K. Lierse S.K. - RFC Antwerp (31 okt-02 nov) 1/16 CUP
Re: K. Lierse S.K. - RFC Antwerp (31 okt-02 nov) 1/16 CUP
Een bezoekers tribune achter het doel mag er zeker komen. En ook de rest van het stadion mag vernieuwd worden, voor mij waren de plannen ok. Alleen zou ik graag iets meer capaciteit willen, 12 tot 15k ipv 10k.
Maar vandaag moet er zeker ook in het sportieve geïnvesteerd worden, of gaan we een heel seizoen tegen de degradatie moeten vechten. En als het slecht afloopt is dat echt wel een ramp, want als we terug in de amateur reeksen belanden gaan we daar nog heel moeilijk uit geraken!
Maar vandaag moet er zeker ook in het sportieve geïnvesteerd worden, of gaan we een heel seizoen tegen de degradatie moeten vechten. En als het slecht afloopt is dat echt wel een ramp, want als we terug in de amateur reeksen belanden gaan we daar nog heel moeilijk uit geraken!
Met welke reden zou je een capaciteit van 12 tot 15 k willen ?Mark wrote: ↑Fri Nov 03, 2023 9:37 amEen bezoekers tribune achter het doel mag er zeker komen. En ook de rest van het stadion mag vernieuwd worden, voor mij waren de plannen ok. Alleen zou ik graag iets meer capaciteit willen, 12 tot 15k ipv 10k.
Laats ons stellen dat tegen Anderlecht en Antwerp se laatse 2 jaar de top affiches waren , en we daar niet volledig uit verkopen , dus niet aan 10000 man raken .
Dan sta je in mindere periode´s in een half leeg stadion te spelen .
Een gezellig stadion van 10 k max is voor ons toch ruim voldoende .
Euh waar zou je woensdag nog extra volk gezet hebben?Devyd wrote: ↑Fri Nov 03, 2023 2:00 pmMet welke reden zou je een capaciteit van 12 tot 15 k willen ?Mark wrote: ↑Fri Nov 03, 2023 9:37 amEen bezoekers tribune achter het doel mag er zeker komen. En ook de rest van het stadion mag vernieuwd worden, voor mij waren de plannen ok. Alleen zou ik graag iets meer capaciteit willen, 12 tot 15k ipv 10k.
Laats ons stellen dat tegen Anderlecht en Antwerp se laatse 2 jaar de top affiches waren , en we daar niet volledig uit verkopen , dus niet aan 10000 man raken .
12k is echt maximum vind ik
- Justhomuch
Idd, enkel voor het kampioenschap in eerste klasse zal er 15k zitten, en niet eerder.Devyd wrote: ↑Fri Nov 03, 2023 2:00 pmMet welke reden zou je een capaciteit van 12 tot 15 k willen ?Mark wrote: ↑Fri Nov 03, 2023 9:37 amEen bezoekers tribune achter het doel mag er zeker komen. En ook de rest van het stadion mag vernieuwd worden, voor mij waren de plannen ok. Alleen zou ik graag iets meer capaciteit willen, 12 tot 15k ipv 10k.
Wij komen áltijd terug!
Zal het nog eens herhalen.
Als je in 1A voetbalt (wat voor mij toch moet in de toekomst) en je speelt top 8 haal je tegen ploegen als Anderlecht, Club Brugge, Standard, Genk, Antwerp, Mechelen, Westerlo en Beerschot(als ze in 1A zitten) makkelijk 10000 en meer. Dus tenzij je regelmatig supporters wil teleurstellen heb je min 12k nodig.
En ja in mindere periodes zal je maar 7 tot 6k halen maar dat is voor mij geen probleem. Ik heb ook geen probleem dat we nu maar met 3 a 4k in een station van 15k voetballen. Het is pas erg in de situatie van Cercle 5k in een een stadion van 30k.
Als je in 1A voetbalt (wat voor mij toch moet in de toekomst) en je speelt top 8 haal je tegen ploegen als Anderlecht, Club Brugge, Standard, Genk, Antwerp, Mechelen, Westerlo en Beerschot(als ze in 1A zitten) makkelijk 10000 en meer. Dus tenzij je regelmatig supporters wil teleurstellen heb je min 12k nodig.
En ja in mindere periodes zal je maar 7 tot 6k halen maar dat is voor mij geen probleem. Ik heb ook geen probleem dat we nu maar met 3 a 4k in een station van 15k voetballen. Het is pas erg in de situatie van Cercle 5k in een een stadion van 30k.
Ik lees hier wel veel 'wat als'
ALS we in 1A zitten
ALS we top 8 halen
na de sportieve prestaties van de laatste 10 (of 20) jaar is meer realisme op zijn plaats lijkt me (laatste 20 jaar nooit hoger geeindigd dan 10e plaats in 1A)
een gezellig stadion van 8k à 10k is dus logischer
ALS we in 1A zitten
ALS we top 8 halen
na de sportieve prestaties van de laatste 10 (of 20) jaar is meer realisme op zijn plaats lijkt me (laatste 20 jaar nooit hoger geeindigd dan 10e plaats in 1A)
- Justhomuch
Dit dusCanon wrote: ↑Fri Nov 03, 2023 5:21 pmIk lees hier wel veel 'wat als'
ALS we in 1A zitten
ALS we top 8 halen
Wij komen áltijd terug!
