Transfernieuws

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse kunnen hier besproken worden.
ozzy105
Re: Transfernieuws

Post by ozzy105 » Wed Jul 12, 2023 12:31 pm

Ik kijk toch ook uit naar het duo VA-GDS. Ik geloof nooit dat die aan boord blijven bij een club zonder ambitie om te promoveren. Die twee kunnen nog gemakkelijk mee een reeks hoger! Niet vergeten ook GDS zijn contrakt loopt na dit seizoen af! Voor amper 50000 euro kan je die overnemen dus... Voor hetzelfde geld start je of tijdens het seizoen niet enkel achteraan-vooraan maar ook op je middenveld met een groot probleem. Transferperiode is nog wel even niet vergeten mensen.

Devyd

Post by Devyd » Wed Jul 12, 2023 12:58 pm

De miserie als ge ni ingelogd zijt , is dat ge de reactie´s van iemand op de foe lijst nog steeds kunt lezen :x

Heeft die Ozzy hier eigenlijk al 1 positief bericht gepost ? Het is ni omdat gij een miserabel en negatief leven wilt lijden , dat je da overal moet laten merken aan de mensen , degoutant :roll:

ozzy105

Post by ozzy105 » Wed Jul 12, 2023 1:05 pm

Als het positief is post ik het ook hoor niet aan twijfelen!!! Je moet het ook willen lezen ipv alleen mijn negatieve of realistische posts!

TV2002

Post by TV2002 » Wed Jul 12, 2023 2:36 pm

andyosgarcia wrote:
Wed Jul 12, 2023 12:09 pm
Zovko wrote:
Wed Jul 12, 2023 11:30 am
andyosgarcia wrote:
Wed Jul 12, 2023 10:52 am
ik loop voorlopig niet warm van de transfers.
Er zijn er die mij op fb al aanvielen dat ik niet snapten dat we Laes lieten gaan, gratis en rechtstreeks naar concurrent (kortzichtig spelers laten gaan waar je op ze minst nog wat voor zou kunnen oprapen als je ze persee kwijt wil) goalie naar Cercle Brugge , die gasten tekende binnen de weken nadat ze hier de deur gewezen worden. Bedoel zijn we zo rijk dat we geen peanuts meer willen rapen of zijn we echt zo kortzichtig ?

Overigens zijn de nieuwkomers zeer kwetsuurgevoelig , te licht bevonden door vorige club om mee te nemen naar 1A of erg jong zonder ervaring in een A ploeg. Dat zijn heel veel risico's in mijn opzicht.
Oulare is sinds 2020 400 dagen buiten strijd geweest , dat is meer dan een jaar in de laatste 3 , waarvan het grootste deel in de laatste 2 zelfs. Overigens voor de rest ook geen deuk in een pak boter gestampt maar we gaan er zo te zien wel van moeten afhangen.

als ik naar de kern kijk op het moment :

* Hebben we voor Rechts achter enkel libert (PDS maanden uit)
* links achter poelmans en schouterden als je hem achteruit trekt.
* centraal in't midden als van acker niet vertrekt moet wel oke zijn denk
* Aanvallend zijn de flanken vooral links gericht gehaald , rechts zou Claes kunnen zijn (ocansey enzo zijn vooral links gericht) tarfi zou ook rechts moeten kunnen spelen maar dan heb ik daar toch liever nog een echte rechts buiten bij.
* Centraal achterin is een achillespees over de ganse lijn in mijn opzicht.

Maar dat is enkel het oog van de "doomdenker" :mrgreen:
Toch enkele bedenkingen bij dit....
Laes was einde contract en Delanghe gehuurd. Dan kan je er moeilijk een transfersom voor krijgen toch?

De nieuwkomers zijn idd blessuregevoelig dat klopt, maar als Oulare echt zijn niveau kan halen dan heb je de beste spits van 1b.
Een fitte Claes is ook echt wel een meerwaarde voor mij...

Ik denk dat in dit systeem Poelmans mee centraal achterin gaat spelen en Schouterden eerste keuze gaat zijn op de linkerflank. Je speelt wss 5-3-2 nu.

Een Ervaren centrale verdediger, een extra spits en 2 flanken zouden er nog wel mogen bijkomen.

Als Nkaka meevalt deze week leggen ze die ook beter vast wat mij betreft. Is een type centrale middenvelder die ze nog niet hebben. Dan kan Cools eventueel rijtje naar achter en heb je centraal , Van Acker, De Schryver en Nkaka. Toch wel een serieuze centrale as dat je dan hebt.

