Stadion

Alle algemene zaken over het reilen & zeilen binnen Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
ozzy105
Re: Stadion

Post by ozzy105 » Sat Mar 18, 2023 12:04 pm

Denk dat er uit die overeenkomst maar 1 partij er goed gaat uitkomen... De ene zal blijven spelen in een stadion dat aan renovatie toe is, de andere...... Eigenlijk had men dit wel kunnen verwachten, je moet altijd rekening houden dat er een of meerdere bewoners njet zeggen met alle gevolgen vandien. 👍

Eric

Post by Eric » Sat Mar 18, 2023 2:21 pm

TV2002 wrote:
Sat Mar 18, 2023 11:57 am
Voor de nieuwe bezoekerstribune achter de goal zou er weer een klacht van een buurtbewoner geweest zijn. Die tribune zie ik ook nog niet direct gebouwd worden.
Dat zou al wel vertrouwen geven vind ik, mocht die er komen. Ik zie het echter niet snel gebeuren.. Als ze er wel komt geef ik graag mijn ongelijk toe!

Thomas1906

Post by Thomas1906 » Sun Mar 19, 2023 10:39 am

TV2002 wrote:
Sat Mar 18, 2023 11:57 am
Voor de nieuwe bezoekerstribune achter de goal zou er weer een klacht van een buurtbewoner geweest zijn. Die tribune zie ik ook nog niet direct gebouwd worden.
Zie mijn post eerder. Geen buurtbewoner maar een organisatie en gebaseerd op zaken die gepubliceerd waren bij de eerste aanvraag.

Nu, als de Bezoekerstribune al een probleem is... Wat dan met een heel complex waarbij een constante extra stroom aan auto's in die buurt gaat komen?
In het buitenland hebben wij met onze job daar nooit veel problemen mee.
Maar wat ik hoor van collega's die de grote projecten in het binnenland doen, is het altijd miserie.

Thomas1906

Post by Thomas1906 » Sun Mar 19, 2023 10:43 am

Vergeet ook niet dat het stadionproject van kapitaal belang is voor de club en het voortbestaan ervan.
De plannen van Luc zijn er om vooral met deze randactiviteiten van een nieuw stadioncomplex geld uit te halen. Daarom dat hij met een externe partner werkt. Geen cent van die randactiviteiten zal dus naar de club gaan.
We weten allemaal dat een voetbalclub alleen geen geld zal opleveren.

ozzy105

Post by ozzy105 » Sun Mar 19, 2023 1:55 pm

Thomas1906 wrote:
Sun Mar 19, 2023 10:43 am
Vergeet ook niet dat het stadionproject van kapitaal belang is voor de club en het voortbestaan ervan.
De plannen van Luc zijn er om vooral met deze randactiviteiten van een nieuw stadioncomplex geld uit te halen. Daarom dat hij met een externe partner werkt. Geen cent van die randactiviteiten zal dus naar de club gaan.
We weten allemaal dat een voetbalclub alleen geen geld zal opleveren.
Daar heeft Luc geen rekening mee gehouden zeer wss... Terwijl volgend jaar ergens de schop ingaat blijft Lierse..... Wie komt dan het beste uit de deal?

Mark

Post by Mark » Sun Mar 19, 2023 2:49 pm

Weet niet hoe alles in mekaar zit.
Wat ik wel weet is dat er verschillende bedrijven zijn die, voor zover ik het weet, allemaal eigendom zijn van Luc.
De club is er 1 van, dit is nu een NV dacht ik.
Het stadion is een ander bedrijf, dat was ook al zo onder Wadi Degla. Toen Lierse failliet was bleef het stadion gewoon eigendom van Wadi Degla en Luc is naar Egypte gegaan om het over te kopen.
En ik denk dat ook het jeugdcentrum in Kessel een apart bedrijf is.
Dan zijn er nog de commerciële activiteiten die hij destijds heeft overgekocht van de curator van het failliete Lierse, ook die zitten vlgs mij in een apart bedrijf.
Dat heeft voordelen bij een faillissement, zo kunnen de schuldeisers geen geld weghalen bij de andere onderdelen.
Zolang alle bedrijven een zelfde hoofdaandeelhouder hebben is dit niet echt een probleem.
Zo kan het stadionbedrijf het stadion verhuren aan de club voor een belachelijk laag bedrag en gelijktijdig stukken van mensen vragen voor een popconcert.

smiths

Post by smiths » Thu Mar 23, 2023 9:31 pm

De klacht van de buren is in orde blijkbaar. Men gaat eerste het veld aanpakken en een nieuw toren naast de eretribune met restaurant,fitness,nieuwe kleedkamers en kantoorruimte. Bezoekers tribune komt er, net als de berg tegen de vlakte gaat en de twee andere tribunes volledig worden gerenoveerd.

@ozzy Luc heeft van dag 1 een plan niet meer niet minder, loopt vertraging op maar meer niet.

ozzy105

Post by ozzy105 » Fri Mar 24, 2023 10:21 am

smiths wrote:
Thu Mar 23, 2023 9:31 pm
De klacht van de buren is in orde blijkbaar. Men gaat eerste het veld aanpakken en een nieuw toren naast de eretribune met restaurant,fitness,nieuwe kleedkamers en kantoorruimte. Bezoekers tribune komt er, net als de berg tegen de vlakte gaat en de twee andere tribunes volledig worden gerenoveerd.

@ozzy Luc heeft van dag 1 een plan niet meer niet minder, loopt vertraging op maar meer niet.
Thx Smiths voor de informatie. 👍

Justhomuch

Post by Justhomuch » Tue Apr 25, 2023 10:46 pm

In juni gaan ze blijkbaar aan een hybride veld beginnen volgens onze greenkeeper op fb
Wij komen áltijd terug!

Mark

Post by Mark » Wed Apr 26, 2023 7:18 am

Ik hoop wel dat men de beloften van Antwerp er niet meer laat op spelen anders zal ook die hybride grasmat veranderen in een akker.

Post Reply