Clubnieuws

Alle algemene zaken over het reilen & zeilen binnen Lierse kunnen hier besproken worden.
TV2002
Re: Clubnieuws

Post by TV2002 » Thu May 04, 2023 7:15 pm

Axassin wrote:
Thu May 04, 2023 6:57 pm
Probeer wel altijd alles in perspectief te bekijken: dit is een (jammerlijke) reactie van een medewerker die aan de kant is geschoven en waarvan zijn zoon bij de beloften speelt (en mss dus geen contract krijgt?). Aan de andere kant: waar rook is, is vuur en dat het momenteel niet allemaal goed zit, lijkt me duidelijk.

Nu, ik had de verschillende geruchten een weekje geleden eens voorgelegd aan Yorik en die antwoordde volgende:

1° SPORTIEF We willen naar 1A maar niet ten koste van alles. We gaan geen 4 miljoen EUR verlies maken om dit te realiseren. Rocha is bij ons geweest omdat we hem een lager salaris aangeboden hebben (hoog tov anderen) maar lager dan hij normaal had op voorwaarde dat hij kon vertrekken bij een bepaald bod. We hebben dat bod dus moeten aanvaarden. Tabekou ging sowieso vertrekken want wilde weg. De reden dat we dat ook gedaan hebben was omdat op dat moment ook duidelijk was dat er niet meer kon gepromoveerd worden. Anders hadden we waarschijnlijk vol voor promotie gegaan. De bedoeling is dus steeds om een gezonde club te blijven en niet in de positie te komen dat we moeten verkopen. Het doel is om weer top 6 te spelen zodat we tot de laatste dag van de competitie volgend seizoen voor promotie spelen. Dat gaat moeilijk zijn maar moeilijk gaat ook. We willen dus gezond promoveren. We blijven ook jeugd pogen te integreren. 2° STADION door de gewijzigde economische omstandigheden is er wat discussie tussen beide aandeelhouders in het stadion. Ik verwacht/hoop dat dit uitgeklaard is tegen de zomer. We zijn wel bezig met een verbeterd spelershome dat zeer knap gaat zijn. 3° SPONSORS Van Lommel zal minderen, die gaat naar Houtvenne voor Westerlo... dat is zeker zo maar andere sponsors zijn niet aan het afhaken en we zijn volle bak dat weer aan het pogen uitbreiden. We hadden 300 eters in de business dit weekend dus ik geloof 100% dat dit weer goed komt. 4° PERSONEEL de beslissingnemers op sportief vlak zijn vertrokken (Herwig, Roel en Tom) en dat wordt vervangen door Koen Schockaert en de nieuwe sportieve staff. Wat daar zeer positief is, is dat we echt gekozen hebben voor aanvallend voetbal en kansen voor de jeugd. Ik geloof dus dat we echt stappen vooruit zetten. Nu is het goed zoeken naar de extra kwaliteit voor de kern. Veel van de negativiteit komt ook door bepaalde vertrekkers wat ik zeer betreur...Ik geloof dat we ook op het sportieve weer stappen gaan kunnen zetten.
Wat betreft het stadion kunnen we denk ik Van Thillo niets aanrekenen zoals Nico wel in het artikel zegt. Hoewel het stadion-plan on hold staat, is Van Thillo inderdaad wel volop aan het investeren en probeert hij ideale omstandigheden te creëren voor de spelers.
Van wat ik hoor is er ook een enorm grote vraag voor loges in het stadion. Het moet daar blijkbaar ook echt geweldig mooi geworden zijn.

Wat betreft het sportieve volg ik ook Yorik.

En inderdaad, een ex-werknemer die meteen na zijn vertrek zijn verhaal moeten we altijd met een korreltje zout nemen. Vooral goede artikels voor de gazetten.

Wat betreft die zoon van Van Kerkhoven. Dat zal ook wel een beetje meespelen. Van wat ik hoor (en dat is van iemand die wel jaren ervaring heeft in het jeugdvoetbal op Lierse) wat betreft de contracten die worden gegeven aan jeugdspelers, wordt dat echt absoluut niet alleen door Sydney Appelboom beslist. Die spelers worden van dichtbij gevolgd door de staf van de A-kern.