Maar das wat ik erover denk, kan helemaal anders uitdraaien ook
Kaliber Laes , als je als club inzicht hebt... verleng je contract en verkoop je hem ipv vrij te laten gaan (dat is dus wat ik bedoel met inzicht). Volgens wat ik trouwens ook mee heb gekregen destijds , is dat DeLanghe bij eindhoven weg moest en bij ons tekende voor een jaar met een jaar optie (dus geen huur). Een optie is gratis te lichten, kon dus makkelijk nog geld voor geraapt worden. Was toen hij hier tekende al interesse van andere clubs uit NL en Be, mijn inzicht als je de optie hebt, commercieel weer een slechte stap.

Als je effectief die 5 3 2 gaat spelen , poelmans naar binnen trekt heb je nog steeds enkel schouterden links en libert rechts , 1 speler voor beiden posities is veel te weining. Van Acker , De schryver en nkaka voor je centrale as.... moet er ook maar ééntje uitvallen en je sterk centrum is ook niet al te veel luxe overschot. Cleas is in mijn opzicht oke transfer. Oulare heeft naast zijn vele blesures in 130 matchen , 21 potten gemaakt.... sterkste spits in 1B als ie fit blijft? Wil ik eerst zien gebeuren, en dan zal ik met veel plezier men ongelijk toegeven aan je.

Mijn ervaring leert me , dat van die vele ALS dingen de laatste jaren... het dubbeltje vaak niet aan de juiste kant viel op dat gebied.
Denk maar aan Jens Naessens, ook opgepikt naar maanden lange blessure... amper een bal geraakt, of toch amper goed.
De contracten van spelers zoals Laes en Delanghe toch nog met een jaar verlengen, terwijl ze eigenlijk weg moeten, om ze dan voor wat geld te verkopen. Dat bestaat niet hoor, dat gaat enkel op de playstation. Dat heeft niks met inzicht te maken.

Voor je centrale as heb je nog altijd Brebels en Cools hé, Claes kan daar zelfs ook spelen, Libert ook. Dus daar zit je goed.

Dat we geluk moeten hebben met de blessuregevoelige spelers is zeker, daar geef ik je geen ongelijk in.

Als we gaan spelen in een 3-4-3, dan heb je niet echt zuivere flankspelers nodig, maar eerder types die in de pocket achter de spits kunnen spelen, dat heb je dan al met Ocansey, GDS, Claes, Tarfi en in nood Kireev en El Touile en Foubert. Zoals de Rode Duivels jaren speelden onder Martinez. Het zijn dan vooral de wingbacks die voor overlappingen moeten zorgen. En dan heb je inderdaad op rechts nog iemand extra nodig als concurrent van Libert, een aanvallender tye met snelheid. Daar heb je helemaal gelijk in.

Als we in een 3-5-2 (of een 5-3-2, het is maar hoe je het wil noemen), dan spelen we met 2 spitsen. Liefst een grote stevige speler, type Oulare en een spits met wat snelheid. Eigenlijk zoals Union al jaren speelt. Dan kan je bijvoorbeeld Ocansey rond Oulare zetten, maar eventueel ook op de linkerwingback of eventueel op de rechterwingback (dat is dan weliswaar tegen zijn voet maar dat kan ook perfect werken, kijk maar Lapoussin, Mitoma of Adingra bij Union de afgelopen jaren)

Wat zeker is, is dat zulke opstellingen heel veel mogelijkheden hebben en voor een verademing kunnen zorgen. Daar kan heel leuk voetbal mee gespeeld worden.

Er komt nog versterking bij, geen paniek. En als er nog opportuniteiten komen op andere minder noodzakelijke posities, zullen ze die zeker grijpen.

Voila, dat is hoe ik het een beetje zie. Het kan zijn dat ik er volledig naast zit hé, dat zullen we binnen een paar weken wel zien. ;)

Magico

Post by Magico » Wed Jul 12, 2023 3:33 pm

Devyd wrote:
Wed Jul 12, 2023 12:58 pm
De miserie als ge ni ingelogd zijt , is dat ge de reactie´s van iemand op de foe lijst nog steeds kunt lezen :x

Heeft die Ozzy hier eigenlijk al 1 positief bericht gepost ? Het is ni omdat gij een miserabel en negatief leven wilt lijden , dat je da overal moet laten merken aan de mensen , degoutant :roll:
Inderdaad ik moet er een gewoonte van maken om me eerst in te loggen :D wat een hopeloos figuur. Vraag me stilaan af of we daar wel moeten op ingaan want iets zegt mij dat die man een mentale beperking heeft

andyosgarcia

Post by andyosgarcia » Wed Jul 12, 2023 3:42 pm

zoals ik al eerder zei , De Langhe had een te lichte optie, koste je niets. Er was interesse en deze was al gekend voor hij bij ons tekende. En ik ben geen man of the business, Maar als een Belofte international een optie heeft... kunde die best nog verlengen ja.... ook al is het om te verkopen op termijn. Is dat enkel op de playstation , nee dat doen ze zelfs in lager reeksen als ons. Maar oké gedane zaken nemen geen keer...