Maar het geld groeit nu eenmaal niet tot aan de bomen, en wensen voor een messias die elk jaar 10 miljoen bijpompt is ook een gevaaarlijk iets. Die hebben nu eenmaal niet altijd dezelfde capaciteiten als de bestuurders bij pakweg Union. Da's een lot in de loterij waar je als supporter niks in te zeggen hebt en héél nerveus van kan worden. Dus als er iemand is die kan en wil investeren in het stadion moeten we daar toch vooral erg blij van worden? Ik durf niet te zeggen dat de eventuele opvolger van LVT dat gaat willen doen, en misschien is het dan wel écht nodig. Alleen: tot de dag van vandaag is er nog geen schup in de grond gedaan, dus blijf ik ook erg argwanend naar dat dossier kijken. Vanaf de dag dat ik vanaf den berg tenminste terug déftig naar de uitsupporters kan kijken ga ik erg content zijn. Nu verdraai ik mijne nek halfMark wrote: ↑Fri Nov 03, 2023 9:37 amEen bezoekers tribune achter het doel mag er zeker komen. En ook de rest van het stadion mag vernieuwd worden, voor mij waren de plannen ok. Alleen zou ik graag iets meer capaciteit willen, 12 tot 15k ipv 10k.
Dat het sportief beter moet sluit ik me helemaal bij aan. Ik denk eigenlijk dat we met de kern (en coach?) van vorig jaar niet zo gek veraf stonden van een ploeg die mee kon doen voor de top 3. Een Boone en 2 deftige backs hadden van de ploeg van vorig jaar een heel gevaarlijke outsider kunnen maken. Jammer dat we niet die stap vooruit hebben kunnen zetten (en eerder achteruit lijken te gaan). Anderzijds: in voetbal gaat niemand altijd vooruit. Het positieve is dan echter weer dat het heel snel weer kan keren. Maar ook daar ben ik er van overtuigd dat je met 20% budget meer ook al echt wel serieuze stappen kan zetten (en je kans op een 'goed seizoen' serieus de hoogte in gaat).
Nog een bedenking die ik me maakte, en waar eigenlijk weinig over gesproken wordt. Ik vind Oulare een erg nuttige spits (zeker op dit niveau). Ik vind echter dat we op de flanken veel meer aan kwaliteit hebben ingeboet. Zo'n Tabekou, daar werd je soms horendol van, maar die kon echt wel een match openbreken en haalde ruim zijn statistieken. Idem voor een Limbombe voor hem. Claes of Ocansey halen dat niveau lang niet. Hopelijk komen ze er nog.
Heel goede analyse, volledig akkoord.KRKN wrote: ↑Fri Nov 03, 2023 7:27 pmMaar het geld groeit nu eenmaal niet tot aan de bomen, en wensen voor een messias die elk jaar 10 miljoen bijpompt is ook een gevaaarlijk iets. Die hebben nu eenmaal niet altijd dezelfde capaciteiten als de bestuurders bij pakweg Union. Da's een lot in de loterij waar je als supporter niks in te zeggen hebt en héél nerveus van kan worden. Dus als er iemand is die kan en wil investeren in het stadion moeten we daar toch vooral erg blij van worden? Ik durf niet te zeggen dat de eventuele opvolger van LVT dat gaat willen doen, en misschien is het dan wel écht nodig. Alleen: tot de dag van vandaag is er nog geen schup in de grond gedaan, dus blijf ik ook erg argwanend naar dat dossier kijken. Vanaf de dag dat ik vanaf den berg tenminste terug déftig naar de uitsupporters kan kijken ga ik erg content zijn. Nu verdraai ik mijne nek halfMark wrote: ↑Fri Nov 03, 2023 9:37 amEen bezoekers tribune achter het doel mag er zeker komen. En ook de rest van het stadion mag vernieuwd worden, voor mij waren de plannen ok. Alleen zou ik graag iets meer capaciteit willen, 12 tot 15k ipv 10k.
Dat het sportief beter moet sluit ik me helemaal bij aan. Ik denk eigenlijk dat we met de kern (en coach?) van vorig jaar niet zo gek veraf stonden van een ploeg die mee kon doen voor de top 3. Een Boone en 2 deftige backs hadden van de ploeg van vorig jaar een heel gevaarlijke outsider kunnen maken. Jammer dat we niet die stap vooruit hebben kunnen zetten (en eerder achteruit lijken te gaan). Anderzijds: in voetbal gaat niemand altijd vooruit. Het positieve is dan echter weer dat het heel snel weer kan keren. Maar ook daar ben ik er van overtuigd dat je met 20% budget meer ook al echt wel serieuze stappen kan zetten (en je kans op een 'goed seizoen' serieus de hoogte in gaat).
Nog een bedenking die ik me maakte, en waar eigenlijk weinig over gesproken wordt. Ik vind Oulare een erg nuttige spits (zeker op dit niveau). Ik vind echter dat we op de flanken veel meer aan kwaliteit hebben ingeboet. Zo'n Tabekou, daar werd je soms horendol van, maar die kon echt wel een match openbreken en haalde ruim zijn statistieken. Idem voor een Limbombe voor hem. Claes of Ocansey halen dat niveau lang niet. Hopelijk komen ze er nog.