Maar wat wel zeker is, is dat er beter gecommuniceerd mag/moet worden.

ozzy105

Post by ozzy105 » Thu May 04, 2023 7:56 pm

Met LVT alleen zal nooit promotie worden behaald zoveel is duidelijk! Te beperkte middelen enz. Ik vrees dat het zal schipperen worden tussen 1B en 1ste Amateurreeks met alle gevolgen vandien. Ik blijf hopen dat er een binnenlandse of betrouwbare buitenlandse overnemer de zaak overneemt! Een medeinvesteerder die ook wat zeggenschap wil hebben wat logisch is gaat VT nooit dulden! Top 6 met dit belachelijk kleine budget en wetende dat zowat iedere 1B club is versterkt vergeet dit almaar! Ik denk dat men gaat tevreden mogen zijn met een plek tussen 10-16 en hopen dat men geen slechte start neemt!!! Uiterst benieuwd wie van de huidige kern aan boord blijft! Als er nog een paar sterkhouders vertrekken en er komen wat middelmatige huurlingen in de plaats zou het wel eens een gans ander seizoen kunnen worden dan het voorbije! Met dit budget blijf je het niet redden in deze reeks no way. Tot heden met VT veel bla bla maar weinig boem boem en veel chance gehad dat er 2x corona was of men was tegen LL, Berchem, Capellen en Diegem oa aan het spelen!

G.C.

Post by G.C. » Thu May 04, 2023 8:55 pm

ozzy105 wrote:
Thu May 04, 2023 7:56 pm
Met LVT alleen zal nooit promotie worden behaald zoveel is duidelijk! Te beperkte middelen enz. Ik vrees dat het zal schipperen worden tussen 1B en 1ste Amateurreeks met alle gevolgen vandien. Ik blijf hopen dat er een binnenlandse of betrouwbare buitenlandse overnemer de zaak overneemt! Een medeinvesteerder die ook wat zeggenschap wil hebben wat logisch is gaat VT nooit dulden! Top 6 met dit belachelijk kleine budget en wetende dat zowat iedere 1B club is versterkt vergeet dit almaar! Ik denk dat men gaat tevreden mogen zijn met een plek tussen 10-16 en hopen dat men geen slechte start neemt!!! Uiterst benieuwd wie van de huidige kern aan boord blijft! Als er nog een paar sterkhouders vertrekken en er komen wat middelmatige huurlingen in de plaats zou het wel eens een gans ander seizoen kunnen worden dan het voorbije! Met dit budget blijf je het niet redden in deze reeks no way. Tot heden met VT veel bla bla maar weinig boem boem en veel chance gehad dat er 2x corona was of men was tegen LL, Berchem, Capellen en Diegem oa aan het spelen!
allé, hij komt weer klaar met dit nieuws ... wss herhaal je het nog 10x

Welke club uit 1B is al versterkt ???? En je zegt : nog een paar sterkhouders die vertrekken en vervangen worden door middelmatige huurlingen, uiteraard is het dan minder. Maar je hebt altijd gezegd dat Pupe niet kan sjotten en als hij nu niet zou blijven, ga je volgend seizoen 10x zeggen dat ze verzwakt zijn.

GeelZwart

Post by GeelZwart » Thu May 04, 2023 8:56 pm

Mmmm heb hier toch niet zo'n geweldig gevoel bij. Het is allemaal logisch eigenlijk en het komt steeds terug op dat piepkleine budget. Dat van Nico valt me serieus tegen van hem, wat had die nu gedacht? Dat LVT een nieuw stadion ging zetten en een blik 1A spelers ging halen?

Veel gaat echt duidelijk worden wat onze kapitein en Pupe gaan doen lijkt me. Als die beiden vertrekken maak ik me serieus zorgen. Interesse gaat er voor die mannen zeker zijn. Als die beiden blijven hoeven we ons niet meteen zorgen maken denk ik, dan geeft dat blijk van toch wel wat ambitie.

esreil

Post by esreil » Fri May 05, 2023 10:08 am

Altijd fan geweest van Nico Van Kerckhoven maar dit voelt toch vooral als natrappen... Dat is nergens voor nodig, dit komt de 'club van je hart' niet ten goede.
Het is meestal geen goed idee om kort na een vertrek met de pers te gaan praten. Zij zoeken sensatie en lezers. Jammer dat Nico zich wel heeft laten verleiden en de club zo in een slecht daglicht plaats. Dat doe je niet met de club van je hart.
Er zullen wel problemen zijn, zoals overal, maar laten we die vooral intern proberen op te lossen.

Respect voor je carrière en verwezenlijkingen Nico, maar hier sla je de bal mis wat mij betreft.
Welgemeend succes in je verdere loopbaan.

esreil

Post by esreil » Fri May 05, 2023 10:10 am

En tx voor de verduidelijking Axassin !

