Clubnieuws

Alle algemene zaken over het reilen & zeilen binnen Lierse kunnen hier besproken worden.
Justhomuch
Re: Clubnieuws

Post by Justhomuch » Tue May 09, 2023 11:00 pm

Het probleem is ook dat de mensen tegenwoordig geen geduld meer hebben, het is altijd van volgend jaar speel je nog maar voor 1000 man, tot er een paar wedstrijden na elkaar gewonnen worden...
Wij komen áltijd terug!

stakke

Post by stakke » Tue May 09, 2023 11:59 pm

Ik begrijp het ongeduld natuurlijk wel. Het is o zo lang geleden dat we sportief succes gekend hebben.

Maar ik mis soms wat trots op ons project. Dat is prachtig en het soort beleid waar we 10jr naar gesnakt hebben. Het gaat altijd maar om dat budget, en dat neemt msch wat de droom weg bij velen. Het mag meer om ons project draaien naar mijn gevoel en de ziel van Lierse. We komen van heel ver, en wat geduld gaan we toch moeten opbrengen vrees ik. Intussen kunnen we fier zijn op wie we zijn. Dat budget zal langzaam mee moeten groeien.

Het is de 9de mei vandaag trouwens he mannen. Ellendige dag. Ik ben weer in het zwart gaan werken vandaag, jaarlijkse gewoonte.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Wed May 10, 2023 6:03 am

stakke wrote:
Tue May 09, 2023 11:59 pm
Ik begrijp het ongeduld natuurlijk wel. Het is o zo lang geleden dat we sportief succes gekend hebben.

Maar ik mis soms wat trots op ons project. Dat is prachtig en het soort beleid waar we 10jr naar gesnakt hebben. Het gaat altijd maar om dat budget, en dat neemt msch wat de droom weg bij velen. Het mag meer om ons project draaien naar mijn gevoel en de ziel van Lierse. We komen van heel ver, en wat geduld gaan we toch moeten opbrengen vrees ik. Intussen kunnen we fier zijn op wie we zijn. Dat budget zal langzaam mee moeten groeien.

Het is de 9de mei vandaag trouwens he mannen. Ellendige dag. Ik ben weer in het zwart gaan werken vandaag, jaarlijkse gewoonte.
Zie maar dat de fiscus niet mee kijkt! :mrgreen:
Wij komen áltijd terug!

Flor

Post by Flor » Wed May 10, 2023 7:30 am

stakke wrote:
Maar ik mis soms wat trots op ons project. Dat is prachtig en het soort beleid waar we 10jr naar gesnakt hebben.
Amen.

Fiero67

Post by Fiero67 » Wed May 10, 2023 9:00 am

Flor wrote:
Wed May 10, 2023 7:30 am
stakke wrote:
Maar ik mis soms wat trots op ons project. Dat is prachtig en het soort beleid waar we 10jr naar gesnakt hebben.
Amen.
Amen 2.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Wed May 10, 2023 9:06 am

Wie zakt er 25 mei af? Want roeptoeteren kunnen ze allemaal op facebook, maar effectief op tafel kloppen irl, dat is nog een ander paar mouwen! 😎
Wij komen áltijd terug!

GeelZwart

Post by GeelZwart » Wed May 10, 2023 11:50 am

Justhomuch wrote:
Wed May 10, 2023 9:06 am
Wie zakt er 25 mei af? Want roeptoeteren kunnen ze allemaal op facebook, maar effectief op tafel kloppen irl, dat is nog een ander paar mouwen! 😎
Dé perfecte aangelegenheid voor Ozzy om eens zijn gedacht aan LVT te zeggen! Poep simpel!

Justhomuch

Post by Justhomuch » Wed May 10, 2023 12:09 pm

GeelZwart wrote:
Wed May 10, 2023 11:50 am
Justhomuch wrote:
Wed May 10, 2023 9:06 am
Dé perfecte aangelegenheid voor Ozzy om eens zijn gedacht aan LVT te zeggen! Poep simpel!
Spot on! Maar met de laatste transfer zouden we toch echt los kampioen moeten spelen hoor, en anders ligt het gewoon aan de trainer die té aanvallend speelt, dat ziet toch het kleinste kind?
Wij komen áltijd terug!

