Clubnieuws
- Justhomuch
Re: Clubnieuws
20k? Beetje last van de zon?Mark wrote: ↑Tue Jun 20, 2023 11:00 amIk denk dat je het draagvlak van een stad niet moet overschatten. Antwerp heeft, daar ben ik zeker van meer supporters die buiten Antwerpen wonen (Schilde, Schoten, Wijnegem, Wommelgem enz) dan vanuit de stad Antwerpen met districten.Justhomuch wrote: ↑Tue Jun 20, 2023 9:03 amDat had idd mooi geweest, maar die kans is verkeken.Mark wrote: ↑Tue Jun 20, 2023 8:09 am
LVT heeft zelf aangegeven dat de huidige eigenaars van Union eerst interesse hadden in Lierse, maar dat hij dit pas nadien vernomen heeft. Wij hadden dus een paar weken geleden voor de titel in 1A kunnen spelen als dit waar is.
Feit is wel dat zo'n kansen zich niet dikwijls zullen voordoen en dat je bij iedere overname achterdochtig moet zijn.
Makkelijk wordt het zeker niet maar onmogelijk is het ook niet.
Wij kunnen alleen maar hopen dat het toch een keer gebeurd, en we zo mooie tijden mogen beleven net zoals de supporters van Antwerp en Union nu.
Een stad als Brussel en Antwerp, lijkt mij ook een groter draagvlak te hebben dan Lier (met alle respect). Zelfs godbeterd Beveren heeft meer inwoners he mannekes...
Lierse had veel sympathie, klopt. Maar waren dat échte supporters? Dat betwijfel ik ten zeerste.
Als er ooit terug successen op het hoogste niveau komen dan is het ook een beetje hopen op mindere jaren bij de clubs die het nu wel goed doen uit de buurt.
Voor mij is het belangerijker voor medeinvesteerders aan te trekken om geen alleenheerschappij te hebben in het bestuur, want als Polleke Plastiek straks bij den Antwerp weg is kunnen ze hun clubje opdoeken.
En ja Beveren heeft meer inwoners dan Lier maar het supporters potentieel van Lierse is veel groter. dat hebben we tegen Anderlecht gezien.
Je hebt een vaste kern, echte supporters (3000 a 5000 bij Lierse) en je hebt de succes supporters (10k tot zelfs 20k voor Lierse) dat is zo voor elke ploeg. Kijk naar Antwerp, nu kunnen ze een stadion van 25000 vullen, 10 jaar geleden in 2de 3000 man.
Op je laatste punt geef ik je 100% gelijk en ook dat telt voor elke club.
Je moet het inwonersaantal niet overschatten idd, maar ook niet onderschatten, het is toch ook logisch dat een ploeg als Kessel United nooit 3000 supporters gaat hebben omdat dat een klein dorpje is?
Ik denk dat er veel supporters vooral van de oudere generatie gaan moeten afstappen van het idee dat die gouden jaren 70 terug gaan komen, koester die herinneringen maar omarm de toekomst, als wij ooit terug 10k aan supporters in ons stadion hebben (en ik mag het nog meemaken) dan ga ik heel blij zijn, want het is niet omdat er is ene keer met een bekermatch wat volk afkomt dat die mensen er alle 2 weken gaan staan he, het weekend erop zat den helft gewoon op kv, antwerp enz...
Wij komen áltijd terug!
Ok ieder zijn mening. Dat het weekend erop iedereen op Antwerp of KV zat klopt totaal niet, die mensen zaten, zitten thuis omdat ze alleen maar in 1A voetbal, en sommige zelfs alleen maar in topwedstrijden geïnteresseerd zijn. Dat is dus je deel succes supporters. En dat is zo bij elke ploeg.
En ook die 20k is niet overdreven als wij het seizoen van Union zouden gespeeld hebben ben ik er zeker van dat ons stadion op volle capaciteit (16000) voor 5 a 6 wedstrijden uitverkocht zou zijn geweest.
Kessel trekt geen supporters aan van 15 tot zelfs 25km uit de omgeving, Lierse in 1A wel (trouwens ook nu hebben we meer supporterclubs van buiten Lier dan van de stad zelf.
