouw niet makkelijk de voorbije jaren. Ze is zelfstandige en moest ook nog een keer alleen voor onze dochter zorgen. Haar ziekte (MS, red.) komt er nog bij, maar ze is een enorm sterke vrouw. Veel sterker dan ik. Voor mij was het vooral een zaak om dichter bij hen te zijn. Mijn deel van de koek te doen binnen ons gezin en tegelijk een leuke sportieve uitdaging vinden. Die wens is nu helemaal vervuld.”

Met Seraing en Oostende staat Lierse meteen voor twee cruciale ontmoetingen in zijn overlevingsstrijd. Veel tijd om je in te werken is er niet.
“Neen, het is nu hopen dat alle administratie snel rond geraakt. Ik speelde mijn laatste competitiematch eind december, maar bleef nadien doortrainen. Ik ben conditioneel in orde, maar mis uiteraard wel enig matchritme. Geraak ik tijdig speelgerechtigd, dan kan ik in principe tot de kern behoren. Maar dat is uiteraard werk voor de coach. Ik wil vooral het team van dienst zijn als het nodig is. Want er zal keihard gewerkt moeten worden om uit deze situatie te geraken. Ik zag al enkele wedstrijden uit de Challenger Pro League en de competitie is nauwelijks anders dan toen ik België verliet. Het is een bijzonder lastig kampioenschap, waarin details vaak bepalend zijn. Wel, het is aan ons om die in het voordeel van Lierse te draaien. Daar zijn we zeker toe in staat.”
Wij komen áltijd terug!

Justhomuch

Post by Justhomuch » Sat Mar 02, 2024 7:27 am

Heeft er iemand al meer info over Oulare? Toch weer jammer van de communicatie van de club uit.
Wij komen áltijd terug!

Post Reply