Mark

Post by Mark » Thu May 11, 2023 7:56 am

Vandaag interview in het Nieuwsblad met LVT en YT het is een plus artiekel .
Is er iemand die het helemaal kan lezen en ons wat info kan geven?
Zeggen wel dat ze stappen willen blijven zetten

Barry

Post by Barry » Thu May 11, 2023 8:49 am

Mark wrote:
Thu May 11, 2023 7:56 am
Vandaag interview in het Nieuwsblad met LVT en YT het is een plus artiekel .
Is er iemand die het helemaal kan lezen en ons wat info kan geven?
Zeggen wel dat ze stappen willen blijven zetten
Ik zal je het volledige artikel geven ;)

Bestuur Lierse K: “Volgend seizoen willen we meespelen voor de prijzen, zonder financiële doping”

Nog één verplaatsing naar het Kiel (zaterdag om 16.00u) en het seizoen van Lierse zit erop. Vooral in de bestuurskamer van het Lisp krijgen ze het zwaar te verduren. Wekenlang hielden voorzitter Luc Van Thillo en CEO Yorik Torreele de lippen op elkaar, maar genoeg is genoeg. Tijd voor opheldering. “We zijn écht wel ernstig bezig met de uitbouw en de toekomst van de club.”
Vandaag om 05:00

HET SPORTIEVE PLAATJE
Het vertrek van nagenoeg de volledige sportieve staf zorgde voor onrust bij de achterban. Is er voldoende sportieve knowhow om Lierse, met bescheiden middelen, verder uit te bouwen?

Koen Schockaert: “Ik heb me tot nu toe altijd op de achtergrond gehouden om het werk van de huidige staf niet te belemmeren. Ik wilde loyaal zijn naar Tom Van Imschoot toe, die als coach sterk werk heeft geleverd. Maar dat betekent niet dat we hebben stilgezeten. Integendeel. Met de nieuwe sportieve cel weten we heel goed welke richting we uit willen gaan en welke profielen er nodig zijn. Dan hoor ik dat er chaos zou zijn... Echt, dat klopt helemaal niet. We willen niet raken aan het DNA van het nieuwe Lierse, maar we kiezen wel voor een andere aanpak die Lierse vooruit zal helpen. We hebben nood aan meer kracht en inventiviteit, een mix van jonge talenten en gasten die ook clubs uit 1A kunnen charmeren.”

Luc Van Thillo: “Koen (Schockaert, red.) en Dirk Ghyselinckx hebben de opdracht gekregen om naast kwalitatief sterke profielen ook spelers naar het Lisp te halen waar we nog een meerwaarde op kunnen realiseren. We willen er alles aan doen om ons eerste elftal verder uit te bouwen. Het moet de bedoeling zijn om volgend ­seizoen mee te spelen voor de prijzen. Door het nieuwe format kan dat door bij de eerste zes te ­eindigen.”

Yorik Torreele
: “Lierse werd bij de heropstart breed gesteund door supporters en sponsors, door onze Belgisch getinte visie en vele elementen uit het DNA van deze club. We zijn momenteel de 22ste profclub in dit land. Da’s de hoogste positie sinds het nieuwe begin in 2018. We willen echt wel ­positief blijven evolueren, maar niet langs de weg van de financiële doping. Omdat het een gevaarlijk pad kan zijn. We kiezen voor een gestage opbouw. In het buitenland lukt het wel, waarom zou het dan in België niet kunnen? Soms krijgen we de kritiek dat we met onze Belgische visie niet in 1A zullen geraken. Maar wie kan het weten? We zullen de eersten zijn die het écht proberen.”

HET NIEUWE STADION
Op een fonkelnieuw Lisp blijft het voorlopig nog wachten. Rond de aangekondigde bouwwerken bleef het de jongste tijd akelig stil. Is Lierse bij machte om zo’n groot (ver)bouwproject te realiseren?
Luc Van Thillo: “Dat project staat eigenlijk los van Lierse als voetbalclub en zit bovendien in een andere vennootschap. Er bestaat een huurcontract met die vennootschap en de timing van dat project heeft geen rechtstreeks effect op de werking van de club. Het project loopt ver­traging op vanwege de wijziging in de economische toestand. Wie vertrouwd is met vastgoedprojecten of in de bouwsector zit, weet dat de kostprijs van zo een bouw, net als de financiering ervan, op enkele jaren tijd serieus de hoogte werd ingejaagd. Dit ambitieuze project wordt samen gevoerd met een externe partner. Momenteel bekijken we hoe we dit alles vorm kunnen geven en maken we de nodige berekeningen rond ren­dabiliteit. De honger naar een vernieuwd Lisp is en blijft dus zeker aanwezig, maar we moeten op­letten dat we geen gekke dingen doen. Ondertussen zitten we niet stil. We zijn volop bezig met de uitwerking van het basecamp voor de spelers op het Lisp. Er ­komen een opwarmzone, fitness, videoroom, moderne kleedkamers,... Op 26 mei starten de werken rond de aanleg van een compleet nieuwe grasmat in natuurgras, met kunstgras in de uitloopzones. Op dat vlak zal het Lisp volgend seizoen dus zeker niet langer het kneusje van de reeks zijn. Ook in Kessel wordt er een nieuw professioneel oefenveld geprepareerd voor het eerste elftal. Ik denk dat we op die manier ook weer stappen zetten in de professionalisering van Lierse.”