Oh ja deze discussie gebeurd tussen 2 Lierse supporters die allebei dichter bij Antwerp dan bij Lierse wonen
Maar goed zoals hierboven gezegd ieder zijn mening
En ook die 20k is niet overdreven als wij het seizoen van Union zouden gespeeld hebben ben ik er zeker van dat ons stadion op volle capaciteit (16000) voor 5 a 6 wedstrijden uitverkocht zou zijn geweest.
Kessel trekt geen supporters aan van 15 tot zelfs 25km uit de omgeving, Lierse in 1A wel (trouwens ook nu hebben we meer supporterclubs van buiten Lier dan van de stad zelf.
Oh ja deze discussie gebeurd tussen 2 Lierse supporters die allebei dichter bij Antwerp dan bij Lierse wonen
Niet aan twijfelen Justho, spelen we terug in eerste klasse speel je tegen Anderlecht, Club Brugge, KV Mechelen, Westerlo, Antwerp, Standard Luik, Genk, Union gemakkelijk voor 10000 supporters en meer... Mooi vb was de bekermatch tegen Anderlecht en dit nog op een donderdagavond notabene voor 11000 man en werden nog plekken vrijgehouden voor de veiligheid!Justhomuch wrote: ↑Tue Jun 20, 2023 1:48 pm20k? Beetje last van de zon?Mark wrote: ↑Tue Jun 20, 2023 11:00 amIk denk dat je het draagvlak van een stad niet moet overschatten. Antwerp heeft, daar ben ik zeker van meer supporters die buiten Antwerpen wonen (Schilde, Schoten, Wijnegem, Wommelgem enz) dan vanuit de stad Antwerpen met districten.Justhomuch wrote: ↑Tue Jun 20, 2023 9:03 am
Dat had idd mooi geweest, maar die kans is verkeken.
Een stad als Brussel en Antwerp, lijkt mij ook een groter draagvlak te hebben dan Lier (met alle respect). Zelfs godbeterd Beveren heeft meer inwoners he mannekes...
Lierse had veel sympathie, klopt. Maar waren dat échte supporters? Dat betwijfel ik ten zeerste.
Als er ooit terug successen op het hoogste niveau komen dan is het ook een beetje hopen op mindere jaren bij de clubs die het nu wel goed doen uit de buurt.
Voor mij is het belangerijker voor medeinvesteerders aan te trekken om geen alleenheerschappij te hebben in het bestuur, want als Polleke Plastiek straks bij den Antwerp weg is kunnen ze hun clubje opdoeken.
En ja Beveren heeft meer inwoners dan Lier maar het supporters potentieel van Lierse is veel groter. dat hebben we tegen Anderlecht gezien.
Je hebt een vaste kern, echte supporters (3000 a 5000 bij Lierse) en je hebt de succes supporters (10k tot zelfs 20k voor Lierse) dat is zo voor elke ploeg. Kijk naar Antwerp, nu kunnen ze een stadion van 25000 vullen, 10 jaar geleden in 2de 3000 man.
Je moet het inwonersaantal niet overschatten idd, maar ook niet onderschatten, het is toch ook logisch dat een ploeg als Kessel United nooit 3000 supporters gaat hebben omdat dat een klein dorpje is?
Ik denk dat er veel supporters vooral van de oudere generatie gaan moeten afstappen van het idee dat die gouden jaren 70 terug gaan komen, koester die herinneringen maar omarm de toekomst, als wij ooit terug 10k aan supporters in ons stadion hebben (en ik mag het nog meemaken) dan ga ik heel blij zijn, want het is niet omdat er is ene keer met een bekermatch wat volk afkomt dat die mensen er alle 2 weken gaan staan he, het weekend erop zat den helft gewoon op kv, antwerp enz...
- Justhomuch
Zoals ik al zei die match tegen rsca waren dagtoeristenozzy105 wrote: ↑Tue Jun 20, 2023 3:07 pmNiet aan twijfelen Justho, spelen we terug in eerste klasse speel je tegen Anderlecht, Club Brugge, KV Mechelen, Westerlo, Antwerp, Standard Luik, Genk, Union gemakkelijk voor 10000 supporters en meer... Mooi vb was de bekermatch tegen Anderlecht en dit nog op een donderdagavond notabene voor 11000 man en werden nog plekken vrijgehouden voor de veiligheid!Justhomuch wrote: ↑Tue Jun 20, 2023 1:48 pm20k? Beetje last van de zon?Mark wrote: ↑Tue Jun 20, 2023 11:00 am
Ik denk dat je het draagvlak van een stad niet moet overschatten. Antwerp heeft, daar ben ik zeker van meer supporters die buiten Antwerpen wonen (Schilde, Schoten, Wijnegem, Wommelgem enz) dan vanuit de stad Antwerpen met districten.