Jelle1906

Post by Jelle1906 » Fri May 05, 2023 10:16 am

esreil wrote:
Fri May 05, 2023 10:08 am
Altijd fan geweest van Nico Van Kerckhoven maar dit voelt toch vooral als natrappen... Dat is nergens voor nodig, dit komt de 'club van je hart' niet ten goede.
Het is meestal geen goed idee om kort na een vertrek met de pers te gaan praten. Zij zoeken sensatie en lezers. Jammer dat Nico zich wel heeft laten verleiden en de club zo in een slecht daglicht plaats. Dat doe je niet met de club van je hart.
Er zullen wel problemen zijn, zoals overal, maar laten we die vooral intern proberen op te lossen.

Respect voor je carrière en verwezenlijkingen Nico, maar hier sla je de bal mis wat mij betreft.
Ik denk dat nico de bal perfect raakt.
Onze visie was stadion zetten en dan sportieve stappen zetten, als je dan een vergunning hebt voor je uitvak en daar zelfs niet aan begint dan klopt er iets niet en ze moeten niet afkomen met prijsstijging van bouwmaterialen want in eind september is er pas beslist u9tvak eerst te pakken en tege dat rwdm en beerschot kwam ging het klaar zijn, toen waren de prijsstijgingen er al en je wist toen ook al dat er in januari nog een prijsstijging ging komen van materialen.
Conclusie 1grootte leugen over dat uitvak, word niks meer over gecommuniceerd en dan alle mensen die meewillen investeren worden wandel gestuurd... waarom omdat hij zelf de groote man wil zijn?
Bij ons gebeurt net hetzelfde zoals met luc in Antwerpen, hij wil baas zijn over profclub maar is zelf ni capitaal krachtig genoeg om het leefbaar en sfeervol te houden

Axassin

Post by Axassin » Fri May 05, 2023 10:20 am

esreil wrote:
Fri May 05, 2023 10:08 am

Klopt volledig. Groot respect voor hem als speler. Als trainer hoor ik wel van verschillende mensen die er onder getraind hebben dat het met momenten een drama is/was.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Barry

Post by Barry » Fri May 05, 2023 10:35 am

Iemand enig idee hoe lang Sidney Appelboom al rondloopt op het lisp? Niks tegen hem persoonlijk, verre van zelfs maar zou graag weten wat nu zijn exacte rol binnen de club is. Op zich is er niets mis met iemand die uit een andere sport komt. Kijk naar een Manu Leroy (Van hockey-speler naar CEO ad interim Voetbalbond, Thomas Van den Spiegel (Van basketbal naar organisatie wielerwedstrijden),... Alleen jammer dat er geen duidelijke communicatie is over zijn rol binnen de club.

Wat NVK betreft: zeer jammer dat hij vertrekt, maar soms is het ook beter zo. Het feit dat hij zich niet meer goed in zijn vel voelt wil ook zeggen dat er zaken veranderen. Positief of negatief dat zal de toekomst uitwijzen.

Dan wil ik nog even een gelijkenis trekken met een wielerploeg: Lotto Dstny. Paar jaar geleden lelijk eendje, werden uitgelachen, werden vreemde beslissingen genomen, mensen met jarelange dienst werden ontslagen (Herman Frison, Marc Sergeant). Er werden zware contracten aangeboden aan renners die over hun top zijn (Gilbert, Degenkolb). Uiteindelijk is deze ploeg vorig jaar gezakt uit de World-tour. Kwam daar nog eens bij dat ze met Soudal 1 van hun hoofdsponsers kwijtspeelde.

Dit jaar heeft deze ploeg vooral ingezet op (infra)structuur, wetenschap en voedingsleer. De jeugd krijgt ook kansen en de ploeg draait nu 1 van hun beste voorjaren van de afgelopen 10 jaar. Met Arnaud de Lie een mooi uithangbord, dat helpt natuurlijk maar dat is ook nog een jonge gast + ook andere renners reden veel beter dan de jaren voordien.

De vergelijking gaat mss niet 100% op, maar ik zie wel raakvlakken.

Mark

Post by Mark » Fri May 05, 2023 10:47 am

Kan hier allemaal weinig over zeggen afwachten en zien wat er de komende weken gebeurd en hoe we volgend seizoen starten.
Maar het is wel duidelijk dat LVT de baas wil blijven en dat is vlgs mij niet in het belang van de club omwille van het veel te kleine budget.

Post Reply