Yorik Torreele: “We gaan in dat kader weldra ook een samenwerking aan met Thomas Moore, waarbij we op de meest professionele manier onze spelers kunnen begeleiden. We hanteren een veel meer moderne aanpak, voor ­lichaam en geest. Nu we toch aan een wissel van onze sportieve staf toe waren, leek het ons het ideale moment om die verdere moder­nisering door te voeren.”

JEUGDCOMPLEX HOGE VELDEN
De Hoge Velden zijn jarenlang de inzet geweest om de Lierse-jongeren in eigen stad te kunnen laten voetballen. Het sportcomplex werd onlangs nog volledig aan buur Lyra-Lierse toegewezen. Dat stootte op onbegrip bij de fans.
Luc Van Thillo: “Het befaamde kerstakkoord was een overeenkomst die door drie partijen is ondertekend: Lierse, het stadsbestuur en Lyra-Lierse. Het is het enige akkoord waar wij ons konden in vinden en waarvan we ook verwachtten dat het zou uitgevoerd worden. Om Lierse heen is er nadien een nieuw akkoord ondertekend. Door twee partijen: het stadsbestuur en Lyra-Lierse. Wij zijn nooit gehoord geweest in dat verhaal en waren met verstomming geslagen. Toen het nieuws uitlekte, hebben we meteen contact opgenomen met de burgemeester en intussen volgden al enkele gesprekken. Het heikel punt van de Hoge Velden voor Lierse is dat wij exclusiviteit van de terreinen nodig hebben in het kader van onze professionele werking en elite jeugdvoetbal. Dat kon niet worden verstrekt, omdat de terreinen op De Hoge Velden voor gemeenschappelijk gebruik moeten aangewend worden. Wij stellen vast dat er vandaag wél een ploeg die exclusiviteit in handen heeft. Het spreekt voor zich dat wij een gelijkaardig equivalent voor onze club ­vragen.”

HOOFDSPONSOR
Is er voldoende financiële slagkracht om de komende jaren sportieve stappen te zetten? Lierse moet na het vertrek van Herwig Van Lommel op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor.
Yorik Torreele: “We zijn dankbaar voor die bijdrage, maar onze supporters moeten dit ook in de juiste context plaatsen. We hebben meerdere hoofdsponsors. We werken volgens een commerciële piramide, waarin de bijdrage van die shirtsponsor ongeveer 3% van onze totale omzet omvat. Door die sterke onderbouw valt of staat ons commercieel werk niet met het afhaken van een shirtsponsor. Terwijl dit ene feit voortdurend wordt gevoed, stel ik vast dat we de voorbije maanden vooral aan nieuwe sponsors hebben gewonnen. En dat er ook bestaande partners zijn die extra stappen willen zetten.­ Zowel tegen RWDM als Beveren ­telden we 350 eters. Zij die de buitenwereld willen voorspiegelen dat de club op de dool is, slaan de bal volledig mis.”

Luc Van Thillo: “Het vertrek van Herwig Van Lommel, die ik dankbaar ben en waarmee ik nog steeds een goede verstandhouding heb, betekent niet dat ik geen bijkomende partij naast mij duldt die de club beter kan maken. Net daarom hebben we onder meer het sportieve procedé aangepast. Niet zelden passeren zulke investeerders via dezelfde makelaars die spelers vertegenwoordigen. Als er een interessante partij aanklopt, wil ik op de hoogte zijn. Ik merkte dat die informatie in het verleden niet altijd tot bij mij is gekomen, zonder iemand met de vinger te wijzen. Als je weet dat de overnemers van ­Union eerst hun oog hadden laten vallen op Lierse, dan denk ik dat we van een gemiste kans mogen spreken voor onze club. Dat mag ons geen tweede keer overkomen. De woorden van Paul Bistiaux ­(columnist in Gazet van Antwerpen, red.) staan voor eeuwig in mijn ­geheugen gegrift: ‘Er is nooit iemand groter dan de club zelf: geen speler, geen trainer, geen bestuurder, geen sponsor’. Een waarheid als een klok. Ook wij, bestuurders of aandeelhouders, zijn eigenlijk maar passanten. Alleen de club is een constante. Mensen die zich nu negatief over Lierse uitlaten, zullen ook maar een voetnoot geweest zijn in de ­geschiedenis van geel-zwart, maar moeten zich ­realiseren dat ze daarmee de club niet vooruithelpen. En net daar is het ons om te doen: Lierse gezond houden en beetje bij beetje beter laten worden.”

Post Reply