Zoals ik ook al eerder zei... centraal mid zitten we momenteel het stevigste.
Ge zit echter op de backs (voor de overlap systemen) heel erg dun. Dan had ik voor de links achter , ook al trekte schouterde naar achter ne andere back gezien op diene kant. Rechts hebt ge der door kwetsuur tijdelijk echt maar 1.

En ja oké het duurt nog lang....
Maar met de kwetsuur risico's die tot nu toe gekomen zijn en de dunne bezetting vooral in u achterlijn.... (zonder spelers uit hun normaal positie weg te trekken) hebt ge op heel veel plaatsen nog iets nieuws nodig.
Ik snap dat spelers komen en gaan, maar bouw is verder op iets bestaand ipv elk jaar opnieuw bijna een half nieuw ploeg moeten in te passen.
Dat is gewoon vragen om risico's en problemen. Maar dat zal mijn fifa kopke zijn :?: :!:

ozzy105

Post by ozzy105 » Wed Jul 12, 2023 4:08 pm

Niet teveel negatiefs en of realistisch posten he of ze vragen af of je een mentale beperking hebt! :mrgreen: Ik lees hier oa dat je ook wat wisselmogelijkheden hebt met oa Brebels-Cools is dat voor te lachen? Die hebben allebei amper gespeelt sinds hun aankomst op het lisp, de ene Brebels sinds begin vorig seizoen in de lappenmand de andere Cools heeft dacht 1 match gespeelt..

KRKN

Post by KRKN » Wed Jul 12, 2023 4:10 pm

andyosgarcia wrote:
Wed Jul 12, 2023 3:42 pm
zoals ik al eerder zei , De Langhe had een te lichte optie, koste je niets. Er was interesse en deze was al gekend voor hij bij ons tekende. En ik ben geen man of the business, Maar als een Belofte international een optie heeft... kunde die best nog verlengen ja.... ook al is het om te verkopen op termijn. Is dat enkel op de playstation , nee dat doen ze zelfs in lager reeksen als ons. Maar oké gedane zaken nemen geen keer...
Goh, Delanghe had toch ook gewoon bruggen opgeblazen? Met zijn transferitis? Lijkt me allesbehalve bevorderlijk voor een groep om dan de optie te lichten.

Helemaal eens wat uw backs betreft trouwens. Ik hoop daar snel versterking te zien.

GeelZwart

Post by GeelZwart » Wed Jul 12, 2023 4:32 pm

Cools speelde niet veel, maar was meteen overduidelijk dat hij een enorme meerwaarde kan zijn. En gaat zijn.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Wed Jul 12, 2023 8:02 pm

andyosgarcia wrote:
Wed Jul 12, 2023 3:42 pm

Zoals ik ook al eerder zei... centraal mid zitten we momenteel het stevigste.
Ge zit echter op de backs (voor de overlap systemen) heel erg dun. Dan had ik voor de links achter , ook al trekte schouterde naar achter ne andere back gezien op diene kant. Rechts hebt ge der door kwetsuur tijdelijk echt maar 1.

En ja oké het duurt nog lang....
Maar met de kwetsuur risico's die tot nu toe gekomen zijn en de dunne bezetting vooral in u achterlijn.... (zonder spelers uit hun normaal positie weg te trekken) hebt ge op heel veel plaatsen nog iets nieuws nodig.
Ik snap dat spelers komen en gaan, maar bouw is verder op iets bestaand ipv elk jaar opnieuw bijna een half nieuw ploeg moeten in te passen.
Dat is gewoon vragen om risico's en problemen. Maar dat zal mijn fifa kopke zijn :?: :!:
Ik ben het bijna over de gehele lijn met u eens, maar ik zou het nog ff tijd geven wie weet wat komt er nog bij.

Gefundeerde kritiek, wat een verademing :mrgreen:
Wij komen áltijd terug!

Post Reply