Wij komen áltijd terug!
- Justhomuch
Vroeger had je veel Lierse supporters bv in Ranst, nu hangt het daar vol Antwerp vlaggen, en ik ken er persoonlijk veel die nu op den Bosuil zittenMark wrote: ↑Tue Jun 20, 2023 2:52 pmOk ieder zijn mening. Dat het weekend erop iedereen op Antwerp of KV zat klopt totaal niet, die mensen zaten, zitten thuis omdat ze alleen maar in 1A voetbal, en sommige zelfs alleen maar in topwedstrijden geïnteresseerd zijn. Dat is dus je deel succes supporters. En dat is zo bij elke ploeg.
Wij komen áltijd terug!
Dat zijn dagtoeristen die ook komen voor de wedstrijden tegen Antwerp, KV, Standard, Genk, Club Brugge en Union.Justhomuch wrote: ↑Tue Jun 20, 2023 4:39 pmZoals ik al zei die match tegen rsca waren dagtoeristenozzy105 wrote: ↑Tue Jun 20, 2023 3:07 pmNiet aan twijfelen Justho, spelen we terug in eerste klasse speel je tegen Anderlecht, Club Brugge, KV Mechelen, Westerlo, Antwerp, Standard Luik, Genk, Union gemakkelijk voor 10000 supporters en meer... Mooi vb was de bekermatch tegen Anderlecht en dit nog op een donderdagavond notabene voor 11000 man en werden nog plekken vrijgehouden voor de veiligheid!Justhomuch wrote: ↑Tue Jun 20, 2023 1:48 pm
20k? Beetje last van de zon?
- Justhomuch
Maar niet tegen Cercle, Eupen etc, dus zeggen dat er elke wedstrijd meer als 15k in het stadion gaat zitten is overdreven snap je? Zelfs in de tijden van de Sportkring moet ik al goed nadenken wanneer er zoveel volk zat.Mark wrote: ↑Tue Jun 20, 2023 4:42 pmDat zijn dagtoeristen die ook komen voor de wedstrijden tegen Antwerp, KV, Standard, Genk, Club Brugge en Union.Justhomuch wrote: ↑Tue Jun 20, 2023 4:39 pmZoals ik al zei die match tegen rsca waren dagtoeristenozzy105 wrote: ↑Tue Jun 20, 2023 3:07 pmNiet aan twijfelen Justho, spelen we terug in eerste klasse speel je tegen Anderlecht, Club Brugge, KV Mechelen, Westerlo, Antwerp, Standard Luik, Genk, Union gemakkelijk voor 10000 supporters en meer... Mooi vb was de bekermatch tegen Anderlecht en dit nog op een donderdagavond notabene voor 11000 man en werden nog plekken vrijgehouden voor de veiligheid!
Soit ik snap wel dat supporters hunkeren naar die tijden.
Wij komen áltijd terug!
Ozzy, als die donderdag niet valt voor een feestdag mag je er al 2000 man aftrekken, denk ik
Iedere match idd niet was in de gloriejaren van de club ook niet. Dan had je ook matchen tegen Hasselt, Beringen, Kortrijk niet spreek nu over de jaren stilletjes. Maar 200% zeker de matchen die ik opnoemde Antwerp, KV, Genk, Club Brugge enz niet aan twijfelen dat je voor 10000 man of meer speelt. Een gemiddelde van 6000 zal dan toch tot de mogelijkheden behoren.Justhomuch wrote: ↑Tue Jun 20, 2023 5:11 pmMaar niet tegen Cercle, Eupen etc, dus zeggen dat er elke wedstrijd meer als 15k in het stadion gaat zitten is overdreven snap je? Zelfs in de tijden van de Sportkring moet ik al goed nadenken wanneer er zoveel volk zat.
Soit ik snap wel dat supporters hunkeren naar